![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn leerlingen weten het, mijn Marokkaanse vrienden weten het, en mijn meest intelligente, meest sympathieke en meest invloedrijke collega weet het ook al. Die laatste persoon had trouwens vroeger al bij de MRAX (Mouvement contre le Racisme, l'Anti-sémitisme et la Xénophobie) herhaaldelijk het anti-Vlaamse haat-discours - dat in verschillende kringen de bon ton was/is - aangeklaagd, maar was daar - in zijn woorden - op 'onrustwekkende onverschilligheid' gestoten.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 6 september 2010 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat dat complot betreft: het wordt alwéér heel leuk om de fora van Le Soir en La Libre Belgique te gaan lezen. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#103 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En nog schandaliger is hoe het platste racisme, zelfs het aanzetten tot haat en geweld, zomaar door de filters van de heren/dames modérateurs/modératrices raakt. Zelfs de Libelle (als ik me niet vergis) had het fatsoen de fora te sluiten als het te gortig werd tot ze er volledig mee gekapt zijn. Maar ja, commerce zeker: als ze dat niet aanbieden, hebben ze waarschijnlijk minder bezoekers (en elke boodschap die verzonden wordt, zal wel als een click beschouwd worden). |
|
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat racisme is inderdaad echt wel ongelooflijk. Niet alleen tegen de Vlamingen trouwens! Maar als het echt waar is dat La Presse Tolérante aan elk bezoek van mij iets verdient, dan stop ik er ook mee. Hebt u daar een bron voor?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 6 september 2010 om 20:49. |
|
![]() |
![]() |
#105 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Die slimme hardnekkige flaminganten vind ik eerlijk gezegd nogal redelijk (zeker vergeleken met wat hier af en toe langskomt), maar hoe meer ze zich laten horen de laatste tijd (en met hoe meer ze komen), hoe platter en lager-bij-de-gronds de reacties erop worden. En zonder veel interne kritiek -een Franstalige die de Vlamingen iet of wat gelijk geeft is meteen un flaminguant dégisé- en dat stoort me nog meer dan platvloerse clichés en onredelijke vergelijkingen. Van een ander soort is de blog van Marcel Sel, daar kon je tot voor kort nog op redelijke wijze (zij het in het Frans) van gedachten wisselen en respectvol tegengeargumenteerd worden. En soms kreeg je er zelfs gelijk, ook van de gastheer. De laatste weken daarentegen, wordt het ook daar moeilijker nog redelijke mensen te vinden. |
|
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb een draad geopend, die bij 'Staatsinrichting' is ondergebracht. De draad heet "Vlaanderen en z'n Franstaligen". Ik zou het erg waarderen mocht u daar ook komen mee-discussiëren. Vriendelijke groet, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is helemaal niet hetzelfde als "tegen Brussel". Integendeel. Je zou kunnen zeggen dat het een manifestatie is voor Brussel en tegen degenen die het kapotmaken.
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en aangezien de Gordel een symbool is van de verdraagzame, progressieve maar vooral sportieve flaminganten, mag dat niet verdwijnen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, 30 jaar geleden al zeg.
|
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar in hemelsnaam, maar waar dan toch haal jij het in je hoofd dat de Gordel TEGEN Brussel zou zijn. Het is toch niet omdat je tegen de gebiedsuitbreiding van Brussel ten nadele van Vlaanderen zijt, dan je tegen Brussel moet zijn. Hoe kan nu de Vlaamse regering TEGEN haar eigen hoofdstad en zetel zijn ?? (ik zeg dus alleen maar dat de Gordel, samen met soortgelijke manifestaties, niet tegen Brussel zijn; ik zeg niet dat er geen andere zaken zijn die wel degelijk tegen Brussel zijn; versta me niet verkeerd aub; maar zie evenzeer aub wel in dat er iets schort aan je observatie; ik denk dat je met een gekleurde bril op zit ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |