Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 18 februari 2011, 01:04   #101
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Ssshhhhh! Niet te veel waarheid in ene keer, die Belgicysten kunnen daar niet zo goed tegen. Straks heeft hem een infarct
Allez, dan zal ik mij om zoniet medische dan wel humanitaire redenen een paar uren gedeisd houden.
Gwylan is offline  
Oud 18 februari 2011, 01:07   #102
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Allez, dan zal ik mij om zoniet medische dan wel humanitaire redenen een paar uren gedeisd houden.
Oud 18 februari 2011, 01:50   #103
van77
Vreemdeling

van77's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Ik heb inderdaad ook commerciële redenen, waarom ik mij erger aan dat dik vet zwijn aan het hoofd van het NVA.
Legt u het falen van deze regeringsonderhandelingen éénzijdig in de schoot van Bart De wever?
Dan vrees ik dat er met u niet te praten valt....

Vermits ik hier nieuw ben zal ik u nog het voordeel van de twijfel geven maar in ieder geval zou ik niet graag aan de onderhandelingstafel zitten met iemand die dergelijke uitspraken de zijne maakt. Bezint eer ge begint!

U blijkt voorts ook niet te begrijpen dat (los van alle politieke kleur) indien we niets doen aan de huidige politieke situatie ons land wel degelijk failliet gaat. Een nieuwe staatshervorming is broodnodig voor iedereen. We hebben een goeie bedrijfsleider nodig die de hele boel uitkuist en saneert. Voor ons Vlamingen mocht dit zeker Di Rupo zijn, wij waren met velen bereid om een centraal-linkse regering te accepteren ... als dat geen compromisrijke houding is dan weet ik het niet.

CNN? beste bron ooit
http://www.google.be/images?hl=nl&q=...w=1680&bih=800
bekijk maar eens een paar van hun landkaarten. The Communist News Network op zijn best!
van77 is offline  
Oud 18 februari 2011, 02:07   #104
elsina
Provinciaal Gedeputeerde

elsina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
en CNN kent iets van België zeker?

Het gaat hier wel om CNN international, in de VS zelf kijkt geen kat naar die zender, daar hebben ze een andere versie van CNN, waar de reportage van Geert hoste niet op de tv verscheen. Nog geen 20% van de progamma's op CNN international komen uit Atlanta, de meeste uitzendingen komen uit Hong kong en Londen

http://en.justin.tv/radiomando1#/w/869810384/25
elsina is offline  
Oud 18 februari 2011, 07:11   #105
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
een land waar geen democratische meerderheid is bij de bevolking voor onafhankelijkheid. dat is ook lachen geblazen.

kunnen we beter fusioneren met Nederland.
"Fusioneren" zei u ?
Henri1 is offline  
Oud 18 februari 2011, 08:22   #106
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon de eerdere toegevingen van de Franstaligen (nog nooit hebben ze zoveel toegevingen gedaan) aanvaarden en de verdere onderhandeling overlaten aan de volgende regering. Men wil nu té veel en men krijgt uiteindelijk NIETS.
Franstaligen hebben nog niets (NIETS) toegegeven, ze hebben nog geen enkele nota goedgekeurd, laat staan zelf geschreven.
Oud 18 februari 2011, 08:38   #107
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ja jongen, als ge geen Vlaming wil zijn zult ge moeten verhuizen. Maar Vlaanderen bestaat en jij maakt daar voorlopig nog deel van uit.
Wat is Vlaanderen en sinds wanneer wordt heel het Nederlandstalige deel van België zo genoemd?

Ik ben geboren in Antwerpen en mijn voorouders zijn uit die regio afkomstig. Dat is sinds mensenheugenis Brabant, niet Vlaanderen. Ik heb met Vlaanderen niets te maken, tenzij ik eens een toeristische uitstap maak naar Gent, Brugge of de kust.

De grens tussen Vlaanderen en Brabant bij Antwerpen is de Schelde. Dat is altijd zo geweest en daar zijn zelfs veldslagen uitgevochten tussen Vlamingen en Antwerpenaars.

Het feit dat men nu heel de regio tot de Nederlandse grens in Limburg plots Vlaanderen noemt, is een illustratie van het Vlaams imperialisme, met als kers op de taart de creatie van Vlaams-Brabant. Want dat laatste is natuurlijk een contraditio in terminis: het is ofwel Vlaanderen ofwel Brabant maar het kan nooit allebei zijn.

Op dat gebied is het Vlaams nationalisme in hetzelfde bedje ziek als de Belgicisten: beiden beroepen zich op en verdedigen een construct, een kunstmatig gecreëerde geografische entiteit die alleen maar rechtse doelen dient en alleen maar dienstig is voor zij die de macht hebben of die ambiëren. Vlaanderen is een even kunstmatige uitvinding als België en ik verwerp dus de verdediging van het eerste ten nadele van het tweede.

ministe van agitatie is offline  
Oud 18 februari 2011, 08:42   #108
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Wat is Vlaanderen en sinds wanneer wordt heel het Nederlandstalige deel van België zo genoemd?
dat moet toch al kort na 1830 geweest zijn.

maar officieel zeker sinds 1970, toen op vraag van de Franstaligen de gewesten werden gecreëerd, en het Noordelijk gedeelte de naam "Vlaams Gewest" kreeg.
Oud 18 februari 2011, 08:43   #109
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De grens tussen Vlaanderen en Brabant bij Antwerpen is de Schelde. Dat is altijd zo geweest en daar zijn zelfs veldslagen uitgevochten tussen Vlamingen en Antwerpenaars.
Dan wel Linkeroever aan Oost-Vlaanderen teruggeven en die containerterminals op eigen Antwerps grondgebied bouwen in plaats van Vlaamse dorpen ervoor plat te willen gooien, graag. We moeten dat Antwerps imperialisme hier niet.
Zwartengeel is offline  
Oud 18 februari 2011, 08:48   #110
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben geboren in Antwerpen en mijn voorouders zijn uit die regio afkomstig. Dat is sinds mensenheugenis Brabant, niet Vlaanderen. Ik heb met Vlaanderen niets te maken, tenzij ik eens een toeristische uitstap maak naar Gent, Brugge of de kust.

Het feit dat men nu heel de regio tot de Nederlandse grens in Limburg plots Vlaanderen noemt, is een illustratie van het Vlaams imperialisme, met als kers op de taart de creatie van Vlaams-Brabant. Want dat laatste is natuurlijk een contraditio in terminis: het is ofwel Vlaanderen ofwel Brabant maar het kan nooit allebei zijn.

Op dat gebied is het Vlaams nationalisme in hetzelfde bedje ziek als de Belgicisten: beiden beroepen zich op en verdedigen een construct, een kunstmatig gecreëerde geografische entiteit die alleen maar rechtse doelen dient en alleen maar dienstig is voor zij die de macht hebben of die ambiëren. Vlaanderen is een even kunstmatige uitvinding als België en ik verwerp dus de verdediging van het eerste ten nadele van het tweede.
Sinds ca. 1430 zijn Vlaanderen en Brabant één (onder Philips de Goede)Er was een Staten Generaal die samenkwam in Brussel.
Taal en een gemeenschappelijke cultuur zijn altijd de bindmiddelen geweest.
"Vlaanderen" en "Brabant" zijn dus al 600 jaar twee stukken van hetzelfde en zelfs daarvoor was het alleen maar een kwestie van "Wie was de leenheer" en betrof het hetzelfde volk.
Pericles is offline  
Oud 18 februari 2011, 08:49   #111
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat moet toch al kort na 1830 geweest zijn.

maar officieel zeker sinds 1970, toen op vraag van de Franstaligen de gewesten werden gecreëerd, en het Noordelijk gedeelte de naam "Vlaams Gewest" kreeg.
Tot 1980 heette Vlaanderen correct 'Nederlandstalige Gemeenschap'. Daar hoor ik als Brabander bij, dat is een correcte omschrijving aangezien ik inderdaad Nederlandstalig ben. Maar Limburgers en Brabanders omschrijven als Vlamingen is niet alleen fout, het is lasterlijk.

Ik ben voor Vlaamse onafhankelijkheid, natuurlijk, als Vlamingen dat wensen moeten ze dat zeker doen. Zolang die onafhankelijkheid zich beperkt tot Vlaanderen - dat betekent dus tot Oost- en West-Vlaanderen - kan ik daar niets op tegen hebben. Maar die Vlamingen moeten ophouden om in naam van Brusselaars, Limburgers en Brabanders te spreken.

Oud 18 februari 2011, 08:53   #112
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tot 1980 heette Vlaanderen correct 'Nederlandstalige Gemeenschap'. Daar hoor ik als Brabander bij, dat is een correcte omschrijving aangezien ik inderdaad Nederlandstalig ben. Maar Limburgers en Brabanders omschrijven als Vlamingen is niet alleen fout, het is lasterlijk.

Ik ben voor Vlaamse onafhankelijkheid, natuurlijk, als Vlamingen dat wensen moeten ze dat zeker doen. Zolang die onafhankelijkheid zich beperkt tot Vlaanderen - dat betekent dus tot Oost- en West-Vlaanderen - kan ik daar niets op tegen hebben. Maar die Vlamingen moeten ophouden om in naam van Brusselaars, Limburgers en Brabanders te spreken.
die strijd is echt voorbij hoor, het Vlaams Gewest bestaat en staat voor Vlaanderen. er bestaat een Vlaams volkslied, een Vlaamse vlag. Die laatste zie je wapperen in alle Vlaamse gemeenten, dus ook in Antwerpen, Vlaams-Brabant en Limburg.

benamingen zijn volatiel, het huidige Frankrijk is niet meer te vergelijken met het oorspronkelijke rijk der Franken. Rusland heeft zelfs niet meer zoveel te maken met het land van de Russen, enz....

Vlaanderen was vroeger gewoon een gehucht bij Brugge, als ik het goed voorheb, en ja, die benaming is later een eigen leven gaan leiden, en dan?

Als jij wilt ijveren voor een naamsverandering van Vlaanderen naar, pakweg, Zuidelijke Nederlanden, direct akkoord hoor. maar richt daarvoor eerst een partij op, zoals in elke goede democratie betaamt, ok?
Oud 18 februari 2011, 08:59   #113
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De huidige leidende politieke elite van Vlaanderen (Peeters, Dewever) is zelf niet eens uit wat jij 'Vlaanderen' noemt afkomstig, maar uit Antwerpen. Waar jij dan dat Vlaamse imperialisme dat zich over Antwerpen, Brabant en Limburg uitstrekt haalt is mij een raadsel. Heel jouw draait in feite volledig om een obsessie voor dat ene woordje 'Vlaanderen'. Indien Vlaanderen zou besluiten om morgen van naam te veranderen, zakt heel jouw betoog in elkaar. Het gaat jou gewoon om de naam en de vorm, meer niet. Het is gewoon een soort van anti-fetisj voor jou, een spielerei.
Zwartengeel is offline  
Oud 18 februari 2011, 09:01   #114
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Fortis doet het heel goed. Hoe spijtig toch dat dit net doorverkocht is geweest aand de Fransen...
Inderdaad, daarstraks nog op de radio gehoord (in Frankrijk): BNP-Paribas heeft UITZONDERLIJK grote winsten gemaakt, en de directeur zegde dat het grotendeels te danken was aan de uiterst voordelige acquisitie van het Belgische Fortis
patrickve is offline  
Oud 18 februari 2011, 09:14   #115
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Dat moeten zij niet, ik ben Vlaams-Brabander alsook mijn voorouders en ze mogen mij gerust tot een van hen rekenen. Zij hebben namelijk een gemeenschappelijke cultuur, taal, media, leefwereld, politieke partijen, etc etc. Kortom ze zijn deel van mijn volk. Het enige imperialisme dat ik hier ondervind is franstalig imperialisme.
Oud 18 februari 2011, 10:21   #116
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

De buitenlander lacht met Belgie, niet met Vlaanderen.
Voorzover hij al op de hoogte is van wat er hier gebeurt, want deze morgen doorzocht ik de site van CNN, en eerlijk gezegd, ik kon niets vinden over ons wereldrecord. Overschat het belang van ons land niet.
forzaflandria is offline  
Oud 18 februari 2011, 10:29   #117
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Enkele uren geleden werd er op CNN gelachen met het wereldrecord onderhandelen van Belgie. Geert...Hoste werd hierover geïnterviewd

En zonet in het Nederlandse nieuws over Vlaanderen die Brussel maar niet wil loslaten "HOEWEL ER GEEN KIP NEDERLANDS SPREEKT" aldus de journalist tot de Nederlandse bevolking. Kris Peeters en Maingain werden hierna geïnterviewd. Deze laatste was duidelijker naar de wereld toe en zei dat Brussel niets van Vlaanderen wil weten, en dat als Vlaanderen een splitsing wil dat Wallonië + Brussel het nieuwe België zullen worden.

In België stijgen de voedel-, energie-, woon-, ...-prijzen en ondertussen zit een dikke zwetende halve gare en een Italiaanse homo (heb niets tegen homo's om een lange onnodige discussie te vermijden) te bakkelijen over wie de grootste stuk van de taart krijgt. Nog eventjes en er blijft daar niets meer van over, stelletje ***
En het is allemaal de schuld van de separatisten. Die van 1830...
... repeat ...
Zwitser is offline  
Oud 18 februari 2011, 10:43   #118
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Heel jouw draait in feite volledig om een obsessie voor dat ene woordje 'Vlaanderen'. Indien Vlaanderen zou besluiten om morgen van naam te veranderen, zakt heel jouw betoog in elkaar. Het gaat jou gewoon om de naam en de vorm, meer niet. Het is gewoon een soort van anti-fetisj voor jou, een spielerei.
Neen. Heel Nederlandstalig België 'Vlaanderen' noemen is hetzelfde als heel Nederland benoemen als 'Holland'. Net zoals Holland een provincie is van Nederland, zo is Vlaanderen maar een deel van Nederlandstalig België. Heel dat deel omschrijven als 'Vlaanderen' is een pars pro toto.

Mij omschrijven als Vlaming en mijn cultuur als Vlaams is een gotspe.

Oud 18 februari 2011, 10:46   #119
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
De buitenlander lacht met Belgie, niet met Vlaanderen.
Voorzover hij al op de hoogte is van wat er hier gebeurt, want deze morgen doorzocht ik de site van CNN, en eerlijk gezegd, ik kon niets vinden over ons wereldrecord. Overschat het belang van ons land niet.
Belgie en Vlaanderen, beide zijn om te lachen.

Het land omdat het een onwerkbare abominatie is en de Vlamingen omdat het een lapzwans volk is zonder enige trots.
Oud 18 februari 2011, 10:48   #120
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. Heel Nederlandstalig België 'Vlaanderen' noemen is hetzelfde als heel Nederland benoemen als 'Holland'. Net zoals Holland een provincie is van Nederland, zo is Vlaanderen maar een deel van Nederlandstalig België. Heel dat deel omschrijven als 'Vlaanderen' is een pars pro toto.

Mij omschrijven als Vlaming en mijn cultuur als Vlaams is een gotspe.
Vraagje: waarom noemen de Luikenaars zich Waal, net als de Belgisch-Luxemburgers en de Henegouwers?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be