![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#103 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dan vrees ik dat er met u niet te praten valt.... Vermits ik hier nieuw ben zal ik u nog het voordeel van de twijfel geven maar in ieder geval zou ik niet graag aan de onderhandelingstafel zitten met iemand die dergelijke uitspraken de zijne maakt. Bezint eer ge begint! U blijkt voorts ook niet te begrijpen dat (los van alle politieke kleur) indien we niets doen aan de huidige politieke situatie ons land wel degelijk failliet gaat. Een nieuwe staatshervorming is broodnodig voor iedereen. We hebben een goeie bedrijfsleider nodig die de hele boel uitkuist en saneert. Voor ons Vlamingen mocht dit zeker Di Rupo zijn, wij waren met velen bereid om een centraal-linkse regering te accepteren ... als dat geen compromisrijke houding is dan weet ik het niet. CNN? beste bron ooit http://www.google.be/images?hl=nl&q=...w=1680&bih=800 bekijk maar eens een paar van hun landkaarten. The Communist News Network op zijn best! |
|
![]() |
![]() |
#104 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het gaat hier wel om CNN international, in de VS zelf kijkt geen kat naar die zender, daar hebben ze een andere versie van CNN, waar de reportage van Geert hoste niet op de tv verscheen. Nog geen 20% van de progamma's op CNN international komen uit Atlanta, de meeste uitzendingen komen uit Hong kong en Londen http://en.justin.tv/radiomando1#/w/869810384/25 |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Franstaligen hebben nog niets (NIETS) toegegeven, ze hebben nog geen enkele nota goedgekeurd, laat staan zelf geschreven.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#107 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben geboren in Antwerpen en mijn voorouders zijn uit die regio afkomstig. Dat is sinds mensenheugenis Brabant, niet Vlaanderen. Ik heb met Vlaanderen niets te maken, tenzij ik eens een toeristische uitstap maak naar Gent, Brugge of de kust. De grens tussen Vlaanderen en Brabant bij Antwerpen is de Schelde. Dat is altijd zo geweest en daar zijn zelfs veldslagen uitgevochten tussen Vlamingen en Antwerpenaars. Het feit dat men nu heel de regio tot de Nederlandse grens in Limburg plots Vlaanderen noemt, is een illustratie van het Vlaams imperialisme, met als kers op de taart de creatie van Vlaams-Brabant. Want dat laatste is natuurlijk een contraditio in terminis: het is ofwel Vlaanderen ofwel Brabant maar het kan nooit allebei zijn. Op dat gebied is het Vlaams nationalisme in hetzelfde bedje ziek als de Belgicisten: beiden beroepen zich op en verdedigen een construct, een kunstmatig gecreëerde geografische entiteit die alleen maar rechtse doelen dient en alleen maar dienstig is voor zij die de macht hebben of die ambiëren. Vlaanderen is een even kunstmatige uitvinding als België en ik verwerp dus de verdediging van het eerste ten nadele van het tweede.
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar officieel zeker sinds 1970, toen op vraag van de Franstaligen de gewesten werden gecreëerd, en het Noordelijk gedeelte de naam "Vlaams Gewest" kreeg.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan wel Linkeroever aan Oost-Vlaanderen teruggeven en die containerterminals op eigen Antwerps grondgebied bouwen in plaats van Vlaamse dorpen ervoor plat te willen gooien, graag. We moeten dat Antwerps imperialisme hier niet.
|
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Taal en een gemeenschappelijke cultuur zijn altijd de bindmiddelen geweest. "Vlaanderen" en "Brabant" zijn dus al 600 jaar twee stukken van hetzelfde en zelfs daarvoor was het alleen maar een kwestie van "Wie was de leenheer" en betrof het hetzelfde volk. |
|
![]() |
![]() |
#111 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben voor Vlaamse onafhankelijkheid, natuurlijk, als Vlamingen dat wensen moeten ze dat zeker doen. Zolang die onafhankelijkheid zich beperkt tot Vlaanderen - dat betekent dus tot Oost- en West-Vlaanderen - kan ik daar niets op tegen hebben. Maar die Vlamingen moeten ophouden om in naam van Brusselaars, Limburgers en Brabanders te spreken.
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
benamingen zijn volatiel, het huidige Frankrijk is niet meer te vergelijken met het oorspronkelijke rijk der Franken. Rusland heeft zelfs niet meer zoveel te maken met het land van de Russen, enz.... Vlaanderen was vroeger gewoon een gehucht bij Brugge, als ik het goed voorheb, en ja, die benaming is later een eigen leven gaan leiden, en dan? Als jij wilt ijveren voor een naamsverandering van Vlaanderen naar, pakweg, Zuidelijke Nederlanden, direct akkoord hoor. maar richt daarvoor eerst een partij op, zoals in elke goede democratie betaamt, ok?
|
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#115 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#116 |
Parlementslid
|
![]() De buitenlander lacht met Belgie, niet met Vlaanderen.
Voorzover hij al op de hoogte is van wat er hier gebeurt, want deze morgen doorzocht ik de site van CNN, en eerlijk gezegd, ik kon niets vinden over ons wereldrecord. Overschat het belang van ons land niet. |
![]() |
![]() |
#117 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#118 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mij omschrijven als Vlaming en mijn cultuur als Vlaams is een gotspe.
![]() |
![]() |
#119 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het land omdat het een onwerkbare abominatie is en de Vlamingen omdat het een lapzwans volk is zonder enige trots.
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |