Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2011, 21:57   #101
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
En hier nog een.
Wie nu nog twijfelt...
http://www.youtube.com/watch?v=B7Iz1...eature=related
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 22:02   #102
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
dit lijkt me wel toch vrij ernstig

http://www.youtube.com/watch?v=NQZX7VjaoQ4
Ernstig in welke zin precies ?
We hadden toch niet echt behoefte aan nog een filmpje op youtube om te erkennen dat er zoiets als ufo-waarnemingen bestonden ?
Oud 19 april 2011, 22:08   #103
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ernstig in welke zin precies ?
We hadden toch niet echt behoefte aan nog een filmpje op youtube om te erkennen dat er zoiets als ufo-waarnemingen bestonden ?
jij misschien niet maar wel andren
Oud 19 april 2011, 22:20   #104
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jij misschien niet maar wel andren
Ik vrees dat jij en ik over wat anders praten...
Ik had het wel degelijk over ufo's ( unidentified flying object ) dus en niet over UFO's in de zin zoals exodus of anderen dat graag zien.

Laatst gewijzigd door praha : 19 april 2011 om 22:20.
Oud 20 april 2011, 06:15   #105
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dit lijkt me wel toch vrij ernstig

http://www.youtube.com/watch?v=NQZX7VjaoQ4
Het is te zien wat ge verstaat onder 'ernstig'.
Er staan duizenden filmpjes op youtube met ufo's en aliens.
De een als van betere kwaliteit dan de andere.
De een waarvan geweten is dat ze vervalst zijn, de andere niet.

In het filmpje dat je gaf zit een fragment, waar de 'ufo' exact dezelfde bewegingen maakt als de camera.
Dit is dus duidelijk een vlek op het raam, of een optische illusie veroorzaakt door een weerspiegeling van een lichtbron.

Als de makers van die documentaire daar al voor vallen, dan stel ik me wel ernstige vragen over de rest van het materiaal.

Maar ik herhaal.
Ik vindt het allemaal zeer interessant en zou het fantastisch vinden mochten sommige sitings echt blijken te zijn.
Maar op dit moment zijn er jammer genoeg geen echte wetenschappelijke bewijzen.
Oud 20 april 2011, 08:27   #106
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vindt het allemaal zeer interessant en zou het fantastisch vinden mochten sommige sitings echt blijken te zijn.
Je bent daar zeer zeker van overtuigd, maar je hebt het gewoonweg mis. Voor iedereen die zich voldoende heeft geinformeerd is het duidelijk dat UFO's bestaan.

Hoe je ook omgaat met bovenstaande case, het is duidelijk dat je in ontkenning bent.

Hier nog eens een andere case, ditmaal van in Belgie zelf. Dit is een amerikaanse docu met onder andere de verklaringen van de originele Belgische getuigen (o.a rijkswachters). Goeie docu en toont ook aan dat het hier weer om objecten gaat met een voor ons ongekende technologie.

http://www.youtube.com/watch?v=iDPxJxFNlvE
Oud 20 april 2011, 09:39   #107
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Bestaat buitenaards leven?
Ik denk dat het onwaarschijnlijk is dat er geen buitenaards leven is.
Onze zon is een ster en het universum bevat een niet uit te drukken hoeveelheid aan sterren.

Die sterren delen op zn minst de eigenschappen dat ze licht en warmte geven en hun ontstaan en vergaan verloopt ook al volgens herkenbare en vergelijkbare procédé's.

Rond onze zon draait (minstens) één planeet waar leven werkelijkheid is.

En dan trek jij de conclusie dat het onwaarschijnlijk is dat dit verschijnsel zich ergens anders ook heeft afgespeeld ! Dan mag je mij eens uitleggen op grond van wat je die conclusie trekt en aan welke eigenschappen onze zon en planetenstelsel voldoen om hen uniek te maken in het gehele universum ! Laat God buiten beschouwing aub.

Natuurlijk bestaat er buitenaards leven, het tegenovergestelde zou pas onwaarschijnlijk zijn en op gebied van kansberekening zelfs onmogelijk. Of er produkten van die buitenaardse levensvormen reeds, al dan niet in vliegende schotels, op aarde zijn neergesteken interesseert me eigenlijk geen mallemoer, tenminste niet als eventueel "bewijs".

Waarschijnlijk "krioelt" het van het leven in het universum maar wij, pretentieuze aardlingen, denken nog altijd dat we er het centrum van zijn en dat alles, letterlijk en figuurlijk, om ons draait !

Op naar de vrijspraak Els,

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 09:41   #108
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Onze zon is een ster en het universum bevat een niet uit te drukken hoeveelheid aan sterren.

Die sterren delen op zn minst de eigenschappen dat ze licht en warmte geven en hun ontstaan en vergaan verloopt ook al volgens herkenbare en vergelijkbare procédé's.

Rond onze zon draait (minstens) één planeet waar leven werkelijkheid is.

En dan trek jij de conclusie dat het onwaarschijnlijk is dat dit verschijnsel zich ergens anders ook heeft afgespeeld ! Dan mag je mij eens uitleggen op grond van wat je die conclusie trekt en aan welke eigenschappen onze zon en planetenstelsel voldoen om hen uniek te maken in het gehele universum ! Laat God buiten beschouwing aub.

Natuurlijk bestaat er buitenaards leven, het tegenovergestelde zou pas onwaarschijnlijk zijn en op gebied van kansberekening zelfs onmogelijk. Of er produkten van die buitenaardse levensvormen reeds, al dan niet in vliegende schotels, op aarde zijn neergesteken interesseert me eigenlijk geen mallemoer, tenminste niet als eventueel "bewijs".

Waarschijnlijk "krioelt" het van het leven in het universum maar wij, pretentieuze aardlingen, denken nog altijd dat we er het centrum van zijn en dat alles, letterlijk en figuurlijk, om ons draait !

Noorman
Ik denk dat je dat nog eens moet lezen.

onwaarschijnlijk dat er leven is =/= onwaarschijnlijk dat er geen leven is
Oud 20 april 2011, 10:21   #109
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Ik denk dat je dat nog eens moet lezen.

onwaarschijnlijk dat er leven is =/= onwaarschijnlijk dat er geen leven is

Yep, je hebt gelijk, excuses aan de auteur en ik vroeger naar bed

Noorman
Oud 20 april 2011, 15:36   #110
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Ik zal u trouwens een -Off topic- hint geven Noorman,

Er bestaan zoiets als een 'signature' op dit forum, waardoor je die 2 laatste regels hierboven (irrelevant en lichtelijk beschimmeld zoals ze zijn) niet telkens hoeft te hertypen, je kan ze gewoon in je signature zetten waardoor ze telkens verschijnen bij een bericht.

Wat is trouwens je pronostiek over 3 mei? Ik acht de kans groter dat er een ufo land voor het justitiepaleis dan dat EC haar cassatie binnenhaalt. (toch weer de on-topic brug gemaakt. YEssss )

Laatst gewijzigd door parcifal : 20 april 2011 om 15:37.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 18:27   #111
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik zal u trouwens een -Off topic- hint geven Noorman,

Er bestaan zoiets als een 'signature' op dit forum, waardoor je die 2 laatste regels hierboven (irrelevant en lichtelijk beschimmeld zoals ze zijn) niet telkens hoeft te hertypen, je kan ze gewoon in je signature zetten waardoor ze telkens verschijnen bij een bericht.
Weet ik wel, ik zie het niet als een signature, ze kan immers na 3 mei vervallen zijn, daarom hertyp ik het steeds

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Wat is trouwens je pronostiek over 3 mei? Ik acht de kans groter dat er een ufo land voor het justitiepaleis dan dat EC haar cassatie binnenhaalt. (toch weer de on-topic brug gemaakt. YEssss )
Wel, ik ben heel pessimistisch, er was geen rechtvaardigheid tijdens het proces en die kinderachtige trucjes rond die cassatieprocedures doen niet veel goeds vermoeden.

Maar ik blijf hopen op gerechtigheid.

Noorman
Oud 20 april 2011, 22:36   #112
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Je bent daar zeer zeker van overtuigd, maar je hebt het gewoonweg mis. Voor iedereen die zich voldoende heeft geinformeerd is het duidelijk dat UFO's bestaan.

Hoe je ook omgaat met bovenstaande case, het is duidelijk dat je in ontkenning bent.

Hier nog eens een andere case, ditmaal van in Belgie zelf. Dit is een amerikaanse docu met onder andere de verklaringen van de originele Belgische getuigen (o.a rijkswachters). Goeie docu en toont ook aan dat het hier weer om objecten gaat met een voor ons ongekende technologie.

http://www.youtube.com/watch?v=iDPxJxFNlvE
Ik vraag me soms af wat jij onder goed geïnformeerd verstaat...
Jij noemt je bv goed geïnformeerd maar als het neerkomt die informatie te delen faal je gigantisch...
... doet me btw denken aan die hele complot-theorie waar er steeds gesteld werd dat er bepaalde krachten ( heuse pionnen zelfs hier op 't forum ) aan het werk waren om net de zaak zo ongeloofwaardig mogelijk te laten overkomen door zelf info te leveren die onmiddellijk ge-debunked kon worden.
Oud 21 april 2011, 06:03   #113
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Ik heb u al gezegd dat ge daar fout in zit.
Ik ben wel degelijk voldoende geïnformeerd, misschien zelfs beter dan u, maar het is op dit moment niet verre van bewezen dat buitenaards leven bestaat, laat staan dat ze ons bezocht hebben.

Ufo's bestaan natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 21 april 2011 om 06:03.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 06:06   #114
Alboreto

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 21 april 2011 om 06:08.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2011, 04:41   #115
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is te zien wat ge verstaat onder 'ernstig'.
Er staan duizenden filmpjes op youtube met ufo's en aliens.
De een als van betere kwaliteit dan de andere.
De een waarvan geweten is dat ze vervalst zijn, de andere niet.

In het filmpje dat je gaf zit een fragment, waar de 'ufo' exact dezelfde bewegingen maakt als de camera.
Dit is dus duidelijk een vlek op het raam, of een optische illusie veroorzaakt door een weerspiegeling van een lichtbron.

Als de makers van die documentaire daar al voor vallen, dan stel ik me wel ernstige vragen over de rest van het materiaal.

Maar ik herhaal.
En dat maakt het zo triest; de valse bewijzen welke de geloofwaardigheid onderuit halen.
Nochtans lijkt het bestaan van ander intelligent leven niet zo onbelangrijk als men het wil doen uitschijnen. Het heeft uiteraard impact op ons leven daar het ons bestaan in een heel ander daglicht stelt net als vele dingen die we hier op onze planeet dagelijks als absoluut waar aannemen.

Maar vind jij zelf en anderen nu ook niet hoe contradictorisch het weer is;
buitenaards leven is onmogelijk en wie er in gelooft, belachelijk en dom en... Maar geloven in een god en mirakels is dan weer OK en "logisch"...
Te meer omdat religie ook lang niet wetenschappelijk bewezen kan worden.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2011, 14:53   #116
Rael
Vreemdeling

Standaard

Heren (en Dames, al merk ik er hier weinigen),

Laat ons nu eens even nuchter bekijken wat de mogelijkheden zijn :

Vooreerst even verduidelijken : als ik hieronder over leven spreek, dan hoeft dat niet echt intelligent te zijn, tenminste niet wat wij intelligent noemen.

Er zijn onnoemelijk veel sterren (>50 biljoen), en bij die sterren zijn er zeer vele die min of meer dezelfde dimensies hebben als onze zon. Bij de meeste van die sterren zullen ook planeten horen (exoplaneten), waaronder er weer een heel deel om gelijkaardige afstand van hun ster staan dan de aarde van de zon, en daarbij ook een gelijkaardige baan beschrijven. Het is niet geheel onwaarschijnlijk dat er daar ook bijzijn die net als onze aarde een magnetisch veld hebben, een dampkring en water op het oppervlak. Let op: dat hoeft niet noodzakelijk nu nog zo te zijn, maar ooit.
Kortom, er zijn zoveel planeten, dat het eenvoudigweg bijna uitgesloten is dat er niet enkele zijn die heel sterk op onze aarde lijken, en waar dus op één of ander moment een gelijkaardige evolutie heeft plaatsgevonden, plaats vindt, of zal plaatsvinden als hier.

Kwestie is nu, zouden we het überhaupt ooit te weten komen. Stel dat die levensvorm minder geëvolueerd is dan wij. In dat geval zullen wij die levensvorm moeten ontdekken, en gezien de dichtsbijzijnde ster waarrond we al aarde-achtige exoplaneten gespot hebben toch al gauw een dikke 20 lichtjaar ver lig, zal dat nog even duren.
Stel nu dat dat leven intelligenter (lees verder geëvolueerd) is dan ons. En dat ze de technologie hebben om afstanden van lichtjaren te overbruggen, dan stellen er zich twee vragen :
1- zouden die levensvormen zo dom zijn om zich te openbaren aan ons, onderontwikkelden ? Tenzij ze hier iets nuttigs zouden vinden en komen halen.
Als je de technologie hebt om lichtjaren te reizen, zal je wellicht wel redelijk makkelijk buiten zicht kunnen blijven.
2- voor welke reden zouden ze zowiso op zoek gaan naar andere levensvormen ?

Bovendien, en ik weet dat in deze gedachtengang nog enkele zwakke punten zitten, is het heelal overal even oud, dus is de kans dat ze niet zo erg gek veel voorstaan op ons redelijk groot. En dus zullen ze voor de overbrugging van tientalle lichtjaren wellicht ook veel tijd nodig hebben, en gezien die afstanden (tenzij je kan reizen aan +/- de lichtsnelheid). In elk geval lijkt het me niet onmogelijk dat ze dus nog onderweg zijn, om het ludiek te stellen. Busje komt zo...

Laatst gewijzigd door Rael : 22 april 2011 om 14:54.
Rael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2011, 16:15   #117
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rael Bekijk bericht
Heren (en Dames, al merk ik er hier weinigen),

Laat ons nu eens even nuchter bekijken wat de mogelijkheden zijn :

Vooreerst even verduidelijken : als ik hieronder over leven spreek, dan hoeft dat niet echt intelligent te zijn, tenminste niet wat wij intelligent noemen.

Er zijn onnoemelijk veel sterren (>50 biljoen), en bij die sterren zijn er zeer vele die min of meer dezelfde dimensies hebben als onze zon. Bij de meeste van die sterren zullen ook planeten horen (exoplaneten), waaronder er weer een heel deel om gelijkaardige afstand van hun ster staan dan de aarde van de zon, en daarbij ook een gelijkaardige baan beschrijven. Het is niet geheel onwaarschijnlijk dat er daar ook bijzijn die net als onze aarde een magnetisch veld hebben, een dampkring en water op het oppervlak. Let op: dat hoeft niet noodzakelijk nu nog zo te zijn, maar ooit.
Kortom, er zijn zoveel planeten, dat het eenvoudigweg bijna uitgesloten is dat er niet enkele zijn die heel sterk op onze aarde lijken, en waar dus op één of ander moment een gelijkaardige evolutie heeft plaatsgevonden, plaats vindt, of zal plaatsvinden als hier.
Het bestaan van buitenaards leven, ergens in het heelal, acht ik inderdaad bijzonder waarschijnlijk. Je zit er trouwens wat naast met je cijfers: er zijn veel meer sterren.

http://en.wikipedia.org/wiki/Observable_universe

Citaat:
Kwestie is nu, zouden we het überhaupt ooit te weten komen. Stel dat die levensvorm minder geëvolueerd is dan wij. In dat geval zullen wij die levensvorm moeten ontdekken, en gezien de dichtsbijzijnde ster waarrond we al aarde-achtige exoplaneten gespot hebben toch al gauw een dikke 20 lichtjaar ver lig, zal dat nog even duren.
Als de levensvorm minder geëvolueerd is dan wij, dan beschikken we over geen enkele technologie om te weten te komen dat ze bestaat. Neem Gliese 581, op nauwelijks 20 lichtjaar (een peulschil, als je bedenkt dat de doorsnee van ons sterrenstelsel alleen al 100000 lichtjaar bedraagt): daarvan zijn astronomen er zelfs niet uit of het gaat om vier of zes planeten. Laat staan dat ze zouden kunnen "zien" wat er op of onder het oppervlak gebeurt. Ook naar daar reizen is op dit ogenblik geen optie.

Citaat:
Stel nu dat dat leven intelligenter (lees verder geëvolueerd) is dan ons. En dat ze de technologie hebben om afstanden van lichtjaren te overbruggen, dan stellen er zich twee vragen :
1- zouden die levensvormen zo dom zijn om zich te openbaren aan ons, onderontwikkelden ? Tenzij ze hier iets nuttigs zouden vinden en komen halen.
Als je de technologie hebt om lichtjaren te reizen, zal je wellicht wel redelijk makkelijk buiten zicht kunnen blijven.
De vraag die je hierboven stelde, geldt dan evenzeer. Hoe zouden ze weten dat wij er zijn? Radiogolven? De eerste radiogolven zullen zo ongeveer rond 1920 de ruimte in geslingerd zijn en zijn dus detecteerbaar tot op 90 lichtjaar (als we aannemen dat die andere beschaving die technologie heeft en daarnaar op zoek is). Die radiogolven verzwakken wel met de afstand: de apparatuur van SETI kan radiogolven oppikken die 50 tot 100 lichtjaar ver gereisd hebben.

Het antwoord op de vraag of ze zich zouden laten zien is inderdaad volledig afhankelijk van de drijfveer van de andere beschaving. Als we de geschiedenis van de mens bekijken: een combinatie van nieuwsgierigheid en winstbejag. Bovendien, nog steeds vanuit menselijk perspectief, zou een ontmoeting met een technologisch superieure andere levensvorm wel eens heel slecht kunnen uitpakken. Onze geschiedenis zit vol van voorbeelden van uitroeiing, onderdrukking, slavernij en kolonisatie in gelijkaardige omstandigheden.

Citaat:
2- voor welke reden zouden ze zowiso op zoek gaan naar andere levensvormen ?
Wel, zoals ik schreef: een combinatie van nieuwsgierigheid en winstbejag. Kijk naar wat wij doen: we luisteren wel naar de ruimte met telescopen, maar effectief missies sturen zal pas gebeuren als de planeet echt niet meer bewoonbaar is of er een ernstig grondstoffenprobleem dreigt. Of als prestigeproject om het aanzien van een potentiële supermacht te vergroten. Dat is trouwens weer volop bezig:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...lunar_missions

Dat gaat dan om de maan, die in astronomische termen op een boogscheut van de aarde ligt.

De believers beschuldigen de non-believers er vaak van dat het typisch menselijk pretentie is ervan uit te gaan dat er geen ander intelligent leven bestaat. Daar geef ik ze gelijk. Maar het is volgens mij even typisch menselijk pretentieus ervan uit te gaan dat wij interessant of opvallend genoeg zouden zijn om ontdekt/bezocht te worden. Net zoals de mensen vroeger dachten dat het evident was dat de aarde het centrum van het heelal was, doen zij alsof het evident zou zijn dat de mens tussen de mogelijk duizenden of zelfs honderdduizenden andere levensvormen op een of andere manier een speciaal statuut zou hebben.

Citaat:
Bovendien, en ik weet dat in deze gedachtengang nog enkele zwakke punten zitten, is het heelal overal even oud, dus is de kans dat ze niet zo erg gek veel voorstaan op ons redelijk groot. En dus zullen ze voor de overbrugging van tientalle lichtjaren wellicht ook veel tijd nodig hebben, en gezien die afstanden (tenzij je kan reizen aan +/- de lichtsnelheid). In elk geval lijkt het me niet onmogelijk dat ze dus nog onderweg zijn, om het ludiek te stellen. Busje komt zo...
Gezien de grootte van het heelal, lijkt het me niet zo waarschijnlijk dat er andere intelligente levensvormen zich binnen de minuscule schaal van pakweg 100 lichtjaar hebben ontwikkeld (het observeerbare heelal heeft een doorsnee van 46 miljard lichtjaar). Dat levert dus nogal wat logistieke problemen op om te reizen, zelfs als je zou kunnen reizen tegen lichtsnelheid. Dus moet je al sneller dan het licht reizen, wat op dit ogenblik - voor zover we weten - zowel theoretisch als praktisch onmogelijk is.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2011, 18:14   #118
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Al dat geleuter over de mogelijkheid en de afstand etc etc...

Ze zijn hier.
Oud 22 april 2011, 20:09   #119
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cosmosssss Bekijk bericht
Exodus: zo juist!

Trouwens, er staan op zeer veel plekken zogenaamde stargates waarmee je door het heelal kan zwerven. o.m. in Yemen en Iraq.
Er is een vermoeden ook op ground zero (NY) maar nog niet helemaal uitgevogeld.

http://www.disclose.tv/action/viewvi...gate_in_Yemen/
Ik heb een account op disclose.tv en krijg wekelijks de top 10,maar 80% van die site zit vol met zever die ze nooit echt hard bewijzen. Dus uhm, niet om de ongelovige thomas uit te hangen, maar sommige mensen moeten echt eens naar buiten gaan en zelf kijken vooraleer ze gaan oordelen, theorieën maken, nonsens vertellen,...
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2011, 20:26   #120
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cosmosssss Bekijk bericht
ach ja, wat zeg je nou eigenlijk precies? of kan je dat niet duidelijk zeggen?
Kijk zelf maar wat je er van vind. Intresseert me niet wat men of jij er van vind, iedereen heeft een eigen en andere mening en zo hoort het ook!
Dat je video nonsens is. Heb al gekeken, daarom dat ik zei dat ik er een account heb.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be