Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2011, 00:39   #101
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Feit blijft: de Westerse cultuur staat het meeste bekend om haar zelfkritiek.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2011, 00:39   #102
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Want de Turken van 2011 zijn verantwoordelijk voor wat in 1915 of 1920 of véél vroeger gebeurde?
Genetisch materiaal en opvoeding spelen nu eenmaal een rol. De appel valt niet ver van de boom (zegt een spreekwoord).

Mocht de appel verder van de boom vallen waren er geen problemen momenteel anno 2011 op Cyprus.

Dan waren de nieuwkomelingen perfect geassimileerd.
Oud 20 september 2011, 00:42   #103
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Dat komt omdat we christenen zijn, denk ik

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 20 september 2011 om 00:43.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2011, 00:45   #104
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Dat komt omdat we christenen zijn, denk ik

http://www.statenvertaling.net/bijbel/joha/8.html#7
Oud 20 september 2011, 07:54   #105
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En doen ze ook iets met die zelfkritiek? Na iedere oorlog maken de VS bijvoorbeeld films die als verwerkingstherapie voor de bevolking dienen. En daar zijn best wel kritische noten tussen. Maar weerhoudt dat de VS om andere oorlogen te beginnen. Neen! Integendeel! We hebben sorry gezegd en dan kloppen we er opnieuw op en dan zeggen we weer sorry. Als je namelijk sorry zegt dan is alles vergeten en vergeven. Een stelletje psychopaten! Schijnheiligheid troef bij het Westen.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2011, 10:59   #106
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Realisme heet dat. Als ik sommigen mag geloven is het Westen de enige boeman in de wereld.

Laatst gewijzigd door Weyland : 20 september 2011 om 11:01.
Oud 20 september 2011, 11:15   #107
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Het is thans zo dat pro-VS oorlogsfilms hevig gesubsidieerd worden door "Defensie", en films met anti-sentimenten zoveel mogelijk worden geblokkeerd, laat staan dat ze gesubsidieerd worden. Hetzelfde fenomeen is te zien bij games en series.

De Amerikaanse cultuur is (met hulp van de agressieve staat) doordrenkt met militarisme.
Oud 20 september 2011, 12:26   #108
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Realisme heet dat. Als ik sommigen mag geloven is het Westen de enige boeman in de wereld.
De wereld is dik gezaaid met egocentrische boemannen. Het Westen blinkt maar is geen goud en de schitterglans zien alleen zijzelf.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2011, 12:35   #109
eno2
Banneling

Standaard

Ik hou het voor bekeken.

Mijn uit het land gesmokkeld icoon is me toch allang ontstolen
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2011, 19:31   #110
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Nee, maar jij doet het ook, je onwetendheid uitstallen, maar zonder het toe te geven, in je interpretaties.

Niettemin. Voor zover ik kan beoordelen valt Turkije niet veel te verwijten. Daar gaat het hier om. Engeland ook niet, want die konden niets , als ze al gewild hadden. Een vlootoperatie als Malvinas is heel iets anders dan boots on the ground in explosief burgeroorlog + Turkse- invasie Cyprus
Bovendien ging de USA over Griekenland
Erg om hier te komen vertellen dat Turkije sterker was dan Groot-Britannië, dat dan wel twee militaire bases had op Cyprus. Misschien moeten we Turkije toch maar in de EU halen ten koste van GB, dan zijn we tenminste veilig
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2011, 19:46   #111
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Erg om hier te komen vertellen dat Turkije sterker was dan Groot-Britannië, dat dan wel twee militaire bases had op Cyprus. Misschien moeten we Turkije toch maar in de EU halen ten koste van GB, dan zijn we tenminste veilig
Kan er ook niet aan doen dat Engeland met zijn staart tussen zijn benen al tijdens de burgeroorlog uit Griekenland verdwenen is, voorgoed, laat staan dat het zich ging mengen in een burgeroorlog in Cyprus.. Ge moet jouw moderne hegemonieën eens opnieuw bekijken.
Oud 20 september 2011, 20:10   #112
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

In 2005 was er een referendum waarbij de Grieks-Cyprioten opteerden tegen een hereniging van het eiland en die dus bij deze blokkeerden.

De hele voorgeschiedenis van Cyprus is dat van een eiland dat van hand tot hand gaat, waarbij zowel de Britten als de Turken bij betrokken waren, de laatsten 'verpachtten' het eiland naar aanleiding van een politieke overeenkomst die betrekking had op een eventueel conflict met Rusland. En werd Cyprus na de val van het Osmaanse rijk een Britse overzeese kolonie.

Hier beginnen de 'vieze' politiek spelletjes, niet in de laatste plaats die van de Eurokloten in Brussel.

Ik krijg weer herinneringen aan de EOKA en nee, laat die rommel daar in hun eigen retsina gaar stomen.
GB had gelijk dat ze die failliete handel lieten zitten.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 20 september 2011 om 20:12.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2011, 20:52   #113
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
eno2
Kan er ook niet aan doen dat Engeland met zijn staart tussen zijn benen al tijdens de burgeroorlog uit Griekenland verdwenen is, voorgoed, laat staan dat het zich ging mengen in een burgeroorlog in Cyprus.. Ge moet jouw moderne hegemonieën eens opnieuw bekijken.

En volgens jou had UK die twee basis om Cyprus te "bedienen"
Toen het erom spande, trad de VN op.

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 september 2011 om 20:52.
Oud 20 september 2011, 22:32   #114
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Het was iets tussen EOKA en TTK (of ik de naam goed heb weet ik niet met zekerheid.

En hier kan sprake zijn van politieke lafheid van de Britten, maar evengoed hadden de Cyprioten voor een eigen en onafhankelijk gebied kunnen opteren. Dat deden ze dus duidelijk niet.

En hier houdt verder alle logica op en gaat de politiek verder.

Ga anders Guy de Lusignan opgraven, of leg de schuld bij de Venetianen neer, die wisten ook van sjoemelen.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 20 september 2011 om 22:33.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2012, 19:51   #115
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
Los van de inhoud van het artikel, wil ik Marjan toch wel vragen hoe zij op het idee gekomen is

1) om iets van 2009 terug in herinnering te brengen???
2) Turkije in een negatief daglicht stellen, en meer in het bijzonder ivm Cyprus

???

Ik ben echt benieuwd want ik vind dit eigenaardig.

Ik zal meteen ook zeggen waarom ik dit eigenaardig vind.

Mensen die op de hoogte zijn, weten heel goed dat het ginds 'rommelt' en dat zeer binnenkort een internationaal crisis gaat losbarsten tussen Turkije en Cyprus. Het sluimert nog onderhuids maar binnenkort gaan we weer volop Turkije en Cyprus hier in het nieuws gaan krijgen. Er is daar een crisis in de maak.

En daarom vond ik het eigenaardig dat één of ander forummer ons eventjes terug herinnert aan Turkije-Cyprus, en bovendien met iets van 2009 nog. Het lijkt alsof iemand hard zijn best gedaan heeft om "een stok te vinden om een hond te slaan" ter voorbereiding of conditionering van de publieke opinie naar later toe.

Ik wil maar zeggen, het kan weleens zijn dat een propagandamolen in werking gezet is en dat spoedig meer zal volgen.

Daarom wil ik zo vrij zijn om aan Marjan nog eens te vragen waar zij dat berichtje opgepikt heeft of met welke bedoeling dat gedaan heeft.

Als zijn ons een bron geeft, kan dat zeer verhelderend zijn.
Waar blijft de beloofde crisis?
Oud 23 december 2012, 22:43   #116
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
Los van de inhoud van het artikel, wil ik Marjan toch wel vragen hoe zij op het idee gekomen is

1) om iets van 2009 terug in herinnering te brengen???
2) Turkije in een negatief daglicht stellen, en meer in het bijzonder ivm Cyprus

???

Ik ben echt benieuwd want ik vind dit eigenaardig.

Ik zal meteen ook zeggen waarom ik dit eigenaardig vind.

Mensen die op de hoogte zijn, weten heel goed dat het ginds 'rommelt' en dat zeer binnenkort een internationaal crisis gaat losbarsten tussen Turkije en Cyprus. Het sluimert nog onderhuids maar binnenkort gaan we weer volop Turkije en Cyprus hier in het nieuws gaan krijgen. Er is daar een crisis in de maak.

En daarom vond ik het eigenaardig dat één of ander forummer ons eventjes terug herinnert aan Turkije-Cyprus, en bovendien met iets van 2009 nog. Het lijkt alsof iemand hard zijn best gedaan heeft om "een stok te vinden om een hond te slaan" ter voorbereiding of conditionering van de publieke opinie naar later toe.

Ik wil maar zeggen, het kan weleens zijn dat een propagandamolen in werking gezet is en dat spoedig meer zal volgen.

Daarom wil ik zo vrij zijn om aan Marjan nog eens te vragen waar zij dat berichtje opgepikt heeft of met welke bedoeling dat gedaan heeft.

Als zijn ons een bron geeft, kan dat zeer verhelderend zijn.
En wie is styllo_ben? Iedereen weet dat Turkije daar grond en cultureel erfgoed gepikt heeft.
Oud 27 december 2012, 22:42   #117
marjan
Burgemeester

Standaard

OVSE KLAAGT PLUNDERING RELIGIEUS ERFGOED CYPRUS AAN

BRUSSEL – Een rapport van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) klaagt de grootschalige plundering van religieus erfgoed in Cyprus aan. Volgens het rapport werden de afgelopen jaren uit honderden Cypriotisch-orthodoxe kerken duizenden iconen, manuscripten, fresco’s, schilderijen en mozaïeken geplunderd. Die kwamen later terecht op internationale veilingen. De kerkroof vond grotendeels plaats op Noord-Cyprus, het deel van het eiland dat sinds 1974 door Turkije geregeerd wordt.

Volgens het rapport werden 500 orthodoxe kerken of kapellen geplunderd of gesloopt, 133 kerken, kloosters en kapellen ontwijd, 77 kerken omgebouwd tot moskeeën, 28 kerken gebruikt voor militaire doelen en dertien als schuren. 16.000 iconen, wandschilderingen en mozaïeken verdwenen. Een deel van de kunstschatten, sommigen uit de eerste eeuwen na Christus, werden via Zuid-Cyprus naar het buitenland gesmokkeld.

De OVSE is de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa.

De autochtone christenen in Turkije ondergingen eerder hetzelfde lot: 1500 000 Armeense christenen en 500 000 Assyrische christenen werden na de 1ste WO verdreven, vermoord...kerken en kloosters werden vernield.
Tot in de jaren 90 werden dorpen met Assyrische christenen in Turkije gebombardeerd door het Turkse leger. De meeste autochtone Turkse christenen (die overleefden) wonen nu als bannelingen in Europa en de VS.
In Turkije is er ook geen godsdienstvrijheid: een moslim mag er zich niet openlijk bekeren tot een andere religie, op het gevaar af te worden opgepakt en opgesloten op basis van artikel 301 dat de belediging van de Turkse staat bestraft. Een echte Turk is immers Turk en moslim, diversiteit mag NIET in het extreemrechtse Turkse regime.

Laatst gewijzigd door marjan : 27 december 2012 om 22:44.
marjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 23:45   #118
eno2
Banneling

Standaard

Dag Marjan, het is een hele eer je eens te zien hier, al is het om je beginpost uit 2009 te dubben en om de ouwe Armeense genocide uit de kast te halen.

Op je post heb ik al gereageerd. En ik heb zelfs de draad al eens herlezen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be