![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister-President
|
![]() dit forum is een therapie voor hem voor alles wat verkeerd is afgelopen in zijn leven
#102 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat belastinggeld betreft, kan ik echter enkel solidair zijn met zij die onderdeel zijn van eenzelfde staat of samenwerkingsverband, terwijl anderen heel zeker meer aan dat geld zouden hebben. Daarom pleit ik voor een samenwerkingsverband tussen alle mensen. Dat samenwerkingsverband heeft (1) eenzelfde belastinginning en evenredige verdeling daarvan over deelstaten/lidstaten en (2) een gemeenschappelijke sociale zekerheid waarvan het geld verdeeld wordt evenredig met de behoeften. Wat het onbelaste deel van het inkomen betreft, kan ik dat gebruiken voor een aanvullende solidariteit met mensen die nog niet onderdeel zijn van eenzelfde staat of samenwerkingsverband. Zo'n investeringen, naast het kopen van levensnoodzakelijke dingen voor mezelf natuurlijk, genieten mijn voorkeur boven het kopen van statussymbolen en andere rommel. Misschien kunnen we een beperkte sociale zekerheid tussen wereldwijde vrijwilligers oprichten naast de huidige, lokale sociale zekerheden. Ik zou er in ieder geval lid van worden om een duurzamer alternatief voor ontwikkelingshulp te steunen. Een probleem daarbij is "Hoe kunnen we zoiets wettelijk maken?". Het mag niet zo zijn dat iemand dankzij deze hulp uit de armoede geraakt en vanaf dat hij zelf moet betalen eruit stapt. Wie lid is, moet dit voor het leven zijn, maar dit lijkt me moeilijk te realiseren. Ik denk er echter nog verder over na. |
|
![]() |
![]() |
#103 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waar haalt u het dat het voor ons niets uitmaakt wie onze medestanders zijn? U vergist zich. Iemand die het zelfbeschikkingsrecht van zijn eigen volk als uitgangsbasis ziet van een solidaire, warme en rechtvaardige maatschappelijke organisatie is eigenlijk al voor 90% een gevoelsmatige medestander. Maar als ik dan zie dat u als staatsnationalist een Maingain, een Onckelinckx, een Milquet, een Michel Daerden, een Mathot, een Van Cauwenberghe en een Flahaut als medestander kiest dan zou ik toch niet te hoog van den toren schreeuwen hoor wat betreft "medestanders"...
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 5 september 2010 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ergens krijg je ook de indruk dat de francofone politiekers enkel interesse in la Belgique hebben zo lang er Vlaamse centen te rapen zijn. Ze gaan ook eens over boedelsplitsing nadenken... en dan bij Frankrijk gaan schooien zeker? Dat zal nogal een "verarming" worden voor hen... |
|
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Vreemdeling
|
![]() Op de franse televisie loog hij ook al, hij zei dat amper 10-12% van de vlamingen voor de onafhankelijkheid is.
|
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe dat dan maar, maar dring het niet op aan mij via Belgische staatsdwang.
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een ware flamand modéré, een staatsman! Van dat soort maken ze er helaas geen meer. Arm Vlaanderen!
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Er is geen land ter wereld waar zo'n groot deel van de bevolking zich zo langdurig en vasthoudend tegen de staat keert.
#112 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door poekieJ : 5 september 2010 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Democratie heeft ook zijn voordelen hoor, sociale zekerheid bijvoorbeeld, al zal je het met dat voorbeeld vermoedelijk niet eens zijn. En ja, zelf zal ik ook doen waar ik voor pleit en ik hoop dat ik anderen kan overtuigen ook op vrijwillige basis met een parallelle sociale zekerheid mee te doen. Alleen lijken er mij nog wat praktische problemen te zijn bij een sociale zekerheid op vrijwillige basis, aangezien de vrijheden van staat tot staat kunnen verschillen. |
|
![]() |
![]() |
#115 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Stel dat de Vlaamse regering de onafhankelijkheid uitroept zullen de inwoners van Brussel zich hierdoor niet aangesproken voelen. De randgemeenten kunnen misschien manu-militari onder Vlaamse knoet gehouden worden maar Brussel ben je zowiezo kwijt. |
|
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#117 |
|
![]() Waar komt het Brussels drinkwater vandaan, denkt ge?
#118 | |
|
![]() Citaat:
10-15 % in HV. 50 % in Brussel en de 6 waarvan ongeveer nog eens 50 % niet-Belgen zijn. die niet-Belgen zullen de toekomst van Brussel bepalen, niet de Franstalige autochtonen Laatst gewijzigd door Shadowke : 5 september 2010 om 19:47. |
|
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Didier wordt nog een goede francophone modéré als we hem wat beter africhten.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 5 september 2010 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
#120 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() (manu)-militari wil ik best gemeenten als Komen, kasteelbrakel, edingen en eigenbrakel terug onder Vlaams bewind brengen.
Maar ik vrees dat dat verre fictie is. Laatst gewijzigd door poekieJ : 5 september 2010 om 19:57. |
![]() |