![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat fX is wil doen is zijn beslissing, daar kan ik niet over oordelen. fX zal kijken naar de kosten en de baten van de mogelijkheden en zal zo overwegen wat het meest opportuun geacht wordt. Laatst gewijzigd door captain jack : 1 februari 2011 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
#103 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() B-H-V leidt tot klacht bij Europees Hof in Straatsburg
ok, en gelijkertijd een beetje forceren, zoals in de arabische landen ! |
![]() |
![]() |
#105 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
samenvatting: we hebben status Q fX streeft naar verandering Q maar wordt geblokkeerd door fY fY streeft naar behoud Q en kan dus niet worden geblokkeerd door gebrek aan initiatief Juist e? Laatst gewijzigd door Francis Vere : 1 februari 2011 om 16:46. |
|
![]() |
![]() |
#107 |
Gouverneur
|
![]() wowow
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
juist, verdoeme e, wacht efkes done... Laatst gewijzigd door Francis Vere : 1 februari 2011 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het bepaalt dit en dat en... Vb: de verkiezingen zijn ongrondwettelijk. Na die "ongr..verkiezingen" verklaart het Parlement dat ze "wettelijk" zijn en het boeltje is opgelost. Grrr... |
|
![]() |
![]() |
#110 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
fX kan fY niet tot verandering dwingen tenzij dat voor fY interessant wordt. Dat betekent niet persé dat er een zuivere en onmiddellijke winst moet zijn voor fY om te veranderen, hoewel dat natuurlijk ook werkt. Laatst gewijzigd door captain jack : 1 februari 2011 om 16:51. |
|
![]() |
![]() |
#111 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#112 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elke nieuwe wet is een eenzijdige doorgevoerde procedure.
#116 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Emotionaliteit en politiek zijn voor mij twee verschillende zaken. Citaat:
Ik spreek hier dan ook over het feit dat de taalkundige groepen bij de communautaire beslissingen worden betrokken. In die zin zijn de staatshervormingen bijvoorbeeld nooit eenzijdig geweest aangezien er telkens een speciale meerderheid verreist was. Laatst gewijzigd door captain jack : 1 februari 2011 om 18:52. |
||
![]() |
![]() |
#117 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Voor alle "gij kunt niet onafhankelijk worden aanhangers"
Voor zelfbeschikkingsrecht moet men inderdaad aantonen dat men alles heeft geprobeert om het gebruik van dit zelfbeschikkingsrecht niet te moeten doorvoeren. Opmerking: Telt 200 dagen zonder akkoord (en geen uitzicht op) niet genoeg door om te zeggen dat je het werkelijk hebt geprobeerd Tellen 5 "voltooide" staatshervormingen en 6de bezig zonder zicht op verbetering niet als genoeg om het te hebben geprobeerd. Ter zake zou ik zeker eens ordelijke opdeling van België aanraden (G. Annemans) ok het is een VB uitgave maar, VB wordt niet vermeld en de discussie is in dat boek toch voldaan van alle emoties. Dus volgens mij kan het indien nodig wel.
#119 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Zie: Statenpraktijk en rechtspraak 1. The Aaland Islands Question: Report Submitted to the Council of the League of Nations by the Commission of Rapporteurs, League of Nations Doc. B7/21/68/106 (1921) 2. Seccession of Quebec zaak die ik eerder al aanhaalde Recente rechtsleer 3.Michael P. Scharf, Earned Sovereignty: Judicial Underpinnings, 31 DENv. J. INT'L L. & POLY 373 (2003) 4.Joshua Castellino, Territorial Integrity and the "Right" to Self-Determination: An Examination of the Conceptual Tools, 33 BROOK. J. INT'L L. 503, (2008) etc Citaat:
Als we spreken over 'auto' weet iedereen dat het gaat over een gemotoriseerd vehikel. Als jij afkomt met 'ja maar in mijn betekenis van auto hoeft die niet gemotoriseerd te zijn' wordt communicatie onmogelijk. Dus hou je maar aan wat conventioneel onder zelfbeschikking verstaan wordt. Citaat:
Laatst gewijzigd door janverb : 1 februari 2011 om 22:29. |
|||
![]() |
![]() |
#120 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat: