Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 20 mei 2004, 14:25   #101
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

En waar mag dat standpunt dan ergens te lezen vallen? Graag een citaat.
Geen idee professor, zoek het maar zelf op in de Gouden Gids
Waar mr. Pianodinges alweer eens aantoont dat wat hij over het Vlaams Blok beweert, voortspruit uit zijn eigen verbeelding.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 20 mei 2004, 14:26   #102
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Ze zijn ook niet tegen abortus zeker?
Erg flexibele partijstandpunten eh, daar bij het Blok

Blijkbaar is het voor moeilijk om zich bij het discussieonderwerp te houden. Pianodinges beweert dat het Vlaams Blok voorstander zou zijn van een "herbewapening" van de burger (alleen al het woord "herbewaping" is al een raar iets). Welnu, ik vraag me af waar dat wel ergens mag staan.
Oud 20 mei 2004, 14:29   #103
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ze zijn ook niet tegen abortus zeker?
Erg flexibele partijstandpunten eh, daar bij het Blok

Blijkbaar is het voor moeilijk om zich bij het discussieonderwerp te houden. Pianodinges beweert dat het Vlaams Blok voorstander zou zijn van een "herbewapening" van de burger (alleen al het woord "herbewaping" is al een raar iets). Welnu, ik vraag me af waar dat wel ergens mag staan.
Wapenwetgeving flexibeler maken, is toch wel één van de standpunten die het VB verdedigt, tenzij het om de bewapening van vreemdelingen gaat, niet waar?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 20 mei 2004, 14:30   #104
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar is het voor moeilijk om zich bij het discussieonderwerp te houden.
Inderdaad. Back on topic: de schietpartij in Sint-Pauwels!
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 20 mei 2004, 14:30   #105
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wapenwetgeving flexibeler maken, is toch wel één van de standpunten die het VB verdedigt, tenzij het om de bewapening van vreemdelingen gaat, niet waar?
Blijkbaar nog steeds niet de vraag gesnapt: geef me dan eens het standpunt van het Vlaams Blok over die zaak (natuurlijk een citaat en/of verwijzing).
Oud 20 mei 2004, 14:32   #106
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat is precies wat ik bedoelde. Het Blok wil burgers het recht geven om ook hun materiele bezittingen met vuurwapens te verdedigen. Ik leg dat uit als herbewapening, maar Jantje Ambetantje doet daar weer lastig over omdat het er zo niet letterlijk bijstaat. Precies of wij kunnen niet zelf tussen de regels doorlezen
Oud 20 mei 2004, 14:34   #107
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is precies wat ik bedoelde. Het Blok wil burgers het recht geven om ook hun materiele bezittingen met vuurwapens te verdedigen. Ik leg dat uit als herbewapening, maar Jantje Ambetantje doet daar weer lastig over omdat het er zo niet letterlijk bijstaat. Precies of wij kunnen niet zelf tussen de regels doorlezen
Wel, geef me dan de passage waar jullie dit tussen de regels lezen. Of zal het antwoord nu luiden: het staat er wel niet, maar wij voelen aan dat dit de opvatting is?

Graag dus het citaat en/of verwijzing.

"Herbewapeningen" is trouwens nog steeds iets anders dan de notie van zelfverdediging uitbreiden tot ook de materiële bezittingen.
Oud 20 mei 2004, 14:36   #108
Bloxbuster
Banneling

Bloxbuster's schermafbeelding

Standaard

Best twee keer nadenken wanneer je naar een PI of VA meeting gaat, als je leven je lief is natuurlijk

Zoals vorig jaar wordt er opnieuw een forummeeting georganiseerd, waarbij als 'special act' een hele reeks verkiezingsuitslagen de dag komen opfleuren. Deze meeting is toegankelijk voor alle mensen van goede wil, en is in het bijzonder gericht op de leden van PI en VA.

Deze keer zou het doorgaan in Mechelen. Hotel Egmont, Oude Brusselsestraat 50 (waar er al eens een PI-meeting plaatsvond). We zijn welkom vanaf 14u tot...... in de late uurtjes. hoe later , hoe riskanter

De eigenares is zo vriendelijk haar vrije dag hiervoor speciaal op te offeren. Ze zal ook zorgen voor een hapje. (- zo komen ze tegemoet aan je laatste wensen voorlaeer je een kogel in de kop krijgt... )

Mogen we vragen te laten weten wie er allemaal denkt te komen, hetzij hier in deze topic, hetzij in de parallelle topic op PI, zodat ons Dina toch een klein idee heeft omtrent het aantal te verwachten aanwezigen?

PS. Een wegbeschrijving of plannetje kan bekomen worden bij onze immer bevallige Dina.
Bloxbuster is offline  
Oud 20 mei 2004, 14:36   #109
TL
Burger

TL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Hopelijk gaat het Blok nu afstappen van het partijpunt om de burgers te herbewapenen, want dan durf ik zelfs mijn kat niet meer uitlaten.
En waar mag dat standpunt dan ergens te lezen vallen? Graag een citaat.
Wat dacht u van Hier:
De wet op het wapenbezit dient versoepeld te worden! De aanschaf van een verdedigingswapen – zoals een vuurwapen - en het lidmaadschap van een verdedigingsclub – zoals een schietclub – moeten fiscaal aftrekbaar worden evenals het volgen van verdedigings- en schietlessen!

OK niet helemaal hetzelfde als 'herbewapenen' maar het zal er wel gemakkelijker op worden als Steve Herman het voor het zeggen had.
Of is dat toch geen partijstandpunt en verkondigt Steve een eigen standpunt?

TL
Kritiek, zelfs hevige kritiek door eender welke groep of vereniging en nog meer door een politieke partij is en blijft mogelijk."
TL is offline  
Oud 20 mei 2004, 14:38   #110
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik vraag mij af of Jan Vanden Berghe zijn partijstandpunt eigenlijk wel kent

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:
Griffin is offline  
Oud 20 mei 2004, 14:38   #111
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TL
OK niet helemaal hetzelfde als 'herbewapenen' maar het zal er wel gemakkelijker op worden als Steve Herman het voor het zeggen had.
Zoals ik al eerder aangaf en zoals u nu zelf schoorvoetend toegeeft, heeft dit niets met "herbewapening" te maken. Het gaat alleen om de uitbreiding van de notie zelfverdediging in het strafrecht. Heel wat anders dan u suggereert en Pianodinges wil doen geloven.
Oud 20 mei 2004, 14:38   #112
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Zoals ik al eerder aangaf en zoals u nu zelf schoorvoetend toegeeft, heeft dit niets met "herbewapening" te maken. Het gaat alleen om de uitbreiding van de notie zelfverdediging in het strafrecht. Heel wat anders dan u suggereert en Pianodinges wil doen geloven.
Het resultaat van zulke maatregelen kunt u dagelijks in de VS aanschouwen

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Griffin is offline  
Oud 20 mei 2004, 14:40   #113
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dagelijks? Dan volgt u het Amerikaans nieuws wel heel slecht. Ook hier geboren familiedrama's e.d., ook met de strenge wapenwet. Maar zoals nogmaals het gezegd en herhaald: het gaat niet zozeer om de wapenwet zelf, maar om de uitbreiding van de notie zelfverdediging in het strafrecht.
Oud 20 mei 2004, 14:40   #114
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Met die schietpartij begrijp ik nu beter wat het Blok bedoelt dat hun vrije meningsuiting wordt beperkt. Als het d�*t is wat ze willen mogen ze die gerust blijven beperken, ik leef namelijk erg graag en liefst nog héél lang.
Oud 20 mei 2004, 14:41   #115
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met die schietpartij begrijp ik nu beter wat het Blok bedoelt dat hun vrije meningsuiting wordt beperkt. Als het d�*t is wat ze willen mogen ze die gerust blijven beperken, ik leef namelijk erg graag en liefst nog héél lang.
Naast de zaak. Ging u mij nu dat citaat en/of verwijzing geven waarop u uw stelling steunt dat het Vlaams Blok de burgers wil "herbewapenen"?
Oud 20 mei 2004, 14:41   #116
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser
Best twee keer nadenken wanneer je naar een PI of VA meeting gaat, als je leven je lief is natuurlijk

Zoals vorig jaar wordt er opnieuw een forummeeting georganiseerd, waarbij als 'special act' een hele reeks verkiezingsuitslagen de dag komen opfleuren. Deze meeting is toegankelijk voor alle mensen van goede wil, en is in het bijzonder gericht op de leden van PI en VA.

Deze keer zou het doorgaan in Mechelen. Hotel Egmont, Oude Brusselsestraat 50 (waar er al eens een PI-meeting plaatsvond). We zijn welkom vanaf 14u tot...... in de late uurtjes. hoe later , hoe riskanter

De eigenares is zo vriendelijk haar vrije dag hiervoor speciaal op te offeren. Ze zal ook zorgen voor een hapje. (- zo komen ze tegemoet aan je laatste wensen voorlaeer je een kogel in de kop krijgt... )

Mogen we vragen te laten weten wie er allemaal denkt te komen, hetzij hier in deze topic, hetzij in de parallelle topic op PI, zodat ons Dina toch een klein idee heeft omtrent het aantal te verwachten aanwezigen?

PS. Een wegbeschrijving of plannetje kan bekomen worden bij onze immer bevallige Dina.
We kunnen er misschien een quizvraag van maken: hoeveel mensen gaan er naar de PI-meeting en hoeveel komen er levend vandaan?
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 20 mei 2004, 14:42   #117
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dagelijks? Dan volgt u het Amerikaans nieuws wel heel slecht. Ook hier geboren familiedrama's e.d., ook met de strenge wapenwet. Maar zoals nogmaals het gezegd en herhaald: het gaat niet zozeer om de wapenwet zelf, maar om de uitbreiding van de notie zelfverdediging in het strafrecht.
De wet op het wapenbezit dient versoepeld te worden! De aanschaf van een verdedigingswapen – zoals een vuurwapen - en het lidmaadschap van een verdedigingsclub – zoals een schietclub – moeten fiscaal aftrekbaar worden evenals het volgen van verdedigings- en schietlessen!

Dat gaat duidelijk over de wet op de zelfverdediging, niet waar?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Griffin is offline  
Oud 20 mei 2004, 14:42   #118
TL
Burger

TL's schermafbeelding

Standaard

Steve gaat verder met:
"Door het versoepelen van de wetgeving rond wapenbezit, stopt men de vlucht naar de eenvoudig te bereiken zwarte markt."
Die man komt blijkbaar in louche buurten... Ik zou begot niet weten waar ik een wapen moet kopen terwijl dat toch eenvoudig zou moeten zijn...
Kritiek, zelfs hevige kritiek door eender welke groep of vereniging en nog meer door een politieke partij is en blijft mogelijk."
TL is offline  
Oud 20 mei 2004, 14:43   #119
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Zeno! is offline  
Oud 20 mei 2004, 14:43   #120
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Steve gaat verder met:
"Door het versoepelen van de wetgeving rond wapenbezit, stopt men de vlucht naar de eenvoudig te bereiken zwarte markt."
Die man komt blijkbaar in louche buurten... Ik zou begot niet weten waar ik een wapen moet kopen terwijl dat toch eenvoudig zou moeten zijn...
Blijkbaar negeert Jan lustig uw posts en blijft ie doorzeuren dat het over het recht op wettige zelfverdediging gaat

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Griffin is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be