![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#102 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee, hebzucht is ook een harddrug ga je dit ook verbieden? Ga je het verbieden om een bedrijf te runnen met als enige doel winst maken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De film Casablanca moet daarom ook verboden worden. Weet je ook nog waarom? Omdat die film vol sex zit. Ingrid Bergman die een man tegenspreekt. Dat soort sex leidt tot hoerengedrag. Sex leidt tot immorele dingen, zoals de blote wijven op de schilderijen van de impressionisten. En altijd is er alcohol bij. Wat een afschuwelijke wereld! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neen we gaan cannabis toelaten. Voor het nastreven van een roes (en niet om aan te tutteren ter "degustatie" zogezegd) is dit een veel gezonder alternatief.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eneuh, als ik in vakantie ga, is het eerste wat ik doe een glaasje van mijn Talisker 57° North degusteren. Da's geen drank om te zuipen. Zelfs al zoude het kunnen betalen.
![]() |
![]() |
#108 |
Parlementslid
|
![]() Wat je een cultureel kenmerk noemt hoeft niet eeuwig zo te zijn, de Arabieren dronken veel voor de komst van de islam. De mogelijkheden die er nu zijn om sociaal wettelijk en cultureel aanvaardbaar in de roes te vluchten maakt ronduit slachtoffers zei het vaak onrechtstreeks afgebeeld. Ik denk dus dat er een serieuze onderschatting gebeurt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Parlementslid
|
![]() Ik kan me vinden in uw punt maar toch zou ik pleiten om gewoon beide aan banden leggen. Geen roes vandoen nergens goed voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() Wat is het volgende? een verbod op het eten van varkensvlees? de verplichting om met vier vrouwen te huwen? de verandering van de erfeniswetten zodat dochters maar de helft ontvangen van hun broers? Waarom niet ineens héél de sharia toepassen, inclusief het handjeshakken zonder latere invaliditeitsuitkering?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Gouverneur
|
![]() Dat jij het nergens goed voor vind is nog geen reden om het aan banden te leggen. Ik vind religie ook nergens goed voor, gaan we toch ook niet aan banden leggen?
Laatst gewijzigd door Coldwave : 12 juli 2011 om 01:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Minister
|
![]() In plaats van over 6 pagina's te slowchatten en te schelden / zeveren....
Zouden daar eens beter objectief over nadenken; waarom het ene verbieden maar het andere niet? Bedoel je kan er toch niet om dat de topicstarter op zich meer dan een punt heeft; drankmisbruik is "sociaal" aanvaardbaar ondanks het nog steeds schade aanbrengt aan misbruiker en 'onschuldigen' maar daar zien we geen graten in en dat verbieden we niet. Heb het ook al in andere discussies vermeld en ik blijf erbij; men moet of consequent zijn en alles wat schadelijk is verbieden en controleren maar waarom doet men dat niet? Publieke opinie bespelen en vals gevoel geven alsof men met de algemene gezondheid inzit. Waar is de logica van het ene ongezonde na het andere te laten gedijen terwijl men dat ene of die enkele risico's wel verbied... op welke basis maakt men onderscheid en hoe kan men dat verdikke justificieren voor zichzelf en anderen?! Tot nu toe heb ik daar nog niemand echt op weten antwoorden buiten de populistische en standaard(non-)argumenten.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Awel, dat U maar eens probeerd uit te leggen waarom er geen "ononderbroken voedsel-koelketen" in de koran uitgelegd is. Dat gaat veel meer doen dan het verbieden van alcohol. De enige reden waarom Mohammed alcohol en dergelijke verboden heeft, is omdat Mohammed mot had gehad met 1 van zijn rovers in een benevelde bui. 1 dooie rover en veel gezaag van de andere woestijnrovers later moest Mohammed zijn almachtige, onzichtbare vriend ter hulp roepen. Laat me het simpel houden, civilisatie begint met fermentatie. Het is duidelijk te merken, dat gebrek aan fermentatie. De hele islamitische wereld is in stagnatie, de enige moderne technologie die er gekend is , is import, verderfelijke rommel uit de dar-el-harb. Een levenswijze die het geloof aantast, verfoeilijk. Maar niet getreurd, eenmaal de geest uit de fles, is het zeer moeilijk om kennis terug in die fles te stoppen. Wijnbouw, bierbrouwen, drankstook, het kruipt waar het niet mag staan. Het enige verschil in streng Islamitische landen is dat het in't geniep gebeurd, net zoals in de VS tijdens de prohibitie. Ikzelf ben van mening, verbied iets, en het word aantrekkelijker, verleidelijker, interessanter. (Eigenlijk zou ik verboden moeten worden)En , als iemand zo'n verleiding niet kan weerstaan, awel, dat autodarwineerd zichzelf op termijn.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 12 juli 2011 om 01:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De ene wil die roes van zattigheid, de andere onoverwinnelijkheid van een cokehigh, nog een andere wil de vergetelheid van de Orpheus, de kracht der opiaten. Zichzelf overgeven aan vrouwe Fortuna en rondwervelen in de beneveling van winnen en de teneergeslagenheid van't verlies. En nog een ander wil de waarheid der religie. Neuh, geef mijn portie maar aan fikkie.
![]() |
![]() |
#119 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het topic gaat niet over jouw visie op de islam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |