![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mja, het ligt natuurlijk net iets anders in het geval van onze Amerikaanse vriendin. Als ze later een puber over de vloer krijgt die zegt dat hij problemen heeft met zijn ontluikende homoseksualiteit dan zal deze dame waarschijnlijk niet de ideale therapeute zijn voor deze jongen... Als je echter als geoloog stelt dat de aarde geschapen is door reptielen dan doe je daar geen vlieg kwaad mee. Je zal hoogstens zelf wat uitgelachen worden door je collega's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die raakt niet door de examens.
![]() |
![]() |
#104 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit stond er : Citaat:
en dat als verdere verduidelijking, na dat ik je dat vroeg, van dit : Citaat:
Citaat:
Het moge duidelijk zijn dat we elkaar hier verkeerd begrepen hadden... laten we het daarbij houden Citaat:
Er zijn wel meer gekke stoten gebeurd in het verleden.... ken je die visie (1760) van die Zwitserse medicus Tissot betreffende dat masturbatie schadelijk zou zijn voor de gezondheid ? ![]() Citaat:
Jij sprak over " 'volgens haar normen' "... dat lijkt me equivalent met 'zoals zij erover denkt wat een goede opvoeding is' onafgezien de juistheid ervan en onafgezien de motivering ervan. Met "gangbare normen" refereerde ik daar naar wat de consensus is ivm behandeling _ 't ging hier tenslotte toch over haar wens psychologie te studeren om dat vervolgens te praktiseren _ en dat uiteraard ook onafgezien de eventuele juistheid ervan. Ja, sorry xrc dat had duidelijker gekund van me .... mijn fout ergens |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze voor burgerlijk ir zou studeren, heiligt gelooft dat bv de rek-constante vertienvoudigd na een gepaste rondedans, dat zo vertelt en becijfert op 't examen , en het geweten is ze dat ook zo in de praktijk wilt gaan toepassen later, dan denk ik niet dat die dame zal slagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#108 |
|
![]() Alleen als de planeten op een lijn staan.
![]()
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 5 augustus 2010 om 06:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
De primaire bron van de psychologische schade is onaantoonbaar. Toevallig heb ik hier een handboek Psychiatrie voor mijn neus liggen en ik citeer onder het hoofstuk "beeldvormend onderzoek van de hersenen": "CT van de hersenen heeft geen plaats in het psychiatrisch onderzoek tenzij gedacht wordt aan ruimte innemend proces." Dit impliceert dat de enige criteria om van geestesziekte te kunnen spreken veruiterlijkingen zijn van die primaire bron, en ze dus minstens secundair zijn. Dit verhoogt natuurlijk het natte vinger werk en maakt dat psychiatrie voor een groot stuk onderhevig is een maatschappelijke standaard. En dan komen we terug bij de norm. De manier waarop homoseksualiteit op de lijst van geestesziekten is gekomen is dus even subjectief als hoe ze eraf is geraakt. Al bij al kunnen we ons dus ook niet beroepen op de wetenschap om te oordelen of homoseksualiteit nu dit of dat is want voor zover ik weet is geen enkele andere wetenschappelijke tak daar mee bezig. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag natuurlijk niet vergeten dat doorheen de tijd de opvattingen over dat 'aantonen' ook drastisch zijn veranderd en dat fysieke gezondheid en , een 'reine' geest ( psychische gezondheid als het ware dus ) vroeger als één werd aanzien. Die opvattingen zijn vooral op het seksuele vlak tot laat in de victoriaanse periode gebleven. Er zijn tot in de laat 19-de eeuw allerhande (pseudo-)medische werken geschreven die wezen op de gevaren ervan Zo werd een beetje vermoeidheid bij oa jongeren bv algauw als gevolg van masturbatie. .... die gedachte, of beter die 'drogreden', tot in de jaren 60 door ouders en opvoeders is blijven steken. Citaat:
Psychologie houdt zich dan ook bezig met de menselijke gedragingen én het daarbij verbonden innerlijke leven/aanvoelen.... een subjectief iets dus. Citaat:
Volgens mij kan je wel spreken van enige 'vooruitgang' in dat natte vingerwerk en denk ik niet dat er ooit nog een dag komt wanneer homoseksualiteit terug op die lijst komt. Wat betreft seksuele voorkeuren die op het randje zijn en andere 'voorliefdes' spreekt men dan ook nu over stoornissen of afwijkingen en geen ziekten.... wat meer refereert naar het afwijken van het normale... de 'norm' dus in statistische zin. Het is pas als het problemen veroorzaakt voor die persoon vs. zijn omgeving ( andere personen ) dat men spreekt over een psychische aandoening. Ergo homofilie ( net als heterofilie ) hoort daar dus niet bij maar dat wilt niet zeggen dat bepaalde personen ( méér dan hetero's ) voor zichzelf geen problemen mee kunnen hebben. Citaat:
Als blijkbaar zelfs de wetenschap het niet kan beoordelen dan kan je er ook niks zinnigs meer over zeggen dan dit : - Het komt voor - Er gaat geen enkele verdere schade voor eventuele derden bij gepaard - Het is zelfs zeker niet zeldzaam maar wel statistisch afwijkend van de 'norm' ( eveneens statisch dus ) te noemen doch significant - Het hoeft geen psychische problemen te veroorzaken bij te betrokken maar het kán en dat meer dan het bij heterofilie blijkt ... zover we dat kunnen stellen daar dat eveneens gebiased is op de norm ![]() Blijft de vraag ..... hoe denken we nu homoseksuelen psychisch te behandelen ? Doen we dat zoals dat gebruikelijk is of laten we voor psychologie studerende personen slagen ook al weten we dat ze later een totaal andere paraktijk erop na zullen houden wegens hun controversiële opvattingen ? Laatst gewijzigd door praha : 6 augustus 2010 om 01:06. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bovendien blijf ik psychologie zo vaag en subjectief vinden dat ik het niet erg zou vinden als de dame in kwestie wel psycholoog zou worden, maar in dit bewust geval is het natuurlijk de universiteit zelf die beslist. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het feit dat ze de broodnodige bijscholing die haar duidelijke gebrek aan kennis moet weg werken radikaal weigert is een duidelijk teken dat ze niet bereid is om bij te leren (wie niets wil bij leren hoort al niet thuis op een universiteit) of afstand te doen van haar vooroordelen (en bij een behandeling van holebi's hoogstwaarschijnlijk zal vertrekken vanuit haar eigen negatieve beeld over holebi's, in plaats vanuit de vraag van de cliënt zelf).
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 8 augustus 2010 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Minister-President
|
![]() Haar weigeren hoeft ook niet. Maar het is wel duidelijk dat ze niet in staat is om een diploma psychologe te ontvangen, zolang ze deze nonsens aanhangt althans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De universiteit was zo goed om haar er op te wijzen dat ze achter liep en dat als ze er niets aan deed ze zou gebuisd zijn. Ze boden haar zelfs een bijscholing aan om haar een kans te geven om te slagen. Door die bijscholing te weigeren toonde ze aan dat ze eigenlijk niet wou bij leren maar wou vast houden aan haar vooroordelen. Wat was er beter geweest: haar op tijd waarschuwen dat ze zich moest herpakken, of haar gewoon in haar onwetenheid laten en ze buizen om het eindexamen (en ze zo haar jaar laten verliezen)? Wie niet wil bij leren hoort niet op een universiteit thuis. Dan is het geen kwestie van onwetenheid meer, maar van onwil.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |