Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2010, 12:27   #101
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Nee, toen waren ze druk bezig met werken en hadden geen tijd om te zeuren.
En nu leven sommigen om te vreten en souperen zo een groot butget van de gezondheidszorg op. Is het niet nu dan later.
Het budget is beperkt dus eens gaan the fat pigs moeten kiezen. Diet or DIE
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 12:46   #102
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
"Morele status"? Uitvindsel vd Kerk.
ah, zijn de mensenrechten dan ook een uitvindsel van de kerk? Wel vreemd dat niet-christelijken ook mensenrechten kennen...

Citaat:
PS je zou toch dringend iets aan jouw "verkrachtingssyndroom" moeten doen.
Hoezo? Zolang je geen deftig argument kunt geven waarom ik niet mag refereren naar verkrachtingen, denk ik dat mijn argumentatie stand blijft houden.

Ik wil een eerlijk spel in een discussie. En het is niet eerlijk om iemands argumentatie aan te vallen door dergelijke reacties. dat komt bij mij helemaal niet overtuigend over. Ik zou kunnen antwoorden "PS je zou toch dringend iets aan jouw "vleessyndroom" moeten doen", maar je begrijpt denk ik wel dat dat geen faire zet zou zijn van mij; dat zou geen krachtig argument zijn.
Oud 25 mei 2010, 13:38   #103
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @rno Bekijk bericht
Mijn "hype" heeft zijn oorsprong in het begin van de vorige eeuw.

Toen was er nog geen sprake van bio-industrie.
Geen naderende ijstijd.
Geen Global Warming.
Geen antibiotica in vlees.
Geen carbon-footstep.
Geen verstikkende hoeveelheid methaangassen.
Geen obesitas.
Nauwelijks testen op dieren.
Geen overbevissing.
Geen roofbouw op het amazonegebied.
Geen soja als voedsel voor de dieren.
Geen noodzakelijk onderzoek naar kweekvlees.

Sindsdien is het aantal redenen om vegetariër te worden alleen maar toegenomen.

Ik ben nog nooit een goede reden tegengekomen om vlees of vis te eten.
Da's het spreekwoordelijke met spek schieten sorry ze!
Een mens heeft altijd al een alles-eter geweest en heeft nood aan allerlei bouwstoffen. Die komen zowel van fruit als van groenten als van vlees als van vis. Alle bevat stoffen die een gezond mens nodig heeft dus alles heeft zijn plaats. Dat is dan ook dé reden waarom men wel vis en vlees zou moeten eten; is in een evenwichtige en gezonde voeding even onontbeerlijk als de rest.

Vegetarisme en aanverwante opvattingen zijn eerder ontstaan uit menselijk sentiment dan noodzaak en is vandaag de dag nog steeds de hoofdreden.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 13:44   #104
@rno
Vreemdeling

@rno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlees, vlees, vlees.

(Denemarken produceerd 22 miljoen varkens per jaar, dat is 4 per inwoner).
Een groot deel is voor de export. Ze eten echt geen 4 varkens per persoon. Ga dat "per inwoner" maar terugbrengen tot per mannelijke volwassene (vrouwen, babies en bejaarden zullen vast minder eten). Hetgeen dat daaruit komt zal ook jij voor onmogelijk houden.
@rno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 13:46   #105
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Een reden zou kunnen zijn dat, de bijdragen van het kleine aatal werkende mensen op jouw pensioengerechtigde leeftijd, niet meer voldoende is om jouw vleesgerelateerde ziekte te behandelen.

Keuzes gaan ooit gemaakt moeten worden. Shall we save the fat, meat eating, selfish bastard of de sportieve gezond van geest en lichaam zijnde man.
Zoals ik al gezegd heb: mijn BMI<20. Dik zijn heeft niets met vlees eten te maken.
Maar doe maar. Als ooit het vee zou uitsterven kunnnen we nog altijd vegetariers eten.
Oud 25 mei 2010, 13:52   #106
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @rno Bekijk bericht
Een groot deel is voor de export. Ze eten echt geen 4 varkens per persoon. Ga dat "per inwoner" maar terugbrengen tot per mannelijke volwassene (vrouwen, babies en bejaarden zullen vast minder eten). Hetgeen dat daaruit komt zal ook jij voor onmogelijk houden.
Dat zeg ik ook nergens. Nauurlijk eten ze geen 4/jaar en exporteren ze het meeste: omdat er vraag naar is.
Ze eten ook runds en vis.
Oud 25 mei 2010, 13:54   #107
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Een mens heeft altijd al een alles-eter geweest en heeft nood aan allerlei bouwstoffen. Die komen zowel van fruit als van groenten als van vlees als van vis. Alle bevat stoffen die een gezond mens nodig heeft dus alles heeft zijn plaats. Dat is dan ook dé reden waarom men wel vis en vlees zou moeten eten; is in een evenwichtige en gezonde voeding even onontbeerlijk als de rest.

Vegetarisme en aanverwante opvattingen zijn eerder ontstaan uit menselijk sentiment dan noodzaak en is vandaag de dag nog steeds de hoofdreden.
En ook om eens iets anders te doen en zo in de aandacht te komen.
Oud 25 mei 2010, 14:23   #108
@rno
Vreemdeling

@rno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlees eten en aanverwante opvattingen zijn eerder ontstaan uit menselijk sentiment ("het is lekker") dan noodzaak en is vandaag de dag nog steeds de hoofdreden.
@rno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 14:34   #109
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
Nee, Maddox, dat telt niet als argument, en dat weet je. Een verkrachter kan zichzelf ook niet vrijpleiten door te zeggen dat hij verkrachtingen leuk vindt. De reden waarom hij dat niet kan, is omdat het slachtoffer (die verkrachte vrouw) een morele status heeft, en als een wezen een morele status heeft, dan wegen genotsargumenten niet zwaar genoeg.
Daar heb je volledig gelijk in. Dat ontken ik niet, verkrachters krijgen bij mij de keuze, indien veroordeeld, levenslang steenkoolmijnen, of vrijwillige orgaandonatie. Maar ik zie dat niet als een morele kwestie, maar als een zaak om in groep te kunnen samenleven. 1 van de regels is dat verkrachting niet kan, geeft veel te veel gezeik met anderen. Genoeg manieren om sexueel genot te halen. Al loopt het uit de hand, of begint er een schaap te blaten.

Citaat:
Begrijp je? Dus nu de vraag: als je het genotsargument wil kunnen gebruiken, moet je eerst kunnen aantonen waarom dieren geen morele status zouden hebben. De reden waarom die bewijslast nu bij jou ligt, is omdat ik al heb beargumenteerd waarom dieren wel morele status hebben.
Jij vind dat dieren een morele status hebben, ik vind dat de meeste beestjes een prima status op mijn bord hebben.

Citaat:
En voor vlees gaat het niet enkel over de morele status van dieren. In mijn openingspost verwees ik naar de milieu-impact. Ook daar zijn slachtoffers, dus als jij het genotsargument wil gebruiken, moet jij kunnen aantonen dat die slachtoffers geen morele status hebben. De bal ligt in jou kamp.
Man, ik ben diegene die globale genocide promoot om de milieu-impact van de mensheid te verminderen. Moraal, mijn ballen, gewoon koude harde logica.
Uw moraal Deepeco, gaat maar zover als de menselijke beschaving, dat laagje vernis over de mentaliteit van Ugh, de holbewoner.
Oud 25 mei 2010, 15:10   #110
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

Je zegt er wel bij : GEZOND mens = sportieve mens.
Vroeger moest je achter je voedsel crossen
Je MAG vlees en vis eten maar met vreet er veel te veel van ter vervanging van groenten en fruit.
Oud 25 mei 2010, 15:14   #111
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik ook nergens. Nauurlijk eten ze geen 4/jaar en exporteren ze het meeste: omdat er vraag naar is.
Ze eten ook runds en vis.
Je kan die vraag ook creëren door de export te subsidieren waardoor "fastfood" zo goedkoop is dat de lage loners dat kiezen ipv de veel duurdere groenten.
Vrije markt? Neen, overproductie.
Oud 25 mei 2010, 15:48   #112
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zegt er wel bij : GEZOND mens = sportieve mens.
Vroeger moest je achter je voedsel crossen
Je MAG vlees en vis eten maar met vreet er veel te veel van ter vervanging van groenten en fruit.
Ja, dat was voor een aantal idioten op het idee kwamen om aan landbouw en veeteelt te gaan doen.
Ik eet niet teveel vlees maar wel te weinig fruit, omdat fruit tegenwoordig gewoon niet te vreten is. (Behalve dat van mijn fruitbomen.)
Oud 25 mei 2010, 15:48   #113
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan die vraag ook creëren door de export te subsidieren waardoor "fastfood" zo goedkoop is dat de lage loners dat kiezen ipv de veel duurdere groenten.
In DK zijn de lonen een pak hoger dan hier. Vlees is 3x duurder.

Laatst gewijzigd door rikbe : 25 mei 2010 om 15:50.
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 17:21   #114
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zoals ik al gezegd heb: mijn BMI<20. Dik zijn heeft niets met vlees eten te maken.
Nu is het wel zo dat de de kans op zwaarlijvigheid verhoogt als je meer vlees eet.
Oud 25 mei 2010, 17:25   #115
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, dat was voor een aantal idioten op het idee kwamen om aan landbouw en veeteelt te gaan doen.
Ik eet niet teveel vlees maar wel te weinig fruit, omdat fruit tegenwoordig gewoon niet te vreten is. (Behalve dat van mijn fruitbomen.)
Kweenie, ik heb toch goed gesmuld van de aarbeien (boer onderweg) en meloenen die ik dit weekend kocht.
Bananen en appels is standaard ontbijt of sporttussendoortje dus wat is het probleem ?

Laatst gewijzigd door Cdude : 25 mei 2010 om 17:26.
Oud 25 mei 2010, 17:44   #116
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Kweenie, ik heb toch goed gesmuld van de aarbeien (boer onderweg) en meloenen die ik dit weekend kocht.
Bananen en appels is standaard ontbijt of sporttussendoortje dus wat is het probleem ?
Zo zie je maar, smaken verschillen.
Oud 25 mei 2010, 18:39   #117
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu is het wel zo dat de de kans op zwaarlijvigheid verhoogt als je meer vlees eet.
Je kunt u perfect obese eten met bananen en appelsienen, gezien de suikers die daarin aanwezig zijn, en u een suikerziekte of een miltkanker eveneens. Enkelvoudige koolhydraten zijn geen uitvinding van de mens, enkel terug te vinden in cola & candy bars
Oud 25 mei 2010, 18:42   #118
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bij uw plaatselijke supermarkt heb je voor 1 euro meer bergsla dan je gaat eten op een hele dag.

Uw mac menu kost u zeker 6 of 7 euro, dat betekent dus dat u voor een week sla kunt kopen voor dat geld.

Als de lage loners voor de fastfood kiezen, net zoals de cara pils en de cigaretten, is dat heus niet ingegeven door financiele overwegingen...
Oud 25 mei 2010, 18:54   #119
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen boer onderweg hier. Alleen supermarkt, Spar of Delhaize.
Vandaag in SPar:
aardbeien 4 euro.
perziken, nectarinen, abrikozen: steenhard.
druiven klein en zuur, meer schil dan iets anders.
'k binnen gegaan met het idee van fruit te kopen en ben buitengegaan met alleen een cotelet.
Oud 25 mei 2010, 18:56   #120
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Drogreden. Je verdikt als je meer eet dan je nodig hebt, of een of andere ontregeling hebt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be