Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2010, 15:09   #101
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
dat zou goed in uw plaatje passen he
duimen maar
UYA
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 15:12   #102
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
UYA
STFU
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 15:17   #103
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke Bekijk bericht
Ja maar toch ik vind dat er hier en daar toch een nuancering mag komen en dat ook de eerlijke priester is zijn woord mag komen doen
Van Geluwe was ook zo een eerlijke, tot anders bewezen...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 15:41   #104
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

ALs er 400 dossiers zijn op 2000 priesters ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 15:56   #105
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Enige bizarre feit is dat ze graftombes openbreken.. zouden de dossiers zo ver terug gaan in de tijd?
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 16:52   #106
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ALs er 400 dossiers zijn op 2000 priesters ?
Er zijn op heden een 2000tal priesters, dit kan echter ook gaan over priesters die reeds dood zijn, priesters die gestopt zijn, er kunnen meerdere dossiers (meerdere slachtoffers) per priester zijn, enz. Het zou beter zijn als ze een concreet cijfer geven om hoeveel priesters het gaat in absoluut aantal en hoeveel daarvan nu nog actief zijn.
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 16:53   #107
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Enige bizarre feit is dat ze graftombes openbreken.. zouden de dossiers zo ver terug gaan in de tijd?
Nee, het graf was er van in de jaren 20 en er was recentelijkere mortel ontdekt aan het graf. Ze dachten dat Danneels er een dossier had in weggestopt en dat dan terug had dichtgemetseld
Oud 27 juni 2010, 20:14   #108
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het wel spijtig dat er in dit verhaal geen nuances worden gemaakt.

Want (...) anderzijds zijn er minstens evenveel priesters die hun ambt (roeping) uitoefenen zonder dat er zich ooit problemen voordoen met misbruik, dat mag ook wel eens worden gezegd.
Dat klinkt toch nog alsof bijna de helft van die perverse types zijn... Je post lijkt wel het omgekeerde te bewerkstelligen van wat je bedoelt.
Oud 27 juni 2010, 20:17   #109
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is evident dat zeer veel priesters die hun ambt uitoefenen zonder dat er zich ooit problemen voordoen met misbruik, maar moet elke evidentie steeds herhaald worden tot het een gemeenplaats wordt die de rotte appelen beschermt?
Juist. Schrijf dit maar allemaal op jongens en meisjes! Kan nog van pas komen als het eens niet over priesters gaat.
Oud 27 juni 2010, 20:40   #110
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is evident dat zeer veel priesters die hun ambt uitoefenen zonder dat er zich ooit problemen voordoen met misbruik, maar moet elke evidentie steeds herhaald worden tot het een gemeenplaats wordt die de rotte appelen beschermt?
Deze reactie zal ik gaarne bijhouden totdat u zich nog eens in een discussie m.b.t. allochtonen mengt.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 20:42   #111
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Deze reactie zal ik gaarne bijhouden totdat u zich nog eens in een discussie m.b.t. allochtonen mengt.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 21:16   #112
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

neen ik ben gewoon voorzichtig met mijn cijfers want zeg ik bijvoorbeeld 95 % goed dan kan ik dat natuurlijk niet bewijzen + je moet mij niet verkeerd verstaan ik vind dat er zeker hard moet worden opgetreden en vind de gerechtelijke procedure dus niet echt verkeerd, maar iedereen wordt nu over een en dezelfde kam gehaald, omdat er enkele (te veel natuurlijk) slecht is is heel de RKK één zootje pedofielen, DAT BEDOEL IK MET PROBEER TE NUANCEREN
Glenneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 21:18   #113
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
neen ik ben gewoon voorzichtig met mijn cijfers want zeg ik bijvoorbeeld 95 % goed dan kan ik dat natuurlijk niet bewijzen + je moet mij niet verkeerd verstaan ik vind dat er zeker hard moet worden opgetreden en vind de gerechtelijke procedure dus niet echt verkeerd, maar iedereen wordt nu over een en dezelfde kam gehaald, omdat er enkele (te veel natuurlijk) slecht is is heel de RKK één zootje pedofielen, DAT BEDOEL IK MET PROBEER TE NUANCEREN
Er is niemand in de krant (het gaat toch nog over dat argument van de nuance brengen in de krant, toch?) die heeft beweerd dat 'heel de RKK één zootje pedofielen' is, dat voorrecht is voorbehouden voor op café en online fora.
Oud 27 juni 2010, 22:08   #114
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
ja rotte appels in de gemeenschap met de mantel der liefde bedekken.... Filo is slimmer dan ik dacht
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 22:13   #115
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard GraftombeS

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ja rotte appels in de gemeenschap met de mantel der liefde bedekken.... Filo is slimmer dan ik dacht
Voor zover bekend is er één graftombe geopend, zonder resultaat...
De sensatie zucht komt weer boven...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 22:15   #116
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

Voor zover bekend is er één graftombe geopend, zonder resultaat...
De sensatie zucht komt weer boven...
Een graftombe en een crypte
Oud 27 juni 2010, 22:27   #117
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Doorgaan tot het bittere einde.
Die mannen die in die graven liggen zijn zelfs niet te betrouwen.
Niemand is zonder zonde.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2010, 06:57   #118
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja, ... ge hebt gelijk , dit geld ook dikwijls in andere discussies ook trouwens...

T is heel goed trouwens dat ze ze nu aan het uitroken zijn, t is duidelijk genoeg ze hebben een serieus statement gemaakt, Zelf de hoogste kerkelijke gezagdragers zijn niet meer veilig.

Toch kan ik mij niet van de indruk ontdoen, dat de timing wel goed gekozen is, ... de CVP zit niet meer in de zetel bij Justitie, ... ze kan in elk geval voorlopig niks doen... de loge heeft toegeslagen... Onder een streng CVP regime was dit niet gebeurd, dan was er wel iets "geregeld".
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2010, 07:18   #119
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Er zijn op heden een 2000tal priesters, dit kan echter ook gaan over priesters die reeds dood zijn, priesters die gestopt zijn, er kunnen meerdere dossiers (meerdere slachtoffers) per priester zijn, enz. Het zou beter zijn als ze een concreet cijfer geven om hoeveel priesters het gaat in absoluut aantal en hoeveel daarvan nu nog actief zijn.
Het gaat zelfs niet enkel over priesters, maar ook over paters, nonnen en andere aanhangers van de RKK die een leidende functie hadden.

Vele onder jullie zijn te jong om het zich nog te kunnen herinneren, maar in de jaren 80 van vorige eeuw is er ook een opkuis geweest bij een instelling waar jongeren onder de hoede van toezichters/sters stonden en niemand enige waarde aan de kinderen hun verhalen hechte, want de toezichters/sters hadden ook een soort van heilige bescherming.

Nadat er eindelijk toch een onderzoek werd gedaan door een rechter, bleven de gevallen van verkrachtingen en uitbuitingen zich opstapelen en is men overal in Europa de zaken gaan onderzoeken en is heel het systeem van kinderbescherming en jeugdgevangenissen verandert in heel Europa.

Je moet dus niet verwonderd zijn als er nog dossiers van uit die instellingen tussen zitten, want de RKK had toen ook nog vele jeugdinstellingen en internaten.

Laatst gewijzigd door Jantje : 28 juni 2010 om 07:21.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2010, 08:08   #120
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Niemand is zonder zonde.
Mgr. Suenens en Mgr. Mercier waren waarschijnlijk de ergsten die we gehad hebben...vooral die eerste.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be