![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens moet je die escapades op zo'n vakantiekamp niet overdrijven, we hadden vooral een grote mond en overdreven door op te scheppen over onze zogenaamde ervaringen, als er al iets echt gebeurde was het beperkt tot naar elkaar kijken. Voor de rest haalden we niets met elkaars fluit uit, ik kan me niet herinneren dat er een speelkameraadje aan m'n edele deeltje heeft gezeten (althans niet van hetzelfde geslacht ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bon, als je er een reportage over wil maken is het nogal logisch dat er eens een camera aan te pas komt. Normaal zie je die ook niet tijdens die feestjes. Qua non-argument kan deze wel tellen. Daarna beginnen je te vertellen dat we de escapades op kamp met een korreltje zout moeten nemen waarna je naadloos overgaat tot het uitvergroten van de dingen die zogezegd allemaal in de NOXX gebeuren. Echt hylarisch en wel degelijk getuigend van een dubbele moraliteit in die zin dat je de dingen die jij leuk vindt (Chiro, kamp, jeugdhuis, je lazarus zuipen) wel ok vindt en dat je dingen die jij niet leuk vindt (discotheken) niet ok vindt voor kinderen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En uiteraard word je er als volwassene ongemakkelijk van als je je potentiële dochter daar zo ziet staan. Ik ben er zeker van dat volwassenen vroeger er even ongemakkelijk van werden als ze ons als 13-jarigen uitgebreid zagen muilen. In sommige gevallen is het ook gewoon lachwekkend, zoals dat 13-jarig knaapje op het eind (hij zag er 9 uit) die met een uitgestreken gezicht vertelt dat hij toch alweer 3 jaar single is. Hij vindt zichzelf, zoals Bovenbuur eerder al aanhaalde, vast een volwassen vent, terwijl hij voor een volwassene nog een kind is. Waar je je wel vragen bij kan stellen is bij de opzichtige seksualisering van die jonge meisjes of bij de commerciële aard van zulke evenementen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het derde jaar deden ze wel vooral technische diensten als ik mij niet vergis, ... Maar zover ik nog weet doorliepen die zo goed als alle diensten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kinderen moeten kinderen blijven, creëer geen behoefte die er niet hoeft te zijn. De organisatoren doen dit louter uit winstbejag, ouders die hierin trappen zijn dommekl*ten en berokkenen hun kinderen eventueel schade. Het grote probleem is dat ouders te veel 'vriend' van hun kinderen willen zijn. Ouder zijn kan tof zijn en je kan een leuke band met je kinderen / pubers opbouwen, maar je moet grenzen blijven stellen. Koters hebben nu eenmaal structuur en beperking nodig en ze zullen je er later dankbaar voor zijn. Zelf vond ik de regeltjes van mijn ouders (die niet overdreven streng waren) toen ik (jonge) tiener was ook enorm stom, maar het besef dat deze noodzakelijk zijn om op te groeien komt pas als je zelf wolwassen bent. Ouder-kind is en blijft een hiërarchische relatie, maar vele ouders lijken dit nu te negeren en willen de beste vriend van zoon of dochter zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zoals hier reeds aangehaald ben ik overigens ook van mening dat de leeftijdscategorie 12-15 jaar veel te groot is. Een twaalfjarige staat er mentaal (naast lichamelijk) heel anders voor dan een vijtienjarige, dit kan naast objectieve leeftijd ook nog eens verschillen van persoon tot persoon. Overigens zijn veel twaalfjarigen mentaal nog echte 'lagere schoolkindjes'. Die nauwelijks Mega Mindy en Samson & gert ontgroeit zijn. En die gaan we dan bruuskeren door ze in de Noxx te gooien ? Akkoord, er zijn waarschijnlijk al vrijftienjarigen die matuur genoeg zijn om naar een dancing te gaan, maar hoe kan je deze selecteren uit de rest? Er is nu eenmaal wetgeving nodig en 16 jaar lijkt me een redelijke leeftijd om ervan uit te gaan dat jongeren verantwoord kunnen uitgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
15-20 jaar geleden was geen enkel punt uit je opsomming een probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Toen gingen ze anders zo hard los op de ragtime dat ze even later zelfs in Amerika de drooglegging invoerden. En 1115 jaar geleden was het helemaal erg, toen dronk men uit gezondheidsoverwegingen de hele dag bier in plaats van water, dat moet een gezellige boel geweest zijn, om over de wilde feesten met drummuziek van 11115 jaar geleden nog maar te zwijgen, dat moet een dolle boel zijn geweest, de verleiding van zo'n zacht berevelletje in zo'n warme grot, en dat zonder condooms.
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Blijkbaar wanen die katholieken en die priesters zich nog in die tijd ... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Staatssecretaris
|
![]() Nu wordt er ook niet moeilijk over gedaan. Verkrachtingen, zelfs van minderjarigen, worden lichter bestraft als softdrugs, vandalisme, ... algemene jeugdstreken zeg maar. Tienerzwangerschappen zijn trouwens gewenst. Men moet de autochtone bevolking toch op peil houden. De meeste "geimporteerde" kinderen hebben trouwens al slachtingen meegemaakt, met wapens leren omgaan, leren slachten an sich en hier mag de jeugd nog geen beschermde danszaak binnen? Geen wonder dat er een generatie volgzame schapen gecreeërd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh ja. Uiteindelijk wordt de discussie gevoerd door wie nog geen kind heeft geproduceerd, laat staan een partner te veroveren die het met alles eens is.
Zo zijn we toch: de beste stuurlui aan wal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat is al voldoende om niet verder te lezen...misselijkmakend die bemoeizucht van sommigen in de opvoeding van andermans kinderen.
![]() |