![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De werktijd onder de armoedegrens is zes jaar te lang geweest. Laatst gewijzigd door eno2 : 16 oktober 2011 om 02:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de tweede keer dat je me woorden in de mond legt die niet de mijne zijn.
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(2) ik ken de cijfers niet maar ik vermoed dat het vooral religieuze instellingen (en andere eerder idealistische organisaties) zijn die wereldwijd voor veel alfabetisering hebben gezorgd (3) het is niet omdat iets kleinschalig als niche werkt dat het werkt in het groot (4) als onze werkgelegenheidsgraad van tussen de 50 �* 60 % naar 70 % moet zoals de EU eist (of zal eisen) dan gaat thuisonderwijs eerder dalen dan stijgen (5) ken ik niets van (6) ben ik het wel met eens (een land als Zwitserland bvb kent een veel lagere scholingsgraad dan België en ondervind daarvan weinig hinder van lijkt me maar dat is dan misschien weer omdat ze op een bom kapitaal zitten) zie ook 1 Ik heb wel nog geen duidelijk beeld van hoe jij je nu dat onderwijs voorstelt. Wanneer ik naar mijn eigen situatie van vroeger kijk denk ik niet dat mijn ouders geld over hadden of konden bijlenen om onderwijs uit eigen zak te betalen. Hoe jij dat ziet (mensen die het geld niet hebben om hun kinderen onderwijs te betalen) kan ik ook niet opmaken uit wat je hier schrijft. Minder belastingen die moeten betaald worden door dat het onderwijs niet publiek betaald wordt, kan gemakkelijk resulteren in hogere immoprijzen bvb. Wie weet wat mensen belangrijker gaan vinden en waar ze hun geld aan gaan spenderen. Kan gemakkelijk een neerwaartse spiraal zijn van steeds meer mensen die minder gaan spenderen aan onderwijs omdat ze zelf minder onderwijs hebben genoten. Wanneer ik weer terug kijk naar mijn eigen situatie ben ik er zeker van dat mijn ouders er alles aan zouden voor gedaan hebben om mij degelijk onderwijs te bezorgen maar voor een deel van de ouders van mijn vrienden van toen die nu toch dankzij publiek onderwijs een degelijk leven uitbouwen ben ik daar niet zo zeker van. En dat is toch wat er gebeurd als je de boel privatiseert en marktwerking toelaat. Dan laat je evengoed de keuze om geen onderwijs te volgen want anders moet je weer gaan subsidiëren en dan zit je weer met het slechtste van beide systemen. Een onderwijs dat winstgericht is en een overheid die dat deels gaat betalen waardoor elke marktefficiëntie verdwijnt zoals in de medische sector. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() Dat is wat men u wil laten geloven. De voorbije 20 jaar zijn we in ons land ruim 30% rijker gworden, de productiviteit steeg met 1,5% per jaar. Als dit zich blijft herhalen zijn we binnen 20 jaar weer 30%rijker, en toch wil men geen 3,8% investeren in onze sociale zekerheid???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Minister
|
![]() @AdrianHealey: Leg mij eens uit waarom een bedrijf dat 6 miljoen euro winst maakt in België, klaagt dat de loonkosten in België te hoog zijn ?
http://www.gva.be/nieuws/geldzaken/a...in-belgie.aspx Het gaat hier trouwens over USG People, 3de grootste uitzendkantoor van Europa. U weet wel, dit is een bedrijf dat 6 miljoen winst maakt door mensen uit te zenden naar een job. En ik die altijd dacht dat interim liefdadigheid was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geef liever mijn geld aan mensen die echt arm zijn i.p.v. aan die parasieten hier die van een royale uitkering genieten terwijl ze ook kunnen gaan werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() Warm of koud, mijn voeten.
Waar het om gaat is of je 15% van je inkomen uitgeeft aan voedsel of 80% |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan gaan ze werken, die armpjes, en dan kunnen ze zich daarmee niet in leven houden. Door wat ze aan belastingen moeten betalen voor de notionele intrest van de grote corporaties, zodat die vennootschapsbelasting NUL zouden kunnen betalen. Laatst gewijzigd door eno2 : 16 oktober 2011 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
tegenover 100 miljard voor bail-outs Laatst gewijzigd door eno2 : 16 oktober 2011 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kinderen die met honger naar bed gaan, in hun onverwarmde slaapkamer, doen dat echter niet omdat zij daar zin in hebben. Maar omdat hun ouders hun niks anders te bieden hebben... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij bent degene die repliceert op wat ik zeg, niet andersom.
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het gaat hier wel degelijk over voedsel ( onderandere ). Toch geef je niet de indruk akkoord te gaan ? Later geef je dan wél toe dat onvoldoende ( gezond ) voedsel een teken van armoede is. En dit is het lot van één op vijf kinderen in België. Allee, zeg het nu eens : waarmee ben je niet akkoord ? En geen tegenstrijdige antwoorden meer alsteblief. Laatst gewijzigd door den dinges : 16 oktober 2011 om 12:41. |
||
![]() |
![]() |