![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken Zwitser niet persoonlijk, maar daar durf ik op te wedden dat dat het geval niet is (tenzij je bedoelt: zij spijzen het OCMW...
![]()
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2010 om 11:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat grafiekje kan hier ook bij:
Citaat:
![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 25 november 2010 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Minister
|
![]() Duitsland heeft een enorm exportgerichte economie net zoals China.
Duitsland is ook nog een echt industrieland net zoals.....China. Veel verder moet je het niet zoeken vrees ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daar steekt Japan, China en Duitsland er bovenuit, in 2008 al. En USA kleurt daar donkerrood. http://en.wikipedia.org/wiki/Balance_of_trade Cumulative Current Account Balance 1980–2008 based on the IMF data. ![]() http://en.wikipedia.org/wiki/File:Cu...nt_Balance.png
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 25 november 2010 om 18:39. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() Amerika wordt ontwikkelingsland! (1 kind op 4 leeft van voedselbonnen)
Terwijl Wall Street zichzelf een 17%-hogere bonus uitkeert en de overheid geld spendeert zoals nooit eerder in de geschiedenis van de mensheid, krijgt de Amerikaanse middenklasse het steeds moeilijker om de eindjes aan elkaar te knopen. Ik geef je enkele cijfers ter overweging: 1) Eén op 8 volwassen en zelfs 1 op 4 kinderen leeft van voedselbonnen. In totaal zijn 40 miljoen Amerikanen afhankelijk van het programma. 2) 24% heeft de pensioenplannen met enkele jaren uitgesteld 3) Amerikaanse banken hebben een groter deel van het vastgoed in handen dan de rest van de bevolking samen. 4) 61% leeft van maand tot maand, zonder enige vorm van spaargeld om op terug te vallen 5) Drievijfde van de babyboomers beschikt niet over het kapitaal dat nodig is om met pensioen te gaan. 6) De “echte” werkloosheidcijfers bedragen meer dan 17% (in de officiële cijfers worden namelijk werkzoekenden die het zoeken naar een job hebben opgegeven niet meegerekend) 7) 21% van de kinderen leeft beneden de armoedegrens Deze cijfers laten er geen twijfel over bestaan: de Amerikaanse droom eindigt voor steeds meer Amerikaanse gezinnen in een ware nachtmerrie! Terwijl de overheid al $3.600 miljard spendeerde om het financieel systeem te redden van de ondergang, blijven miljoenen burgers in de kou staan. De middenklasse had het voor de crisis overigens al moeilijk om te overleven. De gemiddelde lonen stijgen al niet meer sinds de jaren ‘70 in de VS waardoor heel wat Amerikanen twee jobs nodig hadden om aan het einde van de maand te rekeningen te betalen. “The American Way Of Life” is niet meer. De onderliggende problemen bleven geruime tijd verborgen omdat de Amerikanen leefden op krediet. Nu dit niet meer zo vanzelfsprekend is, wordt stilaan duidelijk dat de middenklasse een zwarte toekomst tegemoet gaat. “So Long, Middle Class” , besluit New York Post. “The Erosion of America’s Middle Class” , bloklettert Spiegel Online. En “The Huffington Post” spreekt over “Third World America” Helaas leeft de rest van de wereld nog steeds in de veronderstelling dat de Amerikaanse consument ons allemaal uit het moeras zal trekken. De waarheid is echter dat Joe Sixpack zelf aan het verzuipen is. PS. Nog één cijfer om af te sluiten: Het loon van de gemiddelde VS-ambtenaar ligt 2 keer zo hoog als het loon van de gemiddelde werknemer in de privé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
2+ zo ervaar ik het ook. In belgie dan.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
weeral 2+ en 't is niet uw eerste post die ik lees. U heb een aanhanger.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Staatssecretaris
|
![]() Terug een nagel met een kop.
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Minister
|
![]() Met een exportgerichte economie bedoel ik inderdaad dat er meer wordt uitgevoerd dan er wordt ingevoerd. Dat is heel goed nieuws voor de plaatselijke economie. Zonder euro zou de Duitse mark nu heel hoog moeten staan wat er automatisch in zou resulteren dat de Duitse uitvoer vermindert en waar andere (Europese) landen hun voordeel weer uit zouden kunnen halen. Helaas leven we in Europa dat verre van ééngemaakt is en samenwerkt als één blok.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
toen ik 20 jaar geleden op school zat... Sint Vincentius aan 't zuid, d�*t was een referentie. Die en diegene kwamen daarvoor in aanmerking, d�*t waren gasten met potentieel. En idd. dat waren de beste van de klas die ze daar naar stuurden. Ik meen begrepen te hebben, niet dat ik het goed opvolg, dat ook het sint Vincentius College, een hoop prestige -en prestige? tot daar aan toe- maar faam en kunde verloren is. Ik meen me te herinneren dat ze ook nogal een knieval hebben gedaan tov de nieuwe god. Wat natuurlijk alles duidelijk maakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jaja, je krijgt buitenlandse deviesen binnen. Maar deviesen op zich, daar heb je niks aan. 't is pas als je ze opdoet (en dat is dan weer IMPORT) dat je ervan geniet, he. Ondertussen "geeft dat wel werk", dat is juist. Maar dat is "werken voor de buitenlander". In ruil voor papier in uw kluis.
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() Zo is het!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(en ook omdat het veel leuker is zoals het nu is).
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
http://www.apsanet.org/content_74160.cfm Citaat:
Paul
Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 8 januari 2011 om 18:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Minister
|
![]() En hoeveel van het GDP gaat naar subsidies voor privebedrijven?
![]() |
#120 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |