![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mag ze de burgerlijke wetten overtreden. Ze weigert vrouwen als priester, en weigert homo's te huwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Minister-President
|
![]() man man man, zijn jullie niet beschaamd; dit is echt een degoutant draadje...
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar inderdaad, Frankrijk is lekenstaat, de VS is 'God's own country', en Iran of Saoudi Arabië een theocratie. Ook op weg naar een theocratie is Israël bv., en Tibet zou het willen zijn met steun van het westen 'zelfs'...'zelfs' omdat de geschiedenis toont dat theocratische dictaturen regelmatig gesteund worden door wereldveroveraars. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 november 2010 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Minister-President
|
![]() 2
![]() |
#105 |
Parlementslid
|
![]() Freak.
![]() |
#106 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Richtlijnen vanuit de moskee? Ik hou het bij de Qoran en soennah, en deze 2 zaken verplichten mij om me te houden aan de Belgische wetten.
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vindt het vooral een degoutante actie van die man.
Net zoals zijn spitsbroeder die in Mechelen zijn ex-vriendin wurgde en dan met auto als ballast in de Leuvensevaart smeet. Maar da's niet wat jullie willen zien, nietwaar Linkse rakkers. Neen, als zulke uitspraken van een niet democraat komen, dan zijn die zowiezo slecht.
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
lap, dat wilt zeggen dat gij en ik uitgeklapt zijn ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 4 november 2010 om 07:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan is het tijdelijk, en met veel devotie tonend, geoorloofd. Maar het valt me op dat de meeste moslims minder van hun goddelijke leidraad afweten dan een doorsnee atheïst.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 4 november 2010 om 08:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() met dat verschil dat dié katholieke gelovigen waarover je het hebt, zichzelf niet als hoogst praktizerende katholiek zullen bestempelen, maar als niet-praktizerend.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wou ik zeggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k moet gewoon Arabisch leren lezen en even op en neer naar Mekka, dan mag ik mezelf Iman noemen.
Maar ik vind het een te grote eer en belediging in 1 zin hoor, Suqar_7loe .
![]() |
#116 | ||
|
![]() Citaat:
Het is imaam en niet imaan. Wat een afgang.
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo ervaar ik het vaak, waarbij ik mij gedwongen voel om de wet te overtreden. Hoe zou jij reageren indien een wet jou zou dwingen om tegen de Goddelijke wet in te gaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nuja, er zijn ook grensgebieden (zo was ik en onze vriend onlangs nog een dergelijk geval aan't bespreken, ging over eten en bezoek) maar ik heb het over algemene situaties, waarbij een wet jou iets zou dwingen wat tegen de geboden ingaat. Buigen voor een afgod is bijvoorbeeld niet echt buigen indien men in het hart weet dat men de shahada niet verloochent. Dit geeft misschien een aanleiding tot een nieuwe vraag: kunnen in elke juridische situatie de Goddelijke wetten worden nageleefd zonder illegaal te doen? |
|
![]() |
![]() |