![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Me dunkt dat jij eerder teveel hoop koestert dat dit bepaald personage nog leeft. Wat ik gelezen heb is dat een ander voornaam personage sterft.
Laatst gewijzigd door pixelpower : 22 juni 2012 om 06:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jon Snow als Targaryen zou perfect logisch zijn.
Spoiler in witte tekst: Three heads of the dragon: Daenarys, Aegon en Jon Welk belangrijk personage sterft nog?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 22 juni 2012 om 09:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als Danaerys voor Fire staat,staat Jon Snow voor Ice, dat lijkt me onmiskenbaar. T'zou dan nogal straf zijn moest het hele 'ice'-departement opeens wegvallen. Wie zit er nog in het noorden die iets van betekenis moet voorstellen? Stannis? ![]() Maar niet getreurd, binnen dit en 3, 4 jaar weten we het. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 22 juni 2012 om 11:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
|
![]() Wie zou anders de derde kop van de draak worden? Barristan the Old?
edit: en Stannis is cool, parcifal. Nu ja, ik ga al lang content zijn als Bolton en zijn bastaard de kling over gejaagd worden. En de Freys, natuurlijk.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 22 juni 2012 om 13:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind de Freys lang niet zo storend. Ze hebben een moeilijke positie in Westeros en vele natuurlijke vijanden, en worden zelf ook bedrogen (door Robb).
Hun reactie vind ik daarom nog lang niet zo "over de kling bejaagbaar".
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik kan me zo voorstellen dat George Martin ooit op een juke-box in Brussel of Antwerpen een nummer van hem koos, en vervolgens de 'red wedding' in zijn fantasie bij elkaar componeerde. Over de kling jagen dat gespuis! ![]() Ps. Gisteren net voor het eerst 'The Rains of Castamere' gehoord in de versie van The National. Splendid. Laatst gewijzigd door parcifal : 22 juni 2012 om 17:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
Hij is ook verantwoordelijk voor het feit dat niemand in Westeros het guest right ooit nog volledig zal vertrouwen. Schenden van de wetten van de gastvrijheid, verraden van je koning en je leenheer. May the Father judge him justly.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 23 juni 2012 om 12:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zelf heb ik a Dance with Dragons al weer bijna een jaar uit, sterker nog ik heb dit boek speciaal bij mijn boekhandel moeten bestellen, dat had ik nooit gedacht toen ik in 1997 zomaar, het leek me wel leuk/goed, dat eerste boek kocht. ![]() Anderzijds ben ik er niet helemaal uit hoe de kansen op een erfenis zijn voor erkende bastaarden, als het is zoals middeleeuws Europa dan konden ze in principe titels van hun vader(/moeder, maar dat was al controversiëler) erven, toch hadden ze in principe geen recht op de troon. Hoewel het huis Tudor, de kandidaat van de Lancasters, een zwakke claim hadden via de bastaard Lancaster tak de Beauforts. Toch trouwde de eerste Tudor koning met de York erfgename en benadrukte dat hij het recht op de troon had veroverd (by right of conquest). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder is de situatie in Westeros feitelijk een burgeroorlog en een anarchie, de daad op zich is oneervol en vol bedrog. Toch kan ik ook wel een wat lichtere 'echte' middeleeuwse variant bedenken; de executie van de laatste Hohenstaufen, Konradijn van Hohenstaufen in opdracht van Karel van Anjou, zeer oneervol, maar uit machtspolitieke overwegingen.... Anderzijds denken de Freys ook, dat ze beter worden van anderen. Verder was Robb uiteindelijk zijn koning, maar de Tully's waren nog steeds de (eerste) leenheer van de Frey's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister
|
![]() SPOILER warning
![]() --- Citaat:
Hij is verbonden met de Wildlings (via Osha + zijn karakter), de Noorderlingen (via Manderly en Glover + zijn afkomst) en Stannis zijn leger (via Davos + potentiele huwelijkskandidaat voor Shireen). Ik verwacht echter ook dat Melisandre een 'Dondarrion' gaat uitvoeren op Jon en eerder zij dus gaat verdwijnen. Ik vraag mij af of Jon zijn eed daarna nog geldig is.
![]() |
![]() |
#111 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik verwacht daar geen verwoestende acties van voorlopig, of martin moet een gigantische fast forward doen, niet zijn stijl denk ik. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja ja, Rickon is schattig enzovoort. Maar geef nu even toe. Hoe fokkin cool is dit?
![]() |
![]() |
#113 |
Europees Commissaris
|
![]() Rickon Stark lijkt mij wel degene, die de Starks van Winterfell zou kunnen herstellen als heer van Winterfell en landvoogd van het Noorden.
Spoiler & interpretatie: Uiteraard eerst onder de voogdij van de Manderlings, die van af willen van de invloed van de Boltons.
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 13 oktober 2012 om 21:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja en nee, ik ben begonnen in het Nederlands, maar de laatste boeken heb ik in het Engels gelezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() De reactie van het amerikaanse publiek op S03E09 is, wel, interessant....
![]() http://www.thedailybeast.com/videos/...ld-go-wtf.html Tja, na the hobbit en disney-rommel is wat gebeurt na 'the rains of castamere' voor velen wellicht een verrassing. ![]() Op mijn trouwfeest mogen ze dat nummer dus NIET spelen he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien was niet Jimmy Frey, maar de slachting van de Boergondische gasten op Kriemhild en Etzel's feest in het Nibelungen lied wel een inspiratie voor de red wedding. Of misschien heeft Martin iets tegen huwelijksfeesten. (Vind ik zelf ook altijd een calvarie) Zie ook, de purple wedding. Ik ben nu net aan deel 4 begonnen. Het is een serie met een schitterende verhaallijn, hopelijk maakt de climax de verwachtingen waar. De toename van magie met de geboorte van de nieuwe draken, tegelijk met de activatie van "Others" en toenemende krachten van priesters en pyromancers doet heel wat speculaties rijzen, en dat maakt dat je wil blijven lezen natuurlijk. Ook al vind ik de schrijfstijl niet zo goed. Dikwijls toch vervelende passages. Jack Vance had dit verhaal moeten schrijven, die kan stadswijken, maaltijden of kledingdrachten op een sublieme manier neerpennen. Martin herhaalt steeds hetzelfde. Schapenvlees met ajuinen en ale. Kip met ajuinen en ale. Schapenvlees met wortelen en ajuinen en ale... De ajuinen komen me ondertussen de oren uit. De HBO serie lijkt al wat beginnen afwijken van de boeken, en zal mogelijk eindigen voor de geschreven versie, want de TV-serie heeft wel commerciële deadlines.
![]() |