![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Om eerlijk te zijn, het verbaast me eigenlijk dat er nog zoveel mensen naar de Vlaamse kust gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jantje, je mag over de Vlamingen zoveel negatief denken als je wilt, maar projecteer je eigen naieviteit niet op gans Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#104 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ok, zeg.
Tgaat hier dus over de Orde van Architecten. Die bezit dus dezelfde kwalen als al de rest uiteraard (zie geneesheren). Ik herinner mij dat 30% van de geneesheren al NVA stemden (interne peiling beroepsgroep) en dat is nog zonder de VB-stemmen. Wie is hier architect? Jaani, dat weet ik zeker Ikke, dat weet ik zelfs nog zekerder. nog mensen? want tot nu toe is 100% van de architecten hier zelfs ronduit vlaams-nationalist, los van deelse splitsingseisen. ![]() Vergeet niet dat architecten dagelijks in contact komen met: - verschillen in mentaliteit tussen gewesten - reeds bestaande verschillen in wetgeving in de gewesten mbt ruimtelijke ordening - overal duidelijk manco's in het belgische systeem aan beide zijden.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 17 mei 2010 om 19:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Minister-President
|
![]() Trek dan verdorie eens uw conclusies...
![]() |
#106 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Flaminganten hebben geen ego, iedereen die zijn hoofd uit het tarweveld durft te steken, wordt genadeloos afgemaaid en als pretentieus omschreven. Diegene die namelijk zijn hoofd opricht en dan opstaat zou wel eens een spiegel in zijn handen kunnen hebben, gericht naar de anderen, en daar zouden zij alleen hun eigen mediocriteit in weerspiegeld zien. God is not a DJ, he's an individual and individuals rule the world, not the slavery masses. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
Of neen, dat is juist. Als je een plan twee of drie keer moet laten hertekenen vaart de architect daar financieel goed bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik zie hoe Vlaanderen in het (federale) verleden "volgegooid" is met huizen waar het niet moet, dan ben ik héél blij met die Vlaamse "regelneverij". Het kan uiteraard altijd nog efficiënter, maar de regionalisering van Ruimtelijke Ordening is een héle stap vooruit geweest. Het Decreet Ruimtelijke Ordening (onlangs vervangen door de Vlaamse Codex RO) en de Vlaamse structuurplannen getuigen tenminste van een visie, tegenover het federale non-beleid.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 17 mei 2010 om 22:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar toen het Decreet Ruimtelijke Ordening en het eerste Ruimtelijk Structuurplan Vlaanderen werd opgesteld, was het vooral de SP die de touwtjes in handen had. Eddy Baldewijns (SP) was minister van Ruimtelijke Ordening, Openbare Werken en Vervoer. Leo Peeters (SP) was minister van Huisvesting, Stedelijk Beleid (en Binnenlandse Aangelegenheden).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is fijn om nog eens na lange tijd mijn grootouders te zien dan. ![]()
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 17 mei 2010 om 23:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En barmhartigheid staat zelfs niet in mijn woordenboek. Maar dat ik van bepaalde zaken ietsjes beter op de hoogte ben dan de doorsnee Vlaming en daardoor een hele andere kijk op de zaken heb, is niet mijn schuld, maar die van de doorsnee Vlaming. En je moet mij niet op mijn woorden vertrouwen, je mag de zaken die ik post gerust even zelf gaan onderzoeken, maar zonder Wallonië pleegt Vlaanderen economische zelfmoord. Citaat:
Voor Architecten van gebouwen misschien nog doenbaar, maar voor mensen uit de technische wereld en bedrijven ontwikkeling vaak een hel. En voor een leek totaal onbegrijpbaar en onwerkbaar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan een partij pas verantwoordelijk stellen als ze alleenheerser is binnen het bestuursgebied. En van onze politici is er niet één die niet in een ivoren toren leeft en enige voeling met de werkelijkheid heeft. Vak zijn hun voorstellen die ze indienen reeds zaken die achter te feiten aanhollen zijn en tegen dat die voorstellen dan eindelijk behandeld zijn, lijken het zaken uit de prehistorie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had er geen flauw benul van dat u zich ook met theologie bezig hield.
Kunt u dat concept even uitwerken, a.u.b.? Gelieve dat dan wel in het juiste subforum te doen, want anders gaan we teveel off topic. Dank bij voorbaat, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Staat het vragen van een correcte toepassing van de taalwetgeving in het Hoofdstedelijk Gewest gelijk aan Walenhaat? Zo ja, waarom? Hoe schakelt u het streven naar een onvervalste democratie (zonder 'pariteit', zonder 'belangenconflicten', zonder 'alarmbellen', zonder 'dubbele meerderheden', ...) gelijk met Walenhaat? Op welke manier herleidt u het verlangen naar autonomie/zelfbeschikkingsrecht tot Walenhaat? Wat heeft het willen integreren van anders-talige nieuwkomers in het officieel ééntalige Vlaanderen te maken met Walenhaat?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
Ik brgrijp niet waarom na 9 maanden wachten je als burger nog altijd niet weet wat een potentiële koper van een bouwgrond eventueel mag bouwen. Waarom in eenzelfde woonzone de ene bouwkavel maximum 2,5/3 are mag zijn terwijl je een ander een bouwgrond van bijna 8 are niet in 2 mag delen. Waarom de ene slechts een éénsgezinswoning mag bouwen terwijl 200 meter verderin dezelfde woonzone men appartemenblokken mag zetten van 4etages? Waarom men langs een grote weg in een goedgekeurde bouwzone geen huis mag bouwen omdat het op en afrijden van wagens te hinderlijk zou zijn voor het verkeer? Waarom je maar een inrit van maximum 3 meter breed meer mag hebben (na verbouwingswerken) waardoor de parkeerplaatsen voor een handelswoning wegvallen? Kunnen de heren Vlaamsgezinde architecten mij daar een zinnige uitleg over geven wat dit met goed bestuur te maken heeft? PS dan heb ik het nog niet over bouwvergunningen die geweigerd worden om reden van de kleur van de bloembakken, en over de verplichte aanleg van een streekgebonden hagen enz.... Laatst gewijzigd door pajoske : 18 mei 2010 om 07:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
Daarenboven zijn het ambtenaren en touwtrekkers die uiteindelijk beslissen. Geen architecten. En twee a drie keer een plan hertekenen kost bij de meeste architecten vandaag evenveel, waardoor de architect verlies maakt.
![]() |