Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 augustus 2010, 16:41   #101
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
België is niet één natie! Dat is ze nooit geweest! België is een lap grond gecreëerd door andere mogenheden als buffer tegen nieuwe oorlogen met de Duitsers. Hadden er hier Zoeloes geleefd en Eskimo's hadden ze dat ook gedaan. Niks "natie": dat hebben de francofonen decennia lang bewezen.
Krijgen ze nu het deksel eindelijk op hun neus, zoveel te beter!
Vlaanderen is al evenmin een natie. Het is er nooit een geweest en zal er nooit een worden. Het is een kunstmatig politiek misbaksel dat bestaat uit samengeraapte Nederlandstalige Belgen waaraan men een specifieke even kunstmatige identiteit heeft willen geven en die men daarom 'Vlamingen' heeft genoemd. Een vlag die de lading trouwens niet dekt. Net zoals Wallonië dat is voor de Walen.

Wat wel zo is, dat is dat de Nederlandsprekende en Franssprekende bevolking in het Belgische zuiden als sinds de Oostenrijkse tijd eenzelfde bestuur kende.

Laatst gewijzigd door system : 30 augustus 2010 om 16:42.
system is offline  
Oud 30 augustus 2010, 16:41   #102
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dat zou betekenen dat de Franstaligen zouden geloven dat ze 4 jaar lang NVA aan het lijntje zouden kunnen houden. Wie in België gelooft dat? Dat geloven ze bij NVA toch zelf niet. Als de Franstaligen het niet menen met de verandering van de financieringswet dan stapt NVA op in de regering. De reden is gewoon dat NVA BHV wil splitsen zonder toegevingen te doen (want goed middelen voor Brussel is de belangrijkste eis van de Franstaligen voor de splitsing van BHV) om vervolgens nog eens zelf de financieringswet te schrijven met de Franstaligen in een zeer zwakke positie in ruil voor bijkomende middelen voor Brussel.
Waar zit die opgeblazen kikker nu van "Bruxelles, région �* part entière" die als een soufflé in elkaar stuikt zonder de Vlaamse centen???
Voor elke euro die de Vlamingen er in stoppen moeten ze controle en medezeggenschap krijgen, dat ze anders hun plan trekken.
De wereld zal niet vergaan zonder Bruxelles, Vlaanderen ook niet, hun Belgique misschien wel...
andev is offline  
Oud 30 augustus 2010, 16:41   #103
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Vlaanderen is evenmin een natie. Het is er nooit een geweest en zal er nooit een worden. Het is een kunstmatig politiek misbaksel dat bestaat uit samengeraapte Nederlandstalige Belgen waar men een specifieke identiteit heeft willen geven en die men daarom 'Vlamingen' heeft genoemd. Een vlag die de lading trouwens niet dekt. Net zoals Wallonië dat is voor de Walen.

Wat wel zo is, dat is dat de Nederlandsprekende en Franssprekende bevolking in het Belgische zuiden als sinds de Oostenrijkse tijd eenzelfde bestuur kende.
Zo dadelijk gaan ze vertellen dat Nederland één Natie is.
Henri1 is offline  
Oud 30 augustus 2010, 16:44   #104
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat is uw mening.
Ik merk dat u met de dag zuurder wordt.
rofl! Zegt de man wiens avatars met de dag pissiger worden.

Geef maar toe, het doet pijn hé bij uw soort, wat er allemaal aan het gebeuren is
vrijevlaming is offline  
Oud 30 augustus 2010, 16:45   #105
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
rofl! Zegt de man wiens avatars met de dag pissiger worden.

Geef maar toe, het doet pijn hé bij uw soort, wat er allemaal aan het gebeuren is
Die avatars zijn een hobbie.
Henri1 is offline  
Oud 30 augustus 2010, 16:47   #106
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaanderen is evenmin een natie. Het is er nooit een geweest en zal er nooit een worden. Het is een kunstmatig politiek misbaksel dat bestaat uit samengeraapte Nederlandstalige Belgen waar men een specifieke identiteit heeft willen geven en die men daarom 'Vlamingen' heeft genoemd. Een vlag die de lading trouwens niet dekt. Net zoals Wallonië dat is voor de Walen.

Dus, met twee kunstmatige politieke misbaksels, Vlaanderen en Wallonië samen te gooien krijg je dan één natie??? Dat ondervinden we al sinds 1830, juist. Ik zie Vlaanderen als een geheel en Wallonië als een geheel. Met een opgeblazen kikker in het midden als chantagemiddel om het boeltje samen te houden.
Waarom zou Vlaanderen, net zoals andere kleine landen, gebieden, whatever het niet goed kunnen stellen op zijn eentje?
Het fancofone wereldje daareentegen...
andev is offline  
Oud 30 augustus 2010, 16:48   #107
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus, met twee kunstmatige politieke misbaksels, Vlaanderen en Wallonië samen te gooien krijg je dan één natie??? Dat ondervinden we al sinds 1830, juist. Ik zie Vlaanderen als een geheel en Wallonië als een geheel. Met een opgeblazen kikker in het midden als chantagemiddel om het boeltje samen te houden.
Waarom zou Vlaanderen, net zoals andere kleine landen, gebieden, whatever het niet goed kunnen stellen op zijn eentje?
U bent al zo oud ?
Henri1 is offline  
Oud 30 augustus 2010, 16:51   #108
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U zei dat België geen natie is. Dan is Zwitserland dat evenmin. En Vlaanderen zal het zeker niet zijn als ik de Leeuwenvlaggen tel op 11 juli. Vlaanderen is, net als België, een kunstmatige identiteit. Behalve dan dat België wel iets langer bestaat dan Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door system : 30 augustus 2010 om 16:52.
system is offline  
Oud 30 augustus 2010, 16:52   #109
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U zei dat België geen natie is. Dan is Zwitserland dat evenmin. En Vlaanderen zal het zeker niet zijn als ik de Leeuwenvlaggen tel op 11 juli.
Vlaamsnationalisten schijnen te leven in een zeepbel en ze hebben schijnbaar ook oogkleppen op.....
Henri1 is offline  
Oud 30 augustus 2010, 16:54   #110
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat is uw mening.
Ik merk dat u met de dag zuurder wordt.
Zuurder? Maak je geen zorgen! Ga straks nog eens 14 dagen vakantie doorbrengen in Wallonië, wat ik al jaren doe, en zonder ooit problemen te hebben of te maken met de bevolking. Het zijn best gezellige mensen die ook maar half weten wat hun arrogante politicasters boven hun hoofden uithalen en het moeten hebben van halve leugens en halve waarheden...
Het gaat hier over het politieke België, en dat is om te kotsen, al zoveel jaar!
andev is offline  
Oud 30 augustus 2010, 16:59   #111
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zuurder? Maak je geen zorgen! Ga straks nog eens 14 dagen vakantie doorbrengen in Wallonië, wat ik al jaren doe, en zonder ooit problemen te hebben of te maken met de bevolking. Het zijn best gezellige mensen die ook maar half weten wat hun arrogante politicasters boven hun hoofden uithalen en het moeten hebben van halve leugens en halve waarheden...
Het gaat hier over het politieke België, en dat is om te kotsen, al zoveel jaar!
U kunt altijd de waarheid gaan prediken tegen de Waalse bevolking.

Ik raad u echter aan voorzichtig te zijn met uw uitlatingen over M. Daerden in Alleur/Ans. U zou wel eens snel terug thuis kunnen zijn.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 30 augustus 2010 om 16:59.
Henri1 is offline  
Oud 30 augustus 2010, 17:06   #112
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik bash geen Walen en de franstalige onderhandelaars staan in ieder geval niet sinds mensheugnis gekend als eerlijk en rechtlijnig.
Ken jij één politicus die doet wat hij zegt?
speurneus is offline  
Oud 30 augustus 2010, 17:10   #113
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Niemand verbiedt De Wever om formateur te worden en een regering te vormen naar ZIJN wensen, hé...
Dat is waar, maar daar heb ik niets over geschreven.

Want in de realiteit hoeft natuurlijk BDW niets van dat alles te doen. Hij zit relaxed in een comfortabele zetel en hij maakt de Walen duidelijk dat als ze Belgie willen dat ze dan hem moeten overtuigen van hun goede wil.

En wat blijkt? Er bestaat helemaal geen goede wil bij de Walen.
Oud 30 augustus 2010, 17:11   #114
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaanderen is al evenmin een natie. Het is er nooit een geweest en zal er nooit een worden. Het is een kunstmatig politiek misbaksel dat bestaat uit samengeraapte Nederlandstalige Belgen waaraan men een specifieke even kunstmatige identiteit heeft willen geven en die men daarom 'Vlamingen' heeft genoemd. Een vlag die de lading trouwens niet dekt. Net zoals Wallonië dat is voor de Walen.

De druiven worden nu wel heel zuur.
Oud 30 augustus 2010, 17:14   #115
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De druiven worden nu wel heel zuur.
Hebt u al opgemerkt dat u vaak hetzelfde zegt. Hebt u bij u thuis een kleine wijngaard of zo?
system is offline  
Oud 30 augustus 2010, 17:16   #116
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebt u al opgemerkt dat u vaak hetzelfde zegt. Hebt u bij u thuis een kleine wijngaard of zo?
Ik had hetzelfde reeds opgemerkt bij. Alleen wordt uw taalgebruik bitsiger, ik neem aan dat dit evenredig is met uw toenemend ongenoegen over hoe die Vlamingen, die niet bestaan, zo weinig compassie tonen met Belgie.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 30 augustus 2010 om 17:17.
Xenophon is offline  
Oud 30 augustus 2010, 17:19   #117
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had hetzelfde reeds opgemerkt bij. Alleen wordt uw taalgebruik bitsiger, ik neem aan dat dit evenredig is met uw toenemend ongenoegen over hoe die Vlamingen, die niet bestaan, zo weinig compassie tonen met Belgie.
U moet een goed tas lindethee nemen met wat kandijsuiker. Dat verlicht de geest en het zal u terug met uw twee voeten terug op de grond doen staan. Tenminste, dat hoop ik dan maar voor u.
system is offline  
Oud 30 augustus 2010, 17:21   #118
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U moet een goed tas lindethee nemen met wat kandijsuiker. Dat verlicht de geest en het zal u terug met uw twee voeten terug op de grond doen staan. Tenminste, dat hoop ik dan maar voor u.
Ik betwijfel het.

Neem nu hetgene dat ik de laatste dagen veel herhaald heb, "Is er al een akkoord?"

Het wil niet zeggen dat ik seniel wordt, er zit weldegelijk een methode achter.
Oud 30 augustus 2010, 17:21   #119
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is waar, maar daar heb ik niets over geschreven.

Want in de realiteit hoeft natuurlijk BDW niets van dat alles te doen. Hij zit relaxed in een comfortabele zetel en hij maakt de Walen duidelijk dat als ze Belgie willen dat ze dan hem moeten overtuigen van hun goede wil.

En wat blijkt? Er bestaat helemaal geen goede wil bij de Walen.
Bij hem blijkbaar ook niet. (enfin, volgens jouw eigen logica)
Oud 30 augustus 2010, 17:22   #120
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Bij hem blijkbaar ook niet. (enfin, volgens jouw eigen logica)
Inderdaad, de tijd van deals te maken met de hoflakeien is voorbij. Als het goed is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be