Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 2 februari 2011, 23:39   #101
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Nochtans heeft hij wel gelkijk, de beste garantie om het samengaan van Vlaanderen en Nederland tegen te gaan is Belgique in stand houden, want anti-ollanderisme is hét wezen van de Belze staat.
U bent in het valkuil 'de laatste oorlog vechten' gevallen. Die tijd is lang voorbij...
Oud 3 februari 2011, 08:06   #102
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Voor iemand die zogezegd niets kent van de Vlaamse cultuur en er prat op gaat nooit naar Vlaamse zenders te kijken kent u nochtans beter dan ik onze Vlaamse klassiekers.
Mijn gedacht...
Vito is offline  
Oud 3 februari 2011, 12:35   #103
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Je discours toont aan dat je hier ongelijk hebt.
Dat zal dan het verschil zijn tussen Hollandse en Vlaamse logica, want ik zie niet in hoe aangetoond is dat ik hier ongelijk heb.
kizzy is offline  
Oud 3 februari 2011, 17:08   #104
Roderik
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zonder slag of stoot zal er weinig van in huis komen denk ik. Maar goed, ze zullen dan wel Blauwhelmen sturen zeker, om ...., ja om wie van wie te kloppen eigenlijk en de orde te herstellen.
De Belgische soldaten hebben het te druk in Afghanistan en geen tijd voor
en opstand in eigen land.
Roderik is offline  
Oud 4 februari 2011, 13:39   #105
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
De Belgische soldaten hebben het te druk in Afghanistan en geen tijd voor
en opstand in eigen land.
Dan sturen ze wel Franse, Duitse, Italiaanse, of weet ik veel wat voor Blauwhelmen...

Laatst gewijzigd door kizzy : 4 februari 2011 om 13:39.
kizzy is offline  
Oud 4 februari 2011, 15:34   #106
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Dat zal dan het verschil zijn tussen Hollandse en Vlaamse logica, want ik zie niet in hoe aangetoond is dat ik hier ongelijk heb.
De manier waarop jij over je noorderburen spreekt verraadt dat jij je nog helemaal niet losgeworsteld hebt van een onrealistisch beeld.

je intonatie geeft je volledig bloot.
Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 10:46   #107
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De manier waarop jij over je noorderburen spreekt verraadt dat jij je nog helemaal niet losgeworsteld hebt van een onrealistisch beeld.

je intonatie geeft je volledig bloot.
Ik spreek op zijn minst duidelijke taal, wat van u niet gezegd kan worden.

Getuige uw verwijzing naar mijn 'intonatie die mij volledig blootgeeft'. Vooral gezien intonatie per definitie verbaal is (gebruikte toonhoogte die door stembuiging wordt verkregen) en dat u die blijkbaar kunt opmerken in geschreven tekst, zal ik niet al te veel acht meer slaan op uw uitlatingen die gewoonweg naast de kwestie zijn en enkel uw kortzichtige pro-hollandse doel moeten dienen.

Laatst gewijzigd door kizzy : 5 februari 2011 om 10:47.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 11:13   #108
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ingelijfd
Citaat:
om me -alweer- te onderwerpen.
Citaat:
een overheerser:.....1830:
Citaat:
onderworpen zijn aan....d'Hollanders
Citaat:
uw kortzichtige pro-hollandse doel
bovenstaande slechts een bloemlezing van door jou gebruikte terminologie. Je kan toch moeilijk beweren dat dit getuigt van een objectieve, neutrale blik t.a.v. Nederland. Als je me wilt overtuigen zal je met iets beters moeten komen.

En tussen ons gezegd en gezwegen, als Vlaanderen onafhankelijk wil zijn zonder Nederland dan vind ik het best. Dat kunnen jullie heus wel. Ik zou het een gemiste kans vinden, dat wel. Maar daar heb je ons niet voor nodig.
Dat rechtvaardigt echter nog niet dat je spreekt over inlijving, onderwerping, overheersing. Maar ik laat het eindoordeel aan de lezer.
Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 17:22   #109
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
bovenstaande slechts een bloemlezing van door jou gebruikte terminologie. Je kan toch moeilijk beweren dat dit getuigt van een objectieve, neutrale blik t.a.v. Nederland. Als je me wilt overtuigen zal je met iets beters moeten komen.

En tussen ons gezegd en gezwegen, als Vlaanderen onafhankelijk wil zijn zonder Nederland dan vind ik het best. Dat kunnen jullie heus wel. Ik zou het een gemiste kans vinden, dat wel. Maar daar heb je ons niet voor nodig.
Dat rechtvaardigt echter nog niet dat je spreekt over inlijving, onderwerping, overheersing. Maar ik laat het eindoordeel aan de lezer.
Doe gerust; dat verandert de geschiedenis niet. Wat ik opsomde, was correct. Willem I wilde maar wat graag ons (en de Luxemburgers) bij zijn gebieden gevoegd zien. Dat de revolutie er is gekomen door de afkeer van alles wat Nederlands was, is correct. Dat de Vlamingen daar tot op vandaag de dupe van zijn geworden, is correct. Dat wij niet capabel zouden zijn om op eigen benen te blijven staan, is wishfull thinking van de Nederlanders die nog altijd (5 eeuwen na datum) hopen op eenmaking.

Men kan tegenwoordig eeuwen teruggaan in zijn genealogie en zo ontdekken dat een of andere collega, buur, stadsgenoot... dezelfde voorouder heeft. Is die collega, buur, stadsgenoot ... dan plots familie?
Neen, dus.

Vlaanderen en Nederland zijn al véél te lang gescheiden om nog als een volk/natie te zien of samengevoegd te worden. En het wordt tijd dat Nederland zijn kolonisatiedrang onder controle krijgt en ons met rust laat.

We kunnen nog niet eens overeenkomen over de uitdieping van de Schelde of een wegentaks. Wat zou dat dan moeten worden als we samengegooid worden?

Trouwens; waar moeten al die Nederlanders dan nog naartoe om snellere, betere of goedkopere medische zorgen te gaan zoeken? Zie je ze al -met hun ontbrekende of gebrekkige- Frans naar Wallonië of Frankrijk togen?
Ik zou tweemaal nadenken vooraleer nogmaals naar eenmaking te trachten: in een onafhankelijk Vlaanderen zouden jullie nog steeds over de grens kunnen komen om te studeren (geen numerus clausus en geen hervormd stelsel) of je te laten opereren (geen ellenlange wachttijden).
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 17:38   #110
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Vlamingen zijn bezig met hun studietjes, hun jobkes en hun voortuintjes.

Revolutie, dat is iets voor verre, warme landen.
Mitgard is offline  
Oud 5 februari 2011, 17:41   #111
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Vlamingen zijn bezig met hun studietjes, hun jobkes en hun voortuintjes.

Revolutie, dat is iets voor verre, warme landen.
Spijtig genoeg nog altijd wel. Er wordt wel geklaagd, gezaagd en aan krachtige uitspraken gedaan, maar ik zie hier nog geen 100.000 Vlamingen op straat komen voor onafhankelijkheid; laat staan 1.000.000 zoals in Egypte. Dat moeten we de Walen toch nageven: die staan maar al te graag te staken en op de barricaden...
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 22:46   #112
Flemish.Flounder
Vreemdeling

Standaard

Dat ben ik me dus ook al even aan het afvragen: waar blijft de pro-Vlaamse tegenbetoging? Shame kon je namelijk niet erg apolitiek noemen... Er moet zelfs niets gebeuren, maar een mars in Brussel kan mijns inziens al behoorlijk wat teweegbrengen, als de opkomst groot genoeg is. Zo beseffen bepaalde media misschien dat er toch wel behoorlijk wat Vlamingen die staatshervorming willen. Kan ook straffer: een 'Met België als het kan, zonder als het moet' betoging.
Flemish.Flounder is offline  
Oud 5 februari 2011, 22:48   #113
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flemish.Flounder Bekijk bericht
Dat ben ik me dus ook al even aan het afvragen: waar blijft de pro-Vlaamse tegenbetoging? Shame kon je namelijk niet erg apolitiek noemen... Er moet zelfs niets gebeuren, maar een mars in Brussel kan mijns inziens al behoorlijk wat teweegbrengen, als de opkomst groot genoeg is. Zo beseffen bepaalde media misschien dat er toch wel behoorlijk wat Vlamingen die staatshervorming willen. Kan ook straffer: een 'Met België als het kan, zonder als het moet' betoging.
Is de Vlaming al ooit deftig opgekomen om te betogen voor zijn belangen? Toen niet, vandaag niet en -ik vrees- morgen ook nog niet. 't Zal spijtig genoeg nog een tijdje duren.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 22:59   #114
Flemish.Flounder
Vreemdeling

Standaard

Zonde. Misschien toch maar eens een poging doen om dat te organiseren. Wat die VUB-studenten kunnen, kunnen wij ook. Vraag me alleen af hoeveel volk er zou komen opdagen.
Oud 5 februari 2011, 23:00   #115
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De realiteit is dat er helemaal geen Vlaamse onderstroom is, enkel een anti-Waalse. Een "pro-Vlaams" project is een contradictio in terminis. Er bestaat immers geen Vlaamse natie as such, net zo min als er een Belze bestaat. Enkel een verzameling individualistische egocentrische kleinburgerlijke zagers.
Pelgrim is offline  
Oud 5 februari 2011, 23:00   #116
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zonde. Misschien toch maar eens een poging doen om dat te organiseren. Wat die VUB-studenten kunnen, kunnen wij ook. Vraag me alleen af hoeveel volk er zou komen opdagen.
Vijfduizend zou een ongelofelijke prestatie zijn.
Pelgrim is offline  
Oud 5 februari 2011, 23:04   #117
Flemish.Flounder
Vreemdeling

Standaard

Dat is wel heel hard zeg... Ik denk eerlijk gezegd dat dat behoorlijk van de pot gerukt is. Een natie definieert zichzelf trouwens, die kan je niet zomaar definieren --dus ook niet zeggen dat ze niet bestaat. En dat individualistisch en egocentrisch is gewoon op de man spelen, hardly an argument at all. Is het dan zo abnormaal om te willen weten wat er met je geld gebeurt? Ik ben namelijk niet tegen de transfers an sich, maar ik vind wel dat ze tenminste gedeeltelijk moeten gebruikt worden om de economie in Wallonië aan te zwengelen.

Trouwens, een anti-Waalse stroming is er (wilt wel niet zeggen dat ze dominant is!), maar ben je al eens op de forums van Le Soir en La Libre gaan kijken? Anti-Vlaams is daar bijna de norm!
Oud 5 februari 2011, 23:08   #118
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

prove me wrong, geef mij een voorbeeld van een echte Vlaamse natie-opbouw.

Nee, de Blauwvoet zingen op het zangfeest hoort daar niet bij.

Er IS geen Vlaamse natie. Noem mij eender welk symbool of product en het is ofwel een lokaal provinciegebonden ding, ofwel iets dat we met de Romaanse nederlanden ook gemeen hebben, ofwel iets dat we met de noordelijke Nederlanden gemeen hebben.

Het enige dat Vlaanderen echt typeert is kleinburgerlijkheid, egocentrisme, gatlikkerij en kakken op de Walen.
Pelgrim is offline  
Oud 5 februari 2011, 23:11   #119
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Het enige dat Vlaanderen echt typeert is kleinburgerlijkheid, egocentrisme, gatlikkerij en kakken op de Walen.
Vind ik goede redenen om Vlaanderen in een aparte niche te steken: stel je voor dat dergelijk gedrag besmettelijk zou zijn!
http://www.apache.be/wp-content/uplo...nx-300x171.jpg
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 23:14   #120
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oh maar de Walen zijn ook zo hoor, alleen dan met een Latijnse slag.

Feit is dat Wallonië en Vlaanderen beiden het product van Belgique zijn, dus dat kan niet anders dan mislopen, want Belgique is zelf een ongeluk van de geschiedenis.
Pelgrim is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be