![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() U bent in het valkuil 'de laatste oorlog vechten' gevallen. Die tijd is lang voorbij...
#102 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
en opstand in eigen land. |
|
![]() |
![]() |
#105 |
Gouverneur
|
![]() Dan sturen ze wel Franse, Duitse, Italiaanse, of weet ik veel wat voor Blauwhelmen...
Laatst gewijzigd door kizzy : 4 februari 2011 om 13:39. |
![]() |
![]() |
#106 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
je intonatie geeft je volledig bloot.
![]() |
#107 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Getuige uw verwijzing naar mijn 'intonatie die mij volledig blootgeeft'. Vooral gezien intonatie per definitie verbaal is (gebruikte toonhoogte die door stembuiging wordt verkregen) en dat u die blijkbaar kunt opmerken in geschreven tekst, zal ik niet al te veel acht meer slaan op uw uitlatingen die gewoonweg naast de kwestie zijn en enkel uw kortzichtige pro-hollandse doel moeten dienen. Laatst gewijzigd door kizzy : 5 februari 2011 om 10:47. |
|
![]() |
![]() |
#108 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() bovenstaande slechts een bloemlezing van door jou gebruikte terminologie. Je kan toch moeilijk beweren dat dit getuigt van een objectieve, neutrale blik t.a.v. Nederland. Als je me wilt overtuigen zal je met iets beters moeten komen.
En tussen ons gezegd en gezwegen, als Vlaanderen onafhankelijk wil zijn zonder Nederland dan vind ik het best. Dat kunnen jullie heus wel. Ik zou het een gemiste kans vinden, dat wel. Maar daar heb je ons niet voor nodig. Dat rechtvaardigt echter nog niet dat je spreekt over inlijving, onderwerping, overheersing. Maar ik laat het eindoordeel aan de lezer.
#109 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Men kan tegenwoordig eeuwen teruggaan in zijn genealogie en zo ontdekken dat een of andere collega, buur, stadsgenoot... dezelfde voorouder heeft. Is die collega, buur, stadsgenoot ... dan plots familie? Neen, dus. Vlaanderen en Nederland zijn al véél te lang gescheiden om nog als een volk/natie te zien of samengevoegd te worden. En het wordt tijd dat Nederland zijn kolonisatiedrang onder controle krijgt en ons met rust laat. We kunnen nog niet eens overeenkomen over de uitdieping van de Schelde of een wegentaks. Wat zou dat dan moeten worden als we samengegooid worden? Trouwens; waar moeten al die Nederlanders dan nog naartoe om snellere, betere of goedkopere medische zorgen te gaan zoeken? Zie je ze al -met hun ontbrekende of gebrekkige- Frans naar Wallonië of Frankrijk togen? Ik zou tweemaal nadenken vooraleer nogmaals naar eenmaking te trachten: in een onafhankelijk Vlaanderen zouden jullie nog steeds over de grens kunnen komen om te studeren (geen numerus clausus en geen hervormd stelsel) of je te laten opereren (geen ellenlange wachttijden). |
|
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() Vlamingen zijn bezig met hun studietjes, hun jobkes en hun voortuintjes.
Revolutie, dat is iets voor verre, warme landen. |
![]() |
![]() |
#111 |
Gouverneur
|
![]() Spijtig genoeg nog altijd wel. Er wordt wel geklaagd, gezaagd en aan krachtige uitspraken gedaan, maar ik zie hier nog geen 100.000 Vlamingen op straat komen voor onafhankelijkheid; laat staan 1.000.000 zoals in Egypte. Dat moeten we de Walen toch nageven: die staan maar al te graag te staken en op de barricaden...
|
![]() |
![]() |
#112 |
Vreemdeling
|
![]() Dat ben ik me dus ook al even aan het afvragen: waar blijft de pro-Vlaamse tegenbetoging? Shame kon je namelijk niet erg apolitiek noemen... Er moet zelfs niets gebeuren, maar een mars in Brussel kan mijns inziens al behoorlijk wat teweegbrengen, als de opkomst groot genoeg is. Zo beseffen bepaalde media misschien dat er toch wel behoorlijk wat Vlamingen die staatshervorming willen. Kan ook straffer: een 'Met België als het kan, zonder als het moet' betoging.
|
![]() |
![]() |
#113 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#114 |
Vreemdeling
|
![]() Zonde. Misschien toch maar eens een poging doen om dat te organiseren. Wat die VUB-studenten kunnen, kunnen wij ook. Vraag me alleen af hoeveel volk er zou komen opdagen.
|
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Vreemdeling
|
![]() Dat is wel heel hard zeg... Ik denk eerlijk gezegd dat dat behoorlijk van de pot gerukt is. Een natie definieert zichzelf trouwens, die kan je niet zomaar definieren --dus ook niet zeggen dat ze niet bestaat. En dat individualistisch en egocentrisch is gewoon op de man spelen, hardly an argument at all. Is het dan zo abnormaal om te willen weten wat er met je geld gebeurt? Ik ben namelijk niet tegen de transfers an sich, maar ik vind wel dat ze tenminste gedeeltelijk moeten gebruikt worden om de economie in Wallonië aan te zwengelen.
Trouwens, een anti-Waalse stroming is er (wilt wel niet zeggen dat ze dominant is!), maar ben je al eens op de forums van Le Soir en La Libre gaan kijken? Anti-Vlaams is daar bijna de norm! |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() prove me wrong, geef mij een voorbeeld van een echte Vlaamse natie-opbouw.
Nee, de Blauwvoet zingen op het zangfeest hoort daar niet bij. Er IS geen Vlaamse natie. Noem mij eender welk symbool of product en het is ofwel een lokaal provinciegebonden ding, ofwel iets dat we met de Romaanse nederlanden ook gemeen hebben, ofwel iets dat we met de noordelijke Nederlanden gemeen hebben. Het enige dat Vlaanderen echt typeert is kleinburgerlijkheid, egocentrisme, gatlikkerij en kakken op de Walen. |
![]() |
![]() |
#119 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
http://www.apache.be/wp-content/uplo...nx-300x171.jpg |
|
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh maar de Walen zijn ook zo hoor, alleen dan met een Latijnse slag.
Feit is dat Wallonië en Vlaanderen beiden het product van Belgique zijn, dus dat kan niet anders dan mislopen, want Belgique is zelf een ongeluk van de geschiedenis. |
![]() |