Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2004, 09:30   #101
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Nog zo een fraai kantje van onze Boer Swa:
2001: De houding van GB in de Lambermontakkoorden is dubbelzinnig: enerzijds tegen, maar anderzijds persoonlijk toch mee onderhandelen om ze eventueel mee goed te keuren. “Verhofstadt voelde de bui hangen en zag de nodige tweederdemeerderheid in de Kamer bedreigd. Er is in die tijd een enorme druk op ons uitgeoefend. […] In het algemeen Vlaams belang hebben we tot vlak voor de stemmingen nog intens onderhandeld met Verhofstadt, alles in de hoop van in het akkoord een zware toegeving af te dwingen ten voordele van Vlaanderen. Concreet dacht ik aan de splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde. […] De splitsing had het akkoord zeker niet geweldig gemaakt, maar we wisten maar al te goed dat Verhofstadt parallel de Franstalige christen-democraten probeerde te kopen.” (boek De Puinhopen van paars-groen, 2003). Bourgois wilde zich dus ook laten kopen en is dus in communautair opzicht onbetrouwbaar.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 10:05   #102
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
ik zou toch maar eens de werkelijke feiten nagaan vooraleer hier iets als de waarheid te posten met gelul!
2/2000. Bourgois wil het Arbitragehof omvormen tot een constitutioneel hof dat dan moet controleren of partijen de democratische waarden respecteren. Daarnaast wil hij dat de Raad van Europa een protocol toevoegt aan het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens om zo partijen te verbieden zodat het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg de bevoegdheid krijgt om na te gaan of politieke partijen in hun verklaringen en handelingen het Europees Verdrag schenden. Indien dit het geval blijkt, moet het hof dergelijke partijen kunnen verbieden. De lidstaten van de Europese Unie dienen zo'n verbod dan te handhaven. “Voor dergelijke partijen is er geen plaats. De bestaande sancties zijn ruim onvoldoende.”
dat is dus een europees voorstel hé. daar wist ik wel van. wat ZOU daar het probleem mee zijn?
dat zou toch niet onpartijdig zijn zoals het Blok nu beweert... (en zoals Noël Slangen ook beweerde bij zijn veroordeling :D :D )

dat van het arbitragehof wist ik niet. en dan nog, ik zie echt niet in wat er fout is om van partijne te eisen dat ze democratisch zijn.
in duitsland en nederland is dat ook al gebeurd.maar dat is een andere discussie.[/quote]

Dit vormt wel een probleem als Bourgeois heeft gezegd dat partijen als het Blok buiten de wet moeten worden gesteld. En dat is een citaat dat ik nooit uit mijn geheugen zal kunnen bannen. Dergelijke uitspraak is onaanvaardbaar van gelijk welke Vlaams-nationalist.

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 10:12   #103
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Nog zo een fraai kantje van onze Boer Swa:
2001: De houding van GB in de Lambermontakkoorden is dubbelzinnig: enerzijds tegen, maar anderzijds persoonlijk toch mee onderhandelen om ze eventueel mee goed te keuren. “Verhofstadt voelde de bui hangen en zag de nodige tweederdemeerderheid in de Kamer bedreigd. Er is in die tijd een enorme druk op ons uitgeoefend. […] In het algemeen Vlaams belang hebben we tot vlak voor de stemmingen nog intens onderhandeld met Verhofstadt, alles in de hoop van in het akkoord een zware toegeving af te dwingen ten voordele van Vlaanderen. Concreet dacht ik aan de splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde. […] De splitsing had het akkoord zeker niet geweldig gemaakt, maar we wisten maar al te goed dat Verhofstadt parallel de Franstalige christen-democraten probeerde te kopen.” (boek De Puinhopen van paars-groen, 2003). Bourgois wilde zich dus ook laten kopen en is dus in communautair opzicht onbetrouwbaar.
en heeft hij het gedaan ?
trouwens, wat is er verkeerd met onderhandelen "in de hoop van in het akkoord een zware toegeving af te dwingen ten voordele van Vlaanderen."

Als je leest dat er toen een boer swa postjes beloofd werden voor zijn goedkeuring is het des te 'straffer' dat hij volgehouden heeft... (ik heb dat boekje zelf gelezen). hebben jullie een website waar alle 'wandaden' van politici chronologisch geordend staan misschien?
Oud 31 mei 2004, 10:14   #104
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
U vergelijkt appels met citroenen. Het Vlaams Blok heeft nooit opgeroepen tot agresie ten opzichte van anderen. De verboden partijen hebben rechtstreeks opgeroepen tot agresie. En daarom zijn ze verboden.
Maar hier waar het AEL oproept om de homo tjes van het dak te kieperen. Deze partijen mogen blijven bestaan!
Of bulshit ten top!
daarover heeft de rechtbank net geoordeeld hé.
trouwens, ook tegen de AEL loopt er een klacht bij het Centrum. terecht.

@KVE: jij vindt dat een partij in geen enkel geval veroordeeld mag worden?
Oud 31 mei 2004, 10:24   #105
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
U vergelijkt appels met citroenen. Het Vlaams Blok heeft nooit opgeroepen tot agresie ten opzichte van anderen. De verboden partijen hebben rechtstreeks opgeroepen tot agresie. En daarom zijn ze verboden.
Maar hier waar het AEL oproept om de homo tjes van het dak te kieperen. Deze partijen mogen blijven bestaan!
Of bulshit ten top!
daarover heeft de rechtbank net geoordeeld hé.
trouwens, ook tegen de AEL loopt er een klacht bij het Centrum. terecht.

@KVE: jij vindt dat een partij in geen enkel geval veroordeeld mag worden?
Dat heb ik niet gezegd! Ik meen échter wanneer een Vlaams-nationalist uitspraken doet, waarin hij letterlijk zegt om een andere Vlaams-nationale partij buiten de wet te stellen, de naam Vlaams-nationalist onwaardig is. Het Vlaams Blok kan in geen geval vergeleken worden met partijen als de NPD in Duitsland. Iemand veroordelen enkel op basis van het vormen van een opinie is niet alleen gevaarlijk, dat is bovenal ondemocratisch.

Koen Vermant
Oud 31 mei 2004, 10:44   #106
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVG
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brusselaar

Ik vrees voor u dat het nog maar een kleine twee weken zal duren. Helaas kan ik niet voor De Wever stemmen, maar die raakt zeker verkozen.

Ik had echter graag meer vernomen over die opstoten van verbale en zelfs fysieke agressie, en over die instabiele neigingen. Kan je aub wat concreter zijn?

Ben jij soms Dewever? Ik heb me nl. laten vertellen dat die hier een tijdje heeft rondgedwaald op dit forum. In ieder geval kan ik iedereen die op N-VA wil stemmen oproepen om dat zeker te doen, behalve op Dewever. Doe het voor onze democratie en waardigheid. Geen barbaren in het parlement!
en wanneer gaat u er nu ook eens argumenten bijgeven? Ik ga op De Wever stemmen omdat hij gewoon de beste politicus is op alle Antwerpse lijsten IMHO.
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 11:12   #107
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE
Dat heb ik niet gezegd! Ik meen échter wanneer een Vlaams-nationalist uitspraken doet, waarin hij letterlijk zegt om een andere Vlaams-nationale partij buiten de wet te stellen, de naam Vlaams-nationalist onwaardig is.
heeft hij gezegd dat dat moet of dat dat onderzocht moet worden, dat is al iets anders hé.
voor mij moet het VB niet veroordeeld worden, maar ik begrijp ook de vrije meningsuiting-hysterie niet, wanneer het gaat over racisme. racisme gaat niet uit van de gelijkwaardigheid van mensen, en is dus ondemocratisch.
en verder vind ik deze discussie zelfs niet interessant.
Oud 31 mei 2004, 11:35   #108
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat heb ik niet gezegd! Ik meen échter wanneer een Vlaams-nationalist uitspraken doet, waarin hij letterlijk zegt om een andere Vlaams-nationale partij buiten de wet te stellen, de naam Vlaams-nationalist onwaardig is.
heeft hij gezegd dat dat moet of dat dat onderzocht moet worden, dat is al iets anders hé.
voor mij moet het VB niet veroordeeld worden, maar ik begrijp ook de vrije meningsuiting-hysterie niet, wanneer het gaat over racisme. racisme gaat niet uit van de gelijkwaardigheid van mensen, en is dus ondemocratisch.
Neen, Geert Bourgeois heeft ooit eens letterlijk gezegd dat partijen, zoals het Vlaams Blok buiten de wet dienen worden gesteld. Over eventueel onderzoeken daarnaar was er absoluut geen sprake.

Als het Vlaams Blok dient veroordeeld te worden op basis van de wet op het racisme, dan vrees ik dat dit bij zowat alle andere partijen eveneens het geval dient te zijn. Herinner u misschien de anti-vreemdelingencampagne van de PRL (nu MR), nooit een grotere haatcampagne tegenover vreemdelingen gezien. Of de uitspraken van Louis Tobback over vreemdelingen. Tobback vergeleek ooit asielzoekers met meeuwen op een stort die te lui zijn om in hun eigen land te gaan werken. Iemand veroordelen, omdat hij of zij er een andere opinie opnahoudt tast wel degelijk de democratische rechten aan.

Koen Vermant
Oud 31 mei 2004, 11:39   #109
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Neen, Geert Bourgeois heeft ooit eens letterlijk gezegd dat partijen, zoals het Vlaams Blok buiten de wet dienen worden gesteld. Over eventueel onderzoeken daarnaar was er absoluut geen sprake.

Als het Vlaams Blok dient veroordeeld te worden op basis van de wet op het racisme, dan vrees ik dat dit bij zowat alle andere partijen eveneens het geval dient te zijn. Herinner u misschien de anti-vreemdelingencampagne van de PRL (nu MR), nooit een grotere haatcampagne tegenover vreemdelingen gezien.
dat maakt niet de kern uit van het PRL-programma hé. bij het Blok wel.
maar het FDF bijvoorbeeld, vind ik even erg als het Blok en mag ook wel eens aangepakt worden vind ik.

het Blok (FDW) zei trouwens ooit dat de AEL buiten de wet moest worden gesteld....
Oud 31 mei 2004, 11:46   #110
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik vrees voor u dat het nog maar een kleine twee weken zal duren. Helaas kan ik niet voor De Wever stemmen, maar die raakt zeker verkozen.

Ik had echter graag meer vernomen over die opstoten van verbale en zelfs fysieke agressie, en over die instabiele neigingen. Kan je aub wat concreter zijn?

Ben jij soms Dewever? Ik heb me nl. laten vertellen dat die hier een tijdje heeft rondgedwaald op dit forum. In ieder geval kan ik iedereen die op N-VA wil stemmen oproepen om dat zeker te doen, behalve op Dewever. Doe het voor onze democratie en waardigheid. Geen barbaren in het parlement!
Zelfs zijn grootste tegenstanders in pers en politiek moeten toegeven dat De Wever een politiek supertalent is.
Oud 31 mei 2004, 11:49   #111
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Citaat:

Zelfs zijn grootste tegenstanders in pers en politiek moeten toegeven dat De Wever een politiek supertalent is.
Dit kan je toch niet menen. Ik wil nog best geloven dat er heel veel goeie N-VA'ers zijn maar toch niet Dewever. Dat is zeker geen supertalent hoor, eerder een gefrustreerd postjesjager.
NVG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 12:16   #112
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als ik de discussie tussen FDW en DeWever zie moet ik hem nageven dat het een prestatie is om die gladde paling FDW in zijn hemd te zetten.
Oud 31 mei 2004, 12:18   #113
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dit kan je toch niet menen. Ik wil nog best geloven dat er heel veel goeie N-VA'ers zijn maar toch niet Dewever. Dat is zeker geen supertalent hoor, eerder een gefrustreerd postjesjager.
u hebt duidelijk nog nooit De Wever bezig gehoord
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 16:42   #114
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als het Vlaams Blok dient veroordeeld te worden op basis van de wet op het racisme, dan vrees ik dat dit bij zowat alle andere partijen eveneens het geval dient te zijn. Herinner u misschien de anti-vreemdelingencampagne van de PRL (nu MR), nooit een grotere haatcampagne tegenover vreemdelingen gezien.
dat maakt niet de kern uit van het PRL-programma hé. bij het Blok wel.
maar het FDF bijvoorbeeld, vind ik even erg als het Blok en mag ook wel eens aangepakt worden vind ik.

het Blok (FDW) zei trouwens ooit dat de AEL buiten de wet moest worden gesteld....
De AEL heeft opgeroepen tot geweld. En dan mag men niet vragen om deze partij te verbieden.
Een andere zaak is het zogenaamde racisme. Nergens is er racisme gepleegt door het Vlaams Blok. Wanneer één rechter zich uitspreekt dat er racisme is gepleegt, toont dit aan dat die rechter absoluut niet weet wat racisme is.
Er worden hier zelfs blaadjes bijgesleurt van ver vóór de racismewet.
Maar troost U, cassatie zal het arrest niet vernietigen! Daarvoor ligt het te goed in de markt.
Maar Nu staat de deur open om gelijk welke partij, mens te veroordelen op de racisme wet.
Boer Swa heeft de bui reeds zien hangen, hij gaat de geldstroom eens anders gaan bekijken.
De klacht van de BUB tegen den boer is reeds voelbaar in zijn politieke uitspraken. En na de "zege" van de antiracisten, zullen er duizend rechters mogen bijkomen. Het gerecht was reeds niet meer geloofwaardig. Men sprak bij de burger reeds over een klassejustitie. Maar nu zijn ze gans hun krediet verloren.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 20:57   #115
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik begin sterk te vermoeden dat u één van de velen bent die door De Wever in een debat vakkundig onder de mat geveegd werd en u daarom hier uw frustraties wat komt uitschreeuwen.

Nog altijd geen argumenten gehoord immers, alleen veel goedkope insinuaties...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 21:45   #116
brusselaar
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Nee, ik ben De Wever niet, maar ik kom hem wel regelmatig tegen op het Barricadenplein in Brussel. Daarom zou ik wel willen weten wat je CONCREET bedoelt met fysieke en verbale agressie? Gewoon uit interesse, want ik ken hem als eerder als een heel minzame mens dan als een barbaar. Heeft hij een dark side die ik nog niet gezien heb?
brusselaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 21:57   #117
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de verandering zal ik u eens niet tegenspreken.
De Wever is trouwens één van de weinige N-VA'ers met een echt democratische reflex.

Jammer dat die jongen binnenkort zal verzuipen in de tsjeverij. 8)
Oud 31 mei 2004, 22:32   #118
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Voor de verandering zal ik u eens niet tegenspreken.
De Wever is trouwens één van de weinige N-VA'ers met een echt democratische reflex.

Jammer dat die jongen binnenkort zal verzuipen in de tsjeverij. 8)
Supe®Staaf,

Dat laatste zal zeker niet gebeuren, wees gerust!
Marie-José is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 22:45   #119
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Amaai, chapeau voor Bart De Wever. Het is zelden dat ik een andere politieker zo grondig met Filip Dewinter de vloer zie aanvegen. 8)
met hoevelen moeten ze daarvoor zijn
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 22:52   #120
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de pipo
OK, OK, maar ik ben het beu om die zijden handschoentjes aanpak alke avond op mijn scherm te zien rollen, want dat gaat ook niet werken.

Ik lees nu toevallig af en toe Le Soir, en in Wallonië schreeuwen ze moord en brand over de manier waarop het Blok hier in de kranten en op televisie vrij hun mening kunnen spuien (en er somsnog bijval voor krijgen ook) Als journalisten niet tegen het blok mogen schrijven, dat ze er dan gewoon niet over schrijven. Soms lijkt het wel of de verkiezeingen enkel gaan over hoeveel stemmen het Blok nu weer gaat winnen. Soit, ze hadden dat natuurlijk 10 jaar geleden moeten doen, maar net zoals het FN in Wallonië, het NPD in Duitsland of het Britse National Party zouden ze het Blok volgens mij beter vééééél minder aandacht geven.
Het Vlaams Blok gaat wel boven de 20% van de kiezers !

Het FN gaat in Wallonië tussen de 7 en 10 % scoren !

Ze gaan nog meer verschieten in Wallonië !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be