![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Misschien beter de mensstandaard. What's the value of a coin compared to that of the hand that holds it?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
#102 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Welke partij stem je en leg uit waarom ?
Iedere keer dat ik voor de anderen heb gestemd, heb ik mij eigenlijk vergist, jij ook ... ? |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Garry : 10 maart 2011 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() VB
N-VA is te multicultureel. En ik heb genoeg van België. |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn stemrecht komt in zicht, het bestaan van een partij waarmee ik veel overeenkomsten heb niet. Ik wil heel zeker mijn democratisch recht gebruiken, maar het ontbreken van een ware democratie, die nergens in de wereld bestaat, zorgt ervoor dat het voor mij onmogelijk is om goed vertegenwoordigd te worden. Er zijn mensen, gelukzakken, die net als mij één stem krijgen, maar die een tien keer grotere vertegenwoordiging krijgen, een vertegenwoordiging die zegt wat zij willen.
Iemand met een afwijkende mening zoals ik kan alleen maar op het minst erge stemmen, de partij met de meeste overeenkomsten en de minst onverzoenbare verschillen met mezelf. Omdat ik toch nog iets vertegenwoordiging wil, zijn alle partijen die de kiesdrempel niet halen uitgesloten, alsook het oprichten van een eigen partij samen met die paar gelijkgezinden die ik nog niet gevonden heb, want dan heb ik gewoon nul vertegenwoordiging en worden uiteindelijk de meest door mezelf gehate standpunten gesteund doordat alle partijen met zetels dan evenredig met hun aantal zetels mijn stem krijgen. Enkel stemmen op één van de Grote Zes haalt iets uit, ook al is het weinig, het is beter dan niets en het voorkomt erger. Groen! is voor mij de minst slechte, om zeer uiteenliggende redenen, van milieu tot ethiek, al hangt dat ergens wel een beetje samen. Ergens hoop ik dat alle linkse partijen zich zullen verenigen in één 'moederpartij'. Daarin zouden de meest diverse 'onderpartijen' kunnen ontstaan en overleven en pas dan zou er iets kunnen bestaan waarmee ik in grote mate overeenkom en als mijn favoriete 'onderpartij' dan uiteindelijk geen zetel haalt, dan ben ik gerust dat de stem toch nog een beetje goed terechtkomt. |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stemmen voor VB zag ik ook niet zitten omdat die partij 50% moet halen om ook maar iets te kunnen veranderen. Stemmen op de kleinste partijen fragmenteerd het landschap men maakt het de traditionelen dus moeilijker om een meerderheid te vormen. de voorlaatste verkiezingen was dat dus LDD, maar toen NVA opkwam heb ik besloten om bij de laatste verkiezingen op NVA te stemmen. Ik verwachtte er eigenlijk niet te veel van, en moet zeggen dat ik heel verrast was door hun standvastigheid. Volgende keer stem ik dus terug NVA.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan ook een van de redenen waarom ik traditiegetrouw op het Vlaams Belang stem. Sedert mijn achttien stem ik al voor het - toen nog - Vlaams Blok. Uit volle overtuiging.
|
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() geen.
ik hou eigenlijk niet van politieke partijen.
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Al heb ik me de laatste tijd afgevraagd of het tactisch niet beter zou zijn de volgende keer nva te stemmen. Al heb ik nog nooit van mijn kiesgewoonte afgeweken
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geen vast stempatroon.
Ik weet evenwel dat een stem op VB of N-VA een verloren stem is. |
![]() |
![]() |
#114 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk dat zowat iedereen stemt voor een partij die hem het meeste voordeel kan opbrengen, indien die partij tenminste kans maakt om deel uit te maken van de regering.
Ik heb al gans mijn leven liberaal gestemd. Voor de federale verkiezingen verdeel ik mijn stem tussen MR en OVLD (kamer & senaat) Waarom? Omdat het liberale programma mij als bedrijfsleider het meest aanspreekt. Moest ik nu arbeider zijn zou ik waarschijnlijk wel voor een andere partij stemmen maar vraag me niet dewelke want het probleem stelt zich niet. |
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tegen Belgisch tijdsverlies (En niet alleen omdat de Vlaamse rand geen 10 jaar meer heeft), voor een gezond sociaal nationalisme!
![]() |
#118 |
Minister-President
|
![]() 't zal nog niet zijn kerel! Als zelfs Tim Pauwels zegt dat Karel Dillen de man was die weinigen kenden maar die wel Vlaanderen voor altijd veranderde dan kan je er van op aan dat de invloed van het Vlaams nationalisme zelfs veel groter is dan jij nog maar durft te vermoeden... Trouwens, dag na dag bewijs je zelf onze relevantie!
#119 |
Minister-President
|
![]() Tactisch zoals pragmatisch? Als zelf prof. Dewitte in haar 'politieke geschiedenis' van België ontegensprekelijk de invloed van het VB moet erkennen en beschrijven op het Belgische politieke bestel kun je toch bezwaarlijk tactische overwegingen inroepen om de VU-erfgenamen vrij spel te geven in hun zoektocht naar het licht in het Belgische doolhof?
#120 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bij de volgende verkiezingen gaat het niet om stemmenpercentage maar om tactiek. Derhalve mogen verkiezingen niets anders meer worden dan een referendum over België, al het overige is nutteloos en dient alleen maar om eventueel BDW meer postjes te geven.
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 12 maart 2011 om 15:41. |
|
![]() |