![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Europees Commissaris
|
![]() Nog zo een fraai kantje van onze Boer Swa:
2001: De houding van GB in de Lambermontakkoorden is dubbelzinnig: enerzijds tegen, maar anderzijds persoonlijk toch mee onderhandelen om ze eventueel mee goed te keuren. “Verhofstadt voelde de bui hangen en zag de nodige tweederdemeerderheid in de Kamer bedreigd. Er is in die tijd een enorme druk op ons uitgeoefend. […] In het algemeen Vlaams belang hebben we tot vlak voor de stemmingen nog intens onderhandeld met Verhofstadt, alles in de hoop van in het akkoord een zware toegeving af te dwingen ten voordele van Vlaanderen. Concreet dacht ik aan de splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde. […] De splitsing had het akkoord zeker niet geweldig gemaakt, maar we wisten maar al te goed dat Verhofstadt parallel de Franstalige christen-democraten probeerde te kopen.” (boek De Puinhopen van paars-groen, 2003). Bourgois wilde zich dus ook laten kopen en is dus in communautair opzicht onbetrouwbaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
dat zou toch niet onpartijdig zijn zoals het Blok nu beweert... (en zoals Noël Slangen ook beweerde bij zijn veroordeling :D :D ) dat van het arbitragehof wist ik niet. en dan nog, ik zie echt niet in wat er fout is om van partijne te eisen dat ze democratisch zijn. in duitsland en nederland is dat ook al gebeurd.maar dat is een andere discussie.[/quote] Dit vormt wel een probleem als Bourgeois heeft gezegd dat partijen als het Blok buiten de wet moeten worden gesteld. En dat is een citaat dat ik nooit uit mijn geheugen zal kunnen bannen. Dergelijke uitspraak is onaanvaardbaar van gelijk welke Vlaams-nationalist. Met Vlaams-nationale groet Koen Vermant |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
trouwens, wat is er verkeerd met onderhandelen "in de hoop van in het akkoord een zware toegeving af te dwingen ten voordele van Vlaanderen." Als je leest dat er toen een boer swa postjes beloofd werden voor zijn goedkeuring is het des te 'straffer' dat hij volgehouden heeft... (ik heb dat boekje zelf gelezen). hebben jullie een website waar alle 'wandaden' ![]()
![]() |
![]() |
#104 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
trouwens, ook tegen de AEL loopt er een klacht bij het Centrum. terecht. @KVE: jij vindt dat een partij in geen enkel geval veroordeeld mag worden?
![]() |
![]() |
#105 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Met Vlaams-nationale groet Koen Vermant |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
voor mij moet het VB niet veroordeeld worden, maar ik begrijp ook de vrije meningsuiting-hysterie niet, wanneer het gaat over racisme. racisme gaat niet uit van de gelijkwaardigheid van mensen, en is dus ondemocratisch. en verder vind ik deze discussie zelfs niet interessant.
![]() |
![]() |
#108 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Als het Vlaams Blok dient veroordeeld te worden op basis van de wet op het racisme, dan vrees ik dat dit bij zowat alle andere partijen eveneens het geval dient te zijn. Herinner u misschien de anti-vreemdelingencampagne van de PRL (nu MR), nooit een grotere haatcampagne tegenover vreemdelingen gezien. Of de uitspraken van Louis Tobback over vreemdelingen. Tobback vergeleek ooit asielzoekers met meeuwen op een stort die te lui zijn om in hun eigen land te gaan werken. Iemand veroordelen, omdat hij of zij er een andere opinie opnahoudt tast wel degelijk de democratische rechten aan. Met Vlaams-nationale groet Koen Vermant |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
maar het FDF bijvoorbeeld, vind ik even erg als het Blok en mag ook wel eens aangepakt worden vind ik. het Blok (FDW) zei trouwens ooit dat de AEL buiten de wet moest worden gesteld....
![]() |
![]() |
#110 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#111 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#113 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een andere zaak is het zogenaamde racisme. Nergens is er racisme gepleegt door het Vlaams Blok. Wanneer één rechter zich uitspreekt dat er racisme is gepleegt, toont dit aan dat die rechter absoluut niet weet wat racisme is. Er worden hier zelfs blaadjes bijgesleurt van ver vóór de racismewet. Maar troost U, cassatie zal het arrest niet vernietigen! Daarvoor ligt het te goed in de markt. Maar Nu staat de deur open om gelijk welke partij, mens te veroordelen op de racisme wet. Boer Swa heeft de bui reeds zien hangen, hij gaat de geldstroom eens anders gaan bekijken. De klacht van de BUB tegen den boer is reeds voelbaar in zijn politieke uitspraken. En na de "zege" van de antiracisten, zullen er duizend rechters mogen bijkomen. Het gerecht was reeds niet meer geloofwaardig. Men sprak bij de burger reeds over een klassejustitie. Maar nu zijn ze gans hun krediet verloren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Nog altijd geen argumenten gehoord immers, alleen veel goedkope insinuaties... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Wever is trouwens één van de weinige N-VA'ers met een echt democratische reflex. Jammer dat die jongen binnenkort zal verzuipen in de tsjeverij. 8)
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dat laatste zal zeker niet gebeuren, wees gerust! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het FN gaat in Wallonië tussen de 7 en 10 % scoren ! Ze gaan nog meer verschieten in Wallonië !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |