Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 juli 2011, 14:49   #101
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Alles gaat dus in orde komen met Belgie, de zaken gaan goed en alles moet hetzelfde blijven.

Natuurlijk, er zullen ook zeurpieten zijn die beweren dat alles niet in orde komt, dat er nog niet eens meer een federale regering kan gevormd worden.

Daar gaan we alleszins geen rekening meehouden, die zever is immers niet belangrijk.
Oud 6 juli 2011, 14:50   #102
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Alles gaat dus in orde komen met Belgie, de zaken gaan goed en alles moet hetzelfde blijven.

Natuurlijk, er zullen ook zeurpieten zijn die beweren dat alles niet in orde komt, dat er nog niet eens meer een federale regering kan gevormd worden.

Daar gaan we alleszins geen rekening meehouden, die zever is immers niet belangrijk.
Ge wordt nog ne goeie
BWarrior is offline  
Oud 6 juli 2011, 14:53   #103
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ge wordt nog ne goeie
Ik ben altijd ne goeie geweest.

Het is de rest van de Vlamingen die kniesoren zijn, en blijkbaar beginnen ze meer en meer te zeveren evenredig aan de armoede die aan het groeien is.

Maar, alles komt goed. Griekse toestanden gaan we hier niet krijgen, net zoals men hier een tijdeje geleden zei dat de banken niet failliet konden gaan.
Oud 6 juli 2011, 14:58   #104
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ge wordt nog ne goeie
Is er dan een verschil tussen goeie en slechte belgen?

Ben ik dan een slechte belg?

Fj9lnir is offline  
Oud 6 juli 2011, 15:20   #105
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110705_126

Ik kan de reacties van het forum hier al zo voorspellen. Laat mij raden: een slecht onderzoek? Corrupte wetenschappers? Of zouden ze gewoonweg niet het einde van België willen...
Allemaal kiezers van de BUB, ge gaat zien.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 6 juli 2011, 15:55   #106
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Zal weinig steun krijgen, Belgen zijn zodanig geïndoctrineerd, dat het bijna onmogelijk wordt.
De meest geïndoctrineerde Belgen zijn Vlamingen. Hoeveel Vlamingen zijn geïdoctrineerd door de Flamingantische leiders? Praat met jongeren. Er zal een aantal de schuld van de problemen bij de Walen leggen. Maar asl ej hen dan vragt waarom kunnen de meesten geen zinnig antwoord geven. En enkel herhalen wat een of andere hen voorgekauwd heeft. Vraag eens aan de jongeren in je klas hoeveel er al ooit een Waal gesproken hebben. Hoeveel voldoende frans begrijpen om op de Franstalige zenders eens een andere klok te aanhoren.Als ik hoor waar jonge werkenden mee bezig zijn is dat zeker niet de splitsing van België. Wel de vraag waarom tot 1/3 van hun brutoloon naar de belastingen gaat om 6 regeringen te onderhouden. Wel de vraag of ze voldoende overhouden om behoorlijk te leven, een betaalbare woning te vinden enz.
Die Waals-Vlaamse tegenstellingen kan hen niet veel schelen. Behalve de kuddebeesten die zich laten opnaaien door leiders die enkel uit zijn op eigen voordeel.
pajoske is offline  
Oud 6 juli 2011, 16:00   #107
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De meest geïndoctrineerde Belgen zijn Vlamingen. Hoeveel Vlamingen zijn geïdoctrineerd door de Flamingantische leiders? Praat met jongeren. Er zal een aantal de schuld van de problemen bij de Walen leggen. Maar asl ej hen dan vragt waarom kunnen de meesten geen zinnig antwoord geven. En enkel herhalen wat een of andere hen voorgekauwd heeft. Vraag eens aan de jongeren in je klas hoeveel er al ooit een Waal gesproken hebben. Hoeveel voldoende frans begrijpen om op de Franstalige zenders eens een andere klok te aanhoren.Als ik hoor waar jonge werkenden mee bezig zijn is dat zeker niet de splitsing van België. Wel de vraag waarom tot 1/3 van hun brutoloon naar de belastingen gaat om 6 regeringen te onderhouden. Wel de vraag of ze voldoende overhouden om behoorlijk te leven, een betaalbare woning te vinden enz.
Die Waals-Vlaamse tegenstellingen kan hen niet veel schelen. Behalve de kuddebeesten die zich laten opnaaien door leiders die enkel uit zijn op eigen voordeel.
zever.
de jongeren willen een goede job waarmee ze elke maand rondkomen en een land waarin hun mogelijke kinderen een toekomst hebben.

als het hier wordt zoals Griekenland, indien ze de nota-Di Rupo invoeren, zal dat wel snel omslaan in pro-splitsing!
Shadowke is offline  
Oud 6 juli 2011, 16:30   #108
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
de jongeren willen een goede job waarmee ze elke maand rondkomen en een land waarin hun mogelijke kinderen een toekomst hebben.
Dat schrijf ik toch.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
als het hier wordt zoals Griekenland, indien ze de nota-Di Rupo invoeren, zal dat wel snel omslaan in pro-splitsing!
Dat heeft niks met splitsing te maken. Zij vragen zoasl de meeste burgers een goed bestuur. Wat dat met splitsing te maken heeft begrijp ik niet. Je hoeft een bedrijf toch ook niet te splitsen om het rendabel te maken. in tgendeel, de meeste bedrijven fusioneren om de kosten te drukken en hun concurrentiekracht te verhogen.
Vandaag zijn verschillende jongeren die ik ken enkel bezig met de 650 euro belasting die ze vanaf volgend jaar extra moeten gaan afdokken.
bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...rblijven.dhtml
pajoske is offline  
Oud 6 juli 2011, 16:46   #109
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
neen, dat zal wel ongeveer kloppen. de Vlamingen willen niet echt splitsen, ze willen wel zoveel mogelijk bevoegdheden naar Vlaanderen. in Franstalig België zijn dat trouwens 2 synoniemen.

voor de rest moet je opletten met de N-VA'ers die voor een unitair België zijn, ik ben ook voor een unitair België, een état Belgo-Flamand zoals ze zo mooi kunnen zeggen in het Franstalig gedeelte.
Je moet in het geheel opletten met die peilingen die aangeven dat zoveel procent van de mensen voor een unitair België is, want de meeste mensen hebben nog steeds totaal geen notie van wat dat begrip betekent. Velen denken nog steeds dat dat gewoon staat voor 'België niet splitsen'. Vraag maar eens willekeurig aan een paar mensen of ze vinden dat België unitair moet blijven, zonder dat ze doorhebben dat je hen aan het bedonderen bent.
SDG is offline  
Oud 6 juli 2011, 16:57   #110
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat schrijf ik toch.

Dat heeft niks met splitsing te maken. Zij vragen zoasl de meeste burgers een goed bestuur. Wat dat met splitsing te maken heeft begrijp ik niet. Je hoeft een bedrijf toch ook niet te splitsen om het rendabel te maken. in tgendeel, de meeste bedrijven fusioneren om de kosten te drukken en hun concurrentiekracht te verhogen.
Vandaag zijn verschillende jongeren die ik ken enkel bezig met de 650 euro belasting die ze vanaf volgend jaar extra moeten gaan afdokken.bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...rblijven.dhtml
De burgemeester van de stad Leuven is ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 6 juli 2011, 17:00   #111
Fj9lnir
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Nen N-VA'er, tiens.
Fj9lnir is offline  
Oud 6 juli 2011, 17:03   #112
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zit jij nog in het middelbaar onderwijs?
Ik word constant blootgesteld aan linkse leerkrachten en hun ideeën, daarbij hoort ook het verheerlijken van België.
Verder zijn veel kinderen geïndoctrineerd, bewust of onbewust, zullen veel Belgen hollanderhaters worden.
'Ah doa is dean hollenjer alweer'
'Eaj hollenjer, wie noemtj gea det?'
'En Hollenjer, geisse weer greun doon?'
Ze wijzen er steeds op dat zij anders zijn, in negatieve zin weliswaar want ja alle Hollanders (ongeacht het Limburgers zijn) zijn gierig en arrogant, die mensen zijn onaangenaam.
En ondertussen krijgt het kind het beeld van Hollanders dat ze minderwaardig zijn. Belgen zijn altijd voor de tegenstanders van Nederland (voetbal), puur uit haat en jaloezie, nergens anders om.
Ze weten niet beter.

Praat met jongeren, hallo ik ben er zelf een?
Ik praat er dag in, dag uit mee, begrijp je?
Walen krijgen helemaal niet de schuld, er zullen zeker mensen zijn die dat doen, dat weet ik ook wel. Maar er zijn ook jongeren die op een andere manier inzien dat België niet goed functioneert, dat er iets mis is.
Daarbij zijn er nog veel jongeren die van Hollanders niets willen weten, doch ze er bevriend mee zijn, zijn het allemaal 'kut Hollanders', of ja ze kunnen nog relativeren, sommige Hollanders zijn wel leuk, maar de meeste niet.
Zo ken ik er een aantal die absoluut tegen een fusie met Nederland zijn.
Weet je waarom? Omdat ze een belachelijk accent hebben, ze zijn gierig en arrogant, daar willen ze niet mee in één land wonen, en wie heeft hen dat geleerd?

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.

Laatst gewijzigd door Lavox : 6 juli 2011 om 17:09.
Lavox is offline  
Oud 6 juli 2011, 17:04   #113
Fj9lnir
Gouverneur

Standaard

Niet alle Belgen hoor
Vooral Groot-Luikenaars, eigenlijk.
Fj9lnir is offline  
Oud 6 juli 2011, 17:06   #114
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Louis Tobback.
Maar ik denk dat dit niet veel ter zake doet. Het is een zoveelste manier om de kosten af te wentelen maar de voordelen te behouden. Het West-Vlaamse provinciebestuur heeft ook een belasting geheven op tweede verblijven: om de eigen inwoners geen hogere belasting te laten betalen. De Vlaamse regering heeft ook de electriciteitsleveranciers verplicht subsidie te geven aan plaatsers van zonnepanelen. En dan maar met ene dikke nek verklaren dat de Vlaamse belasting minimaal stijgt.
Maar de grote massa blijft geloven in de verhaaltjes dat de Walen de stouteriken zijn en de Vlamingen (regering) engeltjes. Zalig de armen van geest.....
pajoske is offline  
Oud 6 juli 2011, 17:09   #115
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Zit jij nog in het middelbaar onderwijs?
Ik word constant blootgesteld aan linkse leerkrachten en hun ideeën, daarbij hoort ook het verheerlijken van België.
Verder zijn veel kinderen geïndoctrineerd, bewust of onbewust, zullen veel Belgen hollanderhaters worden.
'Ah doa is dean hollenjer alweer'
'Eaj hollenjer, wie noemtj gea det?'
'En Hollenjer, geisse weer greun doon?'
Ze wijzen er steeds op dat zij anders zijn, in negatieve zin weliswaar want ja alle Hollanders (ongeacht het Limburgers zijn) zijn gierig en arrogant, die mensen zijn onaangenaam.
En ondertussen krijgt het kind het beeld van Hollanders dat ze minderwaardig zijn. Belgen zijn altijd voor de tegenstanders van Nederland, puur uit haat en jaloezie, nergens anders om.
Ze weten niet beter.

Praat met jongeren, hallo ik ben er zelf een?
Ik praat er dag in, dag uit mee, begrijp je?
Walen krijgen helemaal niet de schuld, er zullen zeker mensen zijn die dat doen, dat weet ik ook wel. Maar er zijn ook jongeren die op een andere manier inzien dat België niet goed functioneert, dat er iets mis is.
Daarbij zijn er nog veel jongeren die van Hollanders niets willen weten, doch ze er bevriend mee zijn, zijn het allemaal 'kut Hollanders', of ja ze kunnen nog relativeren, sommige Hollanders zijn wel leuk, maar de meeste niet.
Zo ken ik er een aantal die absoluut tegen een fusie met Nederland zijn.
Weet je waarom? Omdat ze een belachelijk accent hebben, ze zijn gier en arrogant, daar willen ze niet mee in één land wonen, en wie heeft hen dat geleerd?
Maar de 'Belgen', zo leert men op school, waren tweeduizend jaar geleden de dappersten aller Galliërs. Is dat geen eer?
SDG is offline  
Oud 6 juli 2011, 17:10   #116
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Maar de 'Belgen', zo leert men op school, waren tweeduizend jaar geleden de dappersten aller Galliërs. Is dat geen eer?
Inderdaad, maar ze vergeten natuurlijk te vertellen dat die al lang dood zijn.
De Belgische revolutie wordt ook altijd verteld alsof het een heldendaad was, Willem I was de stouterik en Leopoldje en zijn opvolgers waren natuurlijk goede jongens, echte Belgen weliswaar.

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.

Laatst gewijzigd door Lavox : 6 juli 2011 om 17:13.
Lavox is offline  
Oud 6 juli 2011, 18:55   #117
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ga eens naar de Kust en luister naar de gesproken talen pakweg op de dijk : u zal er evenwel Frans als Nederlands horen. Franstaligen gaan nog steeds evenveel naar Vlaanderen als vroeger en lachen met dit communautaire brol. Ze stellen zich helemaal niet de vraag te weten wat de Vlamingen van hun aanwezigheid denken en ze hebben totaal gelijk. Vlamingen die het moeilijk hebben met al die Franstaligen aan de Kust (om met dit voorbeeld te blijven) hebben gewoon twee mogelijkheden : oftewel zwijgen en hun aanwezigheid accepteren, oftewel niet meer naar de Kust gaan.
Ik ken Blankenberge zeer goed en hoor op de dijk Nederlands, Frans, Engels, Duits en nog een paar andere talen en ze worden bovendien in veel gevallen in de horeca in hun eigen taal bediend, aangezien de kelners in de meeste gevallen meertalig zijn, uitzondering gemaakt voor Knokke en zeker de Panne waar veel kelners uitsluitend Frans spreken.

Maar je laatste zin is het probleem. Nadat jij en je FDF-kliek de bewuste Vlamingen in Brussel letterlijk weggepest hebben denk je nu hetzelfde te doen met de Vlaamse kust. Het komt er op neer dat de Vlaamse toeristen niet meer naar hun eigen kust zouden mogen komen omdat jij en je imperialistische vrienden aldus beslist hebben. Dit is gewoon ongelooflijk, je zet de wereld gewoon op zijn kop. Je bent niet alleen geen democraat, je bent ook een onvervalste fascist. En in Vlaanderen houden we absoluut niet van dit rapalje. Je bent dus gewaarschuwd.
robert t is offline  
Oud 6 juli 2011, 19:12   #118
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110705_126

Ik kan de reacties van het forum hier al zo voorspellen. Laat mij raden: een slecht onderzoek? Corrupte wetenschappers? Of zouden ze gewoonweg niet het einde van België willen...
De nagel op de kop!
robert t is offline  
Oud 6 juli 2011, 22:21   #119
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De meeste Vlaamse jongeren vragen zich misschien ook af waarom ze Franstaligen zouden moeten haten voor de eenvoudige reden dat ze Franstalig zijn. Dat heeft geen zin.
Sinds wanneer heeft onafhankelijkheid en eigenheid iets met haat te maken? zo van " Zij willen onafhankelijkheid en wensen niet meer voor ons te betalen, dus gaan we hen haten"?

Rare bedenkingen maak je soms wel.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 6 juli 2011, 23:04   #120
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
'Un flamand �* l'eau, c'est de la pollution. Tous les flamands �* l'eau, c'est la solution.' ...
Een gezegde zo oud als de straat. Ik heb redelijk lang in Wallonië gewerkt en dit werd me als mopje verteld door een van mijn medewerkers. Het was zo te zien niet hatelijk bedoeld maar wel een van de gebruikelijke uitingen, die hun superioriteit t.a.v. hun anderstalige landgenoten duidde.

Een ander veel gebruikt gezegde was: "Les flamins c'est ni des djens" of de Vlamingen zijn geen mensen.

Als je het politiek correcte haatgehalte wenst te bepalen kan men bijvoorbeeld flamand(s) en flamin(s) vervangen door "juif(s)".
fcal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be