![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik loop nochtans rond in een werkelijkheid. Dat mijn werkelijkheid anders is dan de uwe lijkt mij logisch, daar is niks magisch aan. Dromen worden door mijn hersenen gecreeërd, illusies ook. Het is aan mij om het onmetelijk potentieel van mijn hersenen zo goed als mogelijk te gebruiken en mijzelf niet misleiden met wanen; ook daar is niks magisch aan.
Als u werkelijk vindt dat werkelijkheid en dromen en illusies/wanen eender zijn, lijkt mij dit zeer gevaarlijk. Mensen die niet meer in staat zijn om onderscheid te maken tussen hun werkelijkheid en hun dromen, laat staan dat ze hun illusies/wanen voor werkelijkheid nemen zijn volgens mij een redelijk gevaar voor de maatschappij.
![]() |
#102 | |
Europees Commissaris
|
![]() Wat is die werkelijkheid? Signalen en prikkels in jouw hoofd, jij loopt in signalen en prikkels in jouw hoofd, dat is het, dus probeer het maar te drinken of zweer de atheïstische religies af.
Citaat:
Laatst gewijzigd door porpo : 16 juli 2010 om 18:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat weet ik. Het was een rethorische vraag, die enkel op een logische fout wilde wijzen. Ik verwachtte dan ook geen antwoord. Het antwoord kon niet betekenisvol zijn.
![]() |
#105 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben geen materialist, naturalist, reductionist of darwinist. Dit antwoord is de reden waarom jou vraag voor mij betekenisloos is. Laatst gewijzigd door porpo : 16 juli 2010 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat mijn vraag voor jou betekenisloos is, is voor mij duidelijk, verwacht, en irrelevant, eerlijk gezegd.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 juli 2010 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
drinken? Volgens mij ben je de weg een klein beetje kwijt. Drugs zijn niet het antwoord ![]() Planten lopen inderdaad niet rond, ze zijn wel nog steeds (dit in tegenstelling tot gefantaseerde wezens) en wij gaan ook die delen van de hersenen ooit wel ontdekken en leren gebruiken.
![]() |
![]() |
#108 | |
Parlementslid
|
![]() Het feit dat religieuze mensen gelukkiger zijn dan mensen die niet geloven, staat ook wel bekend als het Placebo Effect
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Travis66 : 21 juli 2010 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |