Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2004, 16:14   #101
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

En nu wordt het stil...
Oud 24 mei 2004, 16:37   #102
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
Na het lezen van deze topic heb ik een donkerbruin vermoeden dat het Grosfaz was die Tantist en Guderian samenbracht op café.
Wellicht zit daar een fascistisch complot achter! Ik zou daar een artikeltje over schrijven voor de Blokbuster-webstek als ik u was.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 16:40   #103
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Vulgaire opmerkingen van Guderian en Radikaal zullen bij beschaafde mensen geen bijval vinden.
Anderzijds vraag ik me af, waarom sommigen een zwarte op een Vlaamsnationale lijst heel normaal vinden, maar gelijktijdig verontwaardigd stijgeren omdat die andere Vlaamsnationale partij (die Brussel echt tweetalig wil) Frans praat met Franstalige Brusselaars.
Misschien hadden jullie dan maar tweetalige affiches moeten plakken als tweetaligheid jullie doel is, en geen eentalig Franse. Is dat zo moeilijk?
Het VB plakt in de 19 Brusselse gemeenten affiches in het Frans en affiches in het Nederlands. Dit zijn nu eenmaal de 2 talen die Vlamingen in Brussl spreken, jammergenoeg is het Frans daar ook bij.
Bij de NiVeA zitten ze liever in het Turks te zeveren.
Oud 24 mei 2004, 17:10   #104
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:

Misschien hadden jullie dan maar tweetalige affiches moeten plakken als tweetaligheid jullie doel is, en geen eentalig Franse. Is dat zo moeilijk?
Het VB plakt in de 19 Brusselse gemeenten affiches in het Frans en affiches in het Nederlands. Dit zijn nu eenmaal de 2 talen die Vlamingen in Brussl spreken, jammergenoeg is het Frans daar ook bij.
Eentalig Turks???
Oud 24 mei 2004, 17:22   #105
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grossfaz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar

Tommeke, ge zijt van den eerste leugen niet dood, nietwaar. Je bent al altijd een buitenbeentje geweest, maar in wezen een plakkerige slijmbal.
Achter de kont lopen van diegenen die u uitspuwen. Bij Vanhecke staan janken om bloemen te leggen aan het standbeeld van Jan Breydel, en met de staart tussen de benen afdruipen toen je niet mocht. En vooral nederig met het hoofdje gebogen, terug naar de achtergond verdwijnen. Wat een lollig zicht...
Lucienke, ik heb een donkerbruin vermoeden dat Guderian niet "tommeke" noemt. Al heeft hij misschien hetzelfde universitair diploma. Sommige mensen hebben dat namelijk.
En ik weet zeker dat die nog een diploma aan het halen is.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 17:59   #106
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Eentalig Turks???

Of het nu in 1 taal of in 35 talen op een pamflet of een affiche staat speelt geen rol als er meerdere verdeeld / geplakt worden. In Brussel plakt het VB zowel ééntalig Nederlandse als ééntalig Franse affiches.

Overigens heeft het VB steeds gezegd dat er een wettelijk vastgelegde overgangsperiode in Brussel wenselijk is tav de Franstaligen aldaar. Het VB handelt dus conform haar standpunten.
Heeft de NiVeA eigenlijk een visie of een strategie om Brussel voor Vlaanderen te doen kiezen? 8)
Oud 24 mei 2004, 18:09   #107
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

En je hebt er natuurlijk geen flauw benul van dat het Blok zijn programma heeft laten vertalen naar het Jidisch en het Arabisch. Om ook deze doelgroepen te "bewerken" !
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 18:26   #108
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Vulgaire opmerkingen van Guderian en Radikaal zullen bij beschaafde mensen geen bijval vinden.
Anderzijds vraag ik me af, waarom sommigen een zwarte op een Vlaamsnationale lijst heel normaal vinden, maar gelijktijdig verontwaardigd stijgeren omdat die andere Vlaamsnationale partij (die Brussel echt tweetalig wil) Frans praat met Franstalige Brusselaars.
Er zijn Nederlandstalige en Franstalige affiches. Is dat zo moeilijk?
Ik neem aan dat tweetaligheid in Brussel het doel is van alle redelijke Vlamingen. Moet daar nu echt zo moeilijk gedaan worden onder Vlamingen. Het lijkt wel een kleuterklas.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 20:30   #109
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
En je hebt er natuurlijk geen flauw benul van dat het Blok zijn programma heeft laten vertalen naar het Jidisch en het Arabisch. Om ook deze doelgroepen te "bewerken" !
Het doel wettigt de middelen in politiek. Wie geen macht nastreeft, begint er beter niet aan. Als dat het VB aan de macht zou kunnen helpen, waarom niet...
Oud 24 mei 2004, 20:32   #110
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het doel wettigt de middelen in politiek. Wie geen macht nastreeft, begint er beter niet aan. Als dat het VB aan de macht zou kunnen helpen, waarom niet...
Ah, en dat geld enkel voor het blok, en niet voor de n-va?
Oud 24 mei 2004, 21:21   #111
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

oorverdovende stilte
Oud 24 mei 2004, 21:27   #112
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:

Ah, en dat geld enkel voor het blok, en niet voor de n-va?
Dat geldt voor alle partijen.
Oud 24 mei 2004, 23:26   #113
kempenaar
Provinciaal Statenlid

kempenaar's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar kempenaar
Standaard

Kijk hé jongens het is toch simpel.

Als het Vlaams Blok dankzij de franstalige stemmen in de Vlaams taalgroep een
meerderheid kan halen, kan die partij het Brussels bestuur lam leggen.
Indien dat gebeurt zitten we in een zware institutionele crisis.
Die het einde van de Belgische staat kan betekenen!

Waarom hier dan tegen zijn als Vlaams Nationalist...

Vermits in Brussel veel franstaligen wonen , en die na de onafhankelijkheid
vanzelfsprekend hun rechten behouden, zie ik er niet echt een probleem in om hun in het frans aan te spreken.

kempenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 23:53   #114
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:

Eentalig Turks???

Of het nu in 1 taal of in 35 talen op een pamflet of een affiche staat speelt geen rol
Dat speelt juist wel een rol!!! De VB (ja, ik weet dat u geen flamingant bent) waarvan het VB claimt lid te zijn, ijvert al jaren om het Nederlandstalige karakter in Brussel te bewaren. Als gevolg daarvan is Brussel tweetalig en moeten opschriften van de overheid tweetalig zijn. En dan komt het VB even af met ééntalige opschriften waarmee ze iedereen van de VB te kakken zet? Dwaasheid!

Citaat:
Heeft de NiVeA eigenlijk een visie of een strategie om Brussel voor Vlaanderen te doen kiezen? 8)
Tja, we hebben geen racistisch discours over apen en apenootjes waarmee we franstalige onverdraagzamen kunnen overhalen, ten koste van onze Vlaamsgezindheid.

Oud 25 mei 2004, 00:00   #115
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kempenaar
Kijk hé jongens het is toch simpel.

Als het Vlaams Blok dankzij de franstalige stemmen in de Vlaams taalgroep een
meerderheid kan halen, kan die partij het Brussels bestuur lam leggen.
Nee, dan zullen de franstaligen brussel lam leggen. Ik vind het belangrijk dat dan ook zo te zeggen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 07:55   #116
luc broes

Standaard

Wat een onvoorstelbare prietpraat. Alle Vlaamse partijen willen Brussel tweetalig, en de Vlamingen in Brussel dreigen volledig te verdwijnen. En toch verwijten Vlaamsnationalisten andere Vlaamsnationalisten met Franstalige Brusselaars Frans te praten. Alsof er niets belangrijker te doen is.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 08:35   #117
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Mag ik er ook op wijzen dat het Euro-Songfestival gewonnen werd door een Oekraïnse groep, bestaande uit enkel Oekraïners!!
Kijk daar maar mee uit. Als er één land is in Europa waar je ver moet zoeken om "echte" autochtonen te vinden is het Oekraïne wel.
Gezien de aanwezigheid van aanzienlijke minderheidsgroeperingen Tataren (op de Krim), Russen (Krim, Oostelijk Oekraïne en de Donbass), Roethenen (Karpaten), Polen (Westelijk Oekraïne, pas sinds WOII bij Oekraïne gehecht, voorheen Pools gebied)...

Alleen in Centraal-Oekraïne zijn de Oekraïns-sprekenden echt in de meerderheid. De president, de Russisch sprekende Leonid Koetsjma, spreekt zelfs nauwelijks Oekraïns!
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 09:04   #118
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Mag ik er ook op wijzen dat het Euro-Songfestival gewonnen werd door een Oekraïnse groep, bestaande uit enkel Oekraïners!!
Kijk daar maar mee uit. Als er één land is in Europa waar je ver moet zoeken om "echte" autochtonen te vinden is het Oekraïne wel.
Gezien de aanwezigheid van aanzienlijke minderheidsgroeperingen Tataren (op de Krim), Russen (Krim, Oostelijk Oekraïne en de Donbass), Roethenen (Karpaten), Polen (Westelijk Oekraïne, pas sinds WOII bij Oekraïne gehecht, voorheen Pools gebied)...

Alleen in Centraal-Oekraïne zijn de Oekraïns-sprekenden echt in de meerderheid. De president, de Russisch sprekende Leonid Koetsjma, spreekt zelfs nauwelijks Oekraïns!
Correct, maar ik zou wel oppassen met die Roethenen. Roethenen zijn Slaven met een Oekraïns dialect. Het enige verschil met "echte" Oekraïners is hun geloof (ik dacht dat ze de paus erkenden, maar toch niet katholiek waren). Roethenen beschouwen zich als Roethenen in Hongarije, Slowakije, Polen en waar ze nog voorkomen, maar in Oekraïne beschouwen ze zich niet als een aparte natie, maar als Oekraïners.

Eigenlijk zijn Roethenen een mooie analogie op de Vlamingen VS de Nederlanders. Een Zuid-Nederlandse provincie als (Nederlands) Limburg die tot 1830 bij de Zuidelijke Nederlanden hoorde beschouwt zich als (Noord-)Nederlands, eerder dan Zuid-Nederlands, Belgisch of Vlaams. Ook hier verschillen ze lichtjes van religieuze achtergrond, maar die grens loopt niet samen met de staatsgrens en hebben we een ander dialect.

Maar in een Nederlandse staat zullen we ook ophouden met ons als Vlamingen te zien. Dat doen we enkel als we ons in een vreemd staatsverband vinden. Zo is de analogie compleet.
Oud 25 mei 2004, 15:40   #119
Guderian
Banneling

Standaard

Ik denk dat ze bij de NiVeA gewoon jaloers zijn op het electorale succes van het VB in't algemeen en van het VB in Brussel in het bijzonder. Vandaar hun fixatie op het VB ipv op de paars (-groene) regeringen.

Afijn, benieuwd of Bourgeois "superminister" zal kunnen worden. Hij heeft in elk geval voorlopig nog voldoende waterdragers die dat voor hem mee willen ondersteunen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be