Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2011, 21:47   #101
corse
Banneling

Standaard

Is dit beter?

Owning a house becomes a nightmare VS, 3 miljoen huizen van de bank

http://www.youtube.com/watch?v=GfGKJ...ded#!hd=1&hd=1
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 02:30   #102
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Dat klopt, Chan, en dat heb ik elders hier ook al betoogd. Het is zeer duidelijk dat we ook tijdens de vorige herfst, toen de prijzen een tijdlang daalden, tot over onze oren in de inflatie, d.w.z. de geldgroei, zaten.

Inmiddels ben vind ik hier een filmpje waarin Marc Faber en de hierboven vermelde Max Otte afwisselend, of juist niet afwisselend, van mening zijn dat ook in Europa prijsstijgingen te verwachten zijn. Het filmpje is wel in het Duits, dus even vertalen: Faber is 100% zeker dat de VS bankroet gaan, en Otte houdt het voor waarschijnlijk. Beiden verwachten het over 10=15 jaar (ik vraag me af hoe ze het nog zo lang zouden kunnen rekken).

Er zijn veel youtube's van Faber in omloop, waarin hij hetzelfde betoog houdt. Hij spreekt zijn Engels wel even Zwitsers uit als zijn Duits...
Ze zijn als beursanalisten , ze hebben gelijk tot wanneer ze op hun neus gaan.
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 03:06   #103
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik snap echt niet hoe serieuze economen kunnen zeggen dat speculatie een prijsverhoging kan veroorzaken. Tenzij ze enkel naar de korte termijn kijken, maar dat is simpelweg een slechte benadering van economie.
Jij als speculant wil winst maken, waar moet die winst vandaan komen?
Oud 17 februari 2011, 03:28   #104
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Tja, corse, jij bent dan ook de eerste om te eisen dat de kassierster en de rekkenvuller recht hebben op een loon dat niet veel minder is dan iemand die gestudeerd heeft.

In nederland worden rekken aangevuld door jobstudenten, met een loon dat adequaat is voor een ongeschoolde. Dat zie je ook aan de prijs van de produkten in nederlandse supermarkten.
,
Ik hoop dat die studenten maar hard studeren , want als ze moeten concurreren
tegen deze chinese studenten, is het enige dat nog overschiet een job als rekkenvuller, mischien kan je dan eisen dat je een loon krijgt van gestudeerde rekkenvuller.
Oud 17 februari 2011, 13:07   #105
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke1000 Bekijk bericht
,
tegen deze chinese studenten, is het enige dat nog overschiet een job als rekkenvuller, mischien kan je dan eisen dat je een loon krijgt van gestudeerde rekkenvuller.
Ik ben eens curieus of we op basis van sommige van de stellingen hier, die de facto een vorm van slavernij inhouden er als maatschappij en op wereldniveau er ooit op vooruit zullen gaan.

Ik begrijp wel dat e.e.a. voor de werkgevers en rijke stinkerds een serieus orgasme moet opleveren dat wel.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 12:24   #106
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
the Misery Index hit a 26-year high for 2010
Inflatie + werkeloosheid is dat.

verder zegt Daughty

Citaat:
As bad as this is, this is, actually, the good news! The bad news is that the Misery Index will continue higher and higher because the Federal Reserve continues creating more and more money

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 februari 2011 om 12:29.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 12:48   #107
Nunt
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Iets kopen wanneer het in overvloed is en dus weinig waarde heeft om het daarna te verkopen wanneer het schaars is en dus veel waarde heeft. De winst haalt hij uit de waardecreatie. Das logisch. Degene die een vrieswinter ziet aankomen en op voorhand zout aankoopt, bewijst de samenleving een dienst wanneer hij zout kan leveren wanneer het vriest.
Nunt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 12:59   #108
Nunt
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Inflatie + werkeloosheid is dat.

verder zegt Daughty

Citaat:
As bad as this is, this is, actually, the good news! The bad news is that the Misery Index will continue higher and higher because the Federal Reserve continues creating more and more money
Als de FED de lessen van de jaren '70 niet is vergeten, gaat ze geen geld blijven creëren. Ik denk dat de FED wel doorheeft dat als ze zo blijft voortdoen, dat de inflatie dan te hoog wordt. In het huidige economische klimaat is inflatie nog geen groot probleem dus is het niet zo erg dat de rente laag staat. Eens daar verandering in komt zal de FED de rente wel optrekken om de inflatie te beperken. Gegeven de huidige consensus over monetair beleid staat het bijna vast dat de FED uiteindelijk de rente zal verhogen. Het is slechts een kwestie van timing. Kan best zijn dat de FED te laat reageert en inflatie wat stijgt. Maar het zou mij verbazen moesten ze de inflatie boven de 10% laten komen.
Nunt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 13:30   #109
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
But so far Mr Bernanke has only managed to bail out his buddies on Wall Street and in Washington. Maybe he just doesn't realize that he is in the process of wiping out the middle class by destroying the value of our currency and rendering those without financial means, helpless to guard themselves against inflation.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 14:15   #110
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het prijsverschil tussen een tijd waar de verhouding tussen aanbod en vraag lager was enerzijds en een tijd (later) waar de verhouding tussen aanbod en vraag hoger is (met hogere prijzen als gevolg). Wat speculatie doet is dit inschatten en zorgen dat de verhouding tussen deze 2 gelijker is - en dus meer prijsstabiliteit heeft - door het systeem van arbitrage.

Wat is het probleem?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 14:16   #111
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
,
U bent niet bekend met het principe van comparatieve voordelen, merk ik.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 18 februari 2011, 14:19   #112
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ga je dit nu quoten alsof het iets is waar Nunt, mezelf (en ik denk dat ik mag zeggen: ook Kodo Kodo) mee akkoord zouden gaan?

If so; dan raad ik je toch aan met het verschil te leren tussen enerzijds het principe van speculatie (en dergelijke) te verdedigen en anderzijds bepaalde vormen van beleid te steunen.

Om maar iets te zeggen; dat citaat zou perfect kunnen komen van iemand zoals Robert Murphy.
Oud 18 februari 2011, 14:31   #113
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze zijn als beursanalisten , ze hebben gelijk tot wanneer ze op hun neus gaan.
Zeer juist!
Oud 18 februari 2011, 14:31   #114
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeer juist!
Oud 18 februari 2011, 14:33   #115
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Zeer juist!

Inside job:

· De Wolstreet boys, verslaaft aan cocaïne en prostitutie!
· We dansen tot de muziek stopt.
· De muziek is gestopt, maar ze dansen nog met het geld van de belastingbetaler.
· Wolstreet Government, de werelddictators.
· 3 miljoen huizen onteigent in de VS, de westerse wereld in een catastrofale crisis!
· Blijven geloven in het neoliberalime (de Wolstreet boys), dan staan we zeer sterk.

http://www.sonyclassics.com/insidejob/

Zeer interessant:
http://www.insidejob.com/video/6273742:Video:1613
Oud 19 februari 2011, 02:53   #116
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nunt Bekijk bericht
Iets kopen wanneer het in overvloed is en dus weinig waarde heeft om het daarna te verkopen wanneer het schaars is en dus veel waarde heeft. De winst haalt hij uit de waardecreatie. Das logisch. Degene die een vrieswinter ziet aankomen en op voorhand zout aankoopt, bewijst de samenleving een dienst wanneer hij zout kan leveren wanneer het vriest.
En dan wil je niet uitgemaakt worden van aasgier?
U ziet vrieskou aankomen ,een crisis,
U koopt alle zout op, wel wetende dat ze het hard nodig hebben, en dan verhoogt jij natuurlijk uw prijs, daardoor de crisis verergerd.
En dan zichzelf op de borst kloppen , ik ben de weldoener
Hoe hypocriet kan je zijn?
Oud 19 februari 2011, 03:10   #117
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
U koopt alle zout op, wel wetende dat ze het hard nodig hebben, en dan verhoogt jij natuurlijk uw prijs, daardoor de crisis verergerd.
Speculanten zijn allemaal aasgieren,
De ene is er zich van bewust,
De andere niet.
Maar ze veroorzaken allemaal een crisis.
Oud 19 februari 2011, 03:23   #118
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Speculanten zijn allemaal aasgieren,
De ene is er zich van bewust,
De andere niet.
Maar ze veroorzaken allemaal een crisis.
Sorry , maar ik heb het gevoel dat ik kleine kinderen moet opvoeden.
Oud 19 februari 2011, 03:56   #119
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ga je dit nu quoten alsof het iets is waar Nunt, mezelf (en ik denk dat ik mag zeggen: ook Kodo Kodo) mee akkoord zouden gaan?

If so; dan raad ik je toch aan met het verschil te leren tussen enerzijds het principe van speculatie (en dergelijke) te verdedigen en anderzijds bepaalde vormen van beleid te steunen.

Om maar iets te zeggen; dat citaat zou perfect kunnen komen van iemand zoals Robert Murphy.
Uw citaat :de inquisitie
Oud 19 februari 2011, 06:19   #120
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is geen speculatie.
Met het woord 'speculatie' gebeurt hetzelfde als met het woord 'kapitalisme', het wordt geplakt op iets dat geen vrije markt is. En net zoals dictators zichzelf graag 'democratisch' noemen.
Speculatie vereist het nemen van een risico.
Een risico dat bestond reeds voor het moment van speculeren.
Ik vind uw strooizout een goede keuze om het uit te leggen.
Lees uw eigen post eens, maar denk nu stappen verder.

Wat gebeurt er als u zout koopt: de prijs stijgt.
Wat gebeurt er als u zout verkoopt: de prijs daalt.

Het doel van de zout-speculant is om zout zo goedkoop mogelijk aan te kopen en zo duur mogelijk te verkopen (en eigenlijk is dat het doel van elke consument, zoveel mogelijk verdienen, en zo weinig mogelijk betalen).
Wat betekent dat?
De juist-speculerende speculant koopt het zout als er weinig vraag naar is en de prijs dus laag staat. In de zomer bijvoorbeeld. Wie heeft daar nadeel bij? Niemand. Welintegendeel, de producenten kunnen dan ook zout verkopen en hun productie beter spreiden, en dus niet opgejaagd in de winter.
De juist-speculerende speculant verkoopt in de winter, als er veel vraag naar is, en de producenten alle hens aan dek moeten zetten. Iets verkopen, meer aanbod betekent de prijs doen dalen.

Dit is, in gewone non-techie taal wat AdrianHealey zei:
"Het prijsverschil tussen een tijd waar de verhouding tussen aanbod en vraag lager was enerzijds en een tijd (later) waar de verhouding tussen aanbod en vraag hoger is (met hogere prijzen als gevolg). Wat speculatie doet is dit inschatten en zorgen dat de verhouding tussen deze 2 gelijker is - en dus meer prijsstabiliteit heeft - door het systeem van arbitrage."

Stel U eens een fout-speculerende speculant voor. Die koopt zout in de winter, en verkoopt het in de zomer. Denkt U dat hij winst maakt?
Maar er bestaan zulke speculanten.
Neem nou het landje 'Belziek', waar we in leven. De rotte staat (en dat is de natuur van 'staat' als dusdanig), heeft NIET gespeculeerd op zout. Maar dan kwam het echte toeval. Het weer. Het sneeuwde heel vroeg. Gevolg: zout direct op en enorm aantal ongelukken en verkeerschaos. Wat deed NV Belziek? RAPRAPRAP nog zout bestellen. Komt per schip van het hol van Pluto. Levertijd: een maand. Aankomst: eind januari. Wel, het heeft nu al een maand en half niet meer gesneeuwd. Ze zitten daar nu, boven op hun berg zout te kijken naar de lucht.

En nu kom ik eindelijk tot het specifieke punt waar u fundamenteel fout zit. Die 3 weken sneeuw in december, die heeft niemand georganiseerd. Dat is het weer. Het is onzeker, en op onzekerheid gokken is een risico nemen. Het is geen manipulatie, niemand heeft ergens op een knop '3 weken sneeuw in december 2010' gedrukt.
Wat staat daar tegenover: manipulatie. Voorkennis.

Waar U het woord "speculatie" op plakte, is geen speculatie. Het is manipulatie. Echte speculanten pogen de wensen van de consumenten in te schatten. Zijn ze juist, dan maken ze winst, en zijn de mensen blij dat ze zout kunnen strooien op het moment van noodzaak en al hopende dat de noodzaak er in de eerste plaats zal zijn. Zijn ze fout, dan hebben ze een verlies geïncasseerd, en zitten ze op een berg zout op een moment dat niemand zout nodig heeft.

Maar er zijn wel degelijk mensen die om kloppende redenen tegen speculanten zijn. Dat zijn de slechte bedrijven. De bedrijven die wanprestaties verrichten (bvb: overheden). Speculanten maken dat hun wanprestaties eerder worden ontdekt op de markt. Zodat hun klanten op tijd maatregelen kunnen nemen. En dat hebben ze natuurlijk niet graag.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 19 februari 2011 om 06:22.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be