Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 1 maart 2011, 16:40   #101
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarkozy Bekijk bericht
en maar voort blijven lullen

je ziet toch graag een opgestoken middelvinger, deze is voor u.
Ah, u bent Franstalig?
Hollander is offline  
Oud 1 maart 2011, 16:40   #102
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Don't feed the troll!
Oud 1 maart 2011, 18:31   #103
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
VL 6.251.983 Nederlandstalige Vlamingen
BR 1.127.246 Nederlandstalige en Anderstalige Vlamingen
(samen: 7.379.229)

WL 3.456.775 Franstalige en Anderstalige Walen.
(samen 3.456.775)

Waterdicht genoeg?
Neen.
Want volgens jouw zijn alle inwoners van Vlaanderen Nederlandstalige(1) Vlamingen(2). Wie denkt dat dit met de realiteit overeenkomt leeft met minstens 2 waanideeën.
Iin mijn dorp is de bevolking voor meer dan 10% van niet-Belgische nationaliteit. Van de resterende 88% inwoners is dan nog een percentage dat het Nederlands slechts in zeer beperkte mate beheerst.

Laatst gewijzigd door pajoske : 1 maart 2011 om 18:35.
pajoske is offline  
Oud 1 maart 2011, 18:38   #104
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Neen.
Want volgens jouw zijn alle inwoners van Vlaanderen Nederlandstalige(1) Vlamingen(2). Wie denkt dat dit met de realiteit overeenkomt leeft met minstens 2 waanideeën.
Iin mijn dorp is de bevolking voor meer dan 10% van niet-Belgische nationaliteit. Van de resterende 88% inwoners is dan nog een percentage dat het Nederlands slechts in zeer beperkte mate beheerst.
Wat is er dan met die 2% gebeurd?
Oud 1 maart 2011, 18:43   #105
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
En zo de haven van Antwerpen plat leggen ? Bye bye Vlaamse Pharma en bye bye Vlaamse Chemie. Om maar de 2 belangerijkse draagers van de Vlaamse economie te noemen.
Dacht ge dat dit nodig zou zijn? Maar man toch, wat gaat Europa ondernemen tegen Vlaanderen wanneer die eenzijdig de onafhankelijkheid zouden uitroepen? Oorlog voeren? Raketten op ons af sturen?

Juist niets gaan die doen, dan alleen braaf netjes de toestand aanvaarden zoals hij is op dat moment.

En met de grenzen sluiten bedoel ik natuurlijk niet wat gij er onder hebt verstaan, maar ze terug in voegen te brengen zodat het niet langer vrije transit van goederen en personen is. Brengt lekker veel in 't laadje als transit land, kijk maar naar Zwitserland.

Maar wees gerust, ze zullen het zeker zover niet drijven. Ze zullen maar al te vrede zijn dat ze Vlaanderen kunnen erkennen als een onafhankelijke staat.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 maart 2011 om 18:57.
Garry is offline  
Oud 1 maart 2011, 18:49   #106
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog nooit gehoord van Duinkerke?

Enkele Vlaams-Nationalisten zijn aan het zweven en moeten dringend met de voetjes terug op de grond komen.
Grenzen sluiten? Wie dat zegt maakt zich hopeloos belachelijk.
Wallonië kan zich trouwens ongemoeid bevoorraden via Nederland. Over de weg, en via het spoor en via waterwegen. Zonder over Vlaams grondgebied te komen. Zoek eens op op welk grondgebied deze wegen liggen ten zuiden van Maastricht.
Stel dat Wallonië en Nederland een samenwerking zouden aangaan en grenzen sluiten voor Vlaanderen. Dan wordt Antwerpen volledig afgesloten van het buitenland. ben benieuwd wie dan laatste lacht.
Nederland verliest de grote concurrent Antwerpen. Wallonië neemt handel naar Zuid-Europa in handen.
Gij moet eens eerst goed lezen wat ik schreef en tevens ook wat ik schreef in #105
Garry is offline  
Oud 1 maart 2011, 18:51   #107
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Dan pakken ze andere havens, nederland , frankrijk keuze genoeg.

Want nee weet niet welk waanidee je dat doet geloven maar enderland gaat echt niet intern de EU grenzen gaan blokeren, dat KUNNEN ze zelfs niet.

Je kan dus nul de botten druk uitoefenen eens BUITEN belgie. Vandaar dat jezejf eerst buiten zetten om dan te onderhandelen heel dom is.
Nog ene die maar half leest wat er geschreven staat.
Garry is offline  
Oud 1 maart 2011, 18:54   #108
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Nergens? Zeg het maar hoor.

Vlaanderen heeft momenteel niet de structuur om alles te doen wat belgie momenteel doet. Die structuur zit grotendeels in brussel, BUITEN vlaanderen dus.

Dat afsplitsen en DAARNA gaan onderhandelen om dat over te dragen lijkt me debiel.

Ik zeg nergens dat vlaanderen dit niet kan, dat het op langere periode niet winstgevend KAN zijn, maar dat het moeilijk en veel werk EN onderhandelen zal vragen staat buiten kijf.

Misschien eens lezen wat ik zeg voor jezelf belachelijk te maken met zinloze commentaren?
Als het allemaal zo onmogelijk is, waarom maken de Belgicisten zich dan zo druk? Waarom schijten ze zo in hun broek, met andere woorden gezegd?

Laatst gewijzigd door Garry : 1 maart 2011 om 18:55.
Garry is offline  
Oud 1 maart 2011, 18:57   #109
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Wat is er dan met die 2% gebeurd?
12%=meer dan 10.

Laatst gewijzigd door pajoske : 1 maart 2011 om 19:04.
pajoske is offline  
Oud 1 maart 2011, 19:03   #110
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
En met de grenzen sluiten bedoel ik natuurlijk niet wat gij er onder hebt verstaan, maar ze terug in voegen te brengen zodat het niet langer vrije transit van goederen en personen is. Brengt lekker veel in 't laadje als transit land, kijk maar naar Zwitserland.
Jij wil dus dat als ik hier 2km verder een pakje boter of een doos aspro's ga kopen invoertaksen betaal en 2x maal een identiteitscontrole onderga.
Voor zulke ideeën heb ik maar een woord: idioot. In welke tijd leef jij? De middeleeuwen toen steden tolrechten mochten eisen?
pajoske is offline  
Oud 1 maart 2011, 19:09   #111
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen.
Goed dan. Het is wel handig als men de Belgische nationaliteit heeft. Dat levert dus een correctie op op mijn cijfers. Die cijfers zijn nog steeds keihard voorhanden op de administratie.

In feite is het verder niet belangrijk welke taal men spreekt. Belgen die in Vlaanderen wonen zijn Vlamingen (inwoners van Vlaanderen). Vlaming is namelijk geen bestaande, te registreren subnationaliteit.

Belgen die in Wallonië wonen zijn Walen (inwoners van Wallonië). Waal is namelijk geen bestaande, te registreren subnationaliteit.
Hollander is offline  
Oud 1 maart 2011, 19:17   #112
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het allemaal zo onmogelijk is, waarom maken de Belgicisten zich dan zo druk? Waarom schijten ze zo in hun broek, met andere woorden gezegd?
Kan je één voorbeeld geven van een belgicist die zichzelf ook belgicist noemt en die zich druk zou maken ?
ViveLaBelgique is offline  
Oud 1 maart 2011, 19:19   #113
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Don't feed the troll!
Ik vond het ook duidelijk, maar sommigen hebben nu eenmaal de neiging om toch mee te doen.
Vito is offline  
Oud 1 maart 2011, 19:38   #114
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dacht ge dat dit nodig zou zijn? Maar man toch, wat gaat Europa ondernemen tegen Vlaanderen wanneer die eenzijdig de onafhankelijkheid zouden uitroepen? Oorlog voeren? Raketten op ons af sturen?

Juist niets gaan die doen, dan alleen braaf netjes de toestand aanvaarden zoals hij is op dat moment.

Ja watte. Zwitserland is helemaal niet meer zo onafhankelijk zoals ze in hun marketing voeren. Ze hebben enorm veel verdragen voor het verkeer van goederen en personen en enorm veel verdragen voor uitwisseling van bankgegevens.

Ik wil hier niet de schoolmeester uithangen maar de EU staat voor vrij verkeer van goederen en EU burgers.

Citaat:
Maar wees gerust, ze zullen het zeker zover niet drijven. Ze zullen maar al te vrede zijn dat ze Vlaanderen kunnen erkennen als een onafhankelijke staat.
Bedankt voor de geruststelling.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 1 maart 2011, 21:23   #115
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zo de haven van Antwerpen plat leggen ? Bye bye Vlaamse Pharma en bye bye Vlaamse Chemie. Om maar de 2 belangerijkse draagers van de Vlaamse economie te noemen.
Al eens aan gedacht hoe doodsimpel het zou zijn om Rotterdam of Duinkerken te blokkeren. Bootje laten zinken met wat vuil spul in bijvoorbeeld. Kom man, denk je nu echt dat men een guerilla-oorlog in het hart van Europa gaat riskeren waar iedereen alleen maar slechter van wordt? Laat staan dat de Duitse chemie en de Engelse petrochemie zijn investeringen zou willen laten schieten, of de Singaporese haven. Zever maar verder ...
fonne is offline  
Oud 1 maart 2011, 21:25   #116
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij wil dus dat als ik hier 2km verder een pakje boter of een doos aspro's ga kopen invoertaksen betaal en 2x maal een identiteitscontrole onderga.
Voor zulke ideeën heb ik maar een woord: idioot. In welke tijd leef jij? De middeleeuwen toen steden tolrechten mochten eisen?
Tegenwoordig noemen ze dat "wegenvignet"
fonne is offline  
Oud 1 maart 2011, 21:27   #117
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je één voorbeeld geven van een belgicist die zichzelf ook belgicist noemt en die zich druk zou maken ?
Jaja, het is goed, er zijn geen Flaminganten in België, het volk houdt van zijn koning en de regering en de burger is zelfs bereid er zijn leven voor te geven om dit fantastische utopia te laten verderbestaan .
fonne is offline  
Oud 1 maart 2011, 21:31   #118
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals hoger geschreven is Wallonië groter dan Vlaanderen. Wat betreft aantal Vlamingen weet niemand over welk aantal het exact gaat. Eerst zou men eens een onweerlegbare omschrijving moeten geven van wie meetelt om het aantal Vlamingen te bepalen. Dat wordt een heel zware denkoefening.
Aanhanger van de Hollandse rekenkunde of zo?
fonne is offline  
Oud 1 maart 2011, 21:46   #119
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Waarop de erfgenaam van die Belgische staat drie dingen zal zeggen. Ok, we blokkeren de erkenning van Vlaanderen in alle internationale organen en we weigeren alle betalingen van de staatsschuld dat in Vlaamse handen is in afwachting van een regeling over de verdeling van de staattschuld......... U moet als niet erkend land dan maar eens een ander land proberen aan te pakken.
Ik zou zeggen doen gast,de yankees zullen die waalse luizen snel tot de orde roepen...

Laatst gewijzigd door Svennies : 1 maart 2011 om 21:47.
Svennies is offline  
Oud 1 maart 2011, 21:50   #120
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch straf dat het telkens de belgicisten of de francofoongezinden hier de eerste zijn om ofwel met geweld of anders met het plegen van sabotage op de proppen te komen....

Ik zou zeggen ,doe wat je niet laten kan jongens....
Svennies is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be