Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2010, 15:43   #101
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
In Nederland en Belgique bevinden zich kernwapens.
Ja, dat weet ik al jaren. Heb ooit in het dorpje 't Harde wacht gelopen.
En maar goed ook.
Liever een Amrikaanse kernbom in mijn tuin dan eentje op mijn dak.
Tuurlijk, lijkt mij een no-brainer.

Trouwens, zijn er nog altijd mensen die dat niet weten van die raketten?
Oud 29 november 2010, 15:47   #102
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
ministe is weer aan het blazen om zoveel mogelijk stof te doen opwaaien.

Maar ondanks de berichten in de media blijft het een fait divers, want veel staat daar inderdaad niet in.

En kom niet weer aandraven met de 220000 bladzijden. U kunt er van uitgaan dat hetgeen door de media is uitvergroot waarschijnlik het 'ergste' is wat ze hebben kunnen vinden.
Opnieuw fout: de media beschikken ook maar over een klein deel van de berichten.

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je hier zit te discussiëren zonder dat je weet wat er in die berichten staat. Ik vraag mij eigenlijk af hoe de Amerikanen zouden reageren als een buitenlandse macht een van hun staatsburgers komt ontvoeren, een paar maanden martelt en nadien hun ministerie van buitenlandse zaken komt bedreigen als zij de ontvoerders willen vervolgen? Zou je dat ook "niet veel" vinden? Of als er een bericht zou lekken dat de Belgische ambassade de opdracht zou hebben gekregen de vingerafdrukken, irisscans en dna-stalen van Amerikaanse ministers te verzamelen. Een fait divers?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 15:58   #103
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ministe is weer aan het blazen om zoveel mogelijk stof te doen opwaaien.
Daar heeft niemand mij voor nodig. Dat doen de documenten zelf wel.

Citaat:
U kunt er van uitgaan dat hetgeen door de media is uitvergroot waarschijnlik het 'ergste' is wat ze hebben kunnen vinden.
Ja, zo zijn de media: die vergroten altijd uit wat écht relevant en belangrijk is, die geven aandacht aan de kern van de zaak en hebben zeker niet de gewoonte een selectie te maken waarvan ze aannemen dat die hun lezers of aandeelhouders welgevallig is.

Mag ik u erop wijzen dat de Newyork Times op haar voorpagina heeft aangekondigd sommige documenten slechts in zeer gecensureerde versie te zullen plaatsen en andere documenten - in overleg met het Ministerie van Defensie - helemaal niet te zullen belichten?

Ten gronde ben ik wel tevreden over uw attitude en de wijze waarop u zichzelf ontmaskert:

- de primaire bronnen doen voor u niet ter zake, u raadpleegt ze niet eens
- u baseert uw oordeel op wat de mainstream media u voorschotelen,
- 0,1% van de beschikbare informatie vrijgeven volstaat voor u om alles weg te relativeren
- u wacht niet af wat de impact zal zijn.

Vandaar dat u natuurlijk in staat bent om met de VS-vlag te zwaaien in uw avatar en dat u zich beroept op gristelijke media.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 16:00   #104
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Opnieuw fout: de media beschikken ook maar over een klein deel van de berichten.
Citaat:
Wikileaks heeft zo'n 250.000 Amerikaanse diplomatieke telegrammen, die vanuit Washington werden verstuurd naar Amerikaanse ambassades, gelekt aan de dagbladen El Pais, Le Monde, Der Spiegel, The Guardian en de New York Times.

De New York Times benadrukt dat de informatie ons een "blik gunt op de onderhandelingen die achter de schermen plaatsvinden bij ambassades over de hele wereld."(dpa/sam/lb)
Waaruit u concludeert dat de media "over een klein deel van de berichten" is mij een raadsel.

Citaat:
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je hier zit te discussiëren zonder dat je weet wat er in die berichten staat. Ik vraag mij eigenlijk af hoe de Amerikanen zouden reageren als een buitenlandse macht een van hun staatsburgers komt ontvoeren, een paar maanden martelt en nadien hun ministerie van buitenlandse zaken komt bedreigen als zij de ontvoerders willen vervolgen? Zou je dat ook "niet veel" vinden? Of als er een bericht zou lekken dat de Belgische ambassade de opdracht zou hebben gekregen de vingerafdrukken, irisscans en dna-stalen van Amerikaanse ministers te verzamelen. Een fait divers?
Bwa. Netjes is anders, maar doe nu niet alsof het wereldschokkend nieuws zou zijn.
Oud 29 november 2010, 16:03   #105
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Daar heeft niemand mij voor nodig. Dat doen de documenten zelf wel.

Ja, zo zijn de media: die vergroten altijd uit wat écht relevant en belangrijk is, die geven aandacht aan de kern van de zaak en hebben zeker niet de gewoonte een selectie te maken waarvan ze aannemen dat die hun lezers of aandeelhouders welgevallig is.

Mag ik u erop wijzen dat de Newyork Times op haar voorpagina heeft aangekondigd sommige documenten slechts in zeer gecensureerde versie te zullen plaatsen en andere documenten - in overleg met het Ministerie van Defensie - helemaal niet te zullen belichten?

Ten gronde ben ik wel tevreden over uw attitude en de wijze waarop u zichzelf ontmaskert:

- de primaire bronnen doen voor u niet ter zake, u raadpleegt ze niet eens
- u baseert uw oordeel op wat de mainstream media u voorschotelen,
- 0,1% van de beschikbare informatie vrijgeven volstaat voor u om alles weg te relativeren
- u wacht niet af wat de impact zal zijn.

Vandaar dat u natuurlijk in staat bent om met de VS-vlag te zwaaien in uw avatar en dat u zich beroept op gristelijke media.
Ja, en u staat nu al te trappelen op wat u verwacht (of hoopt) een effect van een kernbom te zullen hebben ten nadele van de door u zo gehate VS en bondgenoten, en ten voordele van uw vriendjes in bijvoorbeeld Iran, Syrië of Hamastan.

En toch zal heel dat Wikileaks-gedoe, net als voorheen, gewoon even nieuws zijn. Niet meer dan dat.

Laatst gewijzigd door Antoon : 29 november 2010 om 16:04.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 16:04   #106
Steve_M

Standaard

Citaat:
Waaruit u concludeert dat de media "over een klein deel van de berichten" is mij een raadsel.
Omdat de nieuwskanalen die de berichten hebben gekregen zich akkoord moeten verklaren met een vertraagde berichtgeving. Anders krijgen ze ze niet, zoals bijvoorbeeld het geval was met CNN. Allemaal te lezen op de website van wikileaks.

Citaat:
Bwa. Netjes is anders, maar doe nu niet alsof het wereldschokkend nieuws zou zijn.
Als de Duitse overheid een Amerikaanse staatsburger zou ontvoeren, martelen en vervolgens de Amerikaanse overheid zou bedreigen, dan zou jij dat geen wereldschokkend nieuws vinden? Alsjeblieft, zeg.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 29 november 2010 om 16:31.
Oud 29 november 2010, 16:08   #107
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
doe nu niet alsof het wereldschokkend nieuws zou zijn.
Toch wel hoor, letterlijk zelfs:

Citaat:
The United States was catapulted into a worldwide diplomatic crisis today, with the leaking to the Guardian and other international media of more than 250,000 classified cables from its embassies, many sent as recently as February this year.

At the start of a series of daily extracts from the US embassy cables – many designated "secret" – the Guardian can disclose that Arab leaders are privately urging an air strike on Iran and that US officials have been instructed to spy on the UN leadership.

These two revelations alone would be likely to reverberate around the world. But the secret dispatches, which were obtained by WikiLeaks, the whistleblowers' website, also reveal Washington's evaluation of many other highly sensitive international issues.

These include a shift in relations between China and North Korea, high-level concerns over Pakistan's growing instability, and details of clandestine US efforts to combat al-Qaida in Yemen.
Frankrijk noemt de publicatie een bedreiging van de democratie.

International reactions to wikileaks documents

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 29 november 2010 om 16:09.
Oud 29 november 2010, 16:09   #108
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ter samenvatting denk ik dat de aankondiging van de leaks een paar dagen geleden een perfecte introductie was : "Nieuw lek WikiLeaks brengt regeringen in verlegenheid".

Dat is de waarheid, en meer dan dat is het ook niet geworden.
Oud 29 november 2010, 16:12   #109
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ter samenvatting denk ik dat de aankondiging van de leaks een paar dagen geleden een perfecte introductie was : "Nieuw lek WikiLeaks brengt regeringen in verlegenheid".

Dat is de waarheid, en meer dan dat is het ook niet geworden.
Het is dan ook nog niet gedaan, he. Integendeel, het is pas begonnen.

EDIT: en het lijkt mij nog wat voorbarig de diplomatieke gevolgen in te schatten van berichten die nauwelijks een etmaal geleden gelekt werden.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 29 november 2010 om 16:14.
Oud 29 november 2010, 16:17   #110
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is dan ook nog niet gedaan, he. Integendeel, het is pas begonnen.

EDIT: en het lijkt mij nog wat voorbarig de diplomatieke gevolgen in te schatten van berichten die nauwelijks een etmaal geleden gelekt werden.
Hoop doet leven
Oud 29 november 2010, 16:22   #111
Steve_M

Standaard

Citaat:
Hoop doet leven
Je schat mij enigszins verkeerd in, vrees ik. Ik heb hopen Amerikaanse vrienden en ook zij zijn verontwaardigd. Net zoals zij ook verontwaardigd zijn over de kuren van de TSA de voorbije dagen/weken. Zij hebben het gevoel dat hun land al tijden gekaapt is door op wereldmacht beluste tirannen, wat alleen maar bevestigd wordt door dit lek.

Mijn hoop (wellicht ijdele hoop) is dat dit soort ongein stopt. Niet alleen van Amerikaanse kant, want uit de kleine selectie van onderschepte berichten blijkt (wat we eveneens konden vermoeden) dat een boel andere landen dit spelletje meespelen. Ik kan soms cynisch zijn, maar niet cynisch genoeg om dan maar even de schouders op te halen en te zeggen, "tja, ik heb er niet meteen last van, dus doe maar".

Laatst gewijzigd door Steve_M : 29 november 2010 om 16:24.
Oud 29 november 2010, 16:27   #112
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Omdat de nieuwskanalen die de berichten hebben gekregen zich akkoord moeten verklaren met een vertraagde berichtgeving. Anders krijgen ze ze niet, ozlas bijvoorbeeld het geval was met CNN. Allemaal te lezen op de website van wikileaks.

Als de Duitse overheid een Amerikaanse staatsburger zou ontvoeren, martelen en vervolgens de Amerikaanse overheid zou bedreigen, dan zou jij dat geen wereldschokkend nieuws vinden? Alsjeblieft, zeg.
In belgie martelen vakbondsleden collega's, terwijl anderen het filmen. Komt zelfs geen enkele reactie tegen de vakbond als organisatie.
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 16:30   #113
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
In belgie martelen vakbondsleden collega's, terwijl anderen het filmen. Komt zelfs geen enkele reactie tegen de vakbond als organisatie.
Off-topics zijn echt wel je hobby, he. Maar goed, ik zal even meespelen: wat als "de vakbond" naar Amerika zou trekken, daar iemand zou ontvoeren om hem vervolgens te martelen in Afghanistan? Zou er dan ook geen reactie komen?
Oud 29 november 2010, 16:34   #114
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Off-topics zijn echt wel je hobby, he. Maar goed, ik zal even meespelen: wat als "de vakbond" naar Amerika zou trekken, daar iemand zou ontvoeren om hem vervolgens te martelen in Afghanistan? Zou er dan ook geen reactie komen?
Laten we het omkeren. Als "de vakbond" Amerikaans zou zijn, zou u dan niet als eerste (samen met mimniste) scha en schande roepen?
Oud 29 november 2010, 16:38   #115
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Laten we het omkeren. Als "de vakbond" Amerikaans zou zijn, zou u dan niet als eerste (samen met mimniste) scha en schande roepen?
En u zou daar geen problemen mee hebben?
Oud 29 november 2010, 16:43   #116
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Zoals gewoonlijk compleet of topic, maar goed.

Er is geen reactie tégen de vakbond natuurlijk, aangezien het de vakbond zélf is die reageert, met name zo:

Citaat:
“Mensen die zich schuldig maken aan dergelijke feiten, horen niet in onze organisatie thuis”, reageert Luc Van Dessel, voorzitter van ACV bouw-industrie&energie op de extreme pesterijen bij de multinational Mactac in Soignies.

Nadat het slachtoffer – zelf een lid van het ACV – in 2002 eindelijk zijn beklag durft te doen, werd samen met het ACV de externe dienst arbeidsgeneeskunde ingeschakeld. Het slachtoffer werd overgeplaatst, maar de pesterijen gingen gewoon door.

Het ACV wijst daarvoor met een beschuldigende vinger naar de directie van het bedrijf. “De zwaarste verantwoordelijkheid ligt ongetwijfeld bij de hoogste directie van Mactac die via gedetailleerde rapporten van de externe preventiedienst sinds begin 2003 nauwkeurig op de hoogte was van de feiten, geen maatregelen nam, de klachten van het slachtoffer bij twee oversten en de preventieadviseur zonder gevolg liet, niet inging op het voorstel van de externe preventiedienst om een antipestbeleid uit te werken en de werknemer tegen wie het slachtoffer zijn klacht richtte niet sanctioneerde en zelfs bevorderde.”

Oud 29 november 2010, 16:54   #117
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, en u staat nu al te trappelen op wat u verwacht (of hoopt) een effect van een kernbom te zullen hebben ten nadele van de door u zo gehate VS en bondgenoten, en ten voordele van uw vriendjes in bijvoorbeeld Iran, Syrië of Hamastan.

En toch zal heel dat Wikileaks-gedoe, net als voorheen, gewoon even nieuws zijn. Niet meer dan dat.
Compleet idiote post waarmee u nog eens aantoont wat voor een idioot figuur u zelf slaat (en wellicht ook bent).

1) Natuurlijk hoop ik dat de onthulling van de documenten een effect heeft, met name één naar grotere transparantie, eerlijkheid, duidelijkheid en vooral een bescheidener rol van de VS. De documenten maken voor een deel duidelijk wat voor een achterbakse bende het beleid daar uitmaakt en ik mag veronderstellen dat ze daar her en der voor op het matje worden geroepen.
Ik zie verder geen reden waarom de VS zich overal ter wereld zouden moeten bemoeien op de manier waarop ze dat doen en ik verhoop dat deze documenten bijdragen aan een nog kritischer visie op wat de VS politiek zijn, doen en wat hun bedoelingen zijn.

2) Ik heb geen vrienden in Syrië of Hamastan (whatever that may be). Maar ik heb wel veel vrienden en kennissen in de VS aangezien ik daar regelmatig ben geweest, soms voor langere tijd. Mensen die ik erg graag mag en die net als ik of op gelijkaardige wijze de politiek van de VS bekritiseren en zich ertegen organiseren. Los van het feit of dat beleid wordt vorm gegeven door een Republikeinse of een Democratische president en regering.
Ik heb 2 vrienden in Iran, studenten namelijk, die zich verzetten tegen het beleid van Ahmadinejad maar even goed tegen Hossein Moussavi aangezien die gewoon de andere kant van dezelfde medaille is. Zoals de Rebulicats in de VS. Beide studenten zijn lid van de illegale communistische partij van Iran. Zo heb ik hen ook leren kennen.

3) Natuurlijk is het nieuws en zoals alle nieuws heeft het een effect. Of dat effect groot is of klein, zal blijken. Maar het is onnozel om te doen alsof je dat vandaag al kan beoordelen.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 29 november 2010 om 16:55.
Oud 29 november 2010, 16:57   #118
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat off topic? Jij komt hier af met een martelverhaal door de amerikanen en ik doe gewoon een antwoord dat je het gebeuren in belgie niet moet vergeten.

En nu ben ik ineens off-topic? Ik keur het niet goed dat USA personen martelt, en ik keur het niet goed dat vakbondsleden zulke techieken toepassen. Wil jij de USA als land of USA organisaties voor deze feiten dan zo hard aanpakken, moet je dat ook doen met alle organisaties.

Stel je eens voor wat de Amerikanen over Belgie zouden denken als je hen het martelverhaal op de werkplaats vertelt. Daders werden niet uit de vakbond gezet, vakbond steunde ze zelfs gerechterlijk, en één van de daders kreeg een ontslagvergoeding van 250.000 euro. Eentje werd zelfs beloond met een plaats bij de sociale verkiezingen. Na lang aandringen, worden ze nu uit de vakbond gezet.
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 16:59   #119
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Het werd tijd dat de VS eens met de kop door het behang ging. Wie zegt nu dat politici geen criminelen zijn?
Het wordt eens tijd dat de EU tot bezinning komt en de VS tot Nazi-staat verklaart.
Want jij denkt dat andere staten anders zijn ? Dat is wat een overheid is, he.
Oud 29 november 2010, 17:00   #120
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Hier zou ik mij maar weinig illusies over maken. Links en rechts misschien wat geveinsde publieke verontwaardiging, maar er is wellicht geen regering op de planeet die niet dezelfde spelletjes speelt en goed genoeg weet dat de buren dat ook doen.
2

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be