![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nogmaals het omgekeerde bestaat ook, maar dan om andere redenen. Zo moet ge maar eens de discussies over ambtenaarspensioenen volgen, en zo zullen ook de werkelijke veelverdieners er niet mee te koop lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het verschil in loon tussen mijzelf en een schoolverlater ten gevolge van de in B gevolgde loon-ancienniteitspolitiek ... ok, ik heb mijn ervaring, maar laat ons een kat een kat noemen, de kostbewuste econoom in mij zegt : 'stante pede buitenkieperen! ... die schoolverlater pikt de nodige ervaring op een jaar of 2 tijd ook wel mee ...' zou ik me bij een vakbond kunnen aansluiten om daar iets aan te doen ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken geen enkel beroep waar vrouwen met dezelfde tewerkstellingsgraad en anciënniteit minder zouden verdienen dan hun mannelijke collega's..geen enkel.Maar je kan natuurlijk moeilijk verwachten hetzelfde loon op te strijken als je halftijds werkt dan wel voltijds.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nu we het toch over vrouwen hebben. Denk ook dat de verschillen veel zijn verminderd, zoniet niet meer bestaan, wat alle mediacampagnes ons ook moge vertellen. Wat nog wel in voege was/is, dat is dat men de neiging heeft om specifieke vrouwenberoepen minder te catalogeren dan specifieke mannenberoepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik begin te denken dat dit verschil er eentje is in politieke hoofden en fout lezen van statistieken ... ik vermoed dat de globale loonmassa wel dat genderverschil toont, maar wellicht is dit financieel verschil dat terug te voeren tot gender eigen verschillen (als het % m/v dat geen volledige loopbaan of werkweek doet etc ... ) soit, als iemand mij ooit echt verschillen laat zien, zal ik mijn fout graag toegeven, verschillende verloning op basis v sekse zou gewoon fout zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze zijn namelijk veel meer geschoold. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
is me onduidelijk waar je t over hebt ineens. het ging hier toch over verschillend loon in gelijke functie en cathegorie hé ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel meer geschoold lijkt me wat overdreven......anders geschoold lijkt me realistischer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet niet of dat een verboden discriminatie is. Maar ze wordt in elk geval door de vakbond ondersteund (zie trouwens niet in wat de werkgever er voordeel bij heeft om zijn oudere werknemers meer te betalen, dan zijn jongere). Maar ja, die ondersteunen ook specifieke statuten, zonder aan het algemeen belang te denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dusnee, niet echt toepasselijk op jouw situatie. In die omstandigheden verdient een vrouw net evenveel. In firmas zonder baremas ga je wel zien dat de baas mannen beter betaalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Europees Commissaris
|
![]() Te weinig naar ervaring.
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wellicht speelt daar in sommige omstandigheden ook mee dat hij geen risico loopt dat zijn nieuwe rekruut ineens 3-12 maanden uitvalt.
![]() |