![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Feit blijft: de Westerse cultuur staat het meeste bekend om haar zelfkritiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht de appel verder van de boom vallen waren er geen problemen momenteel anno 2011 op Cyprus. Dan waren de nieuwkomelingen perfect geassimileerd.
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 20 september 2011 om 00:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En doen ze ook iets met die zelfkritiek? Na iedere oorlog maken de VS bijvoorbeeld films die als verwerkingstherapie voor de bevolking dienen. En daar zijn best wel kritische noten tussen. Maar weerhoudt dat de VS om andere oorlogen te beginnen. Neen! Integendeel! We hebben sorry gezegd en dan kloppen we er opnieuw op en dan zeggen we weer sorry. Als je namelijk sorry zegt dan is alles vergeten en vergeven. Een stelletje psychopaten! Schijnheiligheid troef bij het Westen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Realisme heet dat. Als ik sommigen mag geloven is het Westen de enige boeman in de wereld.
Laatst gewijzigd door Weyland : 20 september 2011 om 11:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Gouverneur
|
![]() Het is thans zo dat pro-VS oorlogsfilms hevig gesubsidieerd worden door "Defensie", en films met anti-sentimenten zoveel mogelijk worden geblokkeerd, laat staan dat ze gesubsidieerd worden. Hetzelfde fenomeen is te zien bij games en series.
De Amerikaanse cultuur is (met hulp van de agressieve staat) doordrenkt met militarisme.
![]() |
#108 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() Ik hou het voor bekeken.
Mijn uit het land gesmokkeld icoon is me toch allang ontstolen |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() Kan er ook niet aan doen dat Engeland met zijn staart tussen zijn benen al tijdens de burgeroorlog uit Griekenland verdwenen is, voorgoed, laat staan dat het zich ging mengen in een burgeroorlog in Cyprus.. Ge moet jouw moderne hegemonieën eens opnieuw bekijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In 2005 was er een referendum waarbij de Grieks-Cyprioten opteerden tegen een hereniging van het eiland en die dus bij deze blokkeerden.
De hele voorgeschiedenis van Cyprus is dat van een eiland dat van hand tot hand gaat, waarbij zowel de Britten als de Turken bij betrokken waren, de laatsten 'verpachtten' het eiland naar aanleiding van een politieke overeenkomst die betrekking had op een eventueel conflict met Rusland. En werd Cyprus na de val van het Osmaanse rijk een Britse overzeese kolonie. Hier beginnen de 'vieze' politiek spelletjes, niet in de laatste plaats die van de Eurokloten in Brussel. Ik krijg weer herinneringen aan de EOKA en nee, laat die rommel daar in hun eigen retsina gaar stomen. GB had gelijk dat ze die failliete handel lieten zitten.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 20 september 2011 om 20:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan er ook niet aan doen dat Engeland met zijn staart tussen zijn benen al tijdens de burgeroorlog uit Griekenland verdwenen is, voorgoed, laat staan dat het zich ging mengen in een burgeroorlog in Cyprus.. Ge moet jouw moderne hegemonieën eens opnieuw bekijken. En volgens jou had UK die twee basis om Cyprus te "bedienen" ![]() Toen het erom spande, trad de VN op. ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 20 september 2011 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het was iets tussen EOKA en TTK (of ik de naam goed heb weet ik niet met zekerheid.
En hier kan sprake zijn van politieke lafheid van de Britten, maar evengoed hadden de Cyprioten voor een eigen en onafhankelijk gebied kunnen opteren. Dat deden ze dus duidelijk niet. En hier houdt verder alle logica op en gaat de politiek verder. Ga anders Guy de Lusignan opgraven, of leg de schuld bij de Venetianen neer, die wisten ook van sjoemelen.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 20 september 2011 om 22:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#117 |
Burgemeester
|
![]() OVSE KLAAGT PLUNDERING RELIGIEUS ERFGOED CYPRUS AAN
BRUSSEL – Een rapport van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) klaagt de grootschalige plundering van religieus erfgoed in Cyprus aan. Volgens het rapport werden de afgelopen jaren uit honderden Cypriotisch-orthodoxe kerken duizenden iconen, manuscripten, fresco’s, schilderijen en mozaïeken geplunderd. Die kwamen later terecht op internationale veilingen. De kerkroof vond grotendeels plaats op Noord-Cyprus, het deel van het eiland dat sinds 1974 door Turkije geregeerd wordt. Volgens het rapport werden 500 orthodoxe kerken of kapellen geplunderd of gesloopt, 133 kerken, kloosters en kapellen ontwijd, 77 kerken omgebouwd tot moskeeën, 28 kerken gebruikt voor militaire doelen en dertien als schuren. 16.000 iconen, wandschilderingen en mozaïeken verdwenen. Een deel van de kunstschatten, sommigen uit de eerste eeuwen na Christus, werden via Zuid-Cyprus naar het buitenland gesmokkeld. De OVSE is de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa. De autochtone christenen in Turkije ondergingen eerder hetzelfde lot: 1500 000 Armeense christenen en 500 000 Assyrische christenen werden na de 1ste WO verdreven, vermoord...kerken en kloosters werden vernield. Tot in de jaren 90 werden dorpen met Assyrische christenen in Turkije gebombardeerd door het Turkse leger. De meeste autochtone Turkse christenen (die overleefden) wonen nu als bannelingen in Europa en de VS. In Turkije is er ook geen godsdienstvrijheid: een moslim mag er zich niet openlijk bekeren tot een andere religie, op het gevaar af te worden opgepakt en opgesloten op basis van artikel 301 dat de belediging van de Turkse staat bestraft. Een echte Turk is immers Turk en moslim, diversiteit mag NIET in het extreemrechtse Turkse regime. Laatst gewijzigd door marjan : 27 december 2012 om 22:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() Dag Marjan, het is een hele eer je eens te zien hier, al is het om je beginpost uit 2009 te dubben en om de ouwe Armeense genocide uit de kast te halen.
Op je post heb ik al gereageerd. En ik heb zelfs de draad al eens herlezen. |
![]() |
![]() |