Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 mei 2010, 22:21   #101
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Stop eens met zo te liegen vriend, seffens barst je nog uiteen van de leugens.

Er hing - Volgens de belgische anti-Vlamingen dan, al een stank aan het Vlaams gezind zijn lang voor het Vb is opgericht. Er was een tijd dat de VU'ers de Vb'ers waren.

Dus stop maar met uw leugens, je bent de enige die ze gelooft.
Al meer dan 180 jaar
Garry is offline  
Oud 15 mei 2010, 00:13   #102
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ook door de NVA.
Nee, die zitten al in vele coalities, zelfs nog in kartel met CD&V
Citaat:
Dat zal nog moeten blijken Eddy, we gaan zien na de verkiezing. Ik hoop zelfs dat elke VB'er NVA stemt. Op die manier zal duidelijk worden voor u - en anderen, dat NVA in het "cordon federale" vliegt.
Toch niet. Het is niet omdat Franstalig België er niet van moet weten, dat de andere vlaamse (met kleine v) partijen NVA buiten spel zullen zetten. Wel misschien als ze beginnen te panikeren na een tijdje, om het Land te redden...

Citaat:
Eddy, heel het vb is maar voor een ding goed, onafhankelijkheid.

Opnieuw Eddy, heel het VB is voor mij goed voor onafhankelijkheid. Als ik in coalitie moet gaan met de duivel dan is dat wat ik zal doen.
Daarom ook dat ze al enkele keren mijn stem kregen, NVA was nog te onbetekenend om het verschil te maken. Nu echter lijken ze er goed voor te staan (waarschijnlijk sinds mijn stemgedrag al was veranderd ) en, geloof het of niet, als de Vlaamse (mét HOOFDletter) partijen 50+% halen, dan heeft BDW troeven in handen die de anderen niet over het hoofd kunnen zien... meevaren met de stroom, of binnen 4 jaar niks meer te vertellen hebben.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 15 mei 2010, 08:31   #103
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

"33 redenen om..."

Rechtstreeks gekopieerd van het VB-forum Pi. Dat daar geplaatst is door ene 'il falco' een Vlaams Blok-extremist van het rasechte soort.

De man die steeds wild om zich heen schopt en zo tegen als stampt wat een bedreiging vormt voor zen partij.

Het frappantste is nu dat hij arm in arm gaat met Belgicisten zoals een Dehaene en een Cortebeeck die het Vlaams Nationalisme verafschuwen door op te roepen om NIET voor deze partij te stemmen.

il falco en aanhangers maken overduidelijk dat voor hen enkel het EIGEN BELANG van tel is ipv het Vlaamse Belang.

Laatst gewijzigd door De Prof : 15 mei 2010 om 08:32.
De Prof is offline  
Oud 15 mei 2010, 09:13   #104
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stop eens met zo te liegen vriend, seffens barst je nog uiteen van de leugens.

Er hing - Volgens de belgische anti-Vlamingen dan, al een stank aan het Vlaams gezind zijn lang voor het Vb is opgericht. Er was een tijd dat de VU'ers de Vb'ers waren.

Dus stop maar met uw leugens, je bent de enige die ze gelooft.
Het VB is wel stukken radicaler van het VU ooit geweest is.
Henri1 is offline  
Oud 15 mei 2010, 09:19   #105
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Hoe meer oproep om niet om NVA te stemmen, hoe meer ik overtuigd ben dat ze kunnen zorgen voor de nodige verandering.

Ik stem NVA, voila.
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 15 mei 2010, 09:52   #106
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Hoe meer oproep om niet om NVA te stemmen, hoe meer ik overtuigd ben dat ze kunnen zorgen voor de nodige verandering.

Ik stem NVA, voila.
2
winnezele is offline  
Oud 15 mei 2010, 10:58   #107
stalland12
Vreemdeling

stalland12's schermafbeelding

Standaard

De standpunten van het Vlaams Belang, te bekijken in hun eerste verkiezings-journaal, op volgende link.
http://www.youtube.com/watch?v=KsYfd_FJ5ac
stalland12 is offline  
Oud 15 mei 2010, 12:03   #108
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het VB is wel stukken radicaler van het VU ooit geweest is.
Gelukkig wel, anders had het VB zoals de VU "leve Belgie" geroepen.
Xenophon is offline  
Oud 15 mei 2010, 12:39   #109
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
[b][color="black"]33 redenen .. etc .. enz ..
Ik zal niet NVa stemmen. Siegfried heeft mij daar van overtuigt. Het NVa is een volwassen en degelijke partij toch. Ze zijn welkom, wat mij betreft, in eender welke coalitie.

Nu heb ik ook nog eens 33 smerige vlaams blok leugens op een rij om zeker niet vlaams belang te stemmen. Dank u armando.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline  
Oud 15 mei 2010, 14:04   #110
armando
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Ik zal niet NVa stemmen. Siegfried heeft mij daar van overtuigt. Het NVa is een volwassen en degelijke partij toch. Ze zijn welkom, wat mij betreft, in eender welke coalitie.

Nu heb ik ook nog eens 33 smerige vlaams blok leugens op een rij om zeker niet vlaams belang te stemmen. Dank u armando.
Is dit dan ook een leugen?

Bart De Wever, in Gazet van Antwerpen van 25 oktober 2004: “Er worden dus geen onderhandelingen over gevoerd en er wordt geen prijs voor betaald.” Siegfried Bracke, tijdens een interview op Kanaal Z (14 mei 2010) wanneer hem de vraag wordt gesteld hoe hij Brussel-Halle-Vilvoorde wil oplossen: “Door te onderhandelen natuurlijk!”

Voor de N-VA-lijsttrekker in Oost-Vlaanderen moet er dus “onderhandeld” worden over de splitsing van BHV. Volgens Bracke zal een en ander moeten kaderen in een “groter pakket” – denkt u ook spontaan aan Jean-Luc Dehaene en CD&V?
armando is offline  
Oud 15 mei 2010, 14:21   #111
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Bart De Wever, in Gazet van Antwerpen van 25 oktober 2004: “Er worden dus geen onderhandelingen over gevoerd en er wordt geen prijs voor betaald.” Siegfried Bracke, tijdens een interview op Kanaal Z (14 mei 2010) wanneer hem de vraag wordt gesteld hoe hij Brussel-Halle-Vilvoorde wil oplossen: “Door te onderhandelen natuurlijk!”

Voor de N-VA-lijsttrekker in Oost-Vlaanderen moet er dus “onderhandeld” worden over de splitsing van BHV. Volgens Bracke zal een en ander moeten kaderen in een “groter pakket” – denkt u ook spontaan aan Jean-Luc Dehaene en CD&V?
Gelukkig ziet BDW dat er zal moeten worden onderhandeld, maar niet ten allen prijze.
winnezele is offline  
Oud 15 mei 2010, 14:30   #112
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
Gelukkig ziet BDW dat er zal moeten worden onderhandeld, maar niet ten allen prijze.
Gelukkig gaan we onderhandelen over de toepassing van de wet.

Gelukkig zullen de toegevingen die Bart De Tjever wil doen niet al te groot zijn.

Uitbreiding van Brussel....

Vlaams grondgebied afstaan aan de Walen...

Uitbreiding van de facaliteiten...

Wat een geluk heeft de Vlaming toch dat hij zulke staatsmannen heeft...

Vroeger had je Bart De Wever die geen toegevingen wou doen voor BHV.

Nu hebben we Bart De Tjever die toegevingen wil doen voor BHV.

Maak men bolletje maar rood maak men bolletje maar rood.

Alles voor de postjes en de Belgische vetpotten.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 15 mei 2010 om 14:31.
Xenophon is offline  
Oud 15 mei 2010, 14:31   #113
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, Armando, jij liegt.

Ik siteer hierna uit De Standaard, en daaruit blijkt dat het verhaal van het Vlaams Strikske heel wat genuanseerder is.

Je moet nu toch geen grote uil zijn, om te snappen dat er regeringsonderhandelingen gaan komen. Die moeten er gewoonweg komen. In die zin: dat je die kans niet moogt voorbij laten gaan.
In die onderhandelingen geeft het nva geen duimbreed toe, wat betreft het splitsen van b-hv. En moet er een veel ruimer akkoord komen over de staatshervorming.
Anders moeten ze het maar oplossen zonder de nva. (en hopelijk is de verkiezingsuitslag zo dat het spel geblokkeerd zit zonder de hulp van de V-partijen).

Ik zie de nva zelfs in staat om zo'n regeerakkoord te steunen, zonder voorlopig in de regering zelf te stappen. Dus, niet tegenstemmen, juist maar onthouden of de net nodige pozitieve stemmen te geven ... voorlopig ... tot vb. het eksakt hetzelfde wetsontwerp van splitsing effektief gestemd is in de kamer, zonder één belangenkonflikt of alarmbel.
De afspraak niet naleven: regering valt.

Dat is nu maar één idee van mij. Van mij, een onnozel klein poltiiek onervaren kiezerke.
Maar vanwege het Belang bijvoorbeeld, heb ik zelfs niet één fatsoenlijk idee te horen of te lezen gekregen over de toestand hoe het nu verder moet.

Alstemblieft.

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100514_188

Citaat:
"Je zal dat in een groter pakket moeten steken, maar ik denk dat je uitgerekend op dat punt eigenlijk niet kunt toegeven, op de klassieke lepel suiker waar de voorzitter van mijn partij ooit heeft over gesproken na", zo antwoordt Bracke in het programma Z Talk Polspoel op de vraag hoe de splitsing gerealiseerd moet worden.

Bracke acht het niet onmogelijk dat de Franstaligen overtuigd kunnen worden. "Als je de andere kant kan overtuigen dat er een win-win gemaakt kan worden, en dat de taart groot genoeg is om daar een win-win van te maken, dan denk ik dat het niet onmogelijk is", voegt hij eraan toe.

Volgens Bracke weerspiegelt BHV "eigenlijk een sociaal probleem". "Mensen voelen zich er niet goed, dat is verfransing. Je m�*g daar niet op toegeven", zegt hij.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 15 mei 2010, 14:33   #114
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, Armando, jij liegt.
Wijs de leugen eens duidelijk aan?
Xenophon is offline  
Oud 15 mei 2010, 14:37   #115
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig gaan we onderhandelen over de toepassing van de wet.

Gelukkig zullen de toegevingen die Bart De Tjever wil doen niet al te groot zijn.

Uitbreiding van Brussel....

Vlaams grondgebied afstaan aan de Walen...

Uitbreiding van de facaliteiten...
Zal de N-VA nooit toelaten. Zelfs Bracke had het over een symbolische 'lepel suiker' waar het B-H-V betrefte. Daar mogen geen substantiële toegevingen op komen.

Je moet me trouwens eens uitleggen wat we zouden moeten afstaan aan Wallonië, daar heb ik nog niets over gehoord.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 15 mei 2010, 14:41   #116
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Zal de N-VA nooit toelaten. Zelfs Bracke had het over een symbolische 'lepel suiker' waar het B-H-V betrefte. Daar mogen geen substantiële toegevingen op komen.
LoL, een lepel suiker...

De NVA is aan het dromen, ze gaan niet eens gevraagd worden bij de informatie gesprekken.

Citaat:
Je moet me trouwens eens uitleggen wat we zouden moeten afstaan aan Wallonië, daar heb ik nog niets over gehoord.
Je hebt nog nooit gehoord van een corridor? Je weet niet waarvoor de aansluiting van Brussel bij Wallonie moet dienen?

Ben ik nu de enige normale nog hier?
Xenophon is offline  
Oud 15 mei 2010, 14:46   #117
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Je hebt nog nooit gehoord van een corridor? Je weet niet waarvoor de aansluiting van Brussel bij Wallonie moet dienen?

Ben ik nu de enige normale nog hier?
Ze willen Sint-Genesius-Rode e.d. aanhechten bij Brussel, niet bij Wallonië. Aan Vlaamse kant slaat men de twee al wel eens door mekaar.
Oud 15 mei 2010, 14:47   #118
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ze willen Sint-Genesius-Rode e.d. aanhechten bij Brussel, niet bij Wallonië. Aan Vlaamse kant slaat men de twee al wel eens door mekaar.
Leg het nog eens uit over de corridor? Waar dient die voor?

Laatst gewijzigd door Xenophon : 15 mei 2010 om 14:48.
Xenophon is offline  
Oud 15 mei 2010, 14:50   #119
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Leg het nog eens uit over de corridor? Waar dient die voor?
Om Brussel en Wallonië een gemeenschappelijke grens te geven. Maar ik vermoed dat je dat wel wist, nietwaar, artisj...ik bedoel, Xenophon?
Oud 15 mei 2010, 14:56   #120
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wijs de leugen eens duidelijk aan?
Zijn post, waarbij hij zijn suggestieve leugen uit, en waarop ik reageer, .. dat is toch klaar als Vlaams pompwater.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be