![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog geen enkele reactie van Henri1, System, Azert en andere Belgisch-nationalisten hier?
|
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe snel voor die strik gestolen zou zijn?
|
![]() |
![]() |
#103 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat mij opvalt is dat veel Franstaligen denken dat er in Vlaanderen 100 verschillende soorten dialecten zijn die met uitsterven bedreigd zijn en ondertitels nodig hebben om elkaar verstaanbaar te maken.
Als franstalige begrijp ik dat misverstand dus totaal niet. Er zijn streekverschillen tot daar toe, maar je kan met standaard Nederlands overal terecht van Amsterdam tot Kortrijk of Genk? Ik heb nooit geen problemen met taal in Vlaanderen of Nederland. Het is net hetzelfde met streekverschillende accenten in Frankrijk, Duitsland of GB. Van waar komt dat misverstand dan.. |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Plus natuurlijk het gegeven dat men op de Vlaamse tv de onhebbelijke gewoonte heeft het eigen volk te gaan ondertitelen, waarmee de perceptie dat men elkaar in de verschillende streken van Vlaanderen elkaar niet verstaat alleen maar versterkt wordt. E. Leclerc heeft het hier al meermaals aangekaart, en wat dat betreft kan ik hem alleen maar bijtreden wanneer hij beweert dat zoiets voor anderstaligen ongetwijfeld behoorlijk potsierlijk overkomt. Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 23 september 2010 om 13:20. |
|
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#106 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je de ander als bruut, onbehouwen, cultuurloos kunt voorstellen dan ben je goed op weg om cultureel te domineren. Gisteren wat gediscussieerd met van die Franstalige leugenaars op de site van Le Soir. Het was hallucinant wat voor demagogische praat daar uitkwam. Zo beweerde een van die pipo's dat een taal maar een taal is als ze op niveau van een land gesproken wordt, anders is het een dialect. Hij ging dat dan uiteindelijk 'bewijzen' maar plots ging het niet meer over een taal maar een 'officieel erkende taal', met een 'definitie' van de Académie Française... Tja, discussiëren met mensen die alles verdraaien is moeilijk, natuurlijk. Ik kan dan ook alleen maar sympathie tonen voor mensen als een Bart Dewever die dagelijks met dergelijke leugenaars moeten onderhandelen. Ik durf wedden dat die politieke partijen immers ook constant aalles verdraaien. Kijk maar hoe de fransdolle media af en toe Vlaanderen met Servië vergelijkt. Wie de geschiedenis van ex-Yoegoslavië kent, weet dat Servië diegene was die per se géén onafhankelijkheid van één van de republieken wou, en niet kon verdragen dat ze het land niet meer konden domineren. Ze bezaten sleutelposities in het leger. De parallel met de franstaligen is dus klaar en duidelijk. |
|
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat is het meest erge argument dat ik ooit heb vernomen dan... |
|
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal wel eerder ironisch geweest zijn, niet?
|
![]() |
![]() |
#109 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of de manier waarop het FDF Vlaamse betogingen in de Rand vergelijkt met de Oranjemarsen in Noord-Ierland, terwijl die marsen ginds juist georganiseerd worden door de bezetter/kolonisator... Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 23 september 2010 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nope, hij meende dat echt.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#112 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik dacht me te herinneren van wel. Maar dat is zoooo lang geleden...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#113 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Toevallig een West-Vlaming hoor, ik bedoel daar niets vies over West-Vlaanderen mee (al komt het fenomeen dat zich ook in Antwerpen voordoet er iets vaker voor). Onlangs meldde Christophe Deborsu het nog in de Chronique Francophone in de DS (elke dinsdag). Hij had het over de belgicismes in het Belgisch Frans, en in één zin zei hij: „In tegenstelling tot de Vlamingen, verstaan elke Waal ook elke Brusselaar elkaar.“ Moet je weten dat sommige Vlamingen hier moedwillig hun broek voor laten zakken en er nog in mee gaan ook. Ze worden zelfs kwaad als je er tegenin wil gaan. Eberhard Leclerc zie het eens: de Vlaming is anti-intellectueel. Soms sta je versteld wat er leeft in het Vlaamse Gewest, want eigenlijk kom ik het nooit tegen in die graad, waar ik woon. Bekijk de discussie eens: http://www.youtube.com/watch?v=qyMcrl4aDU4 Ik zwijg wijselijk vanaf nu. ![]() ![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 september 2010 om 17:41. |
|
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Merk op dat Franstalige taalkundigen er nog verdedigen dat het Vlaams wel minder stijf is dan het Hollands (dat meer Duitse invloeden onderging), maar dat beiden wel varianten van dezelfde taal zijn. „Nietes!“ zei de Vlaming. „Het is een volledig verschillende taal (ook al versta ik het voor 99%)!“ En daarom werden Belgen dom genoemd in Nederland. Domme domme Belg. Oerdomme Belg. ![]() Precies daarom, trouwens, dat veel Nederlandstaligen „Foert!“ zeiden en zich maar lieten verfransen. Ik ben er zeker van dat de tsjeverigheid van de Vlaming veel Vlamingen heeft doen wegtrekken, puur uit walging voor de 'Vlaamse mentaliteit'. Niets is zeker: maar het kan zijn dat we over 20 jaar nog als FDF'ers eindigen en azert als bondgenoot zouden beschouwen. Het kan hoor.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 september 2010 om 17:52. |
|
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Limburgse mijnwerkers moesten niet eens bejaard zijn om een onverantwoord hoog pensioen te trekken. En daarnaast nog wat bij te verdienen in het zwart.
|
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#117 | |