![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oh, U ge-de en gij-de natuurlijk alleen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Minister-President
|
![]() Dimitri, voor de Nederlanders is het vaak verwarrend. Zij verwarren nogal gemakkelijk de gij-vorm met de u-vorm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In mijn eigen Limburgs dialect is de "gij" vorm wel de beleefheidsvorm en daar wordt hij wél gebruikt tegen ouders en grootouders. De gewone vorm is dan "dich" en "du". Ich en dich en du, maken alle munsen schuw... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals ze op de tonen van de brabançonne zingen: Oh dierbaar België onzen ezel kan nie schij-ij-ten Want ze gat, is toegeplakt mee col... Oeps, da sal mijne portemonee niks opbrengen den 21 juli. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schaam u! Mocht ikzelf dergelijke fantasietjes ten berde brengen over úw aanbeden vlaamse leeuw, het zou klachten regenen bij de moderatoren ![]() Ikzelf zal maar weer eens over mijn hart strijken, en u de vrijheid van mening ongestraft laten misbruiken. ![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alweer iets bijgeleerd! De Bravezeun.
![]() Ik zal dan maar iets tegenover die poepsuiker zetten. Bij ons noemden ze dat "kontekermis". Ik heb die echter nooit gehad. 8) Maar die poepsuiker wil van Staaf wil ik best wel eens proberen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2/ Poepsuiker is hier: billekoek! En ja, je blijft er verdienen, zoals iedereen die spot met mijn edel land der belgen! ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
In Nederland is het wel gebruikelijk u te zeggen tegen je grootouders. Ooms en tantes zijn een twijfelgeval, meestal is het afhankelijk van de leeftijd. Vrienden en kennissen worden meestal met jij aangesproken, zolang ze niet veel ouder zijn dan de ouders. Onder leeftijdgenoten wordt door kinderen en jongeren altijd gejijd en gejou(w)d, bekend of niet. Onder dertigers begint dat pas minder te worden. Werknemers moeten (volwassen) klanten echter altijd met u aanspreken. In de hoogste elitaire en in protestants-christelijke kringen is het nog heel gebruikelijk dat kinderen ook hun ouders met u aanspreken. Enkele kinderen bij mij in de straat spreken hun ouders aan met u, wat ik vroeger altijd heel vreemd vond. Zij zijn inderdaad protestants. Het zorgde overigens voor problemen, want hun ouders waren vrienden van mijn ouders en ik was dus gewend om dan jij te zeggen. Ik moest steeds opletten hen wèl met u aan te spreken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#114 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
En we zullen zien, beste BUB-er... Gezien de massale media-aandacht die de BUB heeft gehad voor zo'n klein partijtje én het feit dat de Vlamingen zich massaal Belg voelen, kan het niet anders of u behaalt op 18 mei een klinkende overwinning op CD&V, N-VA en Vlaams Blok. Alvast proficiat, Guy zal u alvast contacteren in verband met de coalitievorming
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#117 | ||
|
![]() Citaat:
Ook als je hun leden bezig hoort, zijn de Duitsers slecht een vervelend groepje, dat best zo snel mogelijk Frans zou spreken, of terug naar Duitsland zou keren. Op de webstek is er trouwens enkel Frans en Nederlands, en tellen de Duitstaligen niet mee. Geeft goed het respect voor de gemeenschappen weer.
![]() |
![]() |
#118 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#120 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waar is Tantist?
![]()
The problem with quotes on the Internet is that it is hard to verify their authenticity - Abraham Lincoln Laatst gewijzigd door Weezer : 5 december 2007 om 12:43. |
![]() |
![]() |