Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2010, 12:06   #101
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Da kon nie blijven duren he, die Western Union die wordt gebruikt om allerhande geld afkomstig van zwartgeld en sociale fraude aan de Europese economie te laten weglopen.

Dat geld zijn ze allemaal kwijt, en dat beginnen ze langzaam maar zeker te snappen, dat gat moet gestopt worden, want het probleem is dat die poen niet meer in onze economie geinjecteerd wordt, maar gewoon weg is.
Die WU had reeds lang gesloten moeten worden. Wereldwijd. Het is gewoon een criminele organisatie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 12:09   #102
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger Bekijk bericht
Jammer genoeg niet. Het artikel heb ik zelf gemaakt mbv een generator, ik ga het nu gebruiken als volgende zet.
Gaan voor de banaan!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 12:17   #103
Fien Fluytenzuyger
Gouverneur

Fien Fluytenzuyger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Gaan voor de banaan!
Ik weet niet of het me gaat lukken, maar ik ga hem proberen een ferme loer te draaien. Ten noorden van Senegal ligt Mauretanië, niet direkt een paradijselijk oord. Ik ga proberen hem naar een WU kantoor in Nouakshott te sturen, een 600-tal km van Dakar.
Fien Fluytenzuyger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 15:47   #104
Fien Fluytenzuyger
Gouverneur

Fien Fluytenzuyger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Walgelijk hoe jullie hier de miserie van Afrika uitbuiten. Ooit moeten jullie daarover verantwoording afleggen.
Hier een slachtoffer aan het woord:
Citaat:
I wish I had received this email over 3 years ago. This man has stolen all that I had saved and money that I borrowed. I heard from his Mother (?) telling me a sad story that she was dying from Aids and wanted me to take her children as my own when she died. She had set up an Inheritance account and put it in my name. How stupid could I have been? What I sent was to cover legal fees, legal documents, etc... The money was never sent here. I have heard in the last couple of days from the bank and have found out that Kwesi Bandermann and others are thieves. Why did it take over 3 years to find this out? I would never put your informants life in danger. My life is in danger now as well as my family. I have received threats this week. I am so afraid now and don't know what to do. How did you know that Kwesi Bandermann was expected to arrive here by plane? He did not arrive and I pray to God he doesn't. How did you get this email address? Only 2 people had it. It was Mr. Richard Meddings and Kwesi Bandermann. I can tell you the whole story if you need it.

Sincerely,
XXX XXX Jennings
Het enige dat die vrouw wou doen was enkele kinderen adopteren wiens moeder aan AIDS gestorven was. Ze werd 3 jaar aan het lijntje gehouden en verloor grote sommen geld.

Dit is geschreven door een Nigeriaan, over 419 scammers in zijn land:
Citaat:
The attitude of the family is largely dependent on the degree of success their chum has with scamming, if the lads been on it for 3 yrs and only has a fairly used car to show, he's a failure and no-good... but if he's built a couple of houses and cruises around in an X5, all hail the king! They even give him a chieftaincy title in his hometown!!!
Arme sukkels? Het zijn net diegene die het wat breder hebben, en gestudeerd hebben of nog studeren, die zich hiermee bezig houden.

Als eens afgevraagd waarom die praktijk in de Afrikaanse landen met de laagste BNP's niet voorkomt? 85% van deze scammers zijn afkomstig uit West-Afrika, gaande van Senegal tot Kameroen, met Nigeria als absoluut zwaartepunt. In Zuid-Afrika vind je er ook, maar niet in Congo, Tanzania, Namibië, Ethiopië etc..

Lees ook eens deze:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/e...re/3444307.stm
http://www.crimes-of-persuasion.com/...an_victims.htm

Laatst gewijzigd door Fien Fluytenzuyger : 11 augustus 2010 om 15:49.
Fien Fluytenzuyger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 15:51   #105
Cdude
Banneling

Standaard

Who can blame them?
Citaat:
1. Surely no one believes it when they get one of these letters?
It often comes as a surprise when you hear of someone who actually believed that some ex-presidents son wanted their help to rescue the family fortune. In February 2004, Nigerian Finance Minister Ngozi Okonjo-Iweala said:

“In Nigeria, we are always amazed that anyone could be so stupid as to respond to such an offer.”

The fact is that many people do believe these letters – enough to make 419 crime quite a lucrative money earner. It has been estimated that there are well over 250,000 scammers involved in 419 scams worldwide and that they reap in over US$1.5 billion annually. The average victim pays out US$20,000.

Laatst gewijzigd door Cdude : 11 augustus 2010 om 15:51.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2010, 11:53   #106
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger Bekijk bericht
Nee, zo zijn er heel veel voorhanden, op het forum van 419eater o.a.

Mocht je niet geloven dat de gemiddelde scammer zo dom is dat ie daar inloopt, deze werd ingevuld door een Nigeriaan die zich voordeed als een Amerikaanse soldaat in Irak:

http://i172.photobucket.com/albums/w15/PeartreeP/P5.jpgZolang je die wortel (belofte van geld) aan die vislijn voor hun neus houdt, zal hun hebzucht hen overal heen drijven.

Valt het niemand op dat deze foto die hier gebruikt is afkomstig is van een bekende acteur, namelijk Josh Hartnett uit Pearl Harbor.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be