Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2010, 14:32   #101
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Alles wat in die post geschreven staat.

Ja; je stelde me een vraag.

Ik schreef
"Ik vraag me ook soms af, waarom sommige vragen niet gesteld worden, waarom sommige stellingen van de geïnterviende niet weerlegd worden met welbekende feiten. Niet alleen in verband met Wilders."

Van zodra ik een concreet voorbeeld tegenkom zal ik het hier voor jou posten; met bron en link.

(hopelijk ben je tegen dan niet alweer bezig met een "caltstellung")
Zijn dat die 'befaamde' ballen waar je het steeds over hebt, die niemand zou kunnen raken?
W�*�*r is je bal, als je er al ooit een gehad hebt?

Nee arti, ik had het helemaal niet over Wilders en zijn partij, Wilders spreekt immers de waarheid, weerleg JIJ anders wat hij zegt, áls het dan toch zo simpel zou zijn!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 14:32   #102
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Neen, en dat werd je al eens uitgelegd, er is verschil tussen burgelijk recht en de interne ordening van de kerk, maar doe gerust alsof je dit niet weet.

Homo's kunnen het burgelijk huwelijk aangaan, dat bepaald het wettelijk statuut, niet de kerk!
Wat de kerk wel of niet doet gaat dus niet in tegen de wet.
Er is een verschil tussen burgerlijk recht en interne ordening; en net door hun interne ordening stellen ze zich boven de wet.

Het is in strijd met de wet om iemand voor een functie te weigeren op basis van geslacht. Dat doet de Kerk door het priesterambt te weigeren voor vrouwen. (Een functie waarbij het loon dan nog betaald wordt door de overheid!)

Het is in strijd met de wet om te discrimineren op basis van sexuele voorkeur. De Kerk discrimineert door het Kerkelijk huwelijk niet open te stellen voor homo-koppels.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 14:37   #103
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Zijn dat die 'befaamde' ballen waar je het steeds over hebt, die niemand zou kunnen raken?
W�*�*r is je bal, als je er al ooit een gehad hebt?

Nee arti, ik had het helemaal niet over Wilders en zijn partij, Wilders spreekt immers de waarheid, weerleg JIJ anders wat hij zegt, áls het dan toch zo simpel zou zijn!
Mijn bal is; dat wat in de post beschreven werd; zo algemeen is dat het op velen van toepassing zou kunnen zijn.

Waarom zou ik moeten weerleggen wat Wilders schrijft; deed jij dat voor degenen die jij leugenaar noemt?
Oud 9 augustus 2010, 14:40   #104
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Alles wat in die post geschreven staat.

Citaat:
Ja; je stelde me een vraag.

Ik schreef
"Ik vraag me ook soms af, waarom sommige vragen niet gesteld worden, waarom sommige stellingen van de geïnterviende niet weerlegd worden met welbekende feiten. Niet alleen in verband met Wilders."
En ik vroeg daarop (eventjes herhaald met deze keer de kern van de vraag in dikke letters opdat ook u het begrijpe):
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
En welke stellingen van de geïnterviewde, in casu Wilders, worden niet door 'welgekende feiten' weerlegd, volgens u?
En vervolgens komt u af met het volgende niemandalletje:

Citaat:
Van zodra ik een concreet voorbeeld tegenkom zal ik het hier voor jou posten; met bron en link.
U beweert dus iets zonder dat u concreet weet wat u eigenlijk beweert. Het bekende verhaal van de klokken en de klepels, van wel A noemen, maar B niet kunnen of willen noemen.

Citaat:
(hopelijk ben je tegen dan niet alweer bezig met een "caltstellung")
Dat heeft u helemaal zelf in de hand. Geeft u op een directe manier concreet antwoord op de vraag of vragen, zonder eerst pagina's lang over tien keer niks te leuteren, wordt u door mij niet 'kaltgestellt'. Gaat u weer eens een rondje om de pot zeveren, dan verdwijnt u bij mij onmiddellijk weer de in ijskast.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 14:42   #105
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn bal is; dat wat in de post beschreven werd; zo algemeen is dat het op velen van toepassing zou kunnen zijn.
Zelfs op jou, je voldoet haast aan alle criteria, behalve dat er bij jou nog oeverloos niet ter zake doende rondjesdraaien bijkomt.
Citaat:
Waarom zou ik moeten weerleggen wat Wilders schrijft; deed jij dat voor degenen die jij leugenaar noemt?
Omdat je er toch zelf om vraagt;

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Ik vraag me ook soms af, waarom sommige vragen niet gesteld worden, waarom sommige stellingen van de geïnterviende niet weerlegd worden met welbekende feiten.
Oud 9 augustus 2010, 14:46   #106
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En ik vroeg daarop (eventjes herhaald met deze keer de kern van de vraag in dikke letters opdat ook u het begrijpe):

U beweert dus iets zonder dat u concreet weet wat u eigenlijk beweert. Het bekende verhaal van de klokken en de klepels, van wel A noemen, maar B niet kunnen of willen noemen.

...

Dat zijn haar 'ballen' die blijkbaar niemand kan raken!
Oud 9 augustus 2010, 14:52   #107
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat zijn haar 'ballen' die blijkbaar niemand kan raken!
Het is dan ook erg moeilijk, zo niet onmogelijk, om onzichtbare, dan wel niet bestaande ballen te raken. Wellicht wel in een parallel universum, en dan nog slechts alleen in een sterrenstelsel genaamd 'de artisjok'.
Misschien kan Chriet Titulaer hier enige duidelijkheid over verschaffen.
Oud 9 augustus 2010, 15:11   #108
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Sus, schreef ik ergens "in casu Wilders"?
Ik schreef
"Ik vraag me ook soms af, waarom sommige vragen niet gesteld worden, waarom sommige stellingen van de geïnterviewde niet weerlegd worden met welbekende feiten. Niet alleen in verband met Wilders."

Ja; ik beweerde dit zonder een concreet voorbeeld over Wilders in gedachten te hebben.

Citaat:
Dat heeft u helemaal zelf in de hand. Geeft u op een directe manier concreet antwoord op de vraag of vragen, zonder eerst pagina's lang over tien keer niks te leuteren, wordt u door mij niet 'kaltgestellt'. Gaat u weer eens een rondje om de pot zeveren, dan verdwijnt u bij mij onmiddellijk weer de in ijskast.
Dat wil ik nog wel eens zien.
Vertel ne keer; bij de hehaaldelijke "caltstellingen" waar ik niet "op een directe manier concreet antwoord op de vraag of vragen, zonder eerst pagina's lang over tien keer niks te leuteren" (met citaat en link graag)
Oud 9 augustus 2010, 15:15   #109
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal mijn best doen om me niet te laten meeslepen in het geleuter.
Nog geen half uur geleden gepost door u in een andere draad in dit subforum...

Hier heeft u een warme muts en een paar wanten. Veel plezier in de ijskast. Goedendag.
Oud 9 augustus 2010, 15:21   #110
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen burgerlijk recht en interne ordening; en net door hun interne ordening stellen ze zich boven de wet.

Het is in strijd met de wet om iemand voor een functie te weigeren op basis van geslacht. Dat doet de Kerk door het priesterambt te weigeren voor vrouwen. (Een functie waarbij het loon dan nog betaald wordt door de overheid!)

Het is in strijd met de wet om te discrimineren op basis van sexuele voorkeur. De Kerk discrimineert door het Kerkelijk huwelijk niet open te stellen voor homo-koppels.
Neen! Het kerkelijk recht valt buiten het burgelijk recht, bijgevolg is het wettelijk gezien geen discriminatie wanneer vrouwen geen prieter kunnen worden, omdat het burgelijk recht hier niet van toepassing is!

Neen de kerk discrimineert niet volgens de wet, opnieuw valt het kerkelijk huwelijk niet onder burgelijk recht, wat verstaat ge daar nu toch niet aan!
Een huwelijk is wettelijk wanneer je burgelijk trouwt, je hoeft niet eens voor de kerk te trouwen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 15:26   #111
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is dan ook erg moeilijk, zo niet onmogelijk, om onzichtbare, dan wel niet bestaande ballen te raken. Wellicht wel in een parallel universum, en dan nog slechts alleen in een sterrenstelsel genaamd 'de artisjok'.
Misschien kan Chriet Titulaer hier enige duidelijkheid over verschaffen.
Sus; vertel me eens; het schrijfsel hierboven is dit geleuter?
Oud 9 augustus 2010, 15:28   #112
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Sommige mensen hier vinden het blijkbaar discriminerend dat verzamelaars van sleutelhangers geen voorzitter van de filatelieclub mogen worden.
Oud 9 augustus 2010, 15:28   #113
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen! Het kerkelijk recht valt buiten het burgelijk recht, bijgevolg is het wettelijk gezien geen discriminatie wanneer vrouwen geen prieter kunnen worden, omdat het burgelijk recht hier niet van toepassing is!

Neen de kerk discrimineert niet volgens de wet, opnieuw valt het kerkelijk huwelijk niet onder burgelijk recht, wat verstaat ge daar nu toch niet aan!
Een huwelijk is wettelijk wanneer je burgelijk trouwt, je hoeft niet eens voor de kerk te trouwen!
Inderdaad; het Kerkelijk recht valt buiten het burgerlijk recht; en daarmee stellen ze zich boven de wet. Goed gezien!
Oud 9 augustus 2010, 15:38   #114
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Sus; vertel me eens; het schrijfsel hierboven is dit geleuter?
Ik zal u eventjes uit de ijskast halen teneinde antwoord hierop te geven.

Neen, dit is geen geleuter, maar een (weliswaar offtopic) verzuchting naar aanleiding van een opmerking die door het zoveelste gevalletje van oeverloos geleuter veroorzaakt is. Ik zal er meteen voor de zekerheid een tekeningetje bij maken:

Geleuter --> opmerking over geleuter --> verzuchting over geleuter naar aanleiding van opmerking over geleuter
Oud 9 augustus 2010, 16:14   #115
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal u eventjes uit de ijskast halen teneinde antwoord hierop te geven.

Neen, dit is geen geleuter, maar een (weliswaar offtopic) verzuchting naar aanleiding van een opmerking die door het zoveelste gevalletje van oeverloos geleuter veroorzaakt is. Ik zal er meteen voor de zekerheid een tekeningetje bij maken:

Geleuter --> opmerking over geleuter --> verzuchting over geleuter naar aanleiding van opmerking over geleuter
Ik vind het chique dat je alvast durft toegeven dat het off-topic was.
Het was weliswaar geen verzuchting over geleuter; maar ik had niet verwacht dat je eerlijk zou antwoorden.

Kan je me nog eventjes uit de figo halen om een antwoord te geven op
Citaat:
Sus, schreef ik ergens "in casu Wilders"?
Ik schreef
"Ik vraag me ook soms af, waarom sommige vragen niet gesteld worden, waarom sommige stellingen van de geïnterviewde niet weerlegd worden met welbekende feiten. Niet alleen in verband met Wilders."

Ja; ik beweerde dit zonder een concreet voorbeeld over Wilders in gedachten te hebben.

Dat wil ik nog wel eens zien.
Vertel ne keer; bij de hehaaldelijke "caltstellingen" waar ik niet "op een directe manier concreet antwoord op de vraag of vragen, zonder eerst pagina's lang over tien keer niks te leuteren" (met citaat en link graag)
Vooral voor de laatste alinea zou ik wel eens een concreet voorbeeld willen.
Jij bent immers voorstander van concrete voorbeelden.

Stop me daarna maar weer voor altijd in de frigo.
Oud 9 augustus 2010, 16:53   #116
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad; het Kerkelijk recht valt buiten het burgerlijk recht; en daarmee stellen ze zich boven de wet. Goed gezien!
Neen en dat weet u best, het gaat over verschillende domeinen met bijbehorende wetgeving die bevoegd is voor specifieke situaties.
De kerk stelt zichzelf niet boven de wet en er werd u uitgelegd waarom dit niet zo is, maar uw houdt liever vast aan "uw indruk" die u als waarheid probeert te verkopen.
Oud 9 augustus 2010, 17:01   #117
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen en dat weet u best, het gaat over verschillende domeinen met bijbehorende wetgeving die bevoegd is voor specifieke situaties.
De kerk stelt zichzelf niet boven de wet en er werd u uitgelegd waarom dit niet zo is, maar uw houdt liever vast aan "uw indruk" die u als waarheid probeert te verkopen.
Wat neen? Valt het Kerkelijk recht niet buiten het burgerlijk recht?
Je schrijft zelf van wel.

Dat vrouwen geen toegang hebben tot het ambt van priester; is geen indruk; dat is een feit.
Dat de Kerk het sacrament van het huwelijk weigert aan homo's is geen indruk; dat is eveneens een feit.
Oud 9 augustus 2010, 17:07   #118
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat neen? Valt het Kerkelijk recht niet buiten het burgerlijk recht?
Je schrijft zelf van wel.

Dat vrouwen geen toegang hebben tot het ambt van priester; is geen indruk; dat is een feit.
Dat de Kerk het sacrament van het huwelijk weigert aan homo's is geen indruk; dat is eveneens een feit.
Ok, nog eens speciaal voor jou, de kerk is zelf bevoegd voor het besturen van hun organisatie, of zij homo's willen trouwen of vrouwen priester laten worden valt onder het kerkelijk recht. Gelezen? Flink!

Buiten de kerk mogen vrouwen voor geen enkele ambt geweigerd worden en mogen alle homo's eender waar trouwen, omdat dit hun burgelijke rechten betreft waar de kerk( scheiding kerk en staat!) niets over te vertellen heeft en evenmin hebben burgers iets te vertellen binnen de kerk,
Mee , of moet ik het nog eens overdoen?
Oud 9 augustus 2010, 18:15   #119
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, nog eens speciaal voor jou, de kerk is zelf bevoegd voor het besturen van hun organisatie, of zij homo's willen trouwen of vrouwen priester laten worden valt onder het kerkelijk recht. Gelezen? Flink!

Buiten de kerk mogen vrouwen voor geen enkele ambt geweigerd worden en mogen alle homo's eender waar trouwen, omdat dit hun burgelijke rechten betreft waar de kerk( scheiding kerk en staat!) niets over te vertellen heeft en evenmin hebben burgers iets te vertellen binnen de kerk,
Als we analoog islamitisch recht zouden krijgen zou je daar dan een probleem van maken?
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 18:15   #120
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Je stelt zelf "Het kerkelijk recht valt buiten het burgerlijk recht"; wat is dit anders dan dat de Kerk zich boven de wet stelt.

Je schrijft "de kerk is zelf bevoegd voor het besturen van hun organisatie, of zij homo's willen trouwen of vrouwen priester laten worden valt onder het kerkelijk recht."; maar dat besturen moet blijkbaar niet gebeuren in overeenstemming met de Belgische wetten. Primeert het Kerkelijk recht dan op het burgerlijk wetboek?

Je mag je stelling nog op vele andere manieren verwoorden; dat verandert niets aan de zaak.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be