Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Patka verbieden op school ?
ja 24 60,00%
nee 16 40,00%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2010, 20:11   #101
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dat zou u wel eens vies kunnen tegenvallen.
Ik ben er gerust in.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 22:45   #102
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je antwoordde dat we niet alles moeten toelaten onder de noemer religie. Daarover zijn we het al eens van in het begin.

Wanneer je de hoofddoek wil verbieden op de werkvloer of de school; zal je toch moeten kunnen aantonen dat "die bij de wet zijn voorzien en in een democratische samenleving noodzakelijk zijn in het belang van de openbare veiligheid, voor de bescherming van de openbare orde, gezondheid of goede zeden of voor de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen."

Daar mag jij over oordelen; maar gelukkig bepaal jij niet wat kan en wat niet. Uiteindelijk zal de rechter daarover beslissen.
Inderdaad en omdat je vrijheid van religie helemaal niet geschonden worden wanneer je dit niet mag opzetten op school of de werkvloer bemoeit geen rechter zich ermee, er is immers geen sprake van geschonden rechten.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2010, 05:08   #103
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Inderdaad en omdat je vrijheid van religie helemaal niet geschonden worden wanneer je dit niet mag opzetten op school of de werkvloer bemoeit geen rechter zich ermee, er is immers geen sprake van geschonden rechten.
Indien er een verbod komt; en iemand trekt naar de rechter; spreekt de rechter zich daar wel over uit.
http://www.g-o.be/sites/portaal_nieu...s/default.aspx
Oud 7 september 2010, 08:46   #104
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien er een verbod komt; en iemand trekt naar de rechter; spreekt de rechter zich daar wel over uit.
http://www.g-o.be/sites/portaal_nieu...s/default.aspx
Wat niet tot gevolg heeft dat de hoofddoek toegelaten moet worden, blijkbaar dus toch geen schending van het principe van godsdienstvrijheid zoals u beweerd.
Oud 7 september 2010, 11:31   #105
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelukkig bepaal jij niet op die scholen wat "provocerende kledij" is.
Gelukkig denken steeds meer schooldirecties precies hetzelfde over de hoofddoek als Sus Iratus erover denkt. Ik las vorige week in de krant dat in Antwerpen de hoofddoek verboden is in alle scholen. Dat noem ik een zeer positieve evolutie.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2010, 18:17   #106
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat niet tot gevolg heeft dat de hoofddoek toegelaten moet worden, blijkbaar dus toch geen schending van het principe van godsdienstvrijheid zoals u beweerd.
Wat beweerde ik?
Oud 7 september 2010, 18:19   #107
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Gelukkig denken steeds meer schooldirecties precies hetzelfde over de hoofddoek als Sus Iratus erover denkt. Ik las vorige week in de krant dat in Antwerpen de hoofddoek verboden is in alle scholen. Dat noem ik een zeer positieve evolutie.
Een verbod op het dragen van religieuze en levensbeschouwelijke symbolen.
Waarom is het beknotten van onze vrijheden volgens jouw een positieve evolutie?
Oud 7 september 2010, 19:31   #108
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een verbod op het dragen van religieuze en levensbeschouwelijke symbolen.
Waarom is het beknotten van onze vrijheden volgens jouw een positieve evolutie?
Heeft niemand dit al uitgelegd??
Waarom stelt u steeds opnieuw dezelfde vragen!
Niemand behalve u" ziet het als een beknotting van "onze vrijheid" om de simpele reden dat behalve een groep moslima's niemand de nood voelt het symbool van zijn of haar religie op het hoofd te zetten met het argument dat dit moet van God!
Oud 7 september 2010, 19:32   #109
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat beweerde ik?
Ja hallo, lees even terug wat de aaneiding was voor dit stuk van de discussie met u.

Laatst gewijzigd door alice : 7 september 2010 om 19:32.
Oud 7 september 2010, 19:40   #110
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Heeft niemand dit al uitgelegd??
Waarom stelt u steeds opnieuw dezelfde vragen!
Niemand behalve u" ziet het als een beknotting van "onze vrijheid" om de simpele reden dat behalve een groep moslima's niemand de nood voelt het symbool van zijn of haar religie op het hoofd te zetten met het argument dat dit moet van God!
Behalve de Moslims zijn er natuurlijk nog mensen die een religieus of levensbeschouwelijk kenteken wensen te dragen.

Dat is pas een argument om een recht af te schaffen "het is toch maar één groep die het recht gebruikt"
Oud 7 september 2010, 19:54   #111
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja hallo, lees even terug wat de aaneiding was voor dit stuk van de discussie met u.
Indien jij stelt "zoals u beweerd." moet jij toch weten waarop jij doelt.
Of blijkt nu dat die "zoals u beweerd" alweer jou uitvindsel is?

Dit was de aanleiding.
Oorspronkelijk geplaatst door alice
In uw privéleven, zeker; maar niet op scholen of werkvloer.
Dar moeten hoofddoeken helemaal niet kunnen.
Wat beweerde ik wel :
Inderdaad; dit betekent niet dat je alles moet toelaten onder de noemer "religie"
zie het 2de luik van artikel 9 van de mensenrechten

2. De vrijheid zijn godsdienst te belijden of overtuiging tot uiting te brengen kan aan geen andere beperkingen worden onderworpen dan die die bij de wet zijn voorzien en in een democratische samenleving noodzakelijk zijn in het belang van de openbare veiligheid, voor de bescherming van de openbare orde, gezondheid of goede zeden of voor de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen.

Dit betekent eveneens dat je niet zomaar wat kan verbieden.

Wanneer je ook het 1ste luik erbij neemt

- 1. Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst; dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen, zowel in het openbaar als privé zijn godsdienst te belijden of overtuiging tot uitdrukking te brengen in erediensten, in onderricht, in praktische toepassing ervan en in het onderhouden van geboden en voorschriften.

Waarom enkel in iemands privéleven; en niet op school of de werkvloer?
Waarom moeten hoofddoeken daar helemaal niet kunnen?
Oud 7 september 2010, 20:51   #112
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Behalve de Moslims zijn er natuurlijk nog mensen die een religieus of levensbeschouwelijk kenteken wensen te dragen.

Dat is pas een argument om een recht af te schaffen "het is toch maar één groep die het recht gebruikt"
Ik heb lang een kruisje gedragen omdat ik dat wou, niet omdat de pastoor of mijn ouders of wie dan ook het mij opdroeg. Zeker niet omdat dat een bewijs zou zijn dat ik een braaf meisje was dat door haar geloofsgenoten met rust moest worden gelaten (ah nee, zoals ieder normaal gezond jong meisje wou ik dat de jongens aandacht aan mij schonken).
Indien iemand mij zou gezegd hebben dat ik het MOEST dragen, had ik het beslist dezelfde dag afgedaan.
Oud 7 september 2010, 21:07   #113
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik heb lang een kruisje gedragen omdat ik dat wou, niet omdat de pastoor of mijn ouders of wie dan ook het mij opdroeg. Zeker niet omdat dat een bewijs zou zijn dat ik een braaf meisje was dat door haar geloofsgenoten met rust moest worden gelaten (ah nee, zoals ieder normaal gezond jong meisje wou ik dat de jongens aandacht aan mij schonken).
Indien iemand mij zou gezegd hebben dat ik het MOEST dragen, had ik het beslist dezelfde dag afgedaan.
Vertel dit aan Alice, hé.
Zij wil je het recht om dit te dragen afnemen.
Oud 7 september 2010, 21:19   #114
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alice heeft het over vrouwen dwingen een hoofddoek te dragen en over het feit dat zoiets niet hoort in publieke plaatsen zoals scholen e.d. en over de echte redenen waarom vrouwen in de islam een hoofddoek dragen.
En ik leg er de nadruk op dat ik me nooit heb laten dwingen een kruisje te dragen. Het had ook niets te maken met vrouw of man zijn. De islamitische hoofddoek is er om vrouwen te herinneren aan het feit dat zij gehoorzaam moeten zijn en vooral geen aanleiding mogen geven tot onkuise gedachten bij mannen wat idioot is, kijk maar eens naar de foto die Wisord plakte in zijn post 748. Nogmaals, de hoofddoek is het toppunt van hypocrisie.
Oud 7 september 2010, 21:23   #115
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alice heeft het over vrouwen dwingen een hoofddoek te dragen en over het feit dat zoiets niet hoort in publieke plaatsen zoals scholen e.d. en over de echte redenen waarom vrouwen in de islam een hoofddoek dragen.
En ik leg er de nadruk op dat ik me nooit heb laten dwingen een kruisje te dragen. Het had ook niets te maken met vrouw of man zijn. De islamitische hoofddoek is er om vrouwen te herinneren aan het feit dat zij gehoorzaam moeten zijn en vooral geen aanleiding mogen geven tot onkuise gedachten bij mannen wat idioot is, kijk maar eens naar de foto die Wisord plakte in zijn post 748. Nogmaals, de hoofddoek is het toppunt van hypocrisie.
Om misverstanden te vermijden, ik heb het over post #748 in het topic "links geërgerd ...". De threads beginnen wel erg op elkaar te lijken. Nogmaals sorry.
Oud 7 september 2010, 21:27   #116
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Om misverstanden te vermijden, ik heb het over post #748 in het topic "links geërgerd ...". De threads beginnen wel erg op elkaar te lijken. Nogmaals sorry.
Dat kwam ik ook al eens tegen.

Maar ik blijf wel bij mijn repliek :
Oud 7 september 2010, 21:29   #117
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat indien iemand je zou gezegd hebben dat je het niet meer mocht dragen?
Oud 7 september 2010, 21:55   #118
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik droeg dat kruisje vooral omdat het een bijzonder mooi juweeltje was, 18 karaat goud en kostbaar, een stuk om trots op te zijn. Ik bedoel hier niet meer of minder dan dat ik dat kruisje droeg omdat ik het wou niet omdat iemand zei dat het moest of omdat ik het van mijn godsdienst verplicht zou zijn. De meeste van mijn vriendinnen droegen er geen, in die tijd kreeg zowat ieder jong meisje een gouden kruisje en ring bij de plechtige communie, maar het mijne was - zonder te stoefen - gewoon mooier dan dat van mijn vriendinnen. Toen ik geen zin meer had om het te dragen, liet ik het uit. Ook dat was enkel en alleen mijn eigen beslissing.
Oud 8 september 2010, 05:21   #119
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik droeg dat kruisje vooral omdat het een bijzonder mooi juweeltje was, 18 karaat goud en kostbaar, een stuk om trots op te zijn. Ik bedoel hier niet meer of minder dan dat ik dat kruisje droeg omdat ik het wou niet omdat iemand zei dat het moest of omdat ik het van mijn godsdienst verplicht zou zijn. De meeste van mijn vriendinnen droegen er geen, in die tijd kreeg zowat ieder jong meisje een gouden kruisje en ring bij de plechtige communie, maar het mijne was - zonder te stoefen - gewoon mooier dan dat van mijn vriendinnen. Toen ik geen zin meer had om het te dragen, liet ik het uit. Ook dat was enkel en alleen mijn eigen beslissing.
Ik begrijp wel wat je bedoelde.
Ik had graag geweten :
Oud 8 september 2010, 05:41   #120
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Aan Sunny mag je dit ook vertellen; want die wil je ook zeer graag dit recht afnemen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be