Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2004, 19:40   #101
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Het Vlaams Blok is racistisch:

- zij promoten haatgevoelens ten opzichte van mensen die behoren tot een bepaalde religieuze en etnische groep

- zij willen andere regels invoeren voor Vlamingen afhankelijk van de afkomst, religie, etnie, ...

- zij discrimineren mensen nu reeds door de ene religie wel financies en andere geen financies te geven ...
De Nv_a discrimineerd ook want ze willen de dotatie van het blok afpakken, mensen van eigen bodem,discrimineren. Dat heet in Van Daele NESTBEVUILERS.
met plezier 8)
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 19:41   #102
querty
Provinciaal Statenlid

querty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door querty
Als ik op Altavista graafschap Loon opzoek komen er toch vele reacties. Dus het is toch wel waar. En vroeger op school heb ik er ook heel veel over gehoord en ik heb er al veel over gelezen.
In mijn historische atlassen staat overal "Vrije Land van Loon" en "Land van Loon". Nergens staat "graafschap Loon". Dat is wel frappant, maar ik wil gerust mijn opvattingen bijstellen mocht u mij op een betrouwbaar boek kunnen wijzen.
Misschien hier. Deze komt van een unief.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=12179
Vlaamse efficiëntie = 0
querty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 20:00   #103
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
De Nv_a discrimineerd ook want ze willen de dotatie van het blok afpakken, mensen van eigen bodem,discrimineren. Dat heet in Van Daele NESTBEVUILERS.
met plezier 8)
We zullen zien op 13 juni. Als de geert zijn achterban veraad om minister te worden!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 21:45   #104
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

met plezier 8)
We zullen zien op 13 juni. Als de geert zijn achterban veraad om minister te worden!
Tenzij die achterban ook daadwerkelijk wil dat den Geert Belgisch minister wordt. Het "argument" (ahum) staat nu al klaar: "Geert zal tenminste iets kunnen doen voor Vlaanderen wat jullie, VB'ers, nog nooit gedaan hebben." 8)

Ik heb onlangs in onze gemeente een debat meegemaakt waar ondermeer iemand van NVA en iemand van het Vlaams Blok aan deelnam (naast VLD, Spirit, CD&V en SP.a). Het was opvallend hoe groot de haat en afkeer was bij de plaatselijke NVA-afdeling jegens het Vlaams Blok. Triestig dat dit soort mensen zich Vlaams-nationalisten noemt.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2004, 19:05   #105
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Ik stel vast dat u in alle stilte voorbij gaat aan het volgende discussiepunt:

Citaat:
Citaat:
Dat is pertinent onwaar. De naam Vlaanderen representeert niet alle mensen die hier wonen. Vlaanderen kan alleen een of andere vorm van legitimiteit bezitten in dat gebied wat deel uitmaakte van het graafschap Vlaanderen. Als men dan toch deze regio een naam moet geven geef het dan een fatsoenlijke naam in plaats van een naam die voor een groot deel van die regio van ginderachter komt.
Als het onwaar zou zijn, dan kan de naam "Roemenië" niet het huidige Roemenië "representeren". Gaat u dat hen vertellen?

Roemenië verwijst immers naar de Middelgriekse benaming voor het Byzantijnse Rijk en heeft hoegenaamd niets te maken met de huidige streek van Roemenië. Wist u trouwens dat de Grieken die in Turkije zich nog altijd "Roemenen" noemen, naar de aloude benaming? Dus, weg met de naam "Roemenië"?

Het graafschap Vlaanderen ligt al lang achter ons (meerdere eeuwen). Ondertussen is er al een evolutie gebeurd, die u blijkbaar niet wil erkennen: u doet alsof ik er niets over schreef.

Vlaanderen is even fatsoenlijk als Roemenië, Rusland, Frankrijk... alhoewel de historische gebieden waar ze naar verwezen niet overeenkomen met de huidige gebieden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2004, 23:00   #106
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Ja hé Koenraad... als je het debat niet kan winnen. Moet je maar beginnen schelden en roepen en tieren op de anderen

Onmacht noemen ze zoiets
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 05:33   #107
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Het was opvallend hoe groot de haat en afkeer was bij de plaatselijke NVA-afdeling jegens het Vlaams Blok. Triestig dat dit soort mensen zich Vlaams-nationalisten noemt.
Eerder zou ik stellen dat de N-VA-leiding vol haat zit, eerder dan de basismilitanten die daar meestal een gezonde kijk op hebben. Dat werd nu eens te meer bevestigd door het Morel-incident, waarbij goedmenende N-VA'ers voor VB'ster Morel gingen plakken maar door de ondervoorzitter onmiddellijk werden afgedreigd.
Oud 19 mei 2004, 06:20   #108
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Het was opvallend hoe groot de haat en afkeer was bij de plaatselijke NVA-afdeling jegens het Vlaams Blok. Triestig dat dit soort mensen zich Vlaams-nationalisten noemt.
Eerder zou ik stellen dat de N-VA-leiding vol haat zit, eerder dan de basismilitanten die daar meestal een gezonde kijk op hebben. Dat werd nu eens te meer bevestigd door het Morel-incident, waarbij goedmenende N-VA'ers voor VB'ster Morel gingen plakken maar door de ondervoorzitter onmiddellijk werden afgedreigd.
Bij ons is iedereen welkom van goede wil Morel moet wel zeer geliefd geweest zijn dat NVA mensen nu nog voor haar gaan plakken
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 09:35   #109
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Sjonge toch, die Morel-soap belooft, zo tegen alle logika in, jullie beiden, VB en NVA, de bovenhand moesten krijgen in het NL-talig gedeelte van België... of met de hulp van kazakkendraaierspartij CD&V (zie Leterme zijn betoog in Le Soir) jullie meer dan 50 percent zouden halen... (3/4 meerderheid is sowieso uitgesloten)...
dan is er een zoveelste sub-splitsing van het "Vlaams" front op handen...
degenen die Morel la overloopster verwerpen en degenen die Morel blijven steunen en misschien nog wat anders....

het Vlaams Nationalisme heeft heel veel varianten die mekaar het licht in de ogen niet gunnen.... dat belooft voor na de fata morgana die sommigen in 13 juni zien...
Oud 19 mei 2004, 10:17   #110
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
Sjonge toch, die Morel-soap belooft, zo tegen alle logika in, jullie beiden, VB en NVA, de bovenhand moesten krijgen in het NL-talig gedeelte van België... of met de hulp van kazakkendraaierspartij CD&V (zie Leterme zijn betoog in Le Soir) jullie meer dan 50 percent zouden halen... (3/4 meerderheid is sowieso uitgesloten)...
dan is er een zoveelste sub-splitsing van het "Vlaams" front op handen...
degenen die Morel la overloopster verwerpen en degenen die Morel blijven steunen en misschien nog wat anders....

het Vlaams Nationalisme heeft heel veel varianten die mekaar het licht in de ogen niet gunnen.... dat belooft voor na de fata morgana die sommigen in 13 juni zien...
We zullen zien wat na 13 juni nog overblijft van uw blauwe fata morgana
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Oud 19 mei 2004, 14:33   #111
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:

Bij ons is iedereen welkom van goede wil Morel moet wel zeer geliefd geweest zijn dat NVA mensen nu nog voor haar gaan plakken
Mensen die nu ongetwijfeld tot onze kiesgroep zullen behoren, daar ze door de woeste onnadenkendheid van De Wever uit de partij werden geschopt.
Oud 19 mei 2004, 14:40   #112
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Mensen die nu ongetwijfeld tot onze kiesgroep zullen behoren, daar ze door de woeste onnadenkendheid van De Wever uit de partij werden geschopt.
Zegt Jan VDB, de grote verstandige leider van de VB, die zelf nog geen sikkepit gedaan heeft buiten op politics posten.

Ik moet eens hartelijk lachen met uw betweterigheid.

(Friedrich Nietzsche)
Oud 19 mei 2004, 14:41   #113
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ach doe niet zo hypocriet. Zie jij het omgekeerde soms wel gebeuren?! (Van Cleemput riep zelfs niet op om op een andere partij te stemmen en weten allemaal wat er met hem is gebeurd)
Oud 19 mei 2004, 14:49   #114
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zegt Jan VDB, de grote verstandige leider van de VB, die zelf nog geen sikkepit gedaan heeft buiten op politics posten.
Tja, blijkbaar behoort u tot de mensen die andere mensen al kennen nog voor ze iets over hen weten. Mocht u weten in welke werkgroepen, comités e.d. ik allemaal meewerk, dan zou ik daar nog van schrikken.
Oud 19 mei 2004, 17:00   #115
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Citaat:

Ach doe niet zo hypocriet. Zie jij het omgekeerde soms wel gebeuren?! (Van Cleemput riep zelfs niet op om op een andere partij te stemmen en weten allemaal wat er met hem is gebeurd)
Van Cleemput was een WERNEMER!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 19:46   #116
querty
Provinciaal Statenlid

querty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel vast dat u in alle stilte voorbij gaat aan het volgende discussiepunt:

Citaat:

Als het onwaar zou zijn, dan kan de naam "Roemenië" niet het huidige Roemenië "representeren". Gaat u dat hen vertellen?

Roemenië verwijst immers naar de Middelgriekse benaming voor het Byzantijnse Rijk en heeft hoegenaamd niets te maken met de huidige streek van Roemenië. Wist u trouwens dat de Grieken die in Turkije zich nog altijd "Roemenen" noemen, naar de aloude benaming? Dus, weg met de naam "Roemenië"?

Het graafschap Vlaanderen ligt al lang achter ons (meerdere eeuwen). Ondertussen is er al een evolutie gebeurd, die u blijkbaar niet wil erkennen: u doet alsof ik er niets over schreef.

Vlaanderen is even fatsoenlijk als Roemenië, Rusland, Frankrijk... alhoewel de historische gebieden waar ze naar verwezen niet overeenkomen met de huidige gebieden.
Ik erken Vlaanderen wel. Als regio binnen België dan natuurlijk. Het is zelfs grondwettelijk erkend. In de grondwet van 1993 komt die benaming voor het noordelijke deel van België voor. Alleen de benaming vind ik zeer verkeerd. Vlaanderen zijn historie ligt in het gebied waar nu Oost- en West-Vlaanderen is. Het Graafschap Loon en de hertogen van Brabant hadden er niets of nauwelijks mee te maken. Daarom vind ik dat de naam ongelukkig gekozen is. Men had beter een overkoepelende naam gevonden. In het huidige geval had men Vlaanderen ook net zo goed Brabant of Loon kunnen noemen. Of prinsbisdom Luik. Dat zou het pas zijn. Prinsbisdom Luik
http://forum.politics.be/showthread.php?t=12179
Vlaamse efficiëntie = 0
querty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 20:07   #117
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik erken Vlaanderen wel. Als regio binnen België dan natuurlijk. Het is zelfs grondwettelijk erkend. In de grondwet van 1993 komt die benaming voor het noordelijke deel van België voor. Alleen de benaming vind ik zeer verkeerd. Vlaanderen zijn historie ligt in het gebied waar nu Oost- en West-Vlaanderen is. Het Graafschap Loon en de hertogen van Brabant hadden er niets of nauwelijks mee te maken. Daarom vind ik dat de naam ongelukkig gekozen is. Men had beter een overkoepelende naam gevonden. In het huidige geval had men Vlaanderen ook net zo goed Brabant of Loon kunnen noemen. Of prinsbisdom Luik. Dat zou het pas zijn. Prinsbisdom Luik
En?

Ik heb u toch al uitgebreid uitgelegd dat de betekenis van dergelijke namen door de geschiedenis kan veranderen. Frankrijk, Rusland, Roemenië, Schotland, Italië haalde ik als voorbeeld aan. Allemaal termen die eigenlijk, wanneer men de geschiedenis afloopt, op soms heel andere gebieden slaan dan op dit ogenblik het geval is.

Het kon inderdaad evengoed Brabant of Loon worden, maar de evolutie in de geschiedenis heeft daar anders over beslist. Reeds midden 19e eeuw is die evolutie een feit: vanaf dan staat Vlaanderen voor heel de Nederlandsetalige gebieden in België. Dat is nu eenmaal een feit. En men kan dat nu zoveel betreuren als men maar wil, het is een feit. En feiten maak je niet zomaar ongedaan, zeker naamgegevenheden niet.
Oud 20 mei 2004, 07:44   #118
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

sorry, dubbel gepost
Oud 20 mei 2004, 07:45   #119
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Tja, blijkbaar behoort u tot de mensen die andere mensen al kennen nog voor ze iets over hen weten. Mocht u weten in welke werkgroepen, comités e.d. ik allemaal meewerk, dan zou ik daar nog van schrikken.
eh... zulke mensen zijn hier nodig hoor....
ik zou Jan missen als hij er niet was.... hij maakt deel uit van het spel hier...
als hij er niet zu zijn, dan moest hij uitgevonden worden....
hij is nooit met mij akkoord maar ik moet toegeven dat zijn betoog nooit zo maar ondoordacht is....
ik heb hem al gezegd dat ik hier veel van hem geleerd heb...
jammer dat dergelijk talent verloren gelopen is in het blok....
Oud 20 mei 2004, 07:49   #120
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hij is nooit met mij akkoord maar ik moet toegeven dat zijn betoog nooit zo maar ondoordacht is....
Hmmm. U gaat te scherp door de bocht. Over de ontsluiting van Limburg door het openbaar vervoer zijn we het roerend met elkaar eens. Dat we daarbij ook eens over de grenzen moeten kijken en ons inspireren op voorbeelden in Nederland en Duitsland, eveneens.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be