![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Heeft de Vlaming onderdrukking nodig? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
13 | 33,33% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
26 | 66,67% |
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Russen pompten heel veel geld in die regio om ze mooi te doen uitzien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Eens een vlaamse staat bestaat gaan ze beginnen te zagen dat hun eigen provincie toch net wat beter is en gaan ze meer autonomie vragen voor de provincies tot het punt waarop elke provincie zichzelf als een stadstaat gaat bezien. Vlaanderen op zich is slechts een grote stad, en wat doen de politici? Zelfs in dat kleine gedeelte hun eigen regio nóg gaan voortrekken ipv samen te werken en naar buiten te komen als 1 groot pretpark. Ik denk niet dat je meer ingegroeid omkoperij dna kunt vinden als in ons land (80-90% vd politici zelf heeft geen vertrouwen in politici?). Dus komen we opnieuw bij de conclusie dat een vlaming niet geschikt is te regeren. Walen echter wel ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wordt hoog tijd dat we er ons van bevrijden. Dat wordt het miss eens waar wat ons volkslied zegt "Ze zullen hem nie temmen..." Nu lijkt het nog steeds op een gekooide leeuw, maar hoop doet leven. Binnenkort is gedaan en gaat de "leeuw" bijten als Bart de kooi open zet. Hap. slik, weg Waalse haan.
![]() |
![]() |
#104 |
Europees Commissaris
|
![]() De Vlamingen hebben geen onderdrukking nodig, wel aanmoediging om toch maar vooral te ontbelgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Daarbij is het gezever, dat ze zichzelf in Vlaanderen niet kunnen besturen, voor zover mij bekend gaat het goed in het Vlaamse gewest. Wat dat provincie-, regio- en stadchauvinisme, dat heb je in Nederland ook. Denk bijvoorbeeld, maar aan Friesland, Brabant, Limburg, Zeeland, Twente, Rotterdam en Amsterdam. En wat betreft die werkende Waalse politiek, kunnen ze dat ook in stand houden zonder financiële transfers uit Vlaanderen? Zo ja, dan werkt hun beleid; zo niet, dan vind ik het makkelijk scoren over de rug van anderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlaming is aan onderdrukking verslaafd. Het gaat een lang en zeer pijnlijk afkickingsproces worden, een onafhankelijke republiek zal nog niet voor morgen zijn, of ze zal compleet mislukken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaanderen is mentaal nog niet klaar om onafhankelijk te worden. Zelfs al behalen Vlaams-nationalistische partijen morgen een absolute meerderheid, dan nog geeft dat allerminst een garantie dat Vlaanderen al volwassen genoeg is om van een eigen staat een succesverhaal te maken. Integendeel zelfs. Die VVB-slogan 'de eenenvijftigste Vlaming overtuigen' klinkt misschien wel mooi, maar het is niet omdat je overtuigd bent, dat je ook de Belgische mentaliteit al helemaal achter je gelaten hebt. Een zelfstandig Vlaanderen zou nu op dit eigenste moment vooral een 'Nederlandstalig klein-België' worden, vrees ik. Als ik zo soms mensen bezig hoor dat we gerust kunnen uitgaan van onze eigen kracht en daarbij Brussel niet nodig hebben en samenwerking met Nederland al helemaal niet nodig is, heb ik zoiets van: 'welke kracht?'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het gewoonweg weerzinwekkend dat ook iemand het maar in zijn hoofd haalt, te denken dat één of ander volk, onderdrukking zou nodig hebben...
Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een volk moet een bepaalde innerlijke kracht hebben alsook een voldoende groot bevolkingsaantal om de kritieke massa voor cultuurgeneratie te hebben. Anders blijft het beperkt tot volksdans, eten, 1 nationale muzieksoort en 1 vorm van ludieke kledij. Maar geef toe, overleven op Guido Belcanto, dat wilt niemand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 8 november 2010 om 00:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Europees Commissaris
|
![]() Vind ik niet.
Citaat:
Waar halen die hun innerlijke kracht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#118 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik denk dat zowel de Vlaamse als de Brusselse identiteit in dat opzicht negatief zijn, Vlaams als anti-Franstalig en Brussels als anti-Vlaams, al is "anti" te sterk geladen. Ik denk dat de meeste landen wel ergens een anti-fase hebben, zo was Nederland destijds anti-Spaans of toch op zijn minst anti-koningspolitiek. Maar Nederland werd pas een natie nadat het onafhankelijk werd, Vlaanderen ervoor. Finland was op een bepaald moment ook anti-Russisch, maar FC beweert nu dat ze een andere innerlijke kracht hebben. Ben ik op de goede weg of zit ik er naast? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een "normale" Vlaming heeft geen onderdrukking nodig.
Een Vlaamsnationalistische Vlaming daarentegen..... Kwestie van "stof" tot jammeren en kankeren te hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Minister-President
|
![]() Aangezien elke Vlaming al altijd onderdrukking heeft gekend, zullen we het niet weten. Nog niet.