Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2010, 23:21   #101
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dan toch. Dat je het sarcasme niet begrijpt, verwondert me niets.
Ik begrijp het sarcasme wel. Blijft zever...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2010, 23:22   #102
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is hier K&K. Als je een ernstige discussie over gevangenissen wil, dan doe je dat maar op een ander.

EDIT: maar het feit dat jij dat "stroom op hun kloten zetten" serieus neemt, zegt wel boekdelen over jou.
Ah ja, en wat staat er in dat boekdeel van jou ?
Oud 7 september 2010, 23:22   #103
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik dacht dat het er om te doen was, niet gepakt te worden ?
Wat heeft dat te zien met het feit dat hij bereid is om de straf te doen als hij tegen de lamp loopt?
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2010, 23:24   #104
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
Wat heeft dat te zien met het feit dat hij bereid is om de straf te doen als hij tegen de lamp loopt?
Wat een verschil maakt dat nu ? Als je gepakt bent, maakt het niets uit of je bereid bent die straf te doen of niet, vermits jij daar niet over beslist.
Oud 7 september 2010, 23:24   #105
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ja, en wat staat er in dat boekdeel van jou ?
In dat boekdeel staat vooral dat je maar moeilijk begrijpt wat "vrijheidsberoving" precies inhoudt. Daarnaast lees ik er ook dat je de bedoeling van het subforum K&K moeilijk begrijpt.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2010, 23:38   #106
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
In dat boekdeel staat vooral dat je maar moeilijk begrijpt wat "vrijheidsberoving" precies inhoudt. Daarnaast lees ik er ook dat je de bedoeling van het subforum K&K moeilijk begrijpt.
Wat weet gij daarvan ? Ik wil weten wat andere mensen over die vrijheidsberoving te vertellen hebben, dat is alles.
Oud 7 september 2010, 23:47   #107
Steve_M

Standaard

Citaat:
Wat weet gij daarvan ? Ik wil weten wat andere mensen over die vrijheidsberoving te vertellen hebben, dat is alles.
Ik heb deze namiddag nog staan praten met een oude schoolvriend die nu op halve vrijheid in de Begijnenstraat zit. Intussen zit hij al vijf jaar, voor miezerige slagen en verwondingen, omdat ze hem ontoerekeningsvatbaar hebben verklaard. Als ik lees wat jij hier schrijft, gaat het jou helemaal niet om te weten te komen wat die mensen daar over te vertellen hebben, maar wel om te komen verkondigen wat ze die lui nog moeten afnemen (naast hun vrijheid en de menselijkheid niet te moeten schijten terwijl er twee andere mensen naar hen zitten te kijken).
Oud 7 september 2010, 23:51   #108
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb deze namiddag nog staan praten met een oude schoolvriend die nu op halve vrijheid in de Begijnenstraat zit. Intussen zit hij al vijf jaar, voor miezerige slagen en verwondingen, omdat ze hem ontoerekeningsvatbaar hebben verklaard. Als ik lees wat jij hier schrijft, gaat het jou helemaal niet om te weten te komen wat die mensen daar over te vertellen hebben, maar wel om te komen verkondigen wat ze die lui nog moeten afnemen (naast hun vrijheid en de menselijkheid niet te moeten schijten terwijl er twee andere mensen naar hen zitten te kijken).
Je zit er dus naast. Van mij moeten ze die niks meer afpakken. Wel het gevang , en het leven der gevangenen, grondig veranderen.
Oud 8 september 2010, 00:05   #109
Steve_M

Standaard

Citaat:
Je zit er dus naast. Van mij moeten ze die niks meer afpakken. Wel het gevang , en het leven der gevangenen, grondig veranderen.
Zoals ik eerder al schreef: als je een ernstige draad wil openen over het gevangeniswezen, dan zal ik daar graag aan bijdragen. Maar niet in K&K.
Oud 8 september 2010, 00:13   #110
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik eerder al schreef: als je een ernstige draad wil openen over het gevangeniswezen, dan zal ik daar graag aan bijdragen. Maar niet in K&K.
En als we nu van het gevang eens een pretpark maken ? Een soort sinksenfoor, waar ook een megadiscoteek te vinden is, waar men optredens geeft, en waar restaurants, kroegen, coffeeshops, hotels en hoerenkoten te vinden zijn. Eens dat je er opgesloten word, kun je van alles gratis gebruik maken.
Dit eerst en vooral om de ontsnappingen tegen te gaan.
Oud 8 september 2010, 01:18   #111
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
En als we nu van het gevang eens een pretpark maken ? Een soort sinksenfoor, waar ook een megadiscoteek te vinden is, waar men optredens geeft, en waar restaurants, kroegen, coffeeshops, hotels en hoerenkoten te vinden zijn. Eens dat je er opgesloten word, kun je van alles gratis gebruik maken.
Dit eerst en vooral om de ontsnappingen tegen te gaan.

Die hoerenkoten ga ik dan wel vermijden ... en blokken zeep ook
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 01:52   #112
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Uit nieuwsgierigheid... heb nog niet een gevangenis gezeten... hoe gaat dat dan wel? Steken ze een toast of een ei onder je deur? Ik mag het belachelijk uitdrukken, maar hoe gaat dat dan?

En er is - weliswaar onderbetaald - werk in een gevangenis maar dan moet je van je bed komen. Wil je van je bed komen of niet? Al was het maar om wat saffen te kunnen kopen? Erg benieuwd naar de omstandigheden daar.

Je hoeft het hier niet te vertellen... PB/PM is altijd goed.
In de Belgische gevangenissen krijg je roomservice.

Niettemin zit er toch verschil op, voornamelijk in het feit ofdat je veroordeelt bent of niet.

In wezen is het, hoe zwaarder je gestraft bent, hoe losser je regime.

Als je niet veroordeelt bent dan heb je het strengste regime, in Antwerpen is het 23 uur per dag opgesloten met drie en vier man in een te krappe èènpersoonscel.

In Leuven centraal zet men in de morgen je deur open en dan kan je heel de dag met je kameraden kaarten of koffie drinken of TV zien, wat dan ook maar redelijk is. Je loopt gewoon van de ene cel naar de andere. Rond een uur of acht in de avond wordt dan de deur terug afgesloten en zit iedereen weer in zijn eigen cel.

Die jongens, die zitten daar voor tien en vijftien jaar. Die kopen hun eigen TV's, hun eigen stereo's/computers/Wii/playstation en electrische vuurtjes om de groenten en het vlees dat in hun ijskast ligt te bakken/koken. En dat is allemaal toegelaten omdat die cel geacht wordt van hun woning te zijn. Er zijn daar mensen die "tapis plein" op de vloer hebben en gordijnen voor de venster, die maken het hun gerieflijk.

En heel verschil dus in behandeling met de mensen in voorarrest, die dan weer zoveel mogelijk miserie wordt aangedaan om ze te proberen te breken. Men is daar werkelijk zeer berekend in en meer zelfs, het systeem is daarrond opgebouwd.

Bijvoorbeeld, de kantin, dat is een lijst waarvan dat je in de gevangenis een aantal zaken kan kopen/huren, als je geld hebt. Het gaat dan over zaken die zeer wijd uiteenlopend zijn, zoals zeep, shampoo, rozijnenbrood, stereo's, playstation, TV's, computers, tandpasta, Plax, oorstokjes, tandenborstel, scheermesjes/zeep/gel, deodorant, haargel, schrijfpapier,enveloppen, tabak, vers fruit, conserven, charcuterie, brood, traiteur - koosjer en halal eten, postzegels, mayonaise, Cola, spa, Fanta, eieren - gekookt of rauw, chocolade, paardje, hesp, kaas, oploskoffie, een waterkoker, kondooms, eenders wat, en allemaal maar een beetje duurder dan in de winkel.

Nu, als je die kantinelijst invuld, dan gaat de griffie eerst kijken wat er op je rekening staat, is dat niet genoeg, dan gooien ze je kantinelijst in de vuilbak wegens geen geld. Je kan dan weer volgende week een nieuwe lijst invullen want die lijst wordt maar èènmaal per week opgehaald.

Vervolgens gaat de griffie kijken ofdat er geld gestort is op je rekening, dat kan zijn dat er geld gestort is door familie en of vrienden, of bijvoorbeeld omdat je in de gevangenis werkt.

Begrijp je, als men dat andersom deed, zou dat heel wat leed besparen. Maar dat wil men niet, men doet dat speciaal zo, de mensen zoveel mogelijk koeieneren. Begrijp je? Een verstokt roker een week zonder tabak zetten, om hem dan op de ondervraging met een paar sigaretten van de (ohzo sympathieke) ondervrager in de watten te leggen. En de onnozelaar zonder karakter lapt er al zijn vrienden en kennissen bij om toch maar nicotine binnen te krijgen.

Ofzo, ik zit drie maanden in voorarrest in de Begijnenstraat in Antwerpen, dus de uitgebreide wet Franchimont stipuleerd dat ik mijn echtgenote/partner mag ontvangen op intiem bezoek. Dit wil zeggen, mijn vrouw en ik, in een kamer, alleen, privee, voor twee uur. Alles is aangevraagd, alles is geregeld en goedgekeurt.

De zevende van die bepaalde maand gaat het door, ik en zij, in diepe verwachting. Het gaat niet noodzakelijk om sex, wel ook een beetje, maar gewoon, elkaar vasthouden en kussen en praten, zonder dat er een cipier ligt te zeveren en te zagen en staat op te kijken, het is goud waard. Alleszins, dat is het plan, want de zesde in de avond, krijg ik het houten koffertje om mijn persoonlijke spullen in te pakken, omdat ik om zes uur dertig in de morgen van de zevende op transfair gezet wordt naar de gevangenis van Merksplas.

Die van ons, die moet er zijn vanaf acht uur in de morgen, die zit daar te wachten tot ze haar toelaten tot bij mij, maar zo loopt het niet. Om twee uur in de middag zeggen ze haar, en ik quote, "rot maar op, want hij zit al van deze morgen in een andere gevangenis."

En ik, aangekomen in Merksplas, kom na de middag bij de direkteur van Merksplas, die me verteld dat er een vergissing is voorgevallen en dat ik volgende morgen terug naar Antwerpen overgebracht wordt.

En raad eens, binnen drie maand mag ik weer een intiem bezoek aanvragen.

Maar ondertussen ben ik waarschijnlijk off-topic bezig.
Oud 8 september 2010, 04:12   #113
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
De hoeveelste keer is het dat hij daar voor of andere geweldsdelicten veroordeeld is?

Laatst gewijzigd door Cdude : 8 september 2010 om 04:13.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 04:19   #114
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Niettemin zit er toch verschil op, voornamelijk in het feit ofdat je veroordeelt bent of niet.

Als je niet veroordeelt bent dan heb je het strengste regime, in Antwerpen is het 23 uur per dag opgesloten met drie en vier man in een te krappe èènpersoonscel.

In Leuven centraal zet men in de morgen je deur open en dan kan je heel de dag met je kameraden kaarten of koffie drinken of TV zien, wat dan ook maar redelijk is. Je loopt gewoon van de ene cel naar de andere. Rond een uur of acht in de avond wordt dan de deur terug afgesloten en zit iedereen weer in zijn eigen cel.
Niet veroordeeld = lopend onderzoek

Zie je het probleem met open cellen en praten met "kameraden" ?
Oud 8 september 2010, 04:19   #115
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

Oud 8 september 2010, 04:19   #116
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

Oud 8 september 2010, 10:28   #117
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Die jongens, die zitten daar voor tien en vijftien jaar. Die kopen hun eigen TV's, hun eigen stereo's/computers/Wii/playstation en electrische vuurtjes om de groenten en het vlees dat in hun ijskast ligt te bakken/koken. En dat is allemaal toegelaten omdat die cel geacht wordt van hun woning te zijn. Er zijn daar mensen die "tapis plein" op de vloer hebben en gordijnen voor de venster, die maken het hun gerieflijk.

En heel verschil dus in behandeling met de mensen in voorarrest, die dan weer zoveel mogelijk miserie wordt aangedaan om ze te proberen te breken. Men is daar werkelijk zeer berekend in en meer zelfs, het systeem is daarrond opgebouwd.

Bijvoorbeeld, de kantin, dat is een lijst waarvan dat je in de gevangenis een aantal zaken kan kopen/huren, als je geld hebt. Het gaat dan over zaken die zeer wijd uiteenlopend zijn, zoals zeep, shampoo, rozijnenbrood, stereo's, playstation, TV's, computers, tandpasta, Plax, oorstokjes, tandenborstel, scheermesjes/zeep/gel, deodorant, haargel, schrijfpapier,enveloppen, tabak, vers fruit, conserven, charcuterie, brood, traiteur - koosjer en halal eten, postzegels, mayonaise, Cola, spa, Fanta, eieren - gekookt of rauw, chocolade, paardje, hesp, kaas, oploskoffie, een waterkoker, kondooms, eenders wat, en allemaal maar een beetje duurder dan in de winkel.

Nu, als je die kantinelijst invuld, dan gaat de griffie eerst kijken wat er op je rekening staat, is dat niet genoeg, dan gooien ze je kantinelijst in de vuilbak wegens geen geld. Je kan dan weer volgende week een nieuwe lijst invullen want die lijst wordt maar èènmaal per week opgehaald.

Vervolgens gaat de griffie kijken ofdat er geld gestort is op je rekening, dat kan zijn dat er geld gestort is door familie en of vrienden, of bijvoorbeeld omdat je in de gevangenis werkt.

Begrijp je, als men dat andersom deed, zou dat heel wat leed besparen. Maar dat wil men niet, men doet dat speciaal zo, de mensen zoveel mogelijk koeieneren. Begrijp je? Een verstokt roker een week zonder tabak zetten, om hem dan op de ondervraging met een paar sigaretten van de (ohzo sympathieke) ondervrager in de watten te leggen. En de onnozelaar zonder karakter lapt er al zijn vrienden en kennissen bij om toch maar nicotine binnen te krijgen.

Ofzo, ik zit drie maanden in voorarrest in de Begijnenstraat in Antwerpen, dus de uitgebreide wet Franchimont stipuleerd dat ik mijn echtgenote/partner mag ontvangen op intiem bezoek. Dit wil zeggen, mijn vrouw en ik, in een kamer, alleen, privee, voor twee uur. Alles is aangevraagd, alles is geregeld en goedgekeurt.

De zevende van die bepaalde maand gaat het door, ik en zij, in diepe verwachting. Het gaat niet noodzakelijk om sex, wel ook een beetje, maar gewoon, elkaar vasthouden en kussen en praten, zonder dat er een cipier ligt te zeveren en te zagen en staat op te kijken, het is goud waard. Alleszins, dat is het plan, want de zesde in de avond, krijg ik het houten koffertje om mijn persoonlijke spullen in te pakken, omdat ik om zes uur dertig in de morgen van de zevende op transfair gezet wordt naar de gevangenis van Merksplas.

Die van ons, die moet er zijn vanaf acht uur in de morgen, die zit daar te wachten tot ze haar toelaten tot bij mij, maar zo loopt het niet. Om twee uur in de middag zeggen ze haar, en ik quote, "rot maar op, want hij zit al van deze morgen in een andere gevangenis."

En ik, aangekomen in Merksplas, kom na de middag bij de direkteur van Merksplas, die me verteld dat er een vergissing is voorgevallen en dat ik volgende morgen terug naar Antwerpen overgebracht wordt.

En raad eens, binnen drie maand mag ik weer een intiem bezoek aanvragen.

Maar ondertussen ben ik waarschijnlijk off-topic bezig.
Bedankt voor de uitleg. Ben al blij dat ik in Leuven woon (wel te dicht bij de hulpgevangenis ipv. centraal en daar is het nogal eens boel als ik te vaak flikken met alarm naar daar zie rijden...)

En neen... je bent niet off-topic bezig. Je geeft hier een beschrijving van "den bak". Hebben ze mij bijna ook ooit ingestoken... Maar dat zou dan voor een nachtje zijn geweest.

En cellen die je met 3-4 mensen moet delen zijn zelfs dit onland onwaardig.

Misschien nog een vraagje... wat schuift dat om te werken in gevangenis? Wat moet of kan je er doen en wat krijg je betaald?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 8 september 2010 om 10:37.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 10:31   #118
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Post kan onderschept worden, bezoek achter glas = praten via telf wat afgeluisterd kan worden, emails zijn makkelijk te encrypteren en zéér moeilijk te onderscheppen
t'Is een rare zaak , ingaande post wordt gecontroleerd , bezoek achter glas afgeluisterdd , in de gewone bezoekzaal lopen luistervinkende cipiers rondt , telefoongesprekken idem , maar de uitgaande post wordt niet gecontroleerd .
Misschien willen ze gedetineerden van het net houden omdat ze aan criminele informatie kunnen geraken ?

Laatst gewijzigd door The Syndrome : 8 september 2010 om 10:32.
The Syndrome is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 10:41   #119
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Als ik het dus goed versta forumt hier dus iedereen vanuit een vrije samenleving (vrouw niet inbegrepen)
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 12:01   #120
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
De hoeveelste keer is het dat hij daar voor of andere geweldsdelicten veroordeeld is?
Eerste veroordeling.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be