![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Aaaaaaaaaw... man! Je maakt mijn 1e november ochtend, Jazke.
En kijk, hier de foto van wat twee vriendinnen op één week tijd bereikten met een budget van zero komma nul euro: 40 goed gevulde toilettasjes. (Op de foto waren ze nog niet helemaal vol, nu zit er ook scheerschuim bij, en deo en voor iedereen shampoo, tandpasta, minstens 3 zeepjes, een washandje, een nagelknipper, een haarborstel, en een beetje luxe zoals een eau de cologne of een hydraterende crème). We zijn al bezig met verzamelen voor de volgende 40 (gisteren hele goede giften gekregen, zeer genereus!) With love, Polly ![]() |
|
|
|
|
|
#105 | |
|
|
Citaat:
Waar het 'systeem' faalt, is in de snelle en preventieve opvang. Brussel vooral is een topper in het kweken van onverschilligheid. Ik ben al met de politie gaan praten over de situatie en het antwoord was: "Liggen ze voor uw woning? Storen ze u?" daar ging het me niet om. En inderdaad, ik was hier 2 jaar terug ook al over bezig behalve dat ik nu in actie geschoten ben. Het initiatief "Haal 40 mensen van de straat" bewijst maar eens dat een enkeling wel degelijk iets kan bereiken met de juiste instelling en energie. Ik sta ervan versteld hoeveel mensen de kans nemen om te helpen die ik bied met de ophaling van toiletartikelen voor de daklozen! Velen zeggen me: "We willen zo graag iets doen maar wachtten op iemand die het op zich neemt om het te organiseren". Bedankt voor de positieve bijdragen van vandaag. Prettige 'verlofdag'. Hier is Brussel zo mistig als een film van Michelangelo Antonioni. |
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Was wel ingesteld om fraude te voorkomen (sommigen klopten aan bij verschillende gemeentes...) maar nu negeert men toch een hele doelgroep? Ik denk dat de enige oplossing erin zal bestaan om de gemeentelijke en stedelijke OCMW's enkel bevoegdheid te verlenen over "eigen volk" (dit is vloeken in de kerk), en overkoepelende organisaties zoals Fedasil te laten instaan voor de opvang en onderhoud van de geregulariseerde asielzoekers tot ze job gevonden hebben. Trouwens: even off topic: weet iemand waarom ze de fysieke hulp aan asielzoekers hebben afgeschaft en terug vervangen door geldelijke steun? hadden ze geld over of asielzoekers te weinig? weet iemand dat?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vergeet niet dat de gemeentes in de laatste 15 jaar meer 100.000 mensen extra in dienst hebben moeten nemen enkel om de toevloed van gelukszoekers te kunnen verwerken. |
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Te weinig nieuw kiesvee dat naar België kwam overgewaaid op bepaalde momenten
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hemeltergend... |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Men steekt al die palestijnse vluchtelingen (pardon Asielzoekers) in aparte kampen en laat ze daar gewoon de volgende zestig jaar zitten, tot ze terug naar hun kunnen met al hun kinderen en klein en achterkleinkinderen. dan is het probleem zo opgelost. natuurlijk niet opnemen in de maatschappij want dat is niet goed voor hun eigenwaarde;
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
|
Citaat:
Nu moet ik eerlijk zeggen, Jaz: ik heb ze niet echt gecontacteerd, maar krijg toch vanuit de expat Community enorm veel respons op mijn oproepen voor collectes. Ze hebben een kijk op Brussel die nieuw en verfrissend is, en voelen zich best wat schuldig soms dat ze zoveel geld verdienen en niks teruggeven. Velen willen dolgraag iets met 'charity' doen. Lang niet allemaal, dat zou te mooi zijn, maar toch. Proportioneel heb ik zo'n 70% van de giften van toiletartikelen uit die hoek. |
|
|
|
|
|
|
#115 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik bewonder je er wel voor.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 1 november 2010 om 11:25. |
||
|
|
|
|
|
#116 | |
|
|
Citaat:
Dat met De Dakloze mensen van Brussel, dat zat al 2 jaar te broeien, en toen ik eenmaal de stap had gezet en met ze ben gaan praten op straat, kon ik niet anders doen dan met die energie verdergaan. Het is wel heel bijzonder, een hele nieuwe wereld die opengaat wanneer je met die mensen in contact komt. Zo kunnen ze ons nog best heel wat leren, en is er vaak solidariteit, veel communicatie, een soort clan-gevoel tussen de mensen van de straat waar menig burger iets van zou kunnen opsteken. Ik heb bv een man gezien, hij kreeg een warme maaltijd van een restaurant, at een beetje, en gaf het bordje door aan zijn buurman. Als Leuven een collecte wil organiseren wil ik het altijd komen ophalen, ik heb een klein netwerk van mensen met auto's die willen helpen. Ik ben érg erg blij wanneer dit privé initiatief zoveel goede respons krijgt ! |
|
|
|
|
|
|
#117 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En als je een uitje wil: Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De RVA mag zelfs geen controle uitvoeren op leefloners. Je verward dus een paar zaken. Voor somige groepen leefloners is het zelfs verboden om te werken op de officiele arbeidsmarkt. En er zijn zelfs uitkeringsgerechtigde werklozen die NIET door de RVA kunnen verplicht worden om te gaan werken en waartegen de RVA geen enkele sanctie kan uitspreken als ze werk weigeren. Denk maar eens aan hen die voor +33% invalide zijn verklaard en aan de +50 werkloze. |
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een paar trienen die hun wat prullen komen brengen en zich daar goed bij voelen. En dan nog maar enkel voor wie die trienen op dat moment het sympathiekst of hartverscheurendst vinden en voor de rest ...nada. Zitten die nu nog wat dieper in de shit zeg als ze zien dat een ander een zakje lekkers gekregen heeft en zij "weeral" niks...maar dat raakt natuurlijk jullie koude kleren niet. Ik zie het al voor mij. Een vreugde dansje en een kreetje voor wie het eerst een zakje heeft mogen geven..ohlala wat een feest zeg! Kinderlijke naïviteit zou soms strafbaar moeten gemaakt worden. Weet je, als je de zeevogels op de dijk van Oostende eten geeft krijg je daar een serieuze boete voor. Niet dat die beesten geen honger hebben en ook niet omdat er geen eten is om ze te geven. Maar omdat je ze uit hun natuurlijke habitat haalt en omdat de stad de overlast ervan meer dan beu is. En dat gaat hier dan nog maar over een paar vogels die verder geen geld kosten.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 2 november 2010 om 00:03. |
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het toppunt van sadisme?
Geef een dakloze een fles shampoo en een deodorant. M.a.w. maak ze duidelijk dat ze stinken en er vuil uitzien terwijl je weet dat ze geen douche hebben om zich te gaan wassen. Is zo ongeveer hetzelfde als melkpoeder verzenden naar landen die getroffen zijn door de hongersnood en liggen te sterven van de dorst.
|