Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2011, 13:55   #101
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als die meerderjarige kinderen bewijzen dat ze ten laste van deze Belg zijn.

Sinds de verstrengde snelbelg wet zijn alle kinderen van een nieuw belg ook belgskes. Ze kunnen dus gewoon als belg overkomen. Wat bazel je toch weer?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 16 januari 2011 om 13:56.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2011, 20:59   #102
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waar slaat dit nu weer op?
De cijfers van misdaden gepleegd door toeristen en zakenmannen, mogen we toch niet meetellen in het subforum immigratie en integratie wegens geen immigratie.

Citaat:
Toeristen zijn geen migrantenen wanneer er een uitleveringsverdrag is zitten toeristen het grootste gedeelte van de straf uit in eigen land, indien daartoe een verzoek gedaan wordt.
Neen, de algemene regel is dat een mens berecht wordt in het land waar hij de misdaad pleegde en zit hij daar zijn straf uit.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2011, 21:04   #103
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Sinds de verstrengde snelbelg wet zijn alle kinderen van een nieuw belg ook belgskes. Ze kunnen dus gewoon als belg overkomen. Wat bazel je toch weer?
Toeristen mogen toch ook hun familie laten overkomen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2011, 21:04   #104
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Bron?

Mijn bron :
http://www.kruispuntmi.be/vreemdelin...s.aspx?id=5928
Oud 16 januari 2011, 22:40   #105
Mare Nostrum
Banneling

Standaard

Citaat:
SPA, VALVERT, EVIAN of was het BRU

Ja Mare Nostrum is er weer na een lange verbanning van dit forum(pje) en dit wellicht na een erg actieve klikspaan (klein ventje die Quasix), en dit terwijl ik hier al véél ergere beledigingen heb zien passeren ZONDER verbanning : dus nog eens aan alle linkiwinkies en andere marginalen (zonder de mod(d)erator te vergeten) : KUST ALLEMAAL MIJN KL*TEN

En aan al mijn rechtse medestanders veel sterkte nog op dit compleet nutteloze forum : je hebt meer kans een gebruikte condoom te bekeren dan al die achterlijke linksen hier op dit forum : what a waste of time

Saluut en de kost
Mare Nostrum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 00:05   #106
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De cijfers van misdaden gepleegd door toeristen en zakenmannen, mogen we toch niet meetellen in het subforum immigratie en integratie wegens geen immigratie.

Neen, de algemene regel is dat een mens berecht wordt in het land waar hij de misdaad pleegde en zit hij daar zijn straf uit.
Beetje gefrustreerd omdat je discussie verplaatst is Arti?
Wat je beweert klopt weer niet, wanneer er een uitleveringsverdrag is zitten mensen vaak hun straf uit in hun land van herkomst wanneer hun land daarom verzoekt, zoals bijvoorbeeld gebeurt bij Nederlanders die in Engeland betrapt worden op drugsmokkel, wanneer hetzelfde hen overkomt in pakweg Brazillie zitten ze daar hun straf uit omdat er geen uitleveringsverdrag is.
Er is verschil tussen berecht worden en je straf uitzitten, informeer jezelf eens voor je wat beweert.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 00:10   #107
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Moesten er geen vreemdelingen zijn, de misdaad zakt 60%. Spectaculair. Trek daar dan nog eens al die nieuwe Belgen uit weg en we zitten met enkel dronkaards, landlopers en agressievelingen in de gevangenissen, die veel te ruim zouden zijn.

Wat een droombeeld.
Oud 17 januari 2011, 00:23   #108
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Moesten er geen vreemdelingen zijn, de misdaad zakt 60%. Spectaculair.

Goh, dan is die 20 miljard euro belastingfraude ineens weg zeker.

Wow, dat is echt spectaculair!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
...en we zitten met enkel dronkaards, landlopers en agressievelingen in de gevangenissen, die veel te ruim zouden zijn.

Yep iedereen leest het goed. De baby en kinderverkrachters zullen buiten de cel blijven. Zelfs als er ruimte is. Welkom in Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 17 januari 2011 om 00:25.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 05:31   #109
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Beetje gefrustreerd omdat je discussie verplaatst is Arti?
Neen.
Citaat:
Wat je beweert klopt weer niet, wanneer er een uitleveringsverdrag is zitten mensen vaak hun straf uit in hun land van herkomst wanneer hun land daarom verzoekt, zoals bijvoorbeeld gebeurt bij Nederlanders die in Engeland betrapt worden op drugsmokkel, wanneer hetzelfde hen overkomt in pakweg Brazillie zitten ze daar hun straf uit omdat er geen uitleveringsverdrag is.
Er is verschil tussen berecht worden en je straf uitzitten, informeer jezelf eens voor je wat beweert.
Neen.
http://forum.politics.be/showthread....44#post5233344

En? Moeten we rekening houden met de criminaliteit van toeristen en zakenmensen?

Laatst gewijzigd door artisjok : 17 januari 2011 om 05:32.
Oud 17 januari 2011, 05:39   #110
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mij boeien die cijfers gezien de stellingname van Kalli wel!
In verwacht dus dat hij kan zeggen hoeveel van die Belgen een dubbele nationaliteit hebben en welke.
Anders moet hij zelf die tank in he?
Niets meer dan proberen die rotboel van de multicul zoveel mogelijk uit de wind te zetten, bepaalde groepen in het bijzonder. En erbovenop met een soort superieure air alsof hij het allemaal weet en de anderen onnozelaars zijn, juist goed om tot methaangas om te zetten...
Ocharme... Over die multiculstrontboel en de gevolgen voor onze maatschappij moeten ze ons niets meer wijsmaken. We weten al genoeg en teveel om er ons een opinie te mogen en kunnen over vormen.

Laatst gewijzigd door andev : 17 januari 2011 om 05:48.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 05:44   #111
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Jij verondersteld dat die cijfers bestaan, ik niet. En ook al bestaan die cijfers, wat ga je ermee bereiken? Zolang misdaad niet adequaat aangepakt wordt is het zinloos om te ruziën over welke clan het meeste verkeerd doet.
Larie en apenkool. Je moet kunnen weten welke groepen het meest voor problemen zorgen en vooral die eerst en het meest grondig aanpakken. En op basis daarvan maatregelen treffen dat die groep met het meeste problemen op zijn naam meer gescreend en beperkt worden wannneer ze hier willen binnenwaaien. Net zoals bepaalde groepen hooligans aan een voetbalstadion die niet meer binnen mogen.
En als die cijfers "niet zouden bestaan" omdat sommige politiekers de mensen in het ongewisse willen laten over bepaalde zaken, wel, die mensen bestaan wel! Men moet ze elk ogenblijk kunnen vinden en tellen, ook al gaat het om vreemd schorremorrie dat hier zogezegd als "Belg" rondloopt.

Laatst gewijzigd door andev : 17 januari 2011 om 05:47.
Oud 17 januari 2011, 05:57   #112
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik zie geen enkele reden om de dubbele paspoorten af te schaffen. Verder, geef je me geen antwoord op mn vraag. Ben ik dan een Belgische crimineel of een Marokkaanse?

Die ontstaan natuurlijk wanneer de Vlamingen vluchten omdat hun buurt wat 'te bruin' wordt.

Ja, integratie is een plicht. En ik vind de meerderheid nochtans heel goed geïntegreerd, maar dat zul jij wel ontkennen.
Dan ben je een Marokkaanse crimineel, héééél duidelijk! Tenzij je hier al een héél pak jaren rondloopt als Belg en nog nooit eerder in aanmerking kwam voor ernstige feiten, dan heeft het weinig of zelfs geen belang meer! Daarom moet die snel-belg-wet eruit, zou je pas "Belg" mogen worden nadat je hier bvb 10 jaar zonder problemen officieel en met toelating hebt rondgelopen. Vier keer horen dat je het land uit moet en 7 jaar later hier nog zitten vissen achter een regularisatie telt niet mee daarvoor! Eén keer een misstap begaan kan iedereen gebeuren, maak dan van die tien, twaalf jaar bvb. Sommige van die gasten zouden wel wat voorzichtiger zijn om hier te kunnen aan de vetpotten blijven hangen...
En we hebben het niet over "die brave meerderheid" maar over de rest. Dat dat er niet veel zouden zijn zien we aan de dagelijkse berichten en discussies daar over...

Laatst gewijzigd door andev : 17 januari 2011 om 06:00.
Oud 17 januari 2011, 07:20   #113
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Goh, dan is die 20 miljard euro belastingfraude ineens weg zeker.

Wow, dat is echt spectaculair!

Yep iedereen leest het goed. De baby en kinderverkrachters zullen buiten de cel blijven. Zelfs als er ruimte is. Welkom in Vlaanderen.
lol.
Oud 17 januari 2011, 07:21   #114
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mare Nostrum Bekijk bericht
Ja Mare Nostrum is er weer na een lange verbanning van dit forum(pje)
En ge vindt dat je er snel opnieuw een moet krijgen zie ik?
Oud 17 januari 2011, 07:35   #115
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Toeristen mogen toch ook hun familie laten overkomen ?
die moeten net als zijzelf het na het verstrijken van hun visum AFBOLLEN
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 07:38   #116
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe
Ik zie geen enkele reden om de dubbele paspoorten af te schaffen. Verder, geef je me geen antwoord op mn vraag. Ben ik dan een Belgische crimineel of een Marokkaanse?
Bekijk immigratie als een geslachtsverandering. Man ==> piemol er af.
X land ==> Belg, originele nationaliteit kwijt.

Kiezen of delen, niet beide.
Oud 17 januari 2011, 12:20   #117
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
die moeten net als zijzelf het na het verstrijken van hun visum AFBOLLEN
Kunnen ze dan geen Belg worden als ze een misdaad begaan hebben ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 12:34   #118
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Neen er zitten nauwelijks witte Vlamingen vast. Eigen volk krijgt geen celstraffen van eigen volk, jeweettoch.

Elke dag zien we dat witte Vlamingen mogen stelen zonder in de gevangenis te belanden.

Vandaag nog de frauderende Joyce De Troch:

"De rechter sprak van zware feiten waarmee een omvangrijk vermogen was opgebouwd, wat zwaar bestraft moet worden."

Oh?

"Mediafiguur Joyce De Troch en haar moeder Vera Van den Abbeele zijn door de Dendermondse strafrechter veroordeeld tot acht maanden cel met uitstel en een boete van 2.750 euro elk, wegens fiscale fraude in het kader van het evenementenbureau Enjoy dat ze leiden. "

2750 Euro.....effectief
Vreemd dat u vergeet te vermelden dat er ook 250K verbeurd verklaard wordt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 12:39   #119
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Vreemd dat u vergeet te vermelden dat er ook 250K verbeurd verklaard wordt.
Trouwens , die boetes worden vermenigvuldigd met opcentiemen X 60, 80 ondertussen?
Oud 17 januari 2011, 16:39   #120
geert1002
Burger

Standaard

Ik woon persoonlijk in een buurt waar heel veel nationaliteiten samenleven en ik merk ook wel dat ik meer met criminaliteit word geconfronteerd dan toen ik nog bij mijn ouders woonde waar er zo goed als geen allochtonen wonen. Maar ik woon toch liever waar ik nu woon hoewel ik er mijn kinderen niet zou groot brengen. Ik voel me ook zelden onveilig (buiten die keer toen er geschoten werd in onze straat) en het kan me niet zoveel schelen dat ze 24/24 drugs staan te verhandelen op de hoek. Als je jong bent vind je dit misschien allemaal wel spannend en het levert soms grappige anecdotes op.
Het is gewoon een complex probleem, een vriendin van mij werkt in een interimkantoor en zij wist mij te vertellen dat sommige van diezelfde allochtonen op de hoek ingeschreven staan bij hun. Maar ze worden alleen als laatste optie aan het werk gezet omdat ze meestal geen nederlands kunnen. Als ik nooit werk krijg zal ik denk ik ook snel naar criminaliteit overgaan denk ik, daarom is het goed dat er een werkloosheidsuitkering bestaat, dit is voor illegalen dan wel niet van toepassing.
Dat ze dan nederlands leren zou je zeggen en dat denk ik soms ook. Ik zie ook dat de migranten die wel degelijk nederlands spreken zij zijn die in de nachtwinkel staan of die van het buurtwinkeltje op het plein of in de vele pittakoten en dit zijn zonder twijfel beleefde en hard werkende individuen.
Maar zo simpel is het niet altijd, ik heb als kind 2 jaar in Singapore gewoont en daar is een redelijk grote groep nederlanders, dus ik ging naar een nederlandse school en had vooral nederlandse vriendjes. Ik heb ook nooit de moeite gedaan om Singaporees te leren en ik had ook 0 Singaporese vriendjes. Dus ik denk dat het niet abnormaal is voor immigranten om elkaar op te zoeken in een vreemd land en dat het wel een tijdje kan duren voor je je echt actief gaat integreren.
Ik zal nooit of te nimmer geloven dat immigranten of allochtonen an sich meer geneigd zijn tot criminaliteit. Maar aan de andere kant is het denk ik ook niet waar dat uitsluitend een slechte sociale status tot criminaliteit leidt. Toen ik op vakantie was in Indonesië enkele jaren terug zag ik overal armoede en ik was toerist en iedereen daar had alle gelegenheid om mij te bestelen of te bedriegen en nooit heb ik me onveilig gevoeld integendeel iedereen is vriendelijk, gastvrij al wat je wilt.
Wat denk ik ook meespeelt is het feit dat allochtonen en zeker jongeren zich totaal niet aanvaard voelen hier. ik kreeg enkel weken geleden een lift van een bulgaar die hier al 3 jaar woonde en werktte en hij sprak redelijk nederlands en we spraken erover hoe moeilijk het is voor allochtone jongeren om eenvoudig weg uit te gaan. Ze worden gewoon nergens binnengelaten. Als ik rondloop elke zaterdagavond op zoek naar een café of club waar ik eindelijk binnen ga kunnen dan zou ik ook pissig worden.
Naast dit alles worden ze in eigen land nog eens voorgelogen ook over hoe goed ze het hier wel niet gaan hebben.
Bon, my 2 cents dus
geert1002 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be