![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Patka verbieden op school ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
24 | 60,00% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
16 | 40,00% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.g-o.be/sites/portaal_nieu...s/default.aspx |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() Gelukkig denken steeds meer schooldirecties precies hetzelfde over de hoofddoek als Sus Iratus erover denkt. Ik las vorige week in de krant dat in Antwerpen de hoofddoek verboden is in alle scholen. Dat noem ik een zeer positieve evolutie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom is het beknotten van onze vrijheden volgens jouw een positieve evolutie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom stelt u steeds opnieuw dezelfde vragen! Niemand behalve u" ziet het als een beknotting van "onze vrijheid" om de simpele reden dat behalve een groep moslima's niemand de nood voelt het symbool van zijn of haar religie op het hoofd te zetten met het argument dat dit moet van God! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja hallo, lees even terug wat de aaneiding was voor dit stuk van de discussie met u.
Laatst gewijzigd door alice : 7 september 2010 om 19:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is pas een argument om een recht af te schaffen "het is toch maar één groep die het recht gebruikt" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of blijkt nu dat die "zoals u beweerd" alweer jou uitvindsel is? Dit was de aanleiding. Oorspronkelijk geplaatst door alice In uw privéleven, zeker; maar niet op scholen of werkvloer.Wat beweerde ik wel : Inderdaad; dit betekent niet dat je alles moet toelaten onder de noemer "religie" zie het 2de luik van artikel 9 van de mensenrechten 2. De vrijheid zijn godsdienst te belijden of overtuiging tot uiting te brengen kan aan geen andere beperkingen worden onderworpen dan die die bij de wet zijn voorzien en in een democratische samenleving noodzakelijk zijn in het belang van de openbare veiligheid, voor de bescherming van de openbare orde, gezondheid of goede zeden of voor de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen. Dit betekent eveneens dat je niet zomaar wat kan verbieden. Wanneer je ook het 1ste luik erbij neemt - 1. Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst; dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen, zowel in het openbaar als privé zijn godsdienst te belijden of overtuiging tot uitdrukking te brengen in erediensten, in onderricht, in praktische toepassing ervan en in het onderhouden van geboden en voorschriften. Waarom enkel in iemands privéleven; en niet op school of de werkvloer? Waarom moeten hoofddoeken daar helemaal niet kunnen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien iemand mij zou gezegd hebben dat ik het MOEST dragen, had ik het beslist dezelfde dag afgedaan.
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zij wil je het recht om dit te dragen afnemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik leg er de nadruk op dat ik me nooit heb laten dwingen een kruisje te dragen. Het had ook niets te maken met vrouw of man zijn. De islamitische hoofddoek is er om vrouwen te herinneren aan het feit dat zij gehoorzaam moeten zijn en vooral geen aanleiding mogen geven tot onkuise gedachten bij mannen wat idioot is, kijk maar eens naar de foto die Wisord plakte in zijn post 748. Nogmaals, de hoofddoek is het toppunt van hypocrisie.
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik blijf wel bij mijn repliek : Vertel dit aan Alice, hé. Zij wil je het recht om dit te dragen afnemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik had graag geweten : Wat indien iemand je zou gezegd hebben dat je het niet meer mocht dragen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |