Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 september 2011, 07:23   #101
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Als het nu nog niet duidelijk is dat de CDenV'ers postjespakkers zijn, dan weet ik het niet meer. En Belgie redden heeft daar duidelijk geen prioriteit boven.
Oud 14 september 2011, 07:35   #102
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Als het nu nog niet duidelijk is dat de CDenV'ers postjespakkers zijn, dan weet ik het niet meer. En Belgie redden heeft daar duidelijk geen prioriteit boven.
Was daar dan nog enige twijfel over? Enne, ge zou ervan kunnen verschieten hoe zinvol al die postjes gaan zijn om België wél te redden.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 14 september 2011 om 07:36.
Txiki is offline  
Oud 14 september 2011, 07:47   #103
Anna List
Banneling

Standaard

als Beke het moment maar niet aangrijpt om zich 'verantwoordelijk' op te stellen ... we kennen dat :s
Anna List is offline  
Oud 14 september 2011, 07:56   #104
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Leterme laat weten dat het feit dat de OESO zijn kantoren heeft op een boogscheut van de Moulin Rouge absoluut GEEN rol heeft gespeeld in ht nemen van de beslissing.
Anna List is offline  
Oud 14 september 2011, 08:01   #105
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik heb altijd gevonden dat een premier in lopende zaken meer zijn mond moet houden over de actieve politiek, en zeker over de formatie.

Nu blijkt dat Leterme zijn gemekker over dat er toch dringend een regering moet komen, wellicht een heel wat persoonlijker motivering als grondslag had.

(ik vind zijn stap naar Parijs geen postjespakkerij: hij moet toch werk hebben; dat hij werk zocht, is toch maar normaal)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 14 september 2011, 08:21   #106
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb altijd gevonden dat een premier in lopende zaken meer zijn mond moet houden over de actieve politiek, en zeker over de formatie.

Nu blijkt dat Leterme zijn gemekker over dat er toch dringend een regering moet komen, wellicht een heel wat persoonlijker motivering als grondslag had.

(ik vind zijn stap naar Parijs geen postjespakkerij: hij moet toch werk hebben; dat hij werk zocht, is toch maar normaal)
Dat is inderdaad normaal. Maar dat rijmt wel niet met de boodschap van de tjeeven. "Wij zijn een staatspartij die het land willen redden".
Als hij het land wil redden, redt hij EERST het land en dan pas gaat hij een postje pakken. En dan vind ik het ook normaal.
Nu legt hij een extra bom onder de regeringsvorming om zijn persoonlijk voordeel te halen.
Oud 14 september 2011, 08:23   #107
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad normaal. Maar dat rijmt wel niet met de boodschap van de tjeeven. "Wij zijn een staatspartij die het land willen redden".
Als hij het land wil redden, redt hij EERST het land en dan pas gaat hij een postje pakken. En dan vind ik het ook normaal.
Nu legt hij een extra bom onder de regeringsvorming om zijn persoonlijk voordeel te halen.

en je mag gerust stellen dat dit het eerste en enige positieve is wat hij gedaan heeft sinds 2007.
Anna List is offline  
Oud 14 september 2011, 09:09   #108
Imperator
Vreemdeling

Imperator's schermafbeelding

Standaard

"Allons enfants de la patrieje..."
Imperator is offline  
Oud 14 september 2011, 09:11   #109
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
naar de OESO

hehehe

Vervotje kapt ermee...
Londers kapt ermee...

who's next?
Adelbert?

de laatste doet het licht uit

et maintenant?
Het Belgische regime gaat notoir op de vlucht ...
Ernst Niessen is offline  
Oud 14 september 2011, 09:22   #110
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De CD&V is historisch een partij van verantwoordelijkheid en staatsmanschap.
De kopstukken van deze partij zullen niets onverlet laten om hun "verantwoordelijkheid op te nemen".

Oud 14 september 2011, 09:24   #111
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Imperator Bekijk bericht
"Allons enfants de la patrieje..."
t schijnt dat hij bij de OESO top een kantoor IN de Moulin Rouge onderhandeld heeft.
Anna List is offline  
Oud 14 september 2011, 09:24   #112
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Mr keen probleem Didier zal Leterme opvolgen. Oef nu zijn alle problemen opgelost

de koning moet wel uit NIce komen, de vent zat daar nog maar op zijn dik gat of hij moet al terug
brother paul is offline  
Oud 14 september 2011, 09:30   #113
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Dit is toch duidelijk opgezet spel.
Leterme stapt op om het zogegezegd noodzakelijk te maken dat er een nieuwe regering komt, met of zonder akkoord over BHV en de andere struikelblokken.
Gezien de onderhandelingen nu plots 'muurvast zitten' (nadat gisteren 'een akkoord dichtbij was'), zal het dus zonder moeten (natuurlijk zogezegd tegen de wil van iedereen, 'het is van moeten').
Zo zijn er zogezegd weer geen verliezers, ze handelen allemaal uit noodzaak...
Pfffft....
Rizzz is offline  
Oud 14 september 2011, 09:34   #114
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Dit is toch duidelijk opgezet spel.
Leterme stapt op om het zogegezegd noodzakelijk te maken dat er een nieuwe regering komt, met of zonder akkoord over BHV en de andere struikelblokken.
Gezien de onderhandelingen nu plots 'muurvast zitten' (nadat gisteren 'een akkoord dichtbij was'), zal het dus zonder moeten (natuurlijk zogezegd tegen de wil van iedereen, 'het is van moeten').
Pfffft....
daar zou ik (als overtuigd Vlaming) onmiddellijk voor tekenen ... ik denk echter dat Franstaligen de Nederlangstaligen die nu nog aan tafel zitten niet zo goedkoop zullen laten wegkomen nu ... zij zullen nog Vlaamse gemeentes uit de brand slepen.
Anna List is offline  
Oud 14 september 2011, 09:36   #115
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
daar zou ik (als overtuigd Vlaming) onmiddellijk voor tekenen ... ik denk echter dat Franstaligen de Nederlangstaligen die nu nog aan tafel zitten niet zo goedkoop zullen laten wegkomen nu ... zij zullen nog Vlaamse gemeentes uit de brand slepen.
Tja, ik ben een optimist zeker.
Rizzz is offline  
Oud 14 september 2011, 09:38   #116
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, ik ben een optimist zeker.
ik zie daar als Vlaming na 181 jaar B echt nog steeds geen reden toe.

realpolitik.
Anna List is offline  
Oud 14 september 2011, 09:48   #117
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik zie daar als Vlaming na 181 jaar B echt nog steeds geen reden toe.

realpolitik.
Eigen schuld, we laten ze 181 jaar met onze voeten spelen met dit soort tonneelstukjes, en we zullen het deze keer wellicht weer slikken zonder te veel boe of ba.
Rizzz is offline  
Oud 14 september 2011, 09:49   #118
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigen schuld, we laten ze 181 jaar met onze voeten spelen met dit soort tonneelstukjes, en we zullen het deze keer wellicht weer slikken zonder te veel boe of ba.
idd
Anna List is offline  
Oud 14 september 2011, 09:49   #119
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Leterme is toch al meer dan een jaar ontslagnemend....

Vanwaar de verrassing ?
Bulevardi is offline  
Oud 14 september 2011, 09:51   #120
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Pfffft....
zaten ze nu gisteren niet op "een haar" van de oplossing? hoe breed was "dat haar" dan wel?
Cynara Cardunculus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be