Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2011, 16:41   #101
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wat een hypocriet gedoe. Wees toch gewoon eerlijk. Ik zou alvast niet willen dat mijn kind wordt opgevoed door een (on)gelovige niet-moslim.
Inderdaad, zo'n hypocriet gedoe.
Straks verander ik nog van idee, en wil ik toch nog dat mijn kinderen door een moslima zoals jij wordt opgevoed.
Jij bent tenminste eerlijk, dat is belangrijker dan gelijk welke religie.
Een hypocriete atheïst wens ik mijn kinderen niet toe te vertrouwen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 16:43   #102
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Straks verander ik nog van idee, en wil ik toch nog dat mijn kinderen door een moslima zoals jij wordt opgevoed.
zoals het een goede dhimmie betaamd!!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 16:46   #103
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Jij hebt geen recht om je over de andere kinderen uit te spreken. Met uw eigen kinderen doet ge wat ge wilt.
Ik probeer kinderen te beschermen tegen monsters zoals Van Gheluwe. Nu weer niet goed?

Eneuh, ik heb, voor zover ik weet, geen nageslacht, en ik wil dat zo houden. met alle rotzooi die de wereld bied, moet ge al een egoïstische sadist zijn nog kinderen te willen hebben.
Oud 23 oktober 2011, 16:48   #104
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
zoals het een goede dhimmie betaamd!!
De hypocriete atheïsten hebben me overtuigd.
Oud 23 oktober 2011, 16:49   #105
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik probeer kinderen te beschermen tegen monsters zoals Van Gheluwe. Nu weer niet goed?

Eneuh, ik heb, voor zover ik weet, geen nageslacht, en ik wil dat zo houden. met alle rotzooi die de wereld bied, moet ge al een egoïstische sadist zijn nog kinderen te willen hebben.
Ge probeert kinderen te beschermen tegen gelovigen. En nu maakt je er al van dat je kinderen wilt beschermen tegen Van Gheluwe. Ernstig blijven. Iedereen wilt zn kind beschermen tegen zulke pedo's; wilt dat zeggen dat alle gelovigen pedo's zijn? Neen, natuurlijk niet.
Oud 23 oktober 2011, 16:50   #106
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toch doe jij dat dagelijks door je kinderen aan jezelf toe te vertrouwen.
Hoe rijm jij dat?
Oud 23 oktober 2011, 16:51   #107
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ge probeert kinderen te beschermen tegen gelovigen. En nu maakt je er al van dat je kinderen wilt beschermen tegen Van Gheluwe. Ernstig blijven. Iedereen wilt zn kind beschermen tegen zulke pedo's; wilt dat zeggen dat alle gelovigen pedo's zijn? Neen, natuurlijk niet.
Van Gheluwe deed het in tegen de principes van zijn geloof... Van mijn part castreren en de rest van zijn ellendige leven de steenkoolmijnen in.

Mohammedje heeft het in de basisregels ingebakken om zijn daden (of moet ik schrijven, zijn lusten) te verantwoorden. Helaas is deze zijn wit laken al lang vergaan.
Oud 23 oktober 2011, 17:13   #108
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met uw eigen kinderen doet ge wat ge wilt.
Nu ook niet overmatig goed gaan integreren meid.
Oud 23 oktober 2011, 17:15   #109
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Nu ook niet overmatig goed gaan integreren meid.
Oud 23 oktober 2011, 17:22   #110
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nu serieus (hoewel, eigenlijk was ik al serieus): als het gaat om kinderen die geplaatst worden, dan is de essentie zo'n beetje dat de ouders NIET meer beslissen wat er met hun kind gebeurt - blijkbaar kunnen ze dat op dat moment niet zo goed (anders moesten de kinderen niet geplaatst, aja).

Ik vind het logisch voor kinderen die islamitisch zijn grootgebracht net als bij andere kinderen gekeken wordt naar een zo goed mogelijke match met de pleegouders. Religie is dan natuurlijk één van de factoren, hoewel het geen doorslaggevende moet zijn - er kunnen ook andere factoren zijn die meer doorwegen dan de religieuze. Maar de ouders hebben er iig niks meer over te zeggen. Het zou voor moslims interessant zijn mochten er meer moslims tewerkgesteld zijn in de diensten die die beslissingen wel maken.
Oud 23 oktober 2011, 18:50   #111
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, zo'n hypocriet gedoe.
Jij bent tenminste eerlijk, dat is belangrijker dan gelijk welke religie.
Mag er gelachen worden? De grote strijd tegen racisme en discriminatie bestaat ineens niet meer, wanneer een moslima discrimineert.
Dan zie ik tot mijn verbazing dat wie discrimineert ineens de kinderen van Sjok mag opvoeden omwille van haar eerlijkheid!
Conclusie, wie "eerlijk "discrimineert is iemand waar Sjok haar kinderen aan toevertrouwt...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 18:51   #112
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar heb je dat gelezen?

Ik wil als atheïst niet dat mijn kinderen zouden worden opgevangen door een moslim familie en mee naar de moskee moeten of door een katholieke familie en mee naar de kerk moeten.
Of door een VB familie en mee naar de ijzerwake moeten of naar het Vlaams zangfeest.

Me dunkt heb ik als ouder het recht om te kiezen volgens welke normen en waarden mijn kinderen opgevoed worden.
Hoe hypocriet ben je toch? Je reactie op Suqar laat dat wel even duidelijk zien!
Oud 23 oktober 2011, 18:54   #113
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mag er gelachen worden? De grote strijd tegen racisme en discriminatie bestaat ineens niet meer, wanneer een moslima discrimineert.
Dan zie ik tot mijn verbazing dat wie discrimineert ineens de kinderen van Sjok mag opvoeden omwille van haar eerlijkheid!
Conclusie, wie "eerlijk "discrimineert is iemand waar Sjok haar kinderen aan toevertrouwt...
Wie discrimineert er?
Het is toch normaal dat iedere ouder zijn/jaar kinderen wil opvoeden volgens zijn/haar normen en waarden en overtuiging.
Oud 23 oktober 2011, 18:56   #114
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe hypocriet ben je toch? Je reactie op Suqar laat dat wel even duidelijk zien!
Vertel, hoe hypocriet ben ik.
En leg uit aan de hand van die reactie.
Oud 23 oktober 2011, 18:59   #115
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet helemaal.

Wie "eerlijk" discrimineert, en daarbij tevens een (islamitische) exoot is, is iemand aan wie artisjok haar kinderen toevertrouwt.

Want denk maar niet dat artisjok haar kinderen aan "eerlijk" discriminerende Vlamingen zou toevertrouwen.

Dat is nu net het leuke aan deze zaak: de welbekende extreemlinkse hypocrisie die er weer eens aan alle kanten van afdruipt.
Oud 23 oktober 2011, 19:02   #116
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
En nu serieus (hoewel, eigenlijk was ik al serieus): als het gaat om kinderen die geplaatst worden, dan is de essentie zo'n beetje dat de ouders NIET meer beslissen wat er met hun kind gebeurt - blijkbaar kunnen ze dat op dat moment niet zo goed (anders moesten de kinderen niet geplaatst, aja).

Ik vind het logisch voor kinderen die islamitisch zijn grootgebracht net als bij andere kinderen gekeken wordt naar een zo goed mogelijke match met de pleegouders. Religie is dan natuurlijk één van de factoren, hoewel het geen doorslaggevende moet zijn - er kunnen ook andere factoren zijn die meer doorwegen dan de religieuze. Maar de ouders hebben er iig niks meer over te zeggen. Het zou voor moslims interessant zijn mochten er meer moslims tewerkgesteld zijn in de diensten die die beslissingen wel maken.
Dat is zo, bij bijzondere jeugdzorg bijvoorbeeld werken mensen van Marokkaanse origine.
Maar het komt bij hen niet op te eisen dat een kind bij een moslimfamilie moet terechtkomen,wel dat een kind rust vind, veiligheid en bescherming. Uiteraard respecteren tijdelijke ouders een andere geloofsovertuiging.

Evengoed zou een moslimgezin ook moeten respecteren dat een kind ongelovig is, maar er zijn amper pleeggezinnen die islamitisch zijn.
Oud 23 oktober 2011, 19:02   #117
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Niet helemaal.

Wie "eerlijk" discrimineert, en daarbij tevens een (islamitische) exoot is, is iemand aan wie artisjok haar kinderen toevertrouwt.

Want denk maar niet dat artisjok haar kinderen aan "eerlijk" discriminerende Vlamingen zou toevertrouwen.

Dat is nu net het leuke aan deze zaak: de welbekende extreemlinkse hypocrisie die er weer eens aan alle kanten van afdruipt.
Dat klopt!
Oud 23 oktober 2011, 19:26   #118
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat klopt!
Hoezo? Leg uit.
Oud 23 oktober 2011, 19:29   #119
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie discrimineert er?
Het is toch normaal dat iedere ouder zijn/jaar kinderen wil opvoeden volgens zijn/haar normen en waarden en overtuiging.
Niet wanneer je dit eist, het behoren tot dezelfde religieuze overtuiging en al zeker niet wanneer in het belang van een kind die opvang georganiseerd wordt omdat het in jou gezin in en problematische opvoedingssituatie zit... Wanneer je dit eist discrimineer je, en dat weet u natuurlijk zelf ook.
Na uw commentaar op Suqar kunt u enkel nog verder bergaf vrees ik...
Oud 23 oktober 2011, 19:30   #120
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoezo? Leg uit.
Wat heeft u niet begrepen van de commentaar van Machiavelli?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be