Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2004, 15:34   #101
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Omdat met de franstalige brusselaars wél te besturen valt.
Ons groot licht se! Ah, met Franstalige Brusselaars valt wel te besturen! N-VA wil dus liever in zee met mensen als Olivier Maingain, Picqué, Durant en andere goede Vlamingen, dan met mensen als Deprez en Fourneaux!
Ik stel nergens dat het Vlamingen zijn, dat was ancapa die dat zei.
Ik zeg niet Maingain een toffe peer is, maar hij zal de Ijzeren Rijn verbinding niet willen tegenhouden, want dat is ook voor Brussel goed
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 15:48   #102
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis

Franstalig Brusselaars voelen zich niet Walen noch Vlamingen. Franstalig Brusselaars zullen nooit accepteren dat Brussel het hoofdstad wordt het onafhankelijk Vlaanderen. Antwerpen moet het hoofdstad worden van het onafhankelijk Vlaanderen en NIET Brussel
Over Brussel kan nog onderhandelt worden, maar de Franstalige Brusselaars zien wel in dat het economisch gezien veel interessanter is om de hoofstad te worden van het welvarende Vlaanderen, dan van het Waalse staatje met z'n overheidseconomie.
En ik blijf erbij dat de Brusselaars (zowel de franstaligen als de nederlandstaligen) het bestuur in de autonome staat Vlaanderen niet zullen tegenwerken.
wat een lachebekje ben jij
de brusselaars die zullen kiezen voor annexatie bij vlaanderen?????
jullie vlaams-nationalisten leven echt in jullie eigen wereldje, he?

brussel heeft vlaanderen niet nodig, en de brusselse identiteit is al even sterk als de vlaamse
als ze al zouden een nieuw huwelijk willen aangaan zou het met de walen zijn, maar ook dat geloof ik niet
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 15:52   #103
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Citaat:

Over Brussel kan nog onderhandelt worden, maar de Franstalige Brusselaars zien wel in dat het economisch gezien veel interessanter is om de hoofstad te worden van het welvarende Vlaanderen, dan van het Waalse staatje met z'n overheidseconomie.
En ik blijf erbij dat de Brusselaars (zowel de franstaligen als de nederlandstaligen) het bestuur in de autonome staat Vlaanderen niet zullen tegenwerken.

brussel heeft vlaanderen niet nodig, en de brusselse identiteit is al even sterk als de vlaamse
als ze al zouden een nieuw huwelijk willen aangaan zou het met de walen zijn, maar ook dat geloof ik niet
Neen ze willen geen enkel huwelijk aangaan, alleen de centen van de eventuele partner willen ze. Het is gelijk een hoer la capitale de la belgique
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 15:52   #104
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser
Voor mij volstaat het de miljardenstroom naar Wallonië te controleren (Ik zeg dus niet afschaffen maar controleren). De sociale zekerheid opsplitsen, de onderwijsfondsen herbekijken, enfin de voorbeelden zijn legio.
Ach man, als de sociale zekerheid gesplitst is, is er praktisch geen geldstroom meer en gaan de Walen België zelf opblazen. Of denk je nu echt dat die Belgischgezind zijn omwille van Mathilde's mooie snoetje?
komaan man denk toch eens na
50% van de brusselse lonen worden in vl en wal gespendeerd

denk je nu echt dat brussel zal blijven tolereren dat 50% van zijn gegenereerde welvaart gebruikt wordt om de vlaamse en waalse economie te ondersteunen?

moest dat geld geinvesteerd worden in brussel en de brusselaars zelf, zouden jullie groen van jaloezie zijn over het rijke brussel
Oud 11 juni 2004, 15:55   #105
Groot Bakkes
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als België barst, zullen de Brusselaars kiezen voor hetgeen hun economisch het best uitkomt, en dat zal Vlaanderen zijn. Ik ben ook voor het behoud van de Franstalige gemeenschap, in Brussel althans.

Citaat:
brussel heeft vlaanderen niet nodig
Brussel is geografisch ingesloten door Vlaanderen! Uw stelling is dus even belachelijk als zeggen dat Lesotho heel goed zonder Zuid-Afrika kan.
Bovendien zullen vele Vlaamse bedrijven hun hoofdzetel naar Antwerpen verhuizen als Brussel de hoofstad van Wallonië wordt. Zo lomp zijn Durant, Maingain en Picqué niet hoor.

Citaat:
en de brusselse identiteit is al even sterk als de vlaamse
Ik zeg ook niet dat er geen Brusselse franstalige identiteit bestaat, maardie wordt ook niet geboycot in het onafhankelijke Vlaanderen, zie mijn mening over de franstalige gemeenschap.
Oud 11 juni 2004, 15:56   #106
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:

Neen ze willen geen enkel huwelijk aangaan, alleen de centen van de eventuele partner willen ze. Het is gelijk een hoer la capitale de la belgique
????
je snapt het echt niet he
de motor van vlaanderen is brussel
20% van de vlamingen werkt er, maar bijna niemand woont er
moesten die 20% van de vlamingen hun loon spenderen in brussel ipv vllaanderen zou het rap gedaan zijn met zagen over een onafhankelijk vlaanderen
Oud 11 juni 2004, 15:57   #107
Groot Bakkes
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ach man, als de sociale zekerheid gesplitst is, is er praktisch geen geldstroom meer en gaan de Walen België zelf opblazen. Of denk je nu echt dat die Belgischgezind zijn omwille van Mathilde's mooie snoetje?

denk je nu echt dat brussel zal blijven tolereren dat 50% van zijn gegenereerde welvaart gebruikt wordt om de vlaamse en waalse economie te ondersteunen?
Denk eens aan al die Brusselaars die in Vlaamse bedrijven werken in Vlaanderen? Als Brussel ons economisch zou boycotten, krijgen ze dat dik in hun gezicht terug, en dat weten onze franstalige makkers maar al te goed.
Oud 11 juni 2004, 16:01   #108
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clercx
Wat enigszins grappig is aan Vlaams Blok (mocht het uiteindelijk niet zo triest zijn) is dat Vlaams Blok ook 'solidariteit' vermeld in hun kiescampagne.

Ze kunnen nog niet eens solidair zijn met Wallonië.

En natuurlijk kennen we allemaal de geschiedenis van België, dat Vlamingen vroeger onderdrukt werd en naar de voorlinies werden gestuurd en dat Walloniërs moeilijk doen over Nederlands leren.

So what: mocht ik in Wallonië leven en ik moet een 2de taal leren, dan zou ik Engels nemen en géén zo'n klein taaltje waar je buiten Vlaanderen en Nederland niets mee bent.

Vlaams Blokkers lijken mij voornamelijk een volk van ergernis: zo zijn er bvb. véél Vlaams Blokkers die géén job hebben, maar dan moet je ook eens hun houding en intelligentieniveau bekijken. Mocht ik bedrijfsleider zijn en ik heb de keuze tussen een vreemdeling die bekwaam is voor de job te doen, of een Vlaams Blokker die meteen in leuzetaal begint te ratelen en racistische taal begint te verkopen, dan geef ik ook die job aan die vreemdeling.

En Vlaanderen Eerst? wat is dat voor kortzichtige onzin: ik ben voor alle volkeren eerst, het doet er mij niet toe als dat nu een kleurling of een Vlaming is. Met zo'n partij als Vlaams Blok ben ik soms beschaamd Vlaming te zijn.
Kortom u valt voor de arrogantie en taalonbeschoftheid van de franstaligen en de gelegaliseerde en blijvend georchestreerde beplundering van de Vlamingen, ook wel eens "solidarité" genoemd in Wallonnië.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 16:02   #109
Groot Bakkes
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
????
moesten die 20% van de vlamingen hun loon spenderen in brussel ipv vllaanderen zou het rap gedaan zijn met zagen over een onafhankelijk vlaanderen
Het is inderdaad zo dat vele Vlaamse bedrijven hun hoofdzetel hebben in Brussel. Die (administratieve) banen hebben echter geen bepaalde grond nodig, zoals bijvoorbeeld mijnbouw dat wel heeft. Bijgevolg zouden in het onafhankelijk Vlaanderen (zonder Brussel zoals u beweert) die bedrijven hun hoofdzetels verhuizen naar de nieuwe hoofstad, bijvoorbeeld Antwerpen. Resultaat: baantjes weg. En we mogen niet vergeten dat er ook veel franstaligen in die bedrijven werken, dus die zijn dan ook allemaal de pineut.

Vlaanderen onafhankelijk
Oud 11 juni 2004, 16:04   #110
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als België barst, zullen de Brusselaars kiezen voor hetgeen hun economisch het best uitkomt, en dat zal Vlaanderen zijn. Ik ben ook voor het behoud van de Franstalige gemeenschap, in Brussel althans.
dit bewijst dat je niks kent van brussel
brusselaars zullen nooit of te nimmer kiezen voor degenen die het land hebben doen barsten waarvan zij de hoofdstad waren
daarbij, voor de miljoenste keer, brussel is an sich een veel rijkere regio dan vlaanderen
als er iemand zou willen trouwen, zou het wel vlaanderen zijn, al was het maar om de 100.000'en vlaamse jobs veilig te stellen

Citaat:
Citaat:
brussel heeft vlaanderen niet nodig
Brussel is geografisch ingesloten door Vlaanderen! Uw stelling is dus even belachelijk als zeggen dat Lesotho heel goed zonder Zuid-Afrika kan.
Bovendien zullen vele Vlaamse bedrijven hun hoofdzetel naar Antwerpen verhuizen als Brussel de hoofstad van Wallonië wordt. Zo lomp zijn Durant, Maingain en Picqué niet hoor.
Ingesloten? Wat gaan jullie doen? De Thalys lijnen blokkeren? Zaventem afsluiten? Vergeet niet dat jullie belgie willen opslitsen, he!
En Vlaamse bedrijven die uit Brussel zullen wegtrekken? Welke dan, meneer? De "Vlaamse" bedrijven die in Brussel zitten, zijn Belgische, Europese en wereld-bedriijven. Die gaan hun europese hoofdzetels niet verhuizen naar een provinciestadje als antwerpen om wat boze vlamingen een pleziertje te doen.

Citaat:
Citaat:
en de brusselse identiteit is al even sterk als de vlaamse
Ik zeg ook niet dat er geen Brusselse franstalige identiteit bestaat, maardie wordt ook niet geboycot in het onafhankelijke Vlaanderen, zie mijn mening over de franstalige gemeenschap.
da's fijn, maar eerst moet brussel zich uitspreken ofdat het wil aansluiten bij vlaanderen, en na 6 jaar brussel kan ik je zeggen dat een waanzinnige gedachte is
ik zou zeggen, bij een eventuele splitsing: 10% pro vlaanderen, 30% pro wallonie, 60% pro onafhankelijkheid
Oud 11 juni 2004, 16:05   #111
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

????
Het is inderdaad zo dat vele Vlaamse bedrijven hun hoofdzetel hebben in Brussel. Die (administratieve) banen hebben echter geen bepaalde grond nodig, zoals bijvoorbeeld mijnbouw dat wel heeft. Bijgevolg zouden in het onafhankelijk Vlaanderen (zonder Brussel zoals u beweert) die bedrijven hun hoofdzetels verhuizen naar de nieuwe hoofstad, bijvoorbeeld Antwerpen. Resultaat: baantjes weg. En we mogen niet vergeten dat er ook veel franstaligen in die bedrijven werken, dus die zijn dan ook allemaal de pineut.

Vlaanderen onafhankelijk
Welke "Vlaamse" bedrijven bedoel je dan precies? Ikea?
Oud 11 juni 2004, 16:07   #112
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clercx
Wat enigszins grappig is aan Vlaams Blok (mocht het uiteindelijk niet zo triest zijn) is dat Vlaams Blok ook 'solidariteit' vermeld in hun kiescampagne.

Ze kunnen nog niet eens solidair zijn met Wallonië.

En natuurlijk kennen we allemaal de geschiedenis van België, dat Vlamingen vroeger onderdrukt werd en naar de voorlinies werden gestuurd en dat Walloniërs moeilijk doen over Nederlands leren.

So what: mocht ik in Wallonië leven en ik moet een 2de taal leren, dan zou ik Engels nemen en géén zo'n klein taaltje waar je buiten Vlaanderen en Nederland niets mee bent.

Vlaams Blokkers lijken mij voornamelijk een volk van ergernis: zo zijn er bvb. véél Vlaams Blokkers die géén job hebben, maar dan moet je ook eens hun houding en intelligentieniveau bekijken. Mocht ik bedrijfsleider zijn en ik heb de keuze tussen een vreemdeling die bekwaam is voor de job te doen, of een Vlaams Blokker die meteen in leuzetaal begint te ratelen en racistische taal begint te verkopen, dan geef ik ook die job aan die vreemdeling.

En Vlaanderen Eerst? wat is dat voor kortzichtige onzin: ik ben voor alle volkeren eerst, het doet er mij niet toe als dat nu een kleurling of een Vlaming is. Met zo'n partij als Vlaams Blok ben ik soms beschaamd Vlaming te zijn.
Kortom u valt voor de arrogantie en taalonbeschoftheid van de franstaligen en de gelegaliseerde en blijvend georchestreerde beplundering van de Vlamingen, ook wel eens "solidarité" genoemd in Wallonnië.
tja, vlamingen moeten maar wat bescheidener worden
ten eerste is vlaams een non-taal, en is het officiele nederlands een derde-rangs taal
ten tweede is vlaanderen zwaar afhankelijk van brussel
als het brussel niet heeft, zijn er gewoon geen geldstromen uit te delen (allez, toch niet in de huidige richting )
Oud 11 juni 2004, 16:08   #113
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
en is het officiele nederlands een derde-rangs taal

???? WÁT?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 16:10   #114
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Denk eens aan al die Brusselaars die in Vlaamse bedrijven werken in Vlaanderen? Als Brussel ons economisch zou boycotten, krijgen ze dat dik in hun gezicht terug, en dat weten onze franstalige makkers maar al te goed.
LOL
denk je nu echt dat je hiermee een punt kan scoren? als vlaamse jobs wegvallen in brussel, zullen er veel te weinig brusselaars zijn die buiten brussel qerken om die gaatjes op te vullen
integendeel, hou alle brusselaars in brussel aan het werk, en dan nog zal men een vlamingenquota moeten invoeren, zeker in het begin
Oud 11 juni 2004, 16:11   #115
Hingis
Schepen

Hingis's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Hingis
Standaard

Citaat:
Citaat:

Der zijn ook Vlamingen die in Brussel komen werken. Jouw opmerking trekt op niets.
Oud 11 juni 2004, 16:11   #116
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
en is het officiele nederlands een derde-rangs taal

???? WÁT?
spaans, duits, engels, frans, italiaans
en dat zijn nog enkel maar europese talen
dan heb je nog aziatische en afrikaanse talen
ik denk dat nederlands zelfs niet in de top 20 van meest gesproken talen staat
Oud 11 juni 2004, 16:12   #117
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

???? WÁT?

Dat is nog geen reden om een taal een derderangs-taal te noemen. Elke taal is waardevol.
Oud 11 juni 2004, 16:14   #118
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat is nog geen reden om een taal een derderangs-taal te noemen. Elke taal is waardevol.
dat vind ik ook, en taalhoffelijkheid is essentieel als je ergens wil gaan wonen
maar kwa economisch nut is nederlands een derderangs-taal
Oud 11 juni 2004, 16:15   #119
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

dat vind ik ook, en taalhoffelijkheid is essentieel als je ergens wil gaan wonen
maar kwa economisch nut is nederlands een derderangs-taal
Oké, dat kon je er beter ineens bij zeggen, want zo klonk het alsof je iets anders bedoelde

sans rancune...
Oud 11 juni 2004, 16:17   #120
Groot Bakkes
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:

dit bewijst dat je niks kent van brussel
brusselaars zullen nooit of te nimmer kiezen voor degenen die het land hebben doen barsten waarvan zij de hoofdstad waren
daarbij, voor de miljoenste keer, brussel is an sich een veel rijkere regio dan vlaanderen
als er iemand zou willen trouwen, zou het wel vlaanderen zijn, al was het maar om de 100.000'en vlaamse jobs veilig te stellen
Zoals ik reeds zei, als Brussel onafhankelijk blijft van Vlaanderen of hoofdstad is van Wallonië, zullen alle Vlaamse bedrijven hun hoofdzetels verhuizen naar de nieuwe Vlaamse hoofdstad en zullen de 100'en Vlaamse (administratieve) jobs dus behouden blijven, zij het in een nieuwe omgeving.
De Brusselaars zullen dus wel een fusie willen, want die Vlaams werknemers leveren ook geld op aan de franstaligen. bv: een Brusselse man die broodjes maakt (smoskes, martino's, hmmm ) en die als lunch aan de Vlaamsewerknemers verkoopt, is dan plots ook zijn baan kwijt, snap je?

Citaat:
Citaat:
Ingesloten? Wat gaan jullie doen? De Thalys lijnen blokkeren? Zaventem afsluiten?
Dat is onze geheime tactiek. Nee, even serieus: ik stel alleen maar dat bij een eventuele boycot van Brussel tegen Vlaanderen, Vlaanderen zeer hard kan terugslaan.

Citaat:
En Vlaamse bedrijven die uit Brussel zullen wegtrekken? Welke dan, meneer? De "Vlaamse" bedrijven die in Brussel zitten, zijn Belgische, Europese en wereld-bedriijven. Die gaan hun europese hoofdzetels niet verhuizen naar een provinciestadje als antwerpen om wat boze vlamingen een pleziertje te doen.
Belgacom heeft veel Vlaamse werknemers, Dexia, verschillende media-tenoren,...

Citaat:
Citaat:
da's fijn, maar eerst moet brussel zich uitspreken ofdat het wil aansluiten bij vlaanderen, en na 6 jaar brussel kan ik je zeggen dat een waanzinnige gedachte is
ik zou zeggen, bij een eventuele splitsing: 10% pro vlaanderen, 30% pro wallonie, 60% pro onafhankelijkheid
Als de mensen goed ingelicht worden over de voor- en nadelen, dan ben ik er zeker van dat PRO Vlaanderen een meerderheid zou halen, vanwege de extra welvarendheid en het niet-verdwijnen van jobs.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be