![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En nu wordt het stil...
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Bij de NiVeA zitten ze liever in het Turks te zeveren. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#105 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Of het nu in 1 taal of in 35 talen op een pamflet of een affiche staat speelt geen rol als er meerdere verdeeld / geplakt worden. ![]() Overigens heeft het VB steeds gezegd dat er een wettelijk vastgelegde overgangsperiode in Brussel wenselijk is tav de Franstaligen aldaar. Het VB handelt dus conform haar standpunten. Heeft de NiVeA eigenlijk een visie of een strategie om Brussel voor Vlaanderen te doen kiezen? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Minister-President
|
![]() En je hebt er natuurlijk geen flauw benul van dat het Blok zijn programma heeft laten vertalen naar het Jidisch en het Arabisch. Om ook deze doelgroepen te "bewerken" !
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat tweetaligheid in Brussel het doel is van alle redelijke Vlamingen. Moet daar nu echt zo moeilijk gedaan worden onder Vlamingen. Het lijkt wel een kleuterklas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#111 |
|
![]() oorverdovende stilte
![]() |
#112 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Kijk hé jongens het is toch simpel.
Als het Vlaams Blok dankzij de franstalige stemmen in de Vlaams taalgroep een meerderheid kan halen, kan die partij het Brussels bestuur lam leggen. Indien dat gebeurt zitten we in een zware institutionele crisis. Die het einde van de Belgische staat kan betekenen! Waarom hier dan tegen zijn als Vlaams Nationalist... Vermits in Brussel veel franstaligen wonen , en die na de onafhankelijkheid vanzelfsprekend hun rechten behouden, zie ik er niet echt een probleem in om hun in het frans aan te spreken.
![]() |
#114 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#115 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() Wat een onvoorstelbare prietpraat. Alle Vlaamse partijen willen Brussel tweetalig, en de Vlamingen in Brussel dreigen volledig te verdwijnen. En toch verwijten Vlaamsnationalisten andere Vlaamsnationalisten met Franstalige Brusselaars Frans te praten. Alsof er niets belangrijker te doen is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Gezien de aanwezigheid van aanzienlijke minderheidsgroeperingen Tataren (op de Krim), Russen (Krim, Oostelijk Oekraïne en de Donbass), Roethenen (Karpaten), Polen (Westelijk Oekraïne, pas sinds WOII bij Oekraïne gehecht, voorheen Pools gebied)... Alleen in Centraal-Oekraïne zijn de Oekraïns-sprekenden echt in de meerderheid. De president, de Russisch sprekende Leonid Koetsjma, spreekt zelfs nauwelijks Oekraïns! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zijn Roethenen een mooie analogie op de Vlamingen VS de Nederlanders. Een Zuid-Nederlandse provincie als (Nederlands) Limburg die tot 1830 bij de Zuidelijke Nederlanden hoorde beschouwt zich als (Noord-)Nederlands, eerder dan Zuid-Nederlands, Belgisch of Vlaams. Ook hier verschillen ze lichtjes van religieuze achtergrond, maar die grens loopt niet samen met de staatsgrens en hebben we een ander dialect. Maar in een Nederlandse staat zullen we ook ophouden met ons als Vlamingen te zien. Dat doen we enkel als we ons in een vreemd staatsverband vinden. Zo is de analogie compleet.
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat ze bij de NiVeA gewoon jaloers zijn op het electorale succes van het VB in't algemeen en van het VB in Brussel in het bijzonder. Vandaar hun fixatie op het VB ipv op de paars (-groene) regeringen.
![]() Afijn, benieuwd of Bourgeois "superminister" zal kunnen worden. Hij heeft in elk geval voorlopig nog voldoende waterdragers die dat voor hem mee willen ondersteunen. |
![]() |
![]() |