Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2010, 14:17   #101
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Hoewel die van de OK duidelijk lieten verstaan dat ze mannen zochten.
Ja dat zijn zo wat meer ijzervreters he, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 14:18   #102
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja dat zijn zo wat meer ijzervreters he, ...
Is zien of dat ik later daar een stage mag doen.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 14:21   #103
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat vind ik dan weer getuigen van een vreemde dubbele moraal. In de setting van een kinderkamp is het blijkbaar aanvaardbaar om allerlei zaken met elkaars fluit uit te halen, maar schaarsgeklede snolletjes in de Noxx zijn bah.
Niks dubbele moraal. Dat 'kinderkamp' vormde een beschermende omgeving die er in een megadancing helemaal niet is. Om al een belangrijk onderscheid te geven: bij ons zaten ze er niet met een camera op, zoals bij die snollekes die zich wel heel gewillig lieten filmen in te 'volwassen' poses. Je werd er als kijker bijna ongemakkelijk van te moeten kijken naar 13-jarigen die zich als goedkope del gedragen. Bovendien is de band op zo'n 'vakantiekamp' toch al iets sterker onder elkaar dan op zo'n evenement waar je buiten je eigen 'volk' praktisch niemand kent en al direct alles gaat blootgeven (en dat laatste mag je hier bijna letterlijk nemen).

Overigens moet je die escapades op zo'n vakantiekamp niet overdrijven, we hadden vooral een grote mond en overdreven door op te scheppen over onze zogenaamde ervaringen, als er al iets echt gebeurde was het beperkt tot naar elkaar kijken. Voor de rest haalden we niets met elkaars fluit uit, ik kan me niet herinneren dat er een speelkameraadje aan m'n edele deeltje heeft gezeten (althans niet van hetzelfde geslacht ). Maar we moeten er niet belachelijk over doen, zo'n vakantiekamp schept onder de kinderen / jongeren een soort van band en dan durven de zeden uiteraard iets losser te worden en de gedragingen iets vrijpostiger. Maar we hielden zeker geen orgieën of zo. In de Noxx leek dit er wel naartoe te gaan.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 14:22   #104
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is zien of dat ik later daar een stage mag doen.
Als doktoor of in de verpleging ?
Oud 5 november 2010, 14:24   #105
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als doktoor of in de verpleging ?
In de verpleging
Oud 5 november 2010, 14:30   #106
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Niks dubbele moraal. Dat 'kinderkamp' vormde een beschermende omgeving die er in een megadancing helemaal niet is. Om al een belangrijk onderscheid te geven: bij ons zaten ze er niet met een camera op, zoals bij die snollekes die zich wel heel gewillig lieten filmen in te 'volwassen' poses. Je werd er als kijker bijna ongemakkelijk van te moeten kijken naar 13-jarigen die zich als goedkope del gedragen. Bovendien is de band op zo'n 'vakantiekamp' toch al iets sterker onder elkaar dan op zo'n evenement waar je buiten je eigen 'volk' praktisch niemand kent en al direct alles gaat blootgeven (en dat laatste mag je hier bijna letterlijk nemen).

Overigens moet je die escapades op zo'n vakantiekamp niet overdrijven, we hadden vooral een grote mond en overdreven door op te scheppen over onze zogenaamde ervaringen, als er al iets echt gebeurde was het beperkt tot naar elkaar kijken. Voor de rest haalden we niets met elkaars fluit uit, ik kan me niet herinneren dat er een speelkameraadje aan m'n edele deeltje heeft gezeten (althans niet van hetzelfde geslacht ). Maar we moeten er niet belachelijk over doen, zo'n vakantiekamp schept onder de kinderen / jongeren een soort van band en dan durven de zeden uiteraard iets losser te worden en de gedragingen iets vrijpostiger. Maar we hielden zeker geen orgieën of zo. In de Noxx leek dit er wel naartoe te gaan.

Bon, als je er een reportage over wil maken is het nogal logisch dat er eens een camera aan te pas komt. Normaal zie je die ook niet tijdens die feestjes. Qua non-argument kan deze wel tellen.

Daarna beginnen je te vertellen dat we de escapades op kamp met een korreltje zout moeten nemen waarna je naadloos overgaat tot het uitvergroten van de dingen die zogezegd allemaal in de NOXX gebeuren. Echt hylarisch en wel degelijk getuigend van een dubbele moraliteit in die zin dat je de dingen die jij leuk vindt (Chiro, kamp, jeugdhuis, je lazarus zuipen) wel ok vindt en dat je dingen die jij niet leuk vindt (discotheken) niet ok vindt voor kinderen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 14:33   #107
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de verpleging
Dan moet ge toch overal een keer stage lopen, ... ?

Allee in onzen tijd was dat toch, 3 weken les geloof ik en 3 weken stage.
Oud 5 november 2010, 14:35   #108
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dan moet ge toch overal een keer stage lopen, ... ?

Allee in onzen tijd was dat toch, 3 weken les geloof ik en 3 weken stage.
Zoiets ongeveer maar in het derde jaar mag je bepaalde voorkeueren geven ivm diensten. Nog onderhalfjaar geduld.
Oud 5 november 2010, 14:35   #109
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bwa, ik denk dat je die escapades in de Noxx toch ook wat overschat, hoor. Toen ze aan dat koppeltje 14-jarigen vroegen of ze ook verder gingen dan kussen, hoorde ik toch vooral gegiechel. En blijkbaar is de leeftijd waarop jongeren voor het eerst seks hebben toch ook niet spectaculair gestegen. Aan de andere kant zijn 'beschermde' omgevingen daarom niet altijd veiliger. Ik ben ooit op een twee weken durende schoolreis geweest (tijdens de vakantie) toen ik 14 was. Dag twee had ik 'touche' bij een meisje. Wij hebben vervolgens iedere nacht samen doorgebracht, hoewel dat uiteraard strikt verboden was. Voor hetzelfde geld was ik toen ook thuisgekomen met een druiper of zij met een ongewenste zwangerschap.

En uiteraard word je er als volwassene ongemakkelijk van als je je potentiële dochter daar zo ziet staan. Ik ben er zeker van dat volwassenen vroeger er even ongemakkelijk van werden als ze ons als 13-jarigen uitgebreid zagen muilen. In sommige gevallen is het ook gewoon lachwekkend, zoals dat 13-jarig knaapje op het eind (hij zag er 9 uit) die met een uitgestreken gezicht vertelt dat hij toch alweer 3 jaar single is. Hij vindt zichzelf, zoals Bovenbuur eerder al aanhaalde, vast een volwassen vent, terwijl hij voor een volwassene nog een kind is.

Waar je je wel vragen bij kan stellen is bij de opzichtige seksualisering van die jonge meisjes of bij de commerciële aard van zulke evenementen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 14:43   #110
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoiets ongeveer maar in het derde jaar mag je bepaalde voorkeueren geven ivm diensten. Nog onderhalfjaar geduld.
Ah nee bij ons was dat ik denk al zeker van in het tweede jaar en ik denk zelf vanaf het eerste jaar.

In het derde jaar deden ze wel vooral technische diensten als ik mij niet vergis, ...

Maar zover ik nog weet doorliepen die zo goed als alle diensten.
Oud 5 november 2010, 15:02   #111
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Bon, als je er een reportage over wil maken is het nogal logisch dat er eens een camera aan te pas komt. Normaal zie je die ook niet tijdens die feestjes. Qua non-argument kan deze wel tellen.

Daarna beginnen je te vertellen dat we de escapades op kamp met een korreltje zout moeten nemen waarna je naadloos overgaat tot het uitvergroten van de dingen die zogezegd allemaal in de NOXX gebeuren. Echt hylarisch en wel degelijk getuigend van een dubbele moraliteit in die zin dat je de dingen die jij leuk vindt (Chiro, kamp, jeugdhuis, je lazarus zuipen) wel ok vindt en dat je dingen die jij niet leuk vindt (discotheken) niet ok vindt voor kinderen.
Wie tien jaar geleden discotheken OK vond voor kinderen werd in een gekkenhuis gestoken ! Dat zijn nu eenmaal geen plaatsen waar kinderen zich moeten begeven. Als er iets goeds is aan de States, dan is het wel dat je je in vele staten pas op je 21ste naar de discotheek mag begeven (niet dat de jeugd daar zediger is of zo, maar ze blijven tenminste uit dancings buiten). Zelf ga ik wel degelijk sporadisch naar dancings, maar voel me er steeds minder thuis. Ook tijdens 'gewone' avonden is de leeftijd stelselmatig aan het zakken, eens de twintig voorbij ben je een 'oude bompa', laat staan als je naar de dertig aanloopt !

Kinderen moeten kinderen blijven, creëer geen behoefte die er niet hoeft te zijn. De organisatoren doen dit louter uit winstbejag, ouders die hierin trappen zijn dommekl*ten en berokkenen hun kinderen eventueel schade. Het grote probleem is dat ouders te veel 'vriend' van hun kinderen willen zijn. Ouder zijn kan tof zijn en je kan een leuke band met je kinderen / pubers opbouwen, maar je moet grenzen blijven stellen. Koters hebben nu eenmaal structuur en beperking nodig en ze zullen je er later dankbaar voor zijn. Zelf vond ik de regeltjes van mijn ouders (die niet overdreven streng waren) toen ik (jonge) tiener was ook enorm stom, maar het besef dat deze noodzakelijk zijn om op te groeien komt pas als je zelf wolwassen bent. Ouder-kind is en blijft een hiërarchische relatie, maar vele ouders lijken dit nu te negeren en willen de beste vriend van zoon of dochter zijn.
Oud 5 november 2010, 15:13   #112
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
En uiteraard word je er als volwassene ongemakkelijk van als je je potentiële dochter daar zo ziet staan. Ik ben er zeker van dat volwassenen vroeger er even ongemakkelijk van werden als ze ons als 13-jarigen uitgebreid zagen muilen. In sommige gevallen is het ook gewoon lachwekkend, zoals dat 13-jarig knaapje op het eind (hij zag er 9 uit) die met een uitgestreken gezicht vertelt dat hij toch alweer 3 jaar single is. Hij vindt zichzelf, zoals Bovenbuur eerder al aanhaalde, vast een volwassen vent, terwijl hij voor een volwassene nog een kind is.

Waar je je wel vragen bij kan stellen is bij de opzichtige seksualisering van die jonge meisjes of bij de commerciële aard van zulke evenementen.
Ik kan je bezorgdheid over seksualisering en commerciële uitbuiting volledig onderschrijven. Verder stoort het mij vooral dat de magie die bij kinderen / jongeren dient te behoren wel lijkt te verdwijnen. Kinderen worden al genoeg ongewild gebruskeerd via het internet en andere massamedia, met het aanmoedigen van initiatieven als dancingbezoeken willen we ze helemaal 'ontkinderen'. Vroeger had zich naar volwassene ontwikkelen en ouder worden nog iets magisch. Met het bereiken van een bepaalde leeftijd verkreeg je zekere privileges die jongere lieden niet hadden. Zo mocht je op zekere leeftijd eindelijk KNT-films bekijken, een eerste pint drinken, binnen mogen op bepaalde fuiven, naar dancings gaan, met de brommer rijden, enz. . Bij die privileges kon je dan reikhalzend uitkijken naar de 'verboden vruchten' waar je al zo lang van droomde. Deze dingen diende je zelf te ontdekken, ze werden je niet opgedrongen vanuit de 'volwassen wereld'.

Zoals hier reeds aangehaald ben ik overigens ook van mening dat de leeftijdscategorie 12-15 jaar veel te groot is. Een twaalfjarige staat er mentaal (naast lichamelijk) heel anders voor dan een vijtienjarige, dit kan naast objectieve leeftijd ook nog eens verschillen van persoon tot persoon. Overigens zijn veel twaalfjarigen mentaal nog echte 'lagere schoolkindjes'. Die nauwelijks Mega Mindy en Samson & gert ontgroeit zijn. En die gaan we dan bruuskeren door ze in de Noxx te gooien ? Akkoord, er zijn waarschijnlijk al vrijftienjarigen die matuur genoeg zijn om naar een dancing te gaan, maar hoe kan je deze selecteren uit de rest? Er is nu eenmaal wetgeving nodig en 16 jaar lijkt me een redelijke leeftijd om ervan uit te gaan dat jongeren verantwoord kunnen uitgaan.
Oud 5 november 2010, 15:23   #113
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met het bereiken van een bepaalde leeftijd verkreeg je zekere privileges die jongere lieden niet hadden. Zo mocht je op zekere leeftijd eindelijk KNT-films bekijken, een eerste pint drinken, binnen mogen op bepaalde fuiven, naar dancings gaan, met de brommer rijden, enz. .
Hoeveel hoeveel jaar geleden spreek je dan.
15-20 jaar geleden was geen enkel punt uit je opsomming een probleem.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 15:57   #114
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Hoeveel hoeveel jaar geleden spreek je dan.
15-20 jaar geleden was geen enkel punt uit je opsomming een probleem.
Hij was er een 1 voor vergeten zetten , dat lijkt wel 115 jaar geleden ....
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:06   #115
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Hij was er een 1 voor vergeten zetten , dat lijkt wel 115 jaar geleden ....
Toen gingen ze anders zo hard los op de ragtime dat ze even later zelfs in Amerika de drooglegging invoerden. En 1115 jaar geleden was het helemaal erg, toen dronk men uit gezondheidsoverwegingen de hele dag bier in plaats van water, dat moet een gezellige boel geweest zijn, om over de wilde feesten met drummuziek van 11115 jaar geleden nog maar te zwijgen, dat moet een dolle boel zijn geweest, de verleiding van zo'n zacht berevelletje in zo'n warme grot, en dat zonder condooms.
Oud 5 november 2010, 16:21   #116
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Toen gingen ze anders zo hard los op de ragtime dat ze even later zelfs in Amerika de drooglegging invoerden. En 1115 jaar geleden was het helemaal erg, toen dronk men uit gezondheidsoverwegingen de hele dag bier in plaats van water, dat moet een gezellige boel geweest zijn, om over de wilde feesten met drummuziek van 11115 jaar geleden nog maar te zwijgen, dat moet een dolle boel zijn geweest, de verleiding van zo'n zacht berevelletje in zo'n warme grot, en dat zonder condooms.
Ja toen werd er ook niet zo moeilijk gedaan over een verkrachting hier of daar of wat vrouwen gaan pieken bij de naburige stam, tienerzwangerschappen waren normaal, want op onze leeftijd , lag je er hoogstwaarschijnlijk gewoon al onder...
Oud 5 november 2010, 16:28   #117
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja toen werd er ook niet zo moeilijk gedaan over een verkrachting hier of daar of wat vrouwen gaan pieken bij de naburige stam, tienerzwangerschappen waren normaal, want op onze leeftijd , lag je er hoogstwaarschijnlijk gewoon al onder...

Blijkbaar wanen die katholieken en die priesters zich nog in die tijd ...
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:34   #118
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu wordt er ook niet moeilijk over gedaan. Verkrachtingen, zelfs van minderjarigen, worden lichter bestraft als softdrugs, vandalisme, ... algemene jeugdstreken zeg maar. Tienerzwangerschappen zijn trouwens gewenst. Men moet de autochtone bevolking toch op peil houden. De meeste "geimporteerde" kinderen hebben trouwens al slachtingen meegemaakt, met wapens leren omgaan, leren slachten an sich en hier mag de jeugd nog geen beschermde danszaak binnen? Geen wonder dat er een generatie volgzame schapen gecreeërd worden.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 17:20   #119
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Oh ja. Uiteindelijk wordt de discussie gevoerd door wie nog geen kind heeft geproduceerd, laat staan een partner te veroveren die het met alles eens is.
Zo zijn we toch: de beste stuurlui aan wal.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 17:26   #120
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar zijn we in hemelsnaam mee bezig, kindjes tussen 12 en 15 naar de dancing sturen

dat is al voldoende om niet verder te lezen...misselijkmakend die bemoeizucht van sommigen in de opvoeding van andermans kinderen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be