![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb literatuurstudies genoeg te doen. Als het je interesseert, kan je gerust zelf zoeken denk ik ![]()
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is de trick om een synthetische nicotinevariant te ontwikkelen die wel de positieve, maar weinig negatieve kanten heeft. Maar ik ben geen chemicus zenne, 'k heb dat ook maar van op een congres.
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er iemand in het ziekenhuis beland met een hartaanval zou je kunnen gaan rekenen: hoeveel recht op terugbetaling heeft die persoon? Hoeveel vet en zout heeft hij ingenomen? Hoeveel heeft hij gerookt? Teveel alcohol? Heeft hij te weinig gesport? Je moet dat dan wel allemaal nauwkeurig bijgehouden hebben doorheen het leven. Anders klopt je rekening niet. EN dan ook nog eens de genetische component in rekening brengen. Een alternatief is gewoon van ongezonde dingen extra te belasten, zodat er al een deel gezondheidskosten is betaald tegen de tijd dat die persoon ziek wordt. Dan hoef je ook de individuele rekening niet te maken. Ik loop, net zoals zoveel andere vrouwen in mijn genetische positie, en ongelooflijk grote kans op colonkanker. Als ik dat daadwerkelijk krijg, wie gaat dan bepalen of het mijn eigen schuld is of niet? En als het niet geheel mijn eigen schuld is, hoeveel % heb ik het proces dan 'versneld'? Of ga je gewoon meteen mensen schrappen omdat ze in hun leven ongezond hebben gedaan? Ook als ze misschien sowieso die ziekte zouden gekregen hebben, gezonde levensstijl of niet?
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#106 |
Minister-President
|
![]() Op een forum is dat niet altijd even duidelijk.
![]() |
#107 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Onschuldige doden? Jij doet het net lijken alsof er een soort genocide aan de gang is. De rest is uiteraard ook totalitaire prietpraat, want het gaat hier over volwassen burgers die in staat zijn om zelf een afweging te kunnen maken tussen genot en gezondheid. Maar sommige bemoeizieken vinden dat nu eenmaal niet leuk.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
't Is maar dat je het weet he. Citaat:
Jij doet net alsof de beslissing om te stoppen met roken, bepaald wordt door redelijke, logische argumenten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Gouverneur
|
![]() De WHO zegt dat ja, ondanks het feit dat hun grootschaligste onderzoek ooit omtrent passief roken (30 jaar lang) heeft uitgewezen dat er geen verband is tussen meeroken en longkanker. Hoe ze dan plots aan die 600.000 doden komen is mij een volkomen raadsel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Kom ik soms bij jou thuis aanbellen en rook in je gezicht blazen? Ik dacht het niet, roken is trouwens zo goed als overal verboden (en terecht), dus ik zou niet weten wat ik verkeerd doe. Of telt in de buitenlucht ook mee voor jou? Laat de volwassen mensen nu maar zelf uitmaken wat ze al dan niet met hun gezondheid doen, als je wil betuttelen ga je maar in een kleuterklas werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
|
![]() Vraagje: mag je in huis roken, waar kinderen rondlopen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
Het is wetenschappelijk vastgesteld dat kinderen véél gevoeliger zijn voor de schadelijke stoffen dan volwassenen. Mag het bijgevolg wettelijk verboden worden om te roken in nabijheid van kinderen, en bij uitbreiding, mag het verboden worden voor zwangere vrouwen om te roken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
Indien rokers vanaf dag één de hoffelijkheid hadden om buiten een sigaretje op te steken, diende de overheid niet (veel te laat) in te grijpen, en hadden we nu deze discussie niet. Hoffelijkheid, meelevendheid, consideratie voor een ander, allemaal onbekende termen voor rokers. Zij roken waar ze willen en als het je niet aanstaat, hoepel dan maar op. Door hun asociale gedrag heeft de wetgever uiteindelijk moeten ingrijpen. Een roker die klaagt over het strenge rookbeleid is als een onverbeterlijke snelheidsduivel die klaagt dat op zijn favoriete openbare circuit plotseling een flitspaal staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook kunnen we met bovenstaand argument evengoed religie verbieden in het bijzijn van kinderen. Dat is pure brainwashing en kan ook schadelijke gevolgen hebben op termijn, daar is bijna iedereen het over eens. En wat zwangere vrouwen betreft kunnen we evengoed alcohol en te fanatiek sporten ook verbieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jij hebt van het veralgemenen een ware sport gemaakt, is het niet? ![]() Er is ook niets mis met het rookbeleid dat ervoor gezorgd heeft het roken op de werkplek te verbannen, dat vind ik maar normaal, iedereen moet nu eenmaal werken. Dus, wat is het probleem dan nog? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Om over de vele niet-rokende klanten nog maar te zwijgen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En mensen met een kattenallergie moeten bij de dierenarts gaan werken.. je moet natuurlijk wel werk uitzoeken dat bij je past. Als je in de rookhoreca gaat werken terwijl je niet tegen rook kunt, is dat van een domheid waarmee je anderen niet lastig moet vallen. De niet-rokende klanten kunnen daar ook geen last van hebben want iedereen die daar zit heeft daar zelf voor gekozen. Een volwassen mens die geheel vrijwillig ergens binnenstapt en dan gaat schreeuwen om een verbod vind ik echt te belachelijk voor woorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
Het is altijd de niet-rokers hun schuld, want die kunnen niets af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
volwassen burgers die niet in staat zijn om zelf een afweging te kunnen maken tussen hun eigen genot en andermans gezondheid
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |