![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, zijn er nog altijd mensen die dat niet weten van die raketten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je hier zit te discussiëren zonder dat je weet wat er in die berichten staat. Ik vraag mij eigenlijk af hoe de Amerikanen zouden reageren als een buitenlandse macht een van hun staatsburgers komt ontvoeren, een paar maanden martelt en nadien hun ministerie van buitenlandse zaken komt bedreigen als zij de ontvoerders willen vervolgen? Zou je dat ook "niet veel" vinden? Of als er een bericht zou lekken dat de Belgische ambassade de opdracht zou hebben gekregen de vingerafdrukken, irisscans en dna-stalen van Amerikaanse ministers te verzamelen. Een fait divers? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mag ik u erop wijzen dat de Newyork Times op haar voorpagina heeft aangekondigd sommige documenten slechts in zeer gecensureerde versie te zullen plaatsen en andere documenten - in overleg met het Ministerie van Defensie - helemaal niet te zullen belichten? Ten gronde ben ik wel tevreden over uw attitude en de wijze waarop u zichzelf ontmaskert: - de primaire bronnen doen voor u niet ter zake, u raadpleegt ze niet eens - u baseert uw oordeel op wat de mainstream media u voorschotelen, - 0,1% van de beschikbare informatie vrijgeven volstaat voor u om alles weg te relativeren - u wacht niet af wat de impact zal zijn. Vandaar dat u natuurlijk in staat bent om met de VS-vlag te zwaaien in uw avatar en dat u zich beroept op gristelijke media.
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch zal heel dat Wikileaks-gedoe, net als voorheen, gewoon even nieuws zijn. Niet meer dan dat. Laatst gewijzigd door Antoon : 29 november 2010 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Steve_M : 29 november 2010 om 16:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Toch wel hoor, letterlijk zelfs:
Citaat:
International reactions to wikileaks documents ![]()
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 29 november 2010 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ter samenvatting denk ik dat de aankondiging van de leaks een paar dagen geleden een perfecte introductie was : "Nieuw lek WikiLeaks brengt regeringen in verlegenheid".
Dat is de waarheid, en meer dan dat is het ook niet geworden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
EDIT: en het lijkt mij nog wat voorbarig de diplomatieke gevolgen in te schatten van berichten die nauwelijks een etmaal geleden gelekt werden. Laatst gewijzigd door Steve_M : 29 november 2010 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
|
![]() Je schat mij enigszins verkeerd in, vrees ik. Ik heb hopen Amerikaanse vrienden en ook zij zijn verontwaardigd. Net zoals zij ook verontwaardigd zijn over de kuren van de TSA de voorbije dagen/weken. Zij hebben het gevoel dat hun land al tijden gekaapt is door op wereldmacht beluste tirannen, wat alleen maar bevestigd wordt door dit lek.
Mijn hoop (wellicht ijdele hoop) is dat dit soort ongein stopt. Niet alleen van Amerikaanse kant, want uit de kleine selectie van onderschepte berichten blijkt (wat we eveneens konden vermoeden) dat een boel andere landen dit spelletje meespelen. Ik kan soms cynisch zijn, maar niet cynisch genoeg om dan maar even de schouders op te halen en te zeggen, "tja, ik heb er niet meteen last van, dus doe maar". Laatst gewijzigd door Steve_M : 29 november 2010 om 16:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
|
![]() Off-topics zijn echt wel je hobby, he. Maar goed, ik zal even meespelen: wat als "de vakbond" naar Amerika zou trekken, daar iemand zou ontvoeren om hem vervolgens te martelen in Afghanistan? Zou er dan ook geen reactie komen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laten we het omkeren. Als "de vakbond" Amerikaans zou zijn, zou u dan niet als eerste (samen met mimniste) scha en schande roepen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Staatssecretaris
|
![]() En u zou daar geen problemen mee hebben?
![]() |
#116 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is geen reactie tégen de vakbond natuurlijk, aangezien het de vakbond zélf is die reageert, met name zo: Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1) Natuurlijk hoop ik dat de onthulling van de documenten een effect heeft, met name één naar grotere transparantie, eerlijkheid, duidelijkheid en vooral een bescheidener rol van de VS. De documenten maken voor een deel duidelijk wat voor een achterbakse bende het beleid daar uitmaakt en ik mag veronderstellen dat ze daar her en der voor op het matje worden geroepen. Ik zie verder geen reden waarom de VS zich overal ter wereld zouden moeten bemoeien op de manier waarop ze dat doen en ik verhoop dat deze documenten bijdragen aan een nog kritischer visie op wat de VS politiek zijn, doen en wat hun bedoelingen zijn. 2) Ik heb geen vrienden in Syrië of Hamastan (whatever that may be). Maar ik heb wel veel vrienden en kennissen in de VS aangezien ik daar regelmatig ben geweest, soms voor langere tijd. Mensen die ik erg graag mag en die net als ik of op gelijkaardige wijze de politiek van de VS bekritiseren en zich ertegen organiseren. Los van het feit of dat beleid wordt vorm gegeven door een Republikeinse of een Democratische president en regering. Ik heb 2 vrienden in Iran, studenten namelijk, die zich verzetten tegen het beleid van Ahmadinejad maar even goed tegen Hossein Moussavi aangezien die gewoon de andere kant van dezelfde medaille is. Zoals de Rebulicats in de VS. Beide studenten zijn lid van de illegale communistische partij van Iran. Zo heb ik hen ook leren kennen. 3) Natuurlijk is het nieuws en zoals alle nieuws heeft het een effect. Of dat effect groot is of klein, zal blijken. Maar het is onnozel om te doen alsof je dat vandaag al kan beoordelen.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 29 november 2010 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En nu ben ik ineens off-topic? Ik keur het niet goed dat USA personen martelt, en ik keur het niet goed dat vakbondsleden zulke techieken toepassen. Wil jij de USA als land of USA organisaties voor deze feiten dan zo hard aanpakken, moet je dat ook doen met alle organisaties. Stel je eens voor wat de Amerikanen over Belgie zouden denken als je hen het martelverhaal op de werkplaats vertelt. Daders werden niet uit de vakbond gezet, vakbond steunde ze zelfs gerechterlijk, en één van de daders kreeg een ontslagvergoeding van 250.000 euro. Eentje werd zelfs beloond met een plaats bij de sociale verkiezingen. Na lang aandringen, worden ze nu uit de vakbond gezet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Want jij denkt dat andere staten anders zijn ? Dat is wat een overheid is, he.
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2