![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() Dat worden leidinggevende functies. Ingenieurs zitten vaak op de dienst patrimonium of openbare werken en zijn daar afdelingshoofd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ... die lang niet bij elke overheid van toepassing zijn en die evengoed bovenop al die andere extra-legale voordelen in de privé bestaan.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en? Denk je dat die daar de extra-legale voordelen krijgen die hun collega's in de privé krijgen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga ze eens opsommen. Groepsverzekering = hoog ambtenarenpensioen Hospitalisatie idem Maaltijdcheques idem GSM/Laptop idem Onkostenvergoedingen idem (per km een goei 0.32 euro als ge moet reizen voor uw job) Bijscholingsmogelijkheden idem Rest er nog de bedrijfswagen....tja, weet je, het is een fabeltje om te denken dat iedereen in de prive een bedrijfswagen krijgt. En weet u, een bedrijfswagen betekent in de meeste gevallen een fors lager bruto loon. Wist je dat je betaalde voor uw bedrijfswagen op uw loon ? Van mijn studenten (die ik heb begeleid) die afgestudeerd zijn, zijn er verleden jaar 6 van de 8 voor de overheid begonnen. Wegens betere verloning, betere voorwaarden en minder stress. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() Noem ze eens op, die andere extralegale voordelen. Ik ben benieuwd (ik heb ook een paar jaar gewerkt als leidinggevende in de prive).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ingenieurs en doctors die bij de overheid aan de slag gaan, hebben in hun functies ook laptops en gsm's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar goed, laat ons het voorbeeld nemen dat hier eerder gegeven werd over een contractuele versus een statutaire; zogenaamd 200€ verschil maandloon. Dat rechtvaardigt geen honderden euro verschil in pensioen per maand, dus nee, dat minder verdienen omwille van uitgesteld loon is een fabeltje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu is het omgekeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...vesector.dhtml
Nog even ter herinnering. Als je zelf naar de baremas gaat kijken kom je ook tot dezelfde conclusie. Ik heb net de baremas A121 en verder bekeken bij de overheid voor universitairen. Man man, ze moeten daar niet klagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Prive ondernemers kunnen hier niet aan verdienen, toch is die lijst zeer belangrijk voor de samenleving in vlaanderen en Belgie, daarom moet een openbaar bestuur deze uitvoeren, dat is in ieder ontwikkeld land zo. En nogmaals mensen, overheidsdiensten, verzelfstandigde agentschappen en autonome overheidsdiensten zijn al enkele jaren hun personeel flink aan het terugschroeven uit besparing, dat is een resultaat op vraag van de bevolking en een vraag naar beter bestuur met minder overheid, nog meer kan niet en zal ook niet. De tijd dat de postambtenaar in het dorp dronken was van de druppeltjes die hij kreeg bij oude mensen bij het brengen van hun cheque is al lang voorbij, echte ambtenaren zijn aan het uitsterven bij Depost daar liberaliseerd men al een tijd, en werkt men zelfs met interimkantoren ![]() Ik zou zeggen ga dit weekend en volgend eens kijken in de technische werkplaatsen van NMBS, zo kan iedereen oordelen of deze dan echt heel de dag daar zitten op een stoel en niets doen ![]() •01 en 02/10 : opendeurdag in de werkplaatsen van Merelbeke en Stockem •08 en 09/10 : opendeurdag in de werkplaatsen van Oostende en Charleroi •15 en 16/10 : opendeurdag in de werkplaatsen van Hasselt en Kinkempois •22 en 23/10 : opendeurdag in de werkplaatsen van Mechelen en Salzinnes Alle werkplaatsen zijn open van 10.00u tot 18.00u. Maar dat gaan jullie niet doen, wel van achter een pc oordelen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Er gaan altijd functie's zijn waar je meer hebt en zelfde functie waar je minder hebt, dat is overal nu eenmaal zo.
Niemand houd mensen tegen om bij de overheid te solliciteren, als het er toch zo goed is ga jullie gang.. Maar het is moeilijk, moeilijker dan vroeger om de job te krijgen. Nog een groot nadeel bij de overheid is dat men daar nog altijd een groot diploma fetishisme heeft, zonder gepast diploma voor specifieke functie val je direct af, ook met het gepast diploma moet je gemiddeld 2 wervingsexamens doen en kan je voor jaren op een wervingslijst staan. Vele mensen hebben nog het beeld van een gemeenteambtenaar die werkt van 9 tot 5 en denken dat heel de overheid zo draaid, nou elk van de door ik eerder aangehaalde diensten (heel die lijst) draaid 24u op 24u 7 op 7 , veel mensen uit prive haken al af als zij horen weekends te moeten werken, nachten, en op feestdagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Werkzekerheid bij de overheid, bij de Vlaamse overheid heb je dit nog, bij alle andere overheidsdiensten zijn ze toch zo zeker niet meer hoor ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De 'afslanking' van het 'overtollig vet' zou een kleine miljard € per jaar opleveren... ![]() Man man man... Gelukkig is mijn boxer geen poxer... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 1 oktober 2011 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het kan met veel minder en als ze het zelf niet doen, dan zullen de markten er uiteindelijk wel voor zorgen. De NMBS is trouwens een voorbeeld van spilzucht binnen de ambtenarij. Een bedrijf dat met miljardendotaties nog steeds niet positief kan draaien, hoort per direct ontbonden te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Zoals ik al dacht, oordelen vanachter het pc scherm.
De nmbs verliest al jaarlijks 100 000 000 euro gewoon omdat ze in 3 gesplitst zijn. Er zijn daar niet teveel mensen aan het werk, er word verkeerd omgegaan met de budgetten en er zijn teveel topfuncties. Als men de problemen niet aanpakt bij de oorzaak, en juist maar jobs doet sneuvelen om de indruk te geven dat zij besparen gaat het probleem nog groter worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik vind daar niets belachelijks aan. Een studie toont aan zegt u, u vermeld dan ook bijna de helft van het personeel van heel de holding. U wild mensen op straat zetten die niets met het probleem van Nmbs te maken hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Prive bedrijven zijn enkel uit op winst, niemand zal het in zijn kop steken om na 1 maand faiiliet te gaan ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Werknemers bij het spoor zij het beu 5 jaar al : http://www.skynet.be/nieuws-sport/ni...-beu?id=810297
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het VBO wil enkel 80.000 meer vrachtwagens op onze al overvolle wegen, die prive organisaties vallen altijd vlug door de mand. ![]() Je hoeft geen VBO'er te zijn om te weten wat er misloopt bij het spoor. De Holding= de 3 (holding, nmbs en infrabel) moeten terug 1 organisatie worden, daarmee vang een heel nest vliegen in 1 klap. Je hebt minder personeel nodig want er zijn minder gesplitste diensten(en ook minder raden van bestuur en directies) en geen kosten meer die voortvloeien door de groep in 3 te splitsen. (en die zijn hoog, zeer hoog). Door van 3 dan 1 te maken kan je dan wel personeel besparen, maar niet met 3 apparte zoals nu. Het Vbo en co zou zich beter beginnen wapenen tegen de komende belastingsverhoging voor zelfstandigen en maatregelen tegen belastingsontduikingen bij kmo's, maar ze werpen liever stenen ergens anders in voor hen onbekend terrein om 80.000 meer vrachtwagens op de belgische wegen te zetten. Laatst gewijzigd door poxers : 2 oktober 2011 om 02:13. |
|
![]() |
![]() |