![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het is nog altijd beter u te amuseren met tabak, dan u helemaal niet te amuseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overal ter wereld waar een rookverbod is ingevoerd is het bezoek (in het allerbeste geval) gestagneerd...zeer vreemd omdat volgens sommigen een overgrote meerderheid (de niet-rokende bevolking) gediscrimineerd worden door de huidige situatie.. BS van de bovenste plank, als een rookvrije café zo'n gigantisch potentieël aan klanten zou hebben, waarom is het er dan nog niet ?..er is namelijk nu geen verbod op het hebben van een rookvrij café.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 26 april 2011 om 05:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Parlementslid
|
![]() Inderdaaad ...... buiten europa , zodat de belgische onstaat er zo weinig mogelijk belastingen kan op innen !
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Burger
|
![]() Dit stomme rookverbod gaat ook problemen geven voor koppels.
Mijn vriend is roker, ik al vijf jaar ex-roker. Tot nu toe gingen we graag samen naar ons stamkafeetje. Binnenkort zal ik dus ofwel grotendeels alleen aan de toog zitten, ofwel buiten met hem moeten gaan staan. Dat wordt leuk in de winter ! ![]() Door geen vrije keuze toe te laten worden nu ook een groot deel niet-rokers die zich niet druk maken om het passief roken letterlijk mee in de kou gezet. Ik vind het ook heel erg voor de uitbater van ons kafeetje, hij is een persoonlijke vriend - wij hebben dan maar besloten om ons cafébezoek te verminderen en ik vrees dat er nog velen gaan volgen...
I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. (Nelson Mandela) Laatst gewijzigd door Rangzen : 26 april 2011 om 14:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Parlementslid
|
![]() zeker en vast , men hele hebben en houwen verkoop ik later om in azië te kunnen gaan leven ! verweg van dit rot land dat door europa en klein links wordt bestuurt !
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
De groenen en afgunstsossen zijn inderdaad volop bezig met hun "maakbaarheid van de maatschappij". Die bestaat er in om ieders leven te regelen naar "hun" model. Na "hun" invulling van de begrippen racisme, solidariteit, identiteit, nationalisme, vrijheid, enz hebben ze nu (samen met de "SUV" rijder) ook "de roker" in het vizier. De vervolging van de roker is dus eens te meer een uiting van onverdraagzaamheid van deze klasse van naijver-sossen. Dat zij daarbij de vrijheid van anderen beperken zonder hun eigen vrijheid uit te breiden is in hun maatschappelijk-imperialistische visie totaal niet aan de orde. Ik kan lezen. Ik kan dus heel goed zien of het café waar ik naartoe ga een blauwe dan wel en rode sigaret aan de voordeur heeft hangen. Als ik vind dat roken én ongezond is én passief roken mijn gezondheid aantast dan hoef ik dat kaffé met de blauwe sigaret niet te betreden maar ga ik binnen bij de rode sigaret. De roker zijn stekkie en ik de mijne. Iedereen tevreden. Maar neen...de afgunstsossen kunnen het niet hebben dat "de roker" ook zijn stekkie heeft. (logisch ook want hij zit of helemaal alleen of tussen de andere azijnpissers te kniezen voor zijn bio-sapje in zijn niet-rokers "lokaal"). Het gaat er dus niet om of hij zijn vrijheid mag uiten in zijn "niet rokers" kaffé maar wel om het opheffen van de vrijheid in het wél rokers kaffé. Droevig...
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 26 april 2011 om 16:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
Minder roken - en uiteindelijk stoppen - is een win win situatie voor iedereen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |||
|
![]() Citaat:
Ga je nu op café om je te amuseren, of om te roken ? Want een niet-roker weigert ostentatief nog een café te bezoeken als hij daar niet meer mag roken, hetgeen me doet concluderen dat het fameuze "gezellige amusement van rokers onderling" eigenlijk ook niet veel soeps was, aangezien het amusement blijkbaar staat of valt met de hoeveelheid tabak. Citaat:
Citaat:
Niemand beweert dat het rookverbod in cafés van de ene dag op de andere massa's niet-rokers naar cafés zal lokken. Misschien op lange termijn, maar dat kan nog alle kanten uit. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Parlementslid
|
![]() Utopia .....? Thailand bedoel je !
![]() |
#114 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Heb je trouwens het lef om deze verzuurde anti-rokerspraat ook tegen je rokende 'cafévrienden' te zeggen of blijft het bij keffen op een anoniem forum ?.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 27 april 2011 om 05:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
Indien ge echt meent wat ge schrijft, dan kunt ge mensen als Vangeluwe en Dutroux bv niet veroordelen.
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
De meeste rokers steken er een op uit gewoonte. Ze denken er helemaal niet bij na. Een ex-roker.
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
Vervoer is noodzakelijk, roken is dat niet. Maar ook bij het vervoer zijn we bezig het gezonder te maken (lagere uitstoot, roetfilters, ...)
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() Roken is niet noodzakelijk maar 90% van alle vervuilende transporten is dat ook niet of kan een milieuvriendelijker alternatief gebruiken. Dit is dus kort door de bocht...idem met alle andere uitstoten van industrie en huishoudens..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toeristische reizen moeten minstens het dubbele kosten.
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn dus hopen niet-rokers die de sfeer het belangrijkste vinden en die niet voor hun gezondheid naar een toog gaan.. |
|
![]() |
![]() |