Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2012, 06:57   #101
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Catelyn Tully / Stark?
Je kent de truken van GRRM nog niet goed precies...
Me dunkt dat jij eerder teveel hoop koestert dat dit bepaald personage nog leeft. Wat ik gelezen heb is dat een ander voornaam personage sterft.

Laatst gewijzigd door pixelpower : 22 juni 2012 om 06:57.
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 09:22   #102
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Jon Snow als Targaryen zou perfect logisch zijn.

Spoiler in witte tekst:

Three heads of the dragon: Daenarys, Aegon en Jon

Welk belangrijk personage sterft nog?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 22 juni 2012 om 09:23.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 11:02   #103
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Me dunkt dat jij eerder teveel hoop koestert dat dit bepaald personage nog leeft. Wat ik gelezen heb is dat een ander voornaam personage sterft.
Misschien, maar de reeks heet nu eenmaal : a song of ice and fire.

Als Danaerys voor Fire staat,staat Jon Snow voor Ice, dat lijkt me onmiskenbaar.
T'zou dan nogal straf zijn moest het hele 'ice'-departement opeens wegvallen.

Wie zit er nog in het noorden die iets van betekenis moet voorstellen?
Stannis? Of je moet de White Walkers plots gaan zien als personages, tot nu toe hebben die niet echt veel gezegd...

Maar niet getreurd, binnen dit en 3, 4 jaar weten we het.

Laatst gewijzigd door parcifal : 22 juni 2012 om 11:05.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 13:33   #104
van Maerlant

Standaard

Wie zou anders de derde kop van de draak worden? Barristan the Old?

edit: en Stannis is cool, parcifal. Nu ja, ik ga al lang content zijn als Bolton en zijn bastaard de kling over gejaagd worden. En de Freys, natuurlijk.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 22 juni 2012 om 13:35.
Oud 22 juni 2012, 16:09   #105
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik vind de Freys lang niet zo storend. Ze hebben een moeilijke positie in Westeros en vele natuurlijke vijanden, en worden zelf ook bedrogen (door Robb).

Hun reactie vind ik daarom nog lang niet zo "over de kling bejaagbaar".
Oud 22 juni 2012, 17:08   #106
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik vind de Freys lang niet zo storend. Ze hebben een moeilijke positie in Westeros en vele natuurlijke vijanden, en worden zelf ook bedrogen (door Robb).

Oh nee, dan ben je vast Jimmy Frey al vergeten...

Ik kan me zo voorstellen dat George Martin ooit op een juke-box in Brussel of Antwerpen een nummer van hem koos, en vervolgens de 'red wedding' in zijn fantasie bij elkaar componeerde.

Over de kling jagen dat gespuis!

Ps. Gisteren net voor het eerst 'The Rains of Castamere' gehoord in de versie van The National.
Splendid.

Laatst gewijzigd door parcifal : 22 juni 2012 om 17:13.
Oud 23 juni 2012, 12:03   #107
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

Walder Freys reactie op Robbs 'bedrog' is ietwat buiten proportie, vind je niet?
Hij is ook verantwoordelijk voor het feit dat niemand in Westeros het guest right ooit nog volledig zal vertrouwen. Schenden van de wetten van de gastvrijheid, verraden van je koning en je leenheer. May the Father judge him justly.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 23 juni 2012 om 12:05.
Oud 24 juni 2012, 03:17   #108
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Dat heb ik eerder deze week gedacht. Lijkt mij de enige logische verklaring voor de belofte van Ned tov Lyanna en waarom Ned steeds weigerde iets te zeggen over Jons moeder.

Waarom zou dat niet mogelijk zijn?
Ik ben momenteel bezig aan a Feast for Crows. In a Storm of Swords vertelt iemand dat Jons moeder zijn min is geweest, maar of dat de waarheid is? Het lijkt mij een mooie twist. Te meer dat Jon, indien hij gelegitimiseerd zou worden, de wettelijke erfgenaam zou zijn van Aerys. Hij is immers ouder dan Daenarys. Jon heeft wel geen enkele fysieke eigenschap die aan de Targaryens te linken is.

Wie weet is Rhaegar zelfs stiekem met Lyanna getrouwd, en moest Ned beloven hun kind te beschermen tegen Robert en Tywin.
Een interessante theorie, waar ik ook wel wat naar neig.

Zelf heb ik a Dance with Dragons al weer bijna een jaar uit, sterker nog ik heb dit boek speciaal bij mijn boekhandel moeten bestellen, dat had ik nooit gedacht toen ik in 1997 zomaar, het leek me wel leuk/goed, dat eerste boek kocht.

Anderzijds ben ik er niet helemaal uit hoe de kansen op een erfenis zijn voor erkende bastaarden, als het is zoals middeleeuws Europa dan konden ze in principe titels van hun vader(/moeder, maar dat was al controversiëler) erven, toch hadden ze in principe geen recht op de troon. Hoewel het huis Tudor, de kandidaat van de Lancasters, een zwakke claim hadden via de bastaard Lancaster tak de Beauforts. Toch trouwde de eerste Tudor koning met de York erfgename en benadrukte dat hij het recht op de troon had veroverd (by right of conquest).
Oud 24 juni 2012, 03:28   #109
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Walder Freys reactie op Robbs 'bedrog' is ietwat buiten proportie, vind je niet?
Hij is ook verantwoordelijk voor het feit dat niemand in Westeros het guest right ooit nog volledig zal vertrouwen. Schenden van de wetten van de gastvrijheid, verraden van je koning en je leenheer. May the Father judge him justly.
Persoonlijk had ik toen (pas) echt door wat voor wereld Martin wilde tonen, reëler en rauwer dan in sommige ander fantasy boeken.
Verder is de situatie in Westeros feitelijk een burgeroorlog en een anarchie, de daad op zich is oneervol en vol bedrog. Toch kan ik ook wel een wat lichtere 'echte' middeleeuwse variant bedenken; de executie van de laatste Hohenstaufen, Konradijn van Hohenstaufen in opdracht van Karel van Anjou, zeer oneervol, maar uit machtspolitieke overwegingen....

Anderzijds denken de Freys ook, dat ze beter worden van anderen. Verder was Robb uiteindelijk zijn koning, maar de Tully's waren nog steeds de (eerste) leenheer van de Frey's.
Oud 10 oktober 2012, 21:36   #110
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

SPOILER warning

---

Citaat:
Wie zit er nog in het noorden die iets van betekenis moet voorstellen?
Rickon Stark.

Hij is verbonden met de Wildlings (via Osha + zijn karakter), de Noorderlingen (via Manderly en Glover + zijn afkomst) en Stannis zijn leger (via Davos + potentiele huwelijkskandidaat voor Shireen).

Ik verwacht echter ook dat Melisandre een 'Dondarrion' gaat uitvoeren op Jon en eerder zij dus gaat verdwijnen. Ik vraag mij af of Jon zijn eed daarna nog geldig is.
Oud 10 oktober 2012, 22:40   #111
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
SPOILER warning
Rickon Stark.

Hij is verbonden met de Wildlings (via Osha + zijn karakter), de Noorderlingen (via Manderly en Glover + zijn afkomst) en Stannis zijn leger (via Davos + potentiele huwelijkskandidaat voor Shireen).
Rickon is 4 jaar, of 4 en een half?

Ik verwacht daar geen verwoestende acties van voorlopig, of martin moet een gigantische fast forward doen, niet zijn stijl denk ik.

Citaat:
Ik verwacht echter ook dat Melisandre een 'Dondarrion' gaat uitvoeren op Jon en eerder zij dus gaat verdwijnen. Ik vraag mij af of Jon zijn eed daarna nog geldig is.
Ha, dat had ik ook al gedacht.
Oud 11 oktober 2012, 08:54   #112
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ja ja, Rickon is schattig enzovoort. Maar geef nu even toe. Hoe fokkin cool is dit?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  548545_10151096030782734_1986625002_n.jpg‎
Bekeken: 69
Grootte:  30,1 KB
ID: 87946  

Oud 13 oktober 2012, 21:44   #113
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Rickon Stark lijkt mij wel degene, die de Starks van Winterfell zou kunnen herstellen als heer van Winterfell en landvoogd van het Noorden.

Spoiler & interpretatie:

Uiteraard eerst onder de voogdij van de Manderlings, die van af willen van de invloed van de Boltons.

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 13 oktober 2012 om 21:44.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 22:30   #114
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

A game of Zones
Oud 14 oktober 2012, 09:41   #115
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
SPOILER warning

---

Rickon Stark.

Ik denk (nu ja, hoop) eerder dat Jon gewoon nog leeft. Lijkt mij een beetje fout om de Lord Commander van de NW als ondode te laten rondlopen.

Oud 14 oktober 2012, 09:42   #116
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Rickon Stark lijkt mij wel degene, die de Starks van Winterfell zou kunnen herstellen als heer van Winterfell en landvoogd van het Noorden.

Spoiler & interpretatie:

Uiteraard eerst onder de voogdij van de Manderlings, die van af willen van de invloed van de Boltons.
Hihi, zeker in het Nederlands gelezen?

Oud 14 oktober 2012, 13:47   #117
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hihi, zeker in het Nederlands gelezen?
Ja en nee, ik ben begonnen in het Nederlands, maar de laatste boeken heb ik in het Engels gelezen.
Oud 13 januari 2013, 08:52   #118
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Game of Thrones niet genomineerd voor de Golden Globes. Bron.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2013, 22:30   #119
parcifal
Banneling

Standaard

De reactie van het amerikaanse publiek op S03E09 is, wel, interessant....

http://www.thedailybeast.com/videos/...ld-go-wtf.html

Tja, na the hobbit en disney-rommel is wat gebeurt na 'the rains of castamere' voor velen wellicht een verrassing.
Op mijn trouwfeest mogen ze dat nummer dus NIET spelen he.
Oud 11 april 2015, 21:56   #120
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh nee, dan ben je vast Jimmy Frey al vergeten...

Ik kan me zo voorstellen dat George Martin ooit op een juke-box in Brussel of Antwerpen een nummer van hem koos, en vervolgens de 'red wedding' in zijn fantasie bij elkaar componeerde.

Over de kling jagen dat gespuis!

Ps. Gisteren net voor het eerst 'The Rains of Castamere' gehoord in de versie van The National.
Splendid.
The Rains of Castamere mag blijkbaar niet meer gezongen worden. Video niet meer beschikbaar. Colosseum Music Entertainmnt GMBH heeft de auteursrechten.

Misschien was niet Jimmy Frey, maar de slachting van de Boergondische gasten op Kriemhild en Etzel's feest in het Nibelungen lied wel een inspiratie voor de red wedding. Of misschien heeft Martin iets tegen huwelijksfeesten. (Vind ik zelf ook altijd een calvarie) Zie ook, de purple wedding.

Ik ben nu net aan deel 4 begonnen. Het is een serie met een schitterende verhaallijn, hopelijk maakt de climax de verwachtingen waar. De toename van magie met de geboorte van de nieuwe draken, tegelijk met de activatie van "Others" en toenemende krachten van priesters en pyromancers doet heel wat speculaties rijzen, en dat maakt dat je wil blijven lezen natuurlijk. Ook al vind ik de schrijfstijl niet zo goed. Dikwijls toch vervelende passages. Jack Vance had dit verhaal moeten schrijven, die kan stadswijken, maaltijden of kledingdrachten op een sublieme manier neerpennen. Martin herhaalt steeds hetzelfde. Schapenvlees met ajuinen en ale. Kip met ajuinen en ale. Schapenvlees met wortelen en ajuinen en ale... De ajuinen komen me ondertussen de oren uit.

De HBO serie lijkt al wat beginnen afwijken van de boeken, en zal mogelijk eindigen voor de geschreven versie, want de TV-serie heeft wel commerciële deadlines.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be