![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik behoor tot het gild van de opportunist Maar mij hoort ge niet of zelden klagen Voor wat centen wil ik het wel wagen. En nu kan ik nog wat verder overleven De VRT had me zo goed als buitengesmeten." Het levensmotto van Sigfried Bracke. |
|
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het gaat hier om iets van een andere dimensie, het institutionele. Niet om het spel, maar om de regels ervan. Je hoeft geen wetstraatwatcher te zijn om vast te stellen dat het niet lukt om te spelen als er nog discussie is over de interpretatie van de regels. Zelf vind ik het ronduit verbijsterend dat er mensen zijn die vinden dat men gewoon kan voortdoen zonder dat eerst uit te klaren. Valsspelers dus, die nooit opgeven.
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
U kent wel veel opportunisten niet?
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() Mensen zoals Bracke zijn een absoluut geen aanwinst. Voor geen enkele partij. En -bijvoorbeeld- de VLD kan daar over meepraten. Die hadden ook zo'n manie om het even wie op de lijst te zetten die van een andere partij kwam of die wat bekendheid had. Ze hebben hun lesje wel geleerd. Moeten leren! Mensen uit eigen kweek, dat is het beste. Geen witte konijnen. Want dat zijn konijnen die uit een hoed worden getoverd. En die verdwijnen even snel als ze gekomen zijn.
Laatst gewijzigd door system : 20 mei 2010 om 09:11. |
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
Dillen, Annemans, vanhecke, .... Coveliers... Tommelein, Van Krunkelsven, ... Anciaux, Gatz, ....
![]() |
#109 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() De mensen die u opsomt zijn niet naar een ander partij overgelopen. Die zijn naar een andere partij gegaan omdat hun partij opgedoekt werd, of omdat ze zelf een partij stichtten.
Laatst gewijzigd door system : 20 mei 2010 om 09:14. |
![]() |
![]() |
#111 |
|
![]() zelfs ne Bart Staes.
|
![]() |
![]() |
#112 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#113 |
|
![]() Zelf een partij oprichten IS toch overlopen naar een andere partij?
#114 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
dat is reformatorisch angelism...,
Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 20 mei 2010 om 09:28. |
|
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() Ik heb het over de mensen die opgesomd werden. Maar zelfs Bert Staes valt hier grotendeels onder.
Bert Staes. Bestuurslid VolksunieJongeren (1980 - 1981) en (1984 - 1987) Lid VU-Partijraad (1984 - 1987) en (1995 - 2001) Lid VU-Partijbestuur (1995 - 2001) Tweede opvolger VU-Senaatslijst (1995 - 1999) Lid Spirit-Partijbestuur (2001 - 2002). Toen Bert Staes uit Spirit stapte, lag de partij op apegapen. Laatst gewijzigd door system : 20 mei 2010 om 09:24. |
![]() |
![]() |
#116 |
Staatssecretaris
|
![]() Domkoppige mensen veranderen nooit van gedacht en leren het nooit.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() U verwart de begrippen 'van gedachte veranderen' met 'plat opportunisme'.
Laatst gewijzigd door system : 20 mei 2010 om 09:27. |
![]() |
![]() |
#119 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En voor de poen hoeft mijnheer Bracke het echt niet te doen.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. |
|
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of die andere joernalist daar die naar de tjseven gelopen is ? min pres Peeters ? Den brulkikker ? (die zal wel verdwijnen, maar hij heeft toch mee de trom geroffeld ..) Mensen uit eigen kweek alleen maar: wat een gekwaak. Voor mij is het voldoende om Vlaming te zijn, om in eenderwelke partij te mogen proberen iets te betekenen. En zolang we de realiteit niet kunnen ontkennen, dat stemmen gehaald worden met bekende gezichten, is het niet verboden om het te proberen. Meer zelfs: andere partijen moeten het maar zoveel als mogelijk proberen, zonder een 'inhouds-tsjek', om daarmee dan op hun bek te gaan. Voor de rest is het natuurlijk onmogelijk om op je bek te gaan met eigen kweek. Het Peter-prinsipe, daar zijn politieke partijen ongevoelig aan. Den biskop van Brugge was ook eigen kweek, ik veronderstel toch dat hij eerst pastoor was, en geen joernalist ... Besluit, asjeblieft, als je de nva niet genegen bent, hou dan een groot feest als mocht blijken dat er geen Bracke-effekt is in Oost-Vlaanderen .. als je de V-partijen wel gezind bent, wacht dan nog even met hem af te breken, hij zou nog kunnen dienen ... als je belgisist bent, dan moet je niet wachten (er zal je toch geen feest wachten de 13° 's avonds ...) Overigens: Voorts nog even herhalen, diksit Luc Broes: VB-NVA-LDD moeten samen meer stemmenhalen. En de CD&V moet een pak slagen krijgen omdat ze tegen beter weten in steeds haar Vlaamse kiezers opoffert op het Belgisch altaar.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |