![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#103 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik heb onlangs in onze gemeente een debat meegemaakt waar ondermeer iemand van NVA en iemand van het Vlaams Blok aan deelnam (naast VLD, Spirit, CD&V en SP.a). Het was opvallend hoe groot de haat en afkeer was bij de plaatselijke NVA-afdeling jegens het Vlaams Blok. Triestig dat dit soort mensen zich Vlaams-nationalisten noemt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel vast dat u in alle stilte voorbij gaat aan het volgende discussiepunt:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja hé Koenraad... als je het debat niet kan winnen. Moet je maar beginnen schelden en roepen en tieren op de anderen
![]() Onmacht noemen ze zoiets ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Sjonge toch, die Morel-soap belooft, zo tegen alle logika in, jullie beiden, VB en NVA, de bovenhand moesten krijgen in het NL-talig gedeelte van België... of met de hulp van kazakkendraaierspartij CD&V (zie Leterme zijn betoog in Le Soir) jullie meer dan 50 percent zouden halen... (3/4 meerderheid is sowieso uitgesloten)...
dan is er een zoveelste sub-splitsing van het "Vlaams" front op handen... degenen die Morel la overloopster verwerpen en degenen die Morel blijven steunen en misschien nog wat anders.... het Vlaams Nationalisme heeft heel veel varianten die mekaar het licht in de ogen niet gunnen.... dat belooft voor na de fata morgana die sommigen in 13 juni zien... ![]()
![]() |
#110 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik moet eens hartelijk lachen met uw betweterigheid.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb u toch al uitgebreid uitgelegd dat de betekenis van dergelijke namen door de geschiedenis kan veranderen. Frankrijk, Rusland, Roemenië, Schotland, Italië haalde ik als voorbeeld aan. Allemaal termen die eigenlijk, wanneer men de geschiedenis afloopt, op soms heel andere gebieden slaan dan op dit ogenblik het geval is. Het kon inderdaad evengoed Brabant of Loon worden, maar de evolutie in de geschiedenis heeft daar anders over beslist. Reeds midden 19e eeuw is die evolutie een feit: vanaf dan staat Vlaanderen voor heel de Nederlandsetalige gebieden in België. Dat is nu eenmaal een feit. En men kan dat nu zoveel betreuren als men maar wil, het is een feit. En feiten maak je niet zomaar ongedaan, zeker naamgegevenheden niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() sorry, dubbel gepost
![]() |
#119 | ||
Parlementsvoorzitter
|