![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
| Bekijk resultaten enquête: Bent u nog tevreden met uw stem? | |||
| Ja |
|
66 | 94,29% |
| Nee |
|
4 | 5,71% |
| Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Welke staten zijn natuurlijk of door God gewild?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
|
|
|
#102 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het ironie is wel dat Vlaanderen dateert van na 1830. Hoe noemen we de kunstmatige creatie van een kunstmatig land?
|
|
|
|
|
#103 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De kunstmatigheid van een land kan heel goed een voedingsbodem zijn voor het ontstaan van nationalisme onder een groep mensen die een niet-kunstmatige gemeenschappelijke factor hebben (in dit geval, de taal). Daarvan zijn talloze voorbeelden te bedenken. Joegoslavië, om maar eens een voorbeeld te bedenken.
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het Graafschap Vlaanderen,net als menig graafschap elders in Europa(en waarvan velen eigenlijk nog steeds bestaan,zij het als een provincie,departement,regio,...deelstaat zelfs!) dateert van enigszins voor 1830 Toegegeven,het "Vlaams" gedeelte is nu merkelijk kleiner dan vroeger,en er zijn dan weer stukken van andere graafschappen en hertogdommen enz.. bijgevoegd,maar 1830 is niet echt een relevante datum...Maar ook dit is een gegeven dat je overal in Europa weervindt wat is eigenlijk de relevantie met betrekking tot de resultaten van de recentste verkiezingen? "Wallonie" is in zeker zin nog kunstmatiger...maar gaan we ontkennen dat het bestaat? Laatst gewijzigd door kelt : 12 augustus 2010 om 17:08. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
|
Het huidige Vlaams gewest heeft volstrekt niets te maken met het graafschap Vlaanderen.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
|
|
|
#107 | |
|
|
Citaat:
In Duitsland en Nederland zijn er ook verscheidene religies. Zijn die landen ook kunstmatig?
|
|
|
|
|
#108 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er zijn, zoals ik al zei, verschillende redenen waardoor een groep mensen zichzelf als volk gaat beschouwen. Taal is daar een van, religie kan het ook zijn. Zo is Pakistan een land, omdat het niet met de Hindoes kon opschieten; voor de rest zijn de volkeren wel verwant. In Nederland heeft men de gemeenschappelijke taal. In België heeft men de gemeenschappelijke religie, hoewel men daar nu niet meer zwaar aan tilt; wat verklaart waarom het land nu uit elkaar dreigt te vallen in twee taalgroepen.
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Net zoals de arbeidersklasse het kind van én de antithese van het kapitalisme is, wat jij als goed marxist normaal zou moeten weten. Schaf de vakbonden dus maar af, want die arbeidersklasse is maar een artificieel iets. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Israel.
|
|
|
|
#112 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er is geen relevantie voor de dag van vandaag. Ik vind het argument dat België "fake" zou zijn gewoon een non-argument. Men kan er veel tegen hebben maar dat niet. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 12 augustus 2010 om 19:24. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
|
Ik heb me nooit op de Belgae beroepen om België te verdedigen.
|
|
|
|
#114 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
#115 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zou het hoe dan ook niet erg vinden mochten bétere organisatievormen voor de menselijke bedrijvigheden kunnen worden ontwikkeld zonder dat 'de mensen' daar moeten onder lijden.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Het antwoord op de vraag van de draad is dus: proberen van België een democratie te maken Paul www.opstand.be
Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 14 augustus 2010 om 10:40. |
|
|
|
|
|
#118 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
In deze enquête heb ik ook niet gestemd, om de resultaten niet overhoop te halen met onnozeligheden. Citaat:
Dit om duidelijk te maken hoe zwak/dom jouw argument was. Indien er toch iets onaanvaardbaar zou zijn aan de naam, dan kunnen we beter een naamswijziging overwegen. Laatst gewijzigd door Robinus V : 14 augustus 2010 om 11:09. |
||
|
|
|
|
#119 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Hetgeen waarop je reageerde was niet eens een argument, maar wel een mededeling die inhield wat de schrijver van het bericht net NIET tot zijn argumenten rekent. Een reactie op een bericht dat geen argument inhoudt, kan niet aantonen hoe zwak/dom het argument in dat bericht is, lijkt mij. Jouw reactie zou aan de andere kant wel als een argument opgevat kunnen worden, hetzij een zwak argument. Volgens mij heb ik heel goed begrepen wat er allemaal geschreven werd. Om mij van mijn onkunde in begrijpend lezen te overtuigen zul je betere argumenten moeten aanbrengen. Je kan natuurlijk ook gewoon toegeven dat het argument waarop ik reageerde zwak was, wat meer appreciatie voor jou zou opleveren. |
|
|
|