![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Europees Commissaris
|
Dan zal je toch een speciale aanvraag moeten doen dat je alle kosten wil dekken van je studie. Met je inschrijvingsgeld dek je namelijk maar een fractie van de totale kost.
|
|
|
#102 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
da's lief, maar ik denk dat ik oud en wijs genoeg ben om de weg naar de studentendienst van m'n hogeschool te vinden.
|
|
|
#103 |
|
Europees Commissaris
|
Een studietoelage is een investering. Geen enkele werkende mens heeft daar een probleem mee aangezien je later wanneer je werkt dat bedrag toch via belastingen terug betaalt en zo weer anderen helpt om te kunen studeren.
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Sommige mensen gaan tennissen, anderen zitten in de plaatselijke fanfare, en ik ga naar de hogeschool. Een investering? Dan moet ik 100% zeker zijn dat ik iets met die studies wil aanvangen. Dat zal ervan afhangen hoeveel men mij wil schuiven. Doorgaans verdient iemand met het diploma dat ik over 3 jaar zal halen minder voor de fulltime job dan ik nu verdien met mijn 50% contract. Dus misschien zal ik mijn "investering" maar enkel gebruiken in m'n vrije tijd.
|
|
|
#105 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
en nu ga ik blokken, dank je.
|
|
|
#106 |
|
Europees Commissaris
|
Succes! Hoeveel examens heb je nog?
|
|
|
#107 |
|
Banneling
|
Nee, je kiest er wel degelijk zelf voor. Dwingt Coca-cola je om alleen hun product te drinken dan? Voor zover ikw eet heb je Pepsi Cola, River Cola, een aantal andere cola's en een hele resem andere frisdranken, fruitsappen en water die je in de plaats kan drinken.
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
#109 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Plaatsen genoeg om niet in deze maatschappij te wonen. Ga 1 maand doppen en neem het eerste vliegtuig richting oerwoud en vrij ben je.
|
|
|
|
|
#111 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 30 augustus 2010 om 11:40. |
|||
|
|
|
|
|
#112 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb de aard naar mijn ouders, zo lang het 'marcheert'' doe ik het er mee. |
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De mensen die de producten uit de reclames kunnen of willen betalen. Daarom hoef jij ze niet te kopen en nog minder heb je een tv nodig. Die rommel is niet nodig. En zolang je je echte job nog niet hebt, zou ik het toch maar bij dat Aldi-bier houden ipv. meteen beter te willen. Voor je het weet, lig je weer in de goot. |
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een draadloze hoofdtelefoon koop ik dan weer wel. Niet dat ik daar reclame van zie, maar ik weet dat ze bestaan en ik kan er 's avonds een filmpje of het nieuws mee kijken zonder mijn buren te storen. Net een nieuwe gekocht en dat kost wel wat... maar mijn vorige is 10 jaar oud en stuk. Het is niet bepaald dat ik het geld buiten gooi, he... Dat is het verschil. En in zowat elke krant (ja... ook de gratis online versies) hebben al tienduizend artikels gestaan over het lenen om overconsumptie te financieren en de desastreuze gevolgen ervan. Intussen zou zowat ieder kieken moeten weten dat je als je bijna blut bent, geen lening mag aangaan om eens een flinke reis te maken. Eens thuis heb je een mooi kleurtje en zit je diep in de schulden omwille van die lening + durf dan nog je brievenbus niet open te doen want Electrabel, Belgacom en meer van die leukerds liggen je al toe te lachen met hun overschrijvingsformuliertjes. Dat is het verschil. |
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
2
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Misschien niet, maar zijn hele gezin kan alleen staan als de kostwinner plots geen kost meer wint.
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
basisregel nr.1: Tenzij het niet anders kan (huis, gezinswagentje, ...) , koop je NOOIT op krediet. Wie dat intussen nog niet weet, moet het dan maar zelf weten. Maar een maand aan eten en drinken kopen op krediet is gewoon je geld vergooien. Ga dan naar een bankautomaat en haal er wat uit dat je nodig hebt voor je basisbehoeften, dan heb je geen JKP van 19%.
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hij heeft internet en daarmee kan je gerust naar tv kijken. Hij kan dus even gerust zijn tv op e-bay gooien. Voor die triljoenste aflevering van De Kampioenen moet hij het echt niet doen. En daarmee bespaart hij nog eens 150-170 (of wat kost kabel-tv tegenwoordig?) euro mee per jaar.
|
|
|
|