![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het mag overigens wel gezegd worden dat Den Waal veel sneller een front kan vormen dan Le Flamand. Dat geef ik hen wel.
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, daar kan de Vlaming op zijn beurt nog uit leren.
|
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wij flaminganten zijn het onderling niet over alles super-eens, omdat wij geen roi, taaie princes en nobele Laeken-famille hebben die, dank zij een goddelijke gave en sperma-intelligentie-overdraagbaarheid aan belgicisten kunnen dicteren wat hun politieke overtuigingen moeten zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met succes trouwens. Het examen was op 13 juni. Journalisten spraken van een Engelse vertaling van 'aardverschuiving'. Dank om mij in de gelegenheid gesteld te hebben, dit nog eens in de verf te kunnen zetten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en dat was reeds de tweede maal dat hij ongezouten kritiek spuide op Gennez. Gisterenmorgen in een politiek commentaar op Radio 1 was hij ook niet mals voor die grote leidster. Laat haar in die richting maar verder doen. De kiesdrempel komt voor SPa in zicht.
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vos buigt al heel zijn academische carière mee met de wind. Toen de liberalen in waren begon ie ook naar die hoe op te schuiven. Ik vind het gewoon belachelijk te suggeren dat Di Rupo CD&V en NVA zou willen isoleren laat staan de illusie te hebben gehad dat dit mogelijk zou zijn in het Vlaanderen van 2010. Zeg nu zelf. SP.a en Groen! die NVA en CD&V in Vlaanderen eens gaan issoleren.
|
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet evenwel niet dat ze vergankelijk is. |
|
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergankelijk is vooral het soort "Belgique" dat mensen zoals jij voor ogen staat. Het zit vol gangreen en stinkt van mijlen ver.
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar dan precies?
![]() |
![]() |
#115 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik ook bijzonder onthou is, dat hij vroeger sprak," met België als het kan, zonder als het moet". Nu hoor ik hem enkel nog zeggen dat er een compromis MOET komen en wanneer het niet zo kan dat er dan naar andere partners moet gezocht worden. Mij lijkt dat toch heel iets anders. |
|
![]() |
![]() |
#117 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Terwijl de NVA vandaag warmpjes resideert in het salon bevindt het VB (ikzelf inbegrepen) zich in het kolenkot. Iedereen zijn plaats. Zonder kolenkot zal de living nooit warm worden. Dat noemt men "democratie". Evenwel: leg dat begrip "democratie" maar eens uit aan de Belgofonen.... ![]()
![]() |
#118 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je hebt er die slaafs alles goedkeuren van de partij van hun voorkeur doet of zegt maar in mijn ogen zijn dat toch maar meeloperkes zonder eigen ideeen. |
|
![]() |
![]() |
#119 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk ook niet dat als we morgenmiddag ineens besluiten ermee op te houden, dat het beter zou zijn. Laat BDW rustig voort onderhandelen en de Walen onder stroom zetten, ik ben er vrij gerust in dat hij er wel een mooie staatshervorming uitkrijgt. Een hele reeks bevoegdheden naar de gewesten overhevelen zou een mooie voorbereiding zijn op het onafhankelijk maken van Vlaanderen (en Wallonië natuurlijk). We zullen bij de verkiezingen over 4 jaar (of wanneer ze ook mogen vallen) dan wel zien of de tijd én de geesten van de mensen gerijpt zijn voor een volledig autonome staat. Laatst gewijzigd door poekieJ : 31 augustus 2010 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
#120 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |