![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() Hier kan je je ecologische voetafdruk berekenen.
http://www.ecolife.be/bereken-je-ecologische-voetafdruk En wat het is: De ecologische voetafdruk = de oppervlakte aarde die nodig is om te voorzien in de levensstijl van een persoon, stad of land. Een voorbeeld: de ecologische voetafdruk van London = 2 x de oppervlakte van het Verenigd Koninkrijk . De ecologische voetafdruk werd 'uitgevonden' door twee Canadese onderzoekers en geeft aan hoeveel oppervlakte land er nodig is voor alles wat we produceren en aan afval achterlaten/verwerken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik kan wel begrijpen dat als je een tablet vitamine C inneemt, vitamine C is, en als je een citroen perst, je ook vitamine C binnenkrijgt, maar ook nog extra andere stoffen die in de citroen zitten. Maar vitamine C blijft ook vitamine C in tabletvorm... Dus ook voor vlees zal je buiten B12 nog anderde voedingsstoffen binnenkrijgen. Maar die B12 blijft B12. Laatst gewijzigd door Bulevardi : 6 september 2011 om 08:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
niet gezien dus! Q.E.D.!! hoe kan je in godsnaam oordelen over iets waar je niks van weet?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, als het je interesseert moet je eens oponderzoek gaan naar B17! zeer interessant! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() Die afschuwelijke Soja
80% van de soja is voor kweekvleesproductie. Die kunnen we gewoon missen. Sojakweek heeft een afschuwelijke voetafdruk door rooiing van Amazonia, kaalslag en rooiing van bossen en door monocultuur. Afschaffen gewoon. Tegen gefermenteerde soja is geen enkele contra-indicatie bekend (bv Tempeh, tamari etc) Soja kan door veganisten door peulvruchten vervangen worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hier ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Ecologische_voetafdruk ) vind ik dat de aarde 13.6 miljard hectare biologisch productieve oppervlakte zou hebben. Dat is ongeveer een kwart van het oppervlak van de aarde. Hoe komen de onderzoekers tot de conclusie dat 3 kwart van het aardoppervlak niet biologisch productief zou zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat spel becritiseren, daar begin ik niet aan. Om de subjectieve individuele verschillen te berekenen, zou je het model zeer gecompliceerd moeten maken. Jouw opmerking vind ik van weinig invloed, ik zal later zeggen waarom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() Bwa ze geeft een relatieve vergelijking, geen absolute, dwz: dezelfde fout of fouten die ze bevat gelden voor iedereen gelijkelijk. Maar ik weet ook niet hoe ze de verhouding cultiveerbare-niet cultiveerbare opppervlakte bepaald hebben. Hoeveel zou het dan moeten zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De berekening moet ons met een slecht geweten opzadelen maar zou alleen een relatieve vergelijking mogelijk maken? Dat houdt geen steek. Ik zou niet weten wat de totale biologisch productieve oppervlakte van de aarde is. Wel dat die 13.6 miljard ha betekent dat 3/4 van het aardoppervlak als niet biologisch productief wordt beschouwd. En dat verbaast me. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Vele boomsoorten hebben een eetbare binnenbast of kan je sap uit aftappen (berk, populier,....) Verder gebruiken we meer dan de helft van de eetbare planten niet. We verdelgen ze liever dan ze op te eten. Zie distel, brandnetel,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat door af en toe eens een kipje te eten je toch ook niks van schade toebrengt. Een kip leeft op het afval die jij produceert,.... het zou pas erg zijn moest je de overtollige kippen gewoon laten lopen.
|
![]() |
![]() |